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紙コップ:市場シェア分析、産業動向・統計、2019~2029年の成長予測


Paper Cups - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

紙コップ市場規模は2024年に130.3億米ドルと推定され、2029年には158.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.94%である。 主なハイライト 飲料産業は世界的に拡大してお... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

紙コップ市場規模は2024年に130.3億米ドルと推定され、2029年には158.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.94%である。

主なハイライト

  • 飲料産業は世界的に拡大しており、紙コップ市場にも大きく貢献すると予想される。飲料産業が発展し、様々な種類の飲料を提供するようになると、それに適したキャリアの需要も増加する。持ち帰りや宅配で飲料を注文する人気が高まった。この傾向は、顧客が飲料を運ぶために安全で効率的な包装を必要とするため、紙コップの必要性をさらに高める。市場成長を促進する主な要因の一つは、外出先での飲料消費の増加傾向における紙カップ需要の高まりである。外出先での消費は、都市化の進展とともに継続的に増加しており、熱狂的な習慣に関連している。
  • さらに、スターバックス、ダンキンドーナツ、カリブー、その他有名な大型コーヒーショップ・ブランドが米国に進出している。Daily Coffee Newsによると、米国におけるコーヒーショップの市場価値は2022年に458億米ドルに達した。
  • さらに、消費者は耐久性だけでなく、視覚的にも魅力的なカップを求めている。こうした特質が紙コップをより好ましいものとし、需要の高さにつながっている。需要の増加は、飲料消費の増加にもよる。このような要因により、メーカーは紙コップのバリア技術とシール技術を強化し、サプライチェーン全体にわたる食品保存のための技術的ブレークスルーを推進する。
  • 紙コップ製造に生分解性複合材料を使用することで、製品の賞味期限は大幅に延長され、様々なエンドユーザーに利用され、市場を牽引する。JcFoodpackバイオ紙コップは、生分解性のクラフト紙、竹紙、エナメル紙とPEライナーで構成されている。代表的な用途としては、温かいスープ、オートミール、スパゲッティ、アイスクリームやヨーグルトなどの冷凍食品が挙げられる。同じように、プレーヤーは、変化する市場ニーズや規制強化に対応するために、革新的なソリューションを立ち上げることに重点を置いている。
  • 2023年4月、ウィンカップ社はPHA(ポリヒドロキシアルカノエート)を裏打ちした初の紙コップ「フェード」を誕生させた。これは、キャノーラ油の発酵によって生産され、海洋および陸上環境での分解が可能な新しいバイオポリマーであり、より環境に優しいホット飲料用の紙カップの使用を可能にする。ウィンカップ社が開発したこの画期的な紙コップは、従来の紙コップに代わるものである。従来の紙コップは、飲料を入れるために化石燃料から作られたプラスチックでコーティングされており、リサイクルや堆肥化ができなかった。
  • しかし、ほとんどの紙製品、紙コップはプラスチックでコーティングされているためリサイクルできない。そのため、液体をこぼさずに入れることができるのだ。また、パルプに分解されて紙にリサイクルされないのもそのためだ。ほとんどの企業が廃棄物ゼロを方針として掲げている。それでも、その行動を実行することはできない。埋立地から排出される温室効果ガスは、気候変動の主な要因のひとつである。
  • COVID-19の大流行は人々の衛生への関心を高め、使い捨ての皿、コップ、ボウルの需要を増加させた。COVID-19の蔓延を防ぐため、個人は食べ物や飲み物の容器を含む身の回りのものを共有することに慎重になった。紙コップの生産は、原料の入手が限られているために困難に直面した。封鎖措置、サプライチェーンの混乱、生産能力の低下は、紙コップの製造に必要な原材料の調達に影響を与えた。リモートワークへのシフトとオフィスの閉鎖は紙コップ市場にさらに影響を与えた。自宅で仕事をする人が増えたため、持ち帰りや持ち帰り飲料の需要が減少し、オフィス環境における紙コップの必要性に影響を与えた。

