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ゴミ袋:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Trash Bags - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ゴミ袋市場規模は2024年に142.2億米ドルと推定され、2029年には204.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.55%である。 一般的にポリエチレン製のゴミ袋は丈夫で軽く、ゴミ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ゴミ袋市場規模は2024年に142.2億米ドルと推定され、2029年には204.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.55%である。

一般的にポリエチレン製のゴミ袋は丈夫で軽く、ゴミが漏れたりこぼれたりすることなくしっかりと収納できるため、小売、施設、工業などさまざまなエンドユーザー産業で採用されている。

主なハイライト

  • 人々は衛生や周辺環境の清潔さを重視するようになっており、予測期間中にゴミ袋の採用を後押しする可能性がある。
  • 急速な都市化により廃棄物発生量が増加しており、予測期間中にゴミ袋の使用を促進する可能性がある。また、年間廃棄物発生量は2016年のレベルから70%増加し、2050年には34億トンに達するだろうとしている。このような事例は、ゴミ袋市場が予測期間中に成長することを示している。
  • 製造業者と消費者は、原材料の供給難とレジ袋の使用制裁のために変動する価格に対処している。原材料とゴミ袋の価格はCOVID-19の流行により変動している。
  • 環境への関心の高まりとともに、環境に優しい製品に対する消費者の意識も高まっている。従って、オキソ生分解性袋の需要は、従来の合成品に代わる環境に優しくクリーンな代替品に対する顧客の嗜好によって促進されると予想される。食品、飲料、製薬業界の継続的な成長も、世界中でオキソ生分解性袋の需要増加に寄与している。
  • ゴミ袋製造業者にとって、COVID-19ウイルスの発生は、短期間しか続かないと予想されたごくわずかな影響に過ぎなかった。サプライチェーンの混乱、製造工程の原材料の不足、労働力不足、完成品の生産に影響を及ぼす可能性のある価格変動などは、ロックダウンの影響の一部である。

ゴミ袋市場の動向

持続可能性への関心の高まりと持続可能な解決策への要求。

  • プラスチックの足跡を減らすために、政府や関連規制機関はプラスチックの使用禁止を課しており、その結果、ゴミ袋市場に影響を与える可能性のあるプラスチックの使用が国全体で禁止されている。
  • カナダ政府は2022年6月、プラスチック廃棄物対策と気候変動問題への重要な取り組みとして、2022年末までに使い捨てプラスチックの製造と輸入を禁止すると発表した。禁止されるのは、医療上の理由による一部の例外を除き、リサイクルが困難なプラスチックで作られた、またはプラスチックを含むレジ袋、ストロー、カトラリー、フードサービスなどである。禁止令は2022年12月に施行され、2023年12月までにこれらのプラスチック製品の販売は禁止される予定である。
  • 2022年3月に発表されたジョージア大学の研究者による新しい分析によると、これらの政策により、その地域でより多くのレジ袋が購入される可能性がある。使い捨てのプラスチック製買い物袋が課税されたり禁止されたりすると、人々は代替品を探し、小さなプラスチック製ゴミ袋を購入するようになる。例えば、この調査では、袋政策を導入したカリフォルニアの地域では、8ガロンのゴミ袋の売上が87%から110%増加し、4ガロンのゴミ袋の売上が55%から75%増加したことがわかった。このように、レジ袋禁止は最終的に北米全体でもゴミ袋の売上増につながる可能性がある。
  • ゴミ袋は、住宅、商業、小売部門などのエンドユーザー全体で採用が増加しているため、企業は袋を使用して発生した廃棄物を処理するための代替品を探している。プラスチック製ゴミ袋が禁止されたことで、メーカーは生分解性またはリサイクル可能なゴミ袋を開発することができるようになり、それによって事業活動を支援することができるようになり、市場の成長を後押ししている。
  • しかし、このような禁止措置により、ゴミ袋メーカーは生分解性またはリサイクル可能なゴミ袋を開発し、事業活動を支援することができるようになり、市場の成長を後押ししている。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • ゴミ袋の使用を促進するための政府や規制機関によるイニシアチブの増加は、予測期間中にこの地域でのゴミ袋の採用を促進する可能性がある重要な要因の1つである。
  • 使い捨てが容易で環境に優しいゴミ袋への需要の高まりと、環境的に持続可能な製品に関する意識が、市場の成長を促進すると予想される。さらに、人々の間で衛生や清潔に関する意識が高まっていることも、主にこうした製品の需要を後押ししている。
  • さらに、世界中で住宅設備が増加しているため、一般家庭でのゴミ箱の消費量、ひいてはゴミ袋の消費量も増加傾向にある。米国住宅都市開発省によると、米国の住宅販売額は前月比36.3%増の791,000米ドルとなった。さらに、人口の増加や世界的な都市化率といった他の要因も、廃棄物管理活動に関連する製品に対する長期的な需要をもたらしている。
  • 資源保全再生法(RCRA)は、有害および非有害固形廃棄物を適切に管理するための枠組みを定めた公法である。この法律には、議会が義務付けた廃棄物管理プログラムが記載されている。米国環境保護庁によると、プラスチックは都市固形廃棄物(MSW)の一部として急速に増加している。プラスチックは、すべての重要なMSWカテゴリーに含まれている。
  • 米国は、世界人口のわずか4%しか住んでいないにもかかわらず、地球上の都市固形廃棄物(MSW)の12%以上を排出している。これとは別に、主に家庭用品製造業などの産業プロセスによって大量の廃棄物が生み出されている。鉱業、製造業、農業のような活動は、産業固形廃棄物を生み出しており、その追跡調査は不十分だが、アメリカの廃棄物総量の97%を占める可能性がある(出典:米国PIRG教育基金)。
  • 米国環境保護庁は、廃棄物処理の危険から保護するため、家庭廃棄物や産業廃棄物を規制している。また、エネルギーと天然資源の節約、廃棄物の削減と排除、不適切に廃棄された廃棄物の清掃も目指している。これはゴミ袋市場の成長を促進すると思われる。
  • 2021年7月、メイン州は米国で初めて、包装・紙製品の生産者責任を定める法律を成立させ、リサイクルにかかる費用の責任を納税者やそれらの製品の生産に責任を負う企業から引き離した。
  • このほか、COVID-19の発生が不透明であることから、個人衛生・保護関連製品に対する消費者の需要が急増しており、市場成長の原動力となっている。しかし、プラスチック製ゴミ袋の使用に関する政府の規制は、市場の発展に大きな影響を与えている。
  • アメリカの都市や州は、ゴミゼロ政策に向けて前進している。約11の州で使い捨てビニール袋の禁止が、7つの州で発泡スチロール容器の禁止などが可決された。

