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血液検査市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Blood Testing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

血液検査市場は、2021年~2026年の予測期間において、CAGR 5.2%で成長していると推定されます。COVID-19の感染者数が世界的に増加していることから、世界各国の政府は、民間検査機関による血液検査の強化の可能性... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

血液検査市場は、2021年~2026年の予測期間において、CAGR 5.2%で成長していると推定されます。COVID-19の感染者数が世界的に増加していることから、世界各国の政府は、民間検査機関による血液検査の強化の可能性を模索しています。COVID-19の感染者を迅速に発見するためには、ウイルスの急速な拡大を抑制するための診断法が広く普及していることが必要です。2020年2月、米国FDAは、診断薬の入手を迅速化するための新しい方針を発表しました。公衆衛生上の緊急事態が決定され、COVID-19の診断に体外診断用医薬品(IVD)を緊急使用することが正当化され、最終的には世界中の血液検査市場の成長を促進することになりました。2020年12月、アボットは、ラボベースの定量的SARS-CoV-2 IgG(免疫グロブリンG)血清(血液)検査でCEマークを取得したと発表しました。このIgG抗体検査タイプは、定量的な結果(抗体の量を測定するもの)を与え、また、COVID-19から回復する際に人々に重要な洞察を与えます。また、ワクチンに対する免疫反応の評価にも役立ちます。2020年7月、パーキンエルマー社は、GSP/DELFIAプラットフォームを使用したSARS-CoV-2 IgGの乾式血液スポットベースの検査を発表し、1日あたり最大5,000サンプルの処理を可能にしました。これらの要因により、COVID-19が市場に与える影響は大きくポジティブなものになると予想されます。

血液は、血漿や血清と並んで身体の循環システムの中で直接的に最も重要な要素であり、バイオマーカーの検出についても、特にがんの検出や早期診断のために広く研究されている。研究室関連の発表された研究によると、血液検査サンプルは非常に有用であり、スクリーニングのターゲットとなりうる腫瘍由来の物質が含まれている可能性があります。癌や心血管疾患などの疾患は、医療費の大半を占めており、近い将来、市場を押し上げる要因となるでしょう。国際がん研究機関によると、2020年に新たに診断された症例数のうち、肺がんと乳がんが23.1%を占めています。大腸がんは3番目に多いがんで、国際がん研究機関によると、2020年に新たに診断される患者数は190万人となっています。さらに、がんの負担は地域によって異なります。アジアでは、がん患者のほぼ半数が登録されており、ヨーロッパでは、人口の4分の1ががんに苦しんでいます。世界保健機関(WHO)の2019年版ファクトシートによると、世界的には、推定7,100万人がC型肝炎ウイルスの慢性感染者でもありました。疾患の多様化が進み、慢性疾患や感染症のより良い治療法の開発に向けて注目が集まる中、こうした疾患の負担が血液検査市場を世界的に牽引しており、その大きな要因の一つとなっています。

主な市場動向

血液検査市場では、グルコース検査が大きなシェアを占めることが予想されます。

血糖値検査は、血液中のグルコースの総量を測定するためのものです。糖尿病のような様々な疾患の症状は、通常、突然に現れるため、血糖値をチェックする必要がある場合が多い。さらに、血糖値の自己測定は、糖尿病の管理と合併症の予防のための重要なツールです。また、I型およびII型糖尿病の罹患率の上昇や、遺伝性糖尿病の増加も、血糖値測定分野の成長を支えています。さらに、近年、糖尿病の有病率は増加しており、多くの報告書では、この有病率は将来的にさらに増加すると予測されています。例えば、国際糖尿病連合の2019年の報告によると、世界の糖尿病の有病率は、2019年の9.3%から2045年には10.9%に増加すると予想されています。これにより、血糖値検査の需要が高まり、市場の成長に貢献すると考えられます。