紙コップの市場動向

QSRが市場成長を牽引すると予想される

  • QSRとサステナビリティの関係は、もっと一貫性を持たせる必要がある。QSRはスピードと利便性を重視する一方で、持続可能性に関する実践は様々である。しかし、紙コップのような環境に優しい素材を使用するなど、業界内ではより持続可能な慣行を取り入れようとする意識と努力が高まっている。
  • 先進都市での多忙なライフスタイルや、レジャーの一環として外で食事をする傾向が、新たなコーヒーショップやQSRの誕生につながった。フランチャイズ・モデルは、QSRチェーンの台頭の新しいトレンドであり、市場の成長を促進すると予想される。例えば、地方自治体がフランチャイジーやフランチャイザーにインセンティブを与え始め、経験豊富な地元プレイヤーの力を借りて、市場参入に興味を持つ国際的ブランドや投資家を誘致するようになった。
  • スターバックスによると、2022年、スターバックスの店舗数は世界で35,711店だった。同社は過去10年間で成長を経験し、スターバックスの売上高は増加した。過去10年間で、コーヒー会社はグローバル展開のおかげで店舗数を実質4倍に増やした。消費パターンは徐々に発展途上地域に広がり、業界の成長に貢献し、紙コップの需要を牽引している。
  • 加えて、クイックサービス・レストランが様々なフードチェーンに投資したり協力したりすることで、紙コップ包装の需要が高まる可能性がある。2022年3月、A&Wレストランは初の蓋なし、完全堆肥化可能なコーヒーカップを発売した。このカップは蓋もストローも不要で、プラスチックのライナーも含まず、完全堆肥化可能でリサイクル可能である。英国を拠点とするバタフライカップ社の革新的なカップ・デザインは、紙だけでできており、独自の水性コーティングにより液漏れを防いでいる。さらに、米国国勢調査局によると、米国のクイックサービス・レストランの月間売上高は、2021年の336.8億米ドルに対し、2022年12月には373.6億米ドルに達した。

アジア太平洋地域が紙コップの急成長市場に

  • アジア太平洋地域の紙コップ市場は、世界的に最も大きく急成長している市場の一つである。人口増加、都市化、ライフスタイルの変化、外食産業の台頭などの要因が市場拡大に寄与している。
  • 特に忙しい都市部では、外出先での消費傾向が強まっており、紙コップの需要に拍車をかけている。紙コップが提供する利便性は、持ち帰りや宅配サービスを好む消費者のペースの速いライフスタイルに合致している。この地域では、クイックサービスレストラン、カフェ、屋台などの外食産業が大幅に拡大した。これらの施設では、飲料の提供や持ち帰りに紙コップが多用され、市場の需要を牽引している。
  • QSRは、増加する需要に対応するため、新店舗を増設/オープンすることで存在感を拡大することに注力している。スターバックスは世界最大のコーヒーハウス・チェーンであり、世界中に約36,000店舗を展開している。2022年10月現在、スターバックスの店舗数が世界で最も多い国は米国で、1万5,000店舗を超える。2位は中国で6,019店舗。店舗数は2021年の5,358店舗から増加し、カナダと日本の前にランクされた。
  • さらに、韓国のような国々は、廃棄物を減らすための様々なプログラムに取り組んでいる。例えば、2022年6月、韓国は使い捨てコーヒーカップの使用に対する払い戻し可能なデポジットの義務化を導入した。このデポジット制度はリサイクル率の向上を目的としたもので、事業者が徴収し、100店舗を有する接客業に適用される。
  • さらにインドでは、政府が使い捨てプラスチックの使用禁止を発表し、2022年7月1日までに施行された。プラスチックが環境に与える悪影響に対する消費者の意識の高まりが、購買行動に重要な役割を果たしている。コーンスターチは、プラスチック包装の最も一般的な代替品のひとつである。大手オンライン食品宅配システムも、環境に優しいブランドイメージを促進するためにコーンスターチ包装に切り替えている。このような変化と急速な発展は、アジア太平洋地域における紙コップの市場成長を後押しすると予想される。

紙コップ産業概要

世界の紙コップ市場の競争環境は、新興市場における小規模プレーヤーの参入により、適度に細分化されつつある。しかし、先進国では、市場は発展途上国に比べて相対的に統合されたままである。最近の市場動向は以下の通り。