ゴミ袋業界の概要

ゴミ袋市場の競争は、Berry Global Inc.やHefty(Reynolds Consumer Products LLC)などの主要プレイヤーの存在によって激しい。市場のプレーヤーは戦略的パートナーシップを結んでおり、それが製品開発を可能にし、市場の成長を促進している。

  • 2022年8月-バレンシアガが「ビンバッグ」と呼ばれる新商品を発売した。今回、フランスのファッションハウスは、ゴミ箱の袋のデザインからインスパイアされたポーチを発売した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 急速な都市化
4.2.2 衛生に対する意識の高まり
4.3 市場の抑制要因
4.3.1 プラスチック禁止の増加
4.4 産業バリューチェーン分析
4.5 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 供給者の交渉力
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 エンドユーザー産業別
5.1.1 小売
5.1.2 業務用
5.1.3 産業用
5.2 地域別
5.2.1 北米
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 イギリス
5.2.2.2 ドイツ
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 その他のヨーロッパ
5.2.3 アジア太平洋
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 日本
5.2.3.3 インド
5.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.5 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 Pack-It BV
6.1.2 Kemii Garbage Bag Co.Ltd.
6.1.3 Cosmoplast Industrial Company LLC(Harwal Group of Companies)
6.1.4 Luban Packing LLC
6.1.5 Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)
6.1.6 International Plastics Inc.
6.1.7 ノボレックス
6.1.8 Novplasta s.r.o.
6.1.9 テルデックスGmbH
6.1.10 Berry Global Inc.

7 投資分析

8 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Trash Bags Market size is estimated at USD 14.22 billion in 2024, and is expected to reach USD 20.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.55% during the forecast period (2024-2029).

Trash bags typically made of polyethylene are tough, light, and hold garbage securely without leakage or spillover, thereby finding its adoption across various end-user industries such as retail, institutional, and industrial.

Key Highlights

  • People are increasingly focusing on hygiene and the cleanliness of the surrounding environment, which could boost the adoption of trash bags over the forecast period.
  • Rapid urbanization has resulted in an increased waste generation, which could fuel the usage of trash bags over the forecast period; it also stated that annual waste generation would increase by 70% from 2016 levels to 3.40 billion tonnes in 2050. Such instances indicate that the trash bag market would grow over the forecast period.
  • Manufacturers and consumers are dealing with fluctuating prices due to material supply challenges and sanctions on using plastic bags. Raw materials and trash bag prices have been fluctuating due to the COVID-19 pandemic.
  • Consumer awareness of environmentally friendly products is increasing with the rise in environmental concerns. Thus, the demand for oxo-biodegradable bags is expected to be fueled by customer preference for eco-friendly, clean alternatives to traditional synthetic items. Continuous growth in the food, beverage, and pharmaceutical industries also contributes to increased demand for oxo-biodegradable bags around the globe.
  • For trash bag manufacturers, the COVID-19 virus outbreak had a negligible effect that was only expected to last a short time. Supply chain disruptions, a lack of raw materials for the manufacturing process, labor shortages, and price fluctuations that may affect the production of the finished product are a few effects of lockdowns.

Trash Bags Market Trends

Growing Concern Of Sustainablity and Demand for Sustainable Solution.

  • To reduce the plastic footprint, governments and related regulatory bodies are imposing bans on plastics, resulting in the countrywide prohibition of plastics that could affect the trash bag market.
  • In June 2022, the Government of Canada announced to ban on the manufacturing and import of single-use plastics by the end of 2022 in a significant effort to combat plastic waste and address climate change. The ban includes checkout bags, straws, cutlery, and food service made from or containing plastics that are difficult to recycle, with a few exceptions for medical reasons. The ban is expected to come into effect in December 2022, and the sale of these plastic items will be prohibited by December 2023.
  • According to a new analysis by a University of Georgia researcher published in March 2022, these policies may cause more plastic bags to be purchased in their regions. When single-use plastic shopping bags are taxed or banned, people look for alternatives that indicate they buy small plastic trash bags. For instance, the study found out that California communities with bag policies witnessed sales of 8-gallon trash bags increase by 87% to 110%, and sales of 4-gallon trash bags increase by 55% to 75%. Thus, the plastic bags ban can eventually result in increased sales of trash bags in North America overall as well.
  • As trash bags are increasing in adoption across end users, such as the residential, commercial, and retail sectors, companies are looking for alternatives to dispose of the waste generated by using bags. The bans on plastic trash bags allow manufacturers to develop biodegradable or recyclable trash bags that enable them to support their business activities, thereby boosting the market growth.
  • However, such bans allow the trash bag manufacturers to develop a biodegradable or recyclable trash bag that enables them to support their business activities, thereby boosting the market growth.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The increasing initiatives by the government and regulatory bodies to promote the usage of trash bags are one of the significant factors that could boost the adoption of trash bags in the region over the forecast period.
  • Increasing demand for easily disposable and eco-friendly garbage bags and awareness regarding environmentally sustainable products is expected to drive market growth. Additionally, growing awareness regarding hygiene and cleanliness among the people is mainly fuelling the demand for such products.
  • Moreover, increasing housing facilities across the globe is likely to ease the consumption of trash cans among households and, thereby, trash bags. According to the US Department of Housing and Urban Development, US housing sales value rose up to USD 791,000, a 36.3% rise over the previous month. Additionally, other factors, such as the increasing population and the global urbanization rate, provide long-term demand for the products associated with waste management activities.
  • The Resource Conservation and Recovery Act (RCRA) is the public law that creates the framework for properly managing hazardous and non-hazardous solid waste. The law describes the waste management program mandated by Congress. According to the United States Environmental Protection Agency, plastics have been a rapidly growing part of municipal solid waste (MSW). Plastic is found in all significant MSW categories.
  • The United States produces more than 12% of the planet's municipal solid waste (MSW), though it is home to only 4% of the world's population. Apart from this, a large amount of waste is created by industrial processes, mainly from the household products manufacturing industry. Activities like mining, manufacturing, and agriculture create industrial solid waste, which is poorly tracked but may account for up to 97% of America's total waste (source: US PIRG Education Fund).
  • The US Environmental Protection Agency regulates household and industrial waste to protect it from the hazards of waste disposal. It also seeks to conserve energy and natural resources, reduce and eliminate waste, and clean up the waste that has been improperly disposed of. This is likely to promote the growth of the trash bag market.
  • In July 2021, Maine became the first state in the United States to pass a law that establishes the producer's responsibility for packaging and paper products, shifting responsibility for the costs of recycling away from the taxpayer and the corporations responsible for producing those products.
  • Besides this, the uncertain occurrence of the COVID-19 outbreak has skyrocketed the consumer demand for personal hygiene and protection-related products, thereby driving the market growth. However, governmental regulations related to the usage of plastic garbage bags have significantly impacted the development of the market.
  • US cities and states are taking strides toward a zero-waste policy. Around 11 states have passed bans on single-use plastic bags, seven have passed prohibitions on expanded polystyrene containers, and more.

Trash Bags Industry Overview

The competitive rivalry in the trash bags market is high owing to the presence of some key players such as Berry Global Inc., Hefty (Reynolds Consumer Products LLC), and many more. The player in the market is involved in strategic partnerships that have enabled them to come up with product developments, fueling the market growth.\

  • August 2022 - Balenciaga launched a new line of products called 'bin bags.' This time, the French fashion house has launched a pouch inspired by the garbage bin bags' design.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rapid Urbanization
4.2.2 Growing Awareness for Hygiene
4.3 Market Restraints
4.3.1 Increasing Plastic Bans
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By End-user Industries
5.1.1 Retail
5.1.2 Institutional
5.1.3 Industrial
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 Germany
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 Japan
5.2.3.3 India
5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Pack-It BV
6.1.2 Kemii Garbage Bag Co. Ltd
6.1.3 Cosmoplast Industrial Company LLC( Harwal Group of Companies)
6.1.4 Luban Packing LLC
6.1.5 Hefty(Reynolds Consumer Products LLC)
6.1.6 International Plastics Inc.
6.1.7 Novolex
6.1.8 Novplasta s.r.o.
6.1.9 Terdex GmbH
6.1.10 Berry Global Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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