患者がいつでもどこでも定期的な検査に使用できるポータブルグルコースメーターの存在が、このセグメントの大きなシェアにつながっています。さらに、糖尿病患者が外科手術を受ける前に、糖尿病のモニタリングが行われており、これが結果的にこれらの製品の需要に影響を与えています。例えば、Bio-Rad Laboratories Inc.は、糖尿病用のヘモグロビン変異体検出機能を備えた最速のHbA1c検査を提供する「D-100システム」を提供しています。この装置は、革新的なデザインと使いやすさを備えた「ゴールドスタンダード」技術を採用しており、中規模から大規模のラボのワークフローを向上させ、正確で精密な結果を提供することができます。このように、このセグメントは、上記の要因により、予測期間中に大きな成長を見せると予想されます。

血液検査市場では北米地域が最大のシェアを占める

北米地域が最大の市場シェアを獲得しているのは、小型診断機器の導入などの技術的進歩により、迅速かつ正確な検査結果が得られ、同地域での市場浸透率が高いことに加え、有利な医療保険制度により製品の市場導入が進んでいるためです。北米地域では、米国が最大の市場です。2020年の全米糖尿病統計報告によると、米国では人口の10.5%にあたる約3,420万人が糖尿病を患っているとされています。1型糖尿病は、糖尿病と診断された全症例の約5.2%を占め、米国では約160万人が罹患しています。2017年までの費用をまとめた「National Diabetes Statistics Report, 2020」によると、米国では2017年、糖尿病と診断された場合の推定総費用は3,270億米ドルに達しています。また、糖尿病と診断された場合の直接的な推定コストの合計は、2012年の1,880億米ドルから2017年には2,370億米ドルに増加し、間接的なコストの合計は、2017年に730億米ドルから900億米ドルに増加しています。したがって、糖尿病やその他の慢性疾患の有病率の上昇に伴い、糖尿病に対する医療費が増加していることが、近い将来の市場を牽引すると予想されます

競争状況

この市場は複数の主要企業で構成されています。これらの企業は、合併、新製品の発売、買収、提携などの戦略的な取り組みを行っており、市場での地位を強化しています。主要企業は、Danaher Corporation、BioRad Laboratories、Thermofisher Scientific、Abbott Laboratories、BioMerieux S.A.です。さらに、主要企業は、世界市場での地位を確保するために、先進的な製品を発売するとともに、買収や共同研究などの様々な提携を開始しています。例えば、2020年4月、サーモフィッシャーサイエンティフィック社が製造したImmunoCAP Specific IgE Stinging Insect Allergen Componentsは、米国食品医薬品局(FDA)から体外診断用として承認されました。これは、アナフィラキシーやその他のアレルギー症状を引き起こす可能性のある昆虫毒に含まれる特定のタンパク質に対する患者の感作を特定する血液検査です。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 増加する慢性疾患の負担
4.2.2 在宅医療への需要の高まりと先端技術を駆使した製品の登場
4.2.3 有利な政府イニシアチブの実施と研究開発活動への外部資金の提供
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 厳格な規制当局の承認プロセス
4.4 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 ブドウ糖検査
5.1.2 脂質パネル検査
5.1.3 前立腺特異抗原(PSA)検査
5.1.4 血中尿素窒素(BUN)検査
5.1.5 甲状腺刺激ホルモン検査
5.1.6 その他のタイプ(LDL直接測定、テストステロン測定)
5.2 検査方法別
5.2.1 手動血液検査
5.2.2 血液検査の自動化
5.3 エンドユーザー別
5.3.1 診断研究所
5.3.2 病院
5.3.3 その他のエンドユーザー
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 韓国
5.4.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 中近東・アフリカ
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 南アフリカ共和国
5.4.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.4.5 南米
5.4.5.1 ブラジル
5.4.5.2 アルゼンチン
5.4.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業の概要
6.1.1 アボット・ラボラトリーズ
6.1.2 バクスター・インターナショナル
6.1.3 ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー(Becton, Dickinson and Company
6.1.4 BioMerieux SA
6.1.5 バイオラッド・ラボラトリーズ
6.1.6 Cepheid Corporation
6.1.7 ダナハー・コーポレーション
6.1.8 F. ホフマン・ラ・ロシュAG
6.1.9 ノバルティス・インターナショナルAG
6.1.10 サーモフィッシャーサイエンティフィック
6.1.11 ウナ・ヘルス社
6.1.12 島津製作所
6.1.13 ウォーターズ株式会社
6.1.14 パーキンエルマー社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The blood testing market was estimated to be growing at a CAGR of 5.2% between the forecast period of 2021-2026. As the number of COVID-19 cases increasing worldwide, governments across the globe are exploring the possibilities of allowing private laboratories to ramp up blood testing. The immediate detection of COVID-19 cases requires the wide availability of diagnostics to control the rapid spread of the virus. In February 2020, the U.S. FDA issued a new policy to expedite the availability of diagnostics. A public health emergency was determined, justifying the authorization of emergency use of in-vitro diagnostics (IVDs) for the diagnosis of COVID-19 which ultimately increases the growth of blood testing market across the world. In December 2020, Abbott announced that it had received the CE Mark for its quantitative SARS-CoV-2 IgG (Immunoglobulin G) lab-based serology (blood) test. The IgG antibody test type gives a quantitative result ( that measures the amount of antibodies) and also provides important insights to people as they recover from COVID-19. Additionally, it helps evaluate a person's immune response to a vaccine. In July 2020, PerkinElmer Inc., announced the launch of a dry blood spot based test for SARS-CoV-2 IgG using its GSP/DELFIA platform, enabling processing of up to 5,000 samples per day. Due to these factors, the COVID-19 impact on the market is expected to largely positive.

The blood is the most important factor directly within the circulation system of the body, along with the plasma and serum, which is widely studied for the detection of biomarkers also, especially in cancer for cancer detection and early diagnosis. Laboratory-related published studies have shown that the blood test samples are highly useful, which may contain tumorderived materials, which could serve as potentially valuable screening targets. Diseases such as cancer, cardiovascular diseases account for a vast majority of health spending, which will boost the market in the near future. According to the International Agency for Research on Cancer, lung and breast cancers accounted for 23.1% of the total number of new cases that were diagnosed in 2020. Colorectal cancer was the third-most common cancer, with a prevalence of 1.9 million new cases in 2020, according to the International Agency for Research on Cancer. Moreover, the cancer burden differs by region. Almost half of the cancer cases are registered in Asia, and in Europe, one-quarter of the population is suffering from cancer. As per the World Health Organization (WHO) 2019 fact sheet, globally, an estimated 71 million people had chronic hepatitis C virus infection too. With the diversity of diseases increasing and growing focus toward the development of better treatment options for chronic and infectious diseases, the burden of such diseases drives the blood testing market globally, and is among the major factors, for the same.

Key Market Trends

Glucose Testing is Expected to Hold Significant Share of the Blood Testing Market.

A blood glucose test is used to measure the total amount of glucose in the blood. The symptoms of various disorders like diabetes, usually appear suddenly and are often the reason why blood sugar levels need to be checked. Additionally, the self-testing of blood sugar is an important tool to manage diabetes and prevent complications. The rising prevalence of type I as well as type II diabetes coupled with the growing cases of hereditary diabetes, also supporting the growth of glucose testing segment. Furthermore, the prevalence of diabetes has increased in recent years, and many reports have predicted this prevalence to increase further in the future. For instance, as per 2019 report by the International Diabetes Federation, the global prevalence of diabetes is expected to increase from 9.3% in 2019 to 10.9% by 2045. This will increase the demand for blood glucose testing, which will help the market growth.