  • 2022年7月-ソノコ社のサウスカロライナ州ハーツビル板紙工場は、新しい板紙の原料として使用する混合紙俵の紙コップについて、消費者使用後の回収とリサイクルの見通しを高めると表明した。トップリサイクル業者、製紙工場所有者、紙パッケージング・コンバーターである同社は、業界に対して将来の開発に焦点を当て、紙のバリューチェーンに沿って使用済み選択肢を拡大するよう促す理想的な立場にある。
  • 2022年2月-フタマキは、ユニリーバのカルト・ドールがアイスクリームの包装をリサイクル可能な紙製の容器と蓋に移行することで、プラスチック使用量を削減することを支援しました。リサイクル可能な紙ベースのパッケージにより、同ブランドは英国で年間900トン以上のバージンプラスチックを削減することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査想定と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 Covid-19パンデミックの市場への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 飲料の外出先での消費需要の高まり
5.1.2 最近の技術革新による賞味期限の向上
5.2 市場の課題
5.2.1 処分や高水準の断片化といったリサイクル性に関する懸念が利益率に影響を及ぼすと予想される

6 市場区分
6.1 カップタイプ別
6.1.1 ホット紙コップ
6.1.2 コールド紙コップ
6.2 エンドユーザー別
6.2.1 クイックサービス・レストラン
6.2.2 業務用
6.2.3 その他のエンドユーザー
6.3 ウォールタイプ別
6.3.1 シングルウォール紙コップ
6.3.2 ダブルウォール紙コップ
6.3.3 トリプルウォール紙コップ
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.1.1 アメリカ
6.4.1.2 カナダ
6.4.2 欧州
6.4.2.1 イギリス
6.4.2.2 フランス
6.4.2.3 ドイツ
6.4.2.4 イタリア
6.4.2.5 スペイン
6.4.2.6 その他のヨーロッパ
6.4.3 ラテンアメリカ
6.4.3.1 ブラジル
6.4.3.2 アルゼンチン
6.4.3.3 メキシコ
6.4.3.4 その他のラテンアメリカ
6.4.4 中東・アフリカ
6.4.4.1 サウジアラビア
6.4.4.2 南アフリカ
6.4.4.3 エジプト
6.4.4.4 その他の中東・アフリカ地域
6.4.5 アジア太平洋
6.4.5.1 中国
6.4.5.2 日本
6.4.5.3 インド
6.4.5.4 オーストラリア
6.4.5.5 その他のアジア太平洋地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 フルタマキ
7.1.2 Kap Cones Private Limited
7.1.3 グラフィック・パッケージング・インターナショナル
7.1.4 ダートコンテナ
7.1.5 Konie Cups International Inc.
7.1.6 ゴーパック
7.1.7 ベンダーズペーパーカップ
7.1.8 インターナショナルペーパー
7.1.9 フェニックス・パッケージング・オペレーションズ LLC.
7.1.10 エコプロダクツ

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The Paper Cups Market size is estimated at USD 13.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.94% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The beverage industry is expanding worldwide and is expected to contribute significantly to the market for paper cups. As the industry evolves and offers a wide range of beverages, the demand for suitable carriers also increases. The popularity of ordering beverages for takeaway and home delivery grew. This trend further drives the need for paper cups as customers require secure and efficient packaging for transporting their drinks. One of the major factors driving the market growth is the rising demand for paper cups in the increasing trend of consumption of on-the-go beverages. Consumption on the go continuously increased alongside rising urbanization, associated with frenetic habits.
  • Further, Starbucks, Dunkin' Donuts, Caribou, and other well-known large coffee shop brands are present in the United States. The market value of the coffee shop in the United States reached USD 45.8 billion in 2022, according to Daily Coffee News.
  • Additionally, consumers are looking for a cup that is not only durable but also visually appealing. These qualities make paper cups more desirable and contribute to their high demand. The increase in demand is also due to the rise in beverage consumption. Such factors propel manufacturers to enhance barrier and seal technologies for paper cups and technological breakthroughs for food preservation across the whole supply chain.
  • The product's shelf life will be significantly extended by using biodegradable composite materials in paper cup manufacturing and will be utilized by various end users, which will drive the market. A biodegradable kraft, bamboo, or enamel paper board with PE liner makes up the JcFoodpack Bio paper Soup cup. Typical usage includes hot soups, oats, spaghetti, and frozen meals like ice cream or yogurt. In line with the same, players focus on launching innovative solutions to cater to the changing market needs and counter-tightening restrictions.
  • In April 2023, WinCup, Inc. created Phade, the first paper cup lined with PHA (polyhydroxyalkanoate). It is a novel new biopolymer produced by the fermentation of canola oil and capable of decomposition in both marine and terrestrial environments, making it possible to use paper cups for hot beverages that are more environmentally friendly. The revolutionary phase paper cup, developed by WinCup, Inc., replaces conventional paper cups. These are coated in plastic made from fossil fuels to contain beverages and are, thus, unable to be recycled or composted.
  • However, most paper products, paper cups, cannot be recycled because they are coated in plastic, as little as 5% of each cup. That's why they can hold liquid without spilling it everywhere. It's also why they don't decompose into a pulp and be recycled into paper. Most companies implemented zero waste in their policies. Still, they cannot execute those actions. One of the key contributors to climate change for greenhouse gas emissions emitted by landfills.
  • The COVID-19 pandemic heightened hygiene concerns among people, leading to increased demand for disposable plates, cups, and bowls. Individuals became more cautious about sharing personal items, including food and drink containers, to prevent the spread of COVID-19. The production of paper cups faced challenges due to the limited availability of raw materials. Lockdown measures, disruptions in supply chains, and decreased production capacity affected the sourcing of materials necessary for manufacturing paper cups. The shift towards remote work and the closure of offices further impacted the paper cup market. With more people working from home, the demand for takeaway or to-go beverages decreased, affecting the need for paper cups in office settings.

