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オーストラリアの美容・パーソナルケア製品市場-成長、トレンド、予測(2021年~2026年


Australia Beauty and Personal Care Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2021 - 2026)

オーストラリアの美容・パーソナルケア製品市場は、2020年に37.3億米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には3.87%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19危機は、世界的な中産階級の台頭や電子商取... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

オーストラリアの美容・パーソナルケア製品市場は、2020年に37.3億米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には3.87%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19危機は、世界的な中産階級の台頭や電子商取引の利用など、すでに市場を形成していたトレンドを加速させる可能性があります。在宅の消費者が小売店の代替手段を模索していることから、オンライン販売業者の関心が高まっています。在庫と出荷の準備が整っている美容製品のブランドや小売業者の中には、パンデミックでDIY(自分で作る)美容製品が増えたことにより、COVID-19以前の2倍のEコマース売上を報告しているところもあります。

可処分所得が高いため、オーストラリアの消費者は美容やパーソナルケア(特にカラー化粧品やスキンケア)に高い支出をしています。企業は主にミレニアル世代をターゲットにしています。ミレニアル世代は、業界のトレンドを注意深く追いかけ、新製品の謳い文句や塗布方法に基づいて頻繁に購入する傾向があるからです。

消費者が美容製品やパーソナルケア製品についてのアドバイスを求めてインターネットを利用するケースが増えていることから、デジタルチャネルの影響力は有利に拡大しています。オーストラリアでは、消費者の購買決定はソーシャルメディアの影響を強く受けており、製品や使用方法に関する情報を得るためにブログやブロガー、インフルエンサーをフォローしており、これが市場調査の原動力となっています。

主な市場動向

オンライン購入の増加

オーストラリアでは、オンライン購入の人気が高まっています。14歳以上のオーストラリア人80億人が、4週間のうちに少なくとも1回はオンラインで購入しています。オーストラリアの美容・パーソナルケア市場では、ソーシャルメディアが重要な役割を果たしており、企業は費用対効果の高い方法でブランドを構築することができます。企業は、ソーシャルメディアや他のウェブサイトで特定のブランドを宣伝するために、ブロガーやブロガーを起用しています。このような動きにより、オーストラリアでは、オンライン購入のトレンドが年々有利に成長しています。オーストラリアの若い世代では、有名人に触発されて同じような格好をしようとする傾向が非常に一般的になっています。この傾向は、オンラインで購入できる様々なブランドのオンラインチュートリアルやVlogプロモーションによって、オーストラリアにおけるオンライン購入の成長を促進してきました。

スキンケア製品への高い需要

オーストラリアの人々は、ビーチクリケット、ロッククライミング、アブセイリング、スカイダイビング、バンジージャンプ、ハイキングなどのアウトドアスポーツやアクティビティに熱心に取り組んでいます。このような活動的なライフスタイルと太陽への露出度の高さから、肌を最大限に保護するためにサンケア製品を選ぶのです。

オーストラリアは、生涯にわたって紫外線にさらされる機会が多いため、皮膚がんの発生率が世界で最も高い国です。この国の人々の間で皮膚がんの発生率が上昇していることから、人々はサンケア製品の使用を含めた日焼け防止策を採用するようになりました。

国内のプレイヤーもプレミアムサンケア製品を開発し、国内外の市場に浸透させています。Australian Gold LLCのような企業は、オーガニックで無害な製品であるアフターサン、セルフタンニング、サンプロテクション製品を幅広く提供しています。

競争状況

L'Oréal Australiaは、その幅広い製品ラインナップと、頻繁な新製品の発表により、前年のオーストラリアの美容・パーソナルケア製品市場における主要プレイヤーの1つでした。プロクター・アンド・ギャンブル・オーストラリアは、同社のファインフレグランス、カラーコスメ、ヘアケア事業をコティ社に統合することで合意した後、市場シェアが低下しました。オーストラリアのビューティ&パーソナルケア業界では、企業が製品の統合や新しい製品分野への拡大を目指して、M&Aが行われています。オーストラリアのビューティ&パーソナルケア業界では、ユニリーバ、エスティローダー、コルゲート・パルモリーブなどの企業が活躍しています。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の成果物および調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分
5.1 パーソナルケア製品
5.1.1 ヘアケア製品
5.1.1.1 シャンプー
5.1.1.2 コンディショナー
5.1.1.3 その他のヘアケア製品
5.1.2 スキンケア製品
5.1.2.1 フェイシャルケア製品
5.1.2.2 ボディケア製品
5.1.2.3 リップケア製品
5.1.3 バス&シャワー
5.1.3.1 シャワージェル
5.1.3.2 ソープ
5.1.3.3 その他のバス&シャワー製品
5.1.4 オーラルケア
5.1.4.1 虫歯予防歯ブラシ
5.1.4.2 練り歯磨き
5.1.4.3 マウスウォッシュとリンス
5.1.4.4 その他のオーラルケア製品
5.1.5 男性用グルーミング製品
5.1.6 デオドラント・制汗剤
5.2 化粧品/メークアップ製品
5.2.1 顔用化粧品
5.2.2 アイ・コスメティック製品
5.2.3 リップ&ネイルメイクアップ製品
5.2.4 ヘアスタイリング・カラーリング製品
5.3 流通チャネル
5.3.1 専門小売店
5.3.2 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.3 コンビニエンスストア
5.3.4 薬局・ドラッグストア
5.3.5 オンライン・リテール・チャネル
5.3.6 その他の流通チャネル
5.4 カテゴリー
5.4.1 マスプロダクト
5.4.2 プレミアム製品

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 L'Oreal SA
6.4.2 Unilever
6.4.3 Procter & Gamble社
6.4.4 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(Colgate-Palmolive Company
6.4.5 株式会社資生堂
6.4.6 ジョンソン・エンド・ジョンソン
6.4.7 ナチュラ アンド カンパニー
6.4.8 エスティローダー・インク
6.4.9 バイヤスドルフAG
6.4.10 オリフラメ・ホールディングAG

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Australian beauty and personal care products market was valued at USD 3.73 billion in 2020, and it is projected to register a CAGR of 3.87% during the forecast period (2021-2026).

The COVID-19 crisis is likely to accelerate trends that were already shaping the market, such as the rise of the global middle class and the use of e-commerce. Online distributors are recording an increased interest as home-bound consumers explore retail alternatives. Some beauty-product brands and retailers with inventory and shipment operations ready to scale up are reporting e-commerce sales twice as high as their pre-COVID-19 levels due to the increase in the DIY (Do it yourself) beauty products in the pandemic.

Due to high disposable income, Australian consumers spend highly on beauty and personal care (color cosmetics and skincare in particular). Companies are mainly targeting millennials, as they tend to follow trends in the industry closely and make frequent purchases based on new product claims and application methods.

With consumers increasingly turning to the internet for advice on beauty and personal care products, the influence of digital channels has grown lucratively. Consumers' purchasing decisions in Australia are highly influenced by social media, as they follow vlogs, bloggers, and influencers for information on products and application techniques, thus, driving the market studied.

Key Market Trends

Increasing Trend of Online Purchasing

Online purchasing is gaining popularity in Australia. In the given four-week period, 8 billion Australians above the age of 14 years made at least one online purchase. Social media has played a crucial role in the Australian beauty and personal care market, allowing companies to build their brands in cost-effective ways. Companies are also engaging bloggers and vloggers for promoting certain brands on social media and other websites. This move helped the online purchasing trend to grow lucratively over the years in Australia. The trend of getting inspired by celebrities and trying to look similar has become very common among the younger population in the region. This trend has been driving the growth of online purchasing in Australia, owing to the online tutorials and vlog promotions of different brands that can be purchased online.

High Demand for Skin Care Products

People in Australia are highly involved in outdoor sports and activities, such as beach cricket, rock climbing, abseiling, skydiving, bungee jumping, and hiking. Such an active lifestyle and high exposure to the sun make them opt for sun care products for maximum protection of skin.​

Australia has the highest rate of skin cancer in the world due to the high exposure to ultraviolet radiation over a lifetime. The increasing prevalence of skin cancer among people in the country led to the adoption of sun protection regimen by people, including a significant usage of sun protection products. ​

Local players in the country have also developed premium sun care products that have successfully penetrated the domestic and international markets. Players, such as Australian Gold LLC, also offer a wide range of after sun, self-tanning, and sun protection products that are organic and cruelty-free products.​

Competitive Landscape

L’Oréal Australia was one of the leading players in the Australian beauty and personal care products market during the previous year due to its wide portfolio of products and its frequent new product innovations and brand launches. Procter & Gamble Australia witnessed market share drop post the agreement to incorporate its fine fragrances, color cosmetics, and hair care businesses into Coty. Mergers and acquisitions characterized the beauty and personal care industry in Australia, as companies looked to consolidate their offerings and expand into new product areas. Some of the other prominent players operating in the market are Unilever, Estee Lauder, and Colgate-Palmolive.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Personal Care Products
5.1.1 Hair Care Products
5.1.1.1 Shampoo
5.1.1.2 Conditioners
5.1.1.3 Other Hair Care Products
5.1.2 Skin Care Products
5.1.2.1 Facial Care Products
5.1.2.2 Body Care Products
5.1.2.3 Lip Care Products
5.1.3 Bath and Shower
5.1.3.1 Shower Gels
5.1.3.2 Soaps
5.1.3.3 Other Bath and Shower Products
5.1.4 Oral Care
5.1.4.1 Toothbrushes
5.1.4.2 Toothpaste
5.1.4.3 Mouthwashes and Rinses
5.1.4.4 Other Oral Care Products
5.1.5 Men's Grooming Products
5.1.6 Deodorants and Antiperspirants
5.2 Cosmetics/Make-up Products
5.2.1 Facial Cosmetics
5.2.2 Eye Cosmetic Products
5.2.3 Lip and Nail Make-up Products
5.2.4 Hair Styling and Coloring Products
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Specialist Retail Stores
5.3.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.3 Convenience Stores
5.3.4 Pharmacies/Drug Stores
5.3.5 Online Retail Channels
5.3.6 Other Distribution Channels
5.4 Category
5.4.1 Mass Products
5.4.2 Premium Products

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 L'Oreal SA
6.4.2 Unilever
6.4.3 Procter & Gamble
6.4.4 Colgate-Palmolive Company
6.4.5 Shiseido Company Limited
6.4.6 Johnson & Johnson
6.4.7 Natura & Co.
6.4.8 The Estee Lauder Inc.
6.4.9 Beiersdorf AG
6.4.10 Oriflame Holding AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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