The presence of portable glucose meters that can be used by the patients for routine checkups anywhere anytime has resulted in the significant share of this segment. Furthermore, diabetes monitoring is carried out prior to any surgical intervention for the patient with diabetes, which consequently influences the demand for these products. For instance, Bio-Rad Laboratories Inc. offers "D-100 System“, which provides the fastest HbA1c testing with hemoglobin variants detection for diabetes. The device includes "Gold Standard" technology with innovative design and the ease of use to enhance medium to high volume laboratory workflow, and helps to deliver precise and accurate results. Thus, owing to above-mentioned factors the segment is expected to show significant growth over the forecast period.

North American Region Holds the Largest Market Share of the Blood Testing Market

The North American region has acquired the largest market share due to technological advancements such as the introduction of miniaturized diagnostic devices, rendering rapid and accurate test results that have higher market penetration in the region, along with favourable medical insurance policies enhancing the market adoption of products. The United States is the largest market in the North American region. As per as the National Diabetes Statistics Report, 2020, there are approximately 34.2 million people or 10.5% of the United States population who have diabetes. Type 1 diabetes accounts for about 5.2% of all diagnosed cases of diabetes, affecting approximately 1.6 million people in the United States. According to the National Diabetes Statistics Report, 2020, which gave costs till the year 2017, in the United States, in 2017, the total estimated cost of diagnosed diabetes was USD 327 billion. In addition, total direct estimated costs of diagnosed diabetes increased from USD 188 billion in 2012 to USD 237 billion in 2017, and total indirect costs increased from USD 73 billion to USD 90 billion in 2017. Therefore, increasing healthcare expenditure on diabetes along with the rising prevalence of diabetes and other chronic diseases is expected to drive the market in the near future

Competitive Landscape

The market consists of several major players. The companies have implemented certain strategic initiatives, such as a merger, new product launches, acquisitions, and partnerships, which help them in strengthening their market position. The major players are Danaher Corporation, BioRad Laboratories, Thermofisher Scientific, Abbott Laboratories and BioMerieux S.A. Additionally, the key players have been involved in various startegic alliances such as acquisitions, collaborations along with the launch of advanced products to secure the position in the global market. For instance, in April 2020, Thermo Fisher Scientific manufactured ImmunoCAP Specific IgE Stinging Insect Allergen Components were approved by the United States Food & Drug Administration (FDA) for in vitro diagnostic use. It is a blood test that identifies patients' sensitization to specific proteins in insect venom that may cause anaphylaxis and other allergic symptoms.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Burden of Chronic Diseases
4.2.2 Rising Demand for Home Healthcare and the Introduction of Advance Technology-enabled Products
4.2.3 Implementation of Favorable Government Initiatives & External Funding for R&D Exercises
4.3 Market Restraints
4.3.1 Stringent Regulatory Approval Process
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Glucose Testing
5.1.2 Lipid Panel Testing
5.1.3 Prostate Specific Antigen (PSA) Testing
5.1.4 Blood Urea Nitrogen (BUN) Testing
5.1.5 Thyroid Stimulating Hormone Testing
5.1.6 Other Types (Direct LDL testing, Testosterone Testing)
5.2 By Methods
5.2.1 Manual Blood Testing
5.2.2 Automated Blood Testing
5.3 By End User
5.3.1 Diagnostic Laboratories
5.3.2 Hospitals
5.3.3 Other End Users
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbott Laboratories
6.1.2 Baxter International
6.1.3 Becton, Dickinson and Company
6.1.4 BioMerieux SA
6.1.5 BioRad Laboratories
6.1.6 Cepheid Corporation
6.1.7 Danaher Corporation
6.1.8 F. Hoffmann-La Roche AG
6.1.9 Novartis International AG
6.1.10 Thermo Fisher Scientific
6.1.11 Una Health Ltd
6.1.12 Shimadzu
6.1.13 Waters Corporation
6.1.14 PerkinElmer Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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