Paper Cups Market Trends

QSR is Expected to Drive the Market Growth

  • The relationship between QSRs and sustainability needs to be more consistent. While QSRs focus on speed and convenience, their practices regarding sustainability vary. However, there is an increasing awareness and effort within the industry to adopt more sustainable practices, including using environmentally friendly materials like paper cups.
  • The busy lifestyle in developed cities and the trend of eating outside as part of leisure activities led to new coffee shops and QSRs. The franchise model is a new trend for the rise of QSR chains, which is expected to fuel the market's growth. For example, regional authorities started incentivizing franchisees and franchisers to attract international brands and investors interested in entering the market with the help of experienced local players.
  • According to Starbucks, in 2022, there were 35,711 Starbucks stores globally. The company experienced growth over the past ten years, and Starbucks' unit sales increased. Over the past ten years, the coffee company practically quadrupled the number of stores thanks to global expansion. The consumption pattern is gradually spreading in the developing regions, contributing to the industry's growth and driving the demand for paper cups.
  • Additionally, quick-service restaurants investing and collaborating with different food chains may raise demand for paper cup packaging. In March 2022, A&W Restaurant launched the first lidless, fully compostable coffee cup, which doesn't require a lid or straw, contains no plastic liner, and is fully compostable and recyclable. The cup design innovation from UK-based ButterflyCup is made entirely of paper, with a unique, water-based coating that prevents leaks. Moreover, according to the US Census Bureau, monthly quick-service restaurant sales in the United States reached USD 37.36 billion in December 2022, compared to USD 33.68 billion in 2021.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market for Paper Cups

  • The Asia-Pacific paper cups market is one of the largest and fastest-growing globally. Factors such as population growth, urbanization, changing lifestyles, and the rise of the food service industry contributed to the expansion of the market.
  • The growing trend of on-the-go consumption, particularly in busy urban areas, fueled the demand for paper cups. The convenience offered by paper cups aligns with the fast-paced lifestyles of consumers who prefer takeaway and delivery services. The region witnessed a significant expansion of the food service sector, including quick-service restaurants, cafes, and street food vendors. These establishments rely heavily on paper cups for serving beverages and takeaways, driving the demand in the market.
  • QSR focuses on expanding its presence by adding/opening new stores to cater to the increasing demand. Starbucks is the largest coffeehouse chain worldwide, with nearly 36 thousand stores across the globe. As of October 2022, the country with the most Starbucks stores worldwide was the United States, with over 15 thousand stores. China ranked second with 6,019 stores. The number of stores increased from 5,358 in 2021 and was ranked before Canada and Japan.
  • Additionally, countries like South Korea are undertaking various programs to reduce waste. For instance, in June 2022, South Korea introduced a mandatory refundable deposit for disposable coffee cup use. The deposit scheme, intended to increase recycling rates, would be collected by operators and applied to hospitality businesses with 100 outlets.
  • Further, in India, the government announced a ban on the application of single-use plastics that got enforced by July 1, 2022. Growing consumer awareness about the adverse effects of plastics on the environment plays a vital role in purchasing behavior. Corn starch is among the most common substitute for plastic packaging. Leading online food delivery systems also switch to corn starch packaging to promote an eco-friendly brand image. Such changes and rapid development are expected to boost market growth for paper cups in the Asia-Pacific.

Paper Cups Industry Overview

The competitive landscape of the Global Paper Cups Market is becoming moderately fragmented, