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高果糖コーンシロップ(HFCS)市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


High-fructose Corn Syrup (HFCS) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

高果糖コーンシロップ市場は、2020年には88億7,347万米ドルとなり、2021年から2026年の予測期間中に1.62%のCAGRを記録すると予測されています。 2020年にはCOVID-19が市場にマイナスの影響を与えました。世界... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

高果糖コーンシロップ市場は、2020年には88億7,347万米ドルとなり、2021年から2026年の予測期間中に1.62%のCAGRを記録すると予測されています。

2020年にはCOVID-19が市場にマイナスの影響を与えました。世界的なパンデミックは、世界中の高果糖コーンシロップの適切な機能に影響を示しました。パンデミックの影響で、人々は健康とウェルネスを優先するようになり、消費者は食品や飲料製品に含まれる砂糖、カロリー、塩分、炭水化物を削減するようになりました。これにより、食品・飲料メーカーは消費者の需要に応えるために低甘味料・無甘味料の製品を発売することになり、高果糖コーンシロップ市場に悪影響を与えています。

高果糖コーンシロップ(HFCS)市場を牽引する主な要因としては、溶解性が高いこと、溶液中に留まることができること、特定の条件下でスクロースのように結晶化しないことなどが挙げられます。市場をリードする企業は、多額の研究開発費を投じて新製品の開発に力を注ぎ、高度な技術を駆使して優れた品質と費用対効果の高い製品を製造しています。

成長の主な要因の一つは、HFCSの価格が他のカテゴリーに比べて競争力があり、最終製品の価格を下げるのに役立っていることです。また、米国をはじめとする国々では、HFCSの輸出入関税が優遇され、基本原料であるトウモロコシへの補助金が支給されていることも、世界中でHFCSの生産が拡大する要因となっています。例えば、EWG Farm Subsidy Recordによると、米国におけるトウモロコシの補助金は、1995年から2019年にかけて合計1,139億米ドルに達しています。

飲料が最大の市場シェアを占めているのは、主にその高い溶解性によるものです。そのため、メーカーは、清涼飲料水やジュースなどの飲料にHFCSを配合することが増えています。食品・飲料メーカー以外では、医薬品・栄養補助食品分野の企業もHFSCに対する高い需要を示しています。

主な市場動向

キープレイヤーによる戦略的投資

世界全体で見ると、ヨーロッパは最大の地域であり、コーンスターチからの甘味料を含む製品の生産数が著しく多い。欧州澱粉工業会によると、2018年、欧州におけるEUのトウモロコシ(コーン)粒からのコーンスターチ生産量は、2014年の389万トンと比較して442万トンとなっています。このように、コーンスターチ甘味料の需要が高まる中、事業を長期的な成長に向けて位置づけながら、出身国の経済や地域社会を支援するために、世界各地のコーンスターチ・甘味料市場に投資するコーンスターチメーカーが増えています。例えば、AGRANA社はオーストリアのアッシャッハ・アン・デア・ドナウにコーンスターチの新工場を開設しましたが、その投資額は約8,000万ユーロでした。そのため、このような高額な投資により、世界中でHFCSの生産量が大幅に増加しています。OECDとFAOによると、欧州連合では、国内生産量が2017年の60万トンから2019年には67万5,000百万トンに増加している。HFCSの生産量がこのように増加したのは、コーンスターチメーカーだけでなく、世界の著名なHFCSメーカーがHFCS市場に集中的に投資した結果です。例えば、Ingredion Inc.は、メキシコのSan Juan del Rio製造施設の生産能力増強に3,000万米ドルを投資しました。

HFCS市場では北米が大きなシェアを占めている

北米はHFCSの世界最大の消費地です。この地域の市場シェアは、主に米国におけるHFCSの需要の高まりによってもたらされています。米国における高果糖コーンシロップ(HFCS)甘味料の需要は、主に製菓・製パン・飲料産業、特に清涼飲料水の製造に広く使用されていることに起因しています。国内で最も使用されているのは、HFCS 42(飲料、加工食品、シリアル、焼き菓子などに使用)、HFCS 55および65(清涼飲料水に使用)、HFCS 70(ゼリーの充填に使用)です。HFCS 90はニッチな用途もありますが、主にHFCS 42と混合してHFCSを作ります。今後数年間は、付加価値の高い食品や強化食品のカテゴリーからのプッシュファクターが需要を牽引すると予測されます。また、アメリカの生産者によるHFCSの輸出は、21世紀初頭に着実に伸びている。米国国際貿易委員会によると、米国は2017年に73,330MT(乾燥重量)のHFCSを輸出しています。このように、HFCSの国際取引の増加は、国内のHFCS市場の成長をさらに後押ししている。

競合他社の状況

高果糖コーンシロップ市場は競争が激しく、多数の国内および多国籍企業が市場シェアを奪い合っています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、新製品の開発とともに、企業間の合併、拡張、買収、パートナーシップが重視されています。例えば、2018年8月、Caldic社とCargill社は、Caldic Ingredients Deutschland GmbHをドイツとオーストリアにおけるCargill社の食品用途のスターチ、甘味料、テクスチャー剤の独占販売パートナーとする契約を締結しました。

この地域の市場を支配している主要プレイヤーは、カーギル社、イングレディオン社、テート&ライルPLC、グローバル・スウィートナーズ・ホールディングス・リミテッド、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニーなどです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競争の度合い

5 市場のセグメンテーション
5.1 アプリケーション
5.1.1 食品・飲料
5.1.1.1 ベーカリー
5.1.1.2 菓子類
5.1.1.3 乳製品、デザート類
5.1.1.4 飲食品
5.1.1.5 その他の食品および飲料アプリケーション
5.1.2 医薬品
5.1.3 飼料
5.2 地域別
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.1.3 メキシコ
5.2.1.4 その他の北アメリカ地域
5.2.2 欧州
5.2.2.1 イギリス
5.2.2.2 ドイツ
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 ロシア
5.2.2.5 イタリア
5.2.2.6 スペイン
5.2.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 インド
5.2.3.2 中国
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 オーストラリア
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 南アメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 アルゼンチン
5.2.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 南アフリカ共和国
5.2.5.2 サウジアラビア
5.2.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 カーギル社
6.4.2 イングレディオン社
6.4.3 テート&ライル社
6.4.4 グローバル・スウィートナーズ・ホールディングス・リミテッド
6.4.5 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
6.4.6 AGRANA Beteilgungs AG
6.4.7 COFCO Rongshi Bio-technology Co.Ltd.
6.4.8 ロケット・フレール

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The high-fructose corn syrup market was valued at USD 8,873.47 million in 2020, and the market is projected to register a CAGR of 1.62% during the forecast period 2021-2026.

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. The global pandemic has shown an impact on the proper functioning of high-fructose corn syrup across the world. Due to the pandemic, people were prioritizing health and wellness, which led consumers to cut sugar, calories, salt, and carbs in food and beverages products. This has resulted in food and beverage manufacturers launching low/no sweeteners products to cater the consumer demand, which has negatively impacted the high-fructose corn syrup market.

The major factors driving the high-fructose corn syrup (HFCS) market include high solubility, ability to remain in solution, and not to get crystallized, like sucrose under certain conditions. Leading market players are channelizing their efforts into the development of new products through significant R&D investments, utilizing advanced technologies to manufacture superior quality and cost-effective products.

One of the key factors driving the growth includes the competitive price of HFCS as compared to other categories, which helps reduce the prices of end products. Additionally, favorable import and export tariffs of HFCS and subsidizing the basic ingredient of the market, i.e., corn, in countries, such as the United States, further trigger the growth of HFCS production across the world. For instance, corn subsidies in the United States totaled USD 113.9 billion from 1995-2019, according to the EWG Farm Subsidy Record.

Beverages hold the largest market share, primarily owing to their high solubility. Thus, manufacturers are increasingly incorporating HFCS in beverages such as soft drinks and juices. Apart from food and beverage manufacturers, companies from the pharmaceuticals/nutraceuticals sectors have also shown a high demand for HFSC.

Key Market Trends

Strategic Investments by Key Players

Across the world, Europe is the largest region, producing a significantly high number of products, including sweeteners from corn starches. According to the European Starch Industry Association, in 2018, the total corn starch production in Europe from EU maize (corn) grain stood at 4.42 million metric ton in comparison to 3.89 million metric ton in 2014. Thus, with the rising demand for corn starch sweeteners, an increasing number of corn starch manufacturers are investing in the corn starch and sweeteners market across the world to support the economy and community of their country origin while positioning the business for long-term growth. For instance, AGRANA opened a new corn starch plant at the Aschach an der Donau site in Austria, with an investment volume of around EUR 80 million. Therefore, such high investments have led to a significant increase in the production of HFCS across the world. In the European Union, the domestic production by volume increased from 600,000 metric ton in 2017 to 675,000 million metric ton in 2019, according to the OECD and FAO. This rise in HFCS productions has been a result of the intensive investments in the HFCS market by the corn starch players as well as the prominent manufacturers of HFCS across the world. For instance, Ingredion Inc. invested USD 30 million in the production capacity at its San Juan del Rio manufacturing facility in Mexico.

North America Holds the Major Share in the HFCS Market

North America is the largest consumer of HFCS in the world. The market share of the region is majorly driven by the rising demand for HFCS in the United States. The demand for high-fructose corn syrup (HFCS) sweeteners across the country is majorly due to its wide usage in the confectionery, bakery, and beverage industries, especially soft drink manufacturing. The most used varieties of HFCS across the country are the HFCS 42 (used in beverages, processed foods, cereals, and baked goods), HFCS 55 & HFCS 65 (used in soft drinks), and HFCS 70 (used in filling jellies). HFCS 90 has some niche uses, but it is mainly mixed with HFCS 42 to make HFCS. The push factor from value-added and fortified food categories is projected to drive the demand in the years to come. In addition, the exports of HFCS from American producers have grown steadily during the early 21st century. According to the United States International Trade Commission, the United States exported 73,330 MT (dry weight) of HFCS in 2017. Thus, the increase in international trading of HFCS has further propelled the growth of the HFCS market within the country.

Competitive Landscape

The high-fructose corn syrup market is competitive in nature, having a large number of domestic and multinational players competing for market shares. Emphasis is given on mergers, expansions, acquisitions, and partnerships among the companies, along with new product developments as a strategic approach adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. For instance, in August 2018, Caldic and Cargill reached an agreement making Caldic Ingredients Deutschland GmbH the exclusive distribution partner of Cargill’s starches, sweeteners, and texturizers for food applications in Germany and Austria.

Key players dominating the regional market include Cargill Inc., Ingredion Incorporated, Tate & Lyle PLC, Global Sweeteners Holdings Limited, and Archer Daniels Midland Company, among others.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Food and Beverages
5.1.1.1 Bakery
5.1.1.2 Confectionery
5.1.1.3 Dairy and Desserts
5.1.1.4 Beverages
5.1.1.5 Other Food and Beverages Applications
5.1.2 Pharmaceuticals
5.1.3 Animal Feed
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Mexico
5.2.1.4 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 Germany
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Russia
5.2.2.5 Italy
5.2.2.6 Spain
5.2.2.7 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 India
5.2.3.2 China
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 Australia
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 South America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Argentina
5.2.4.3 Rest of South America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 South Africa
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Incorporated
6.4.2 Ingredion Incorporated
6.4.3 Tate & Lyle PLC
6.4.4 Global Sweeteners Holdings Limited
6.4.5 Archer Daniels Midland Company
6.4.6 AGRANA Beteilgungs AG
6.4.7 COFCO Rongshi Bio-technology Co. Ltd
6.4.8 Roquette Freres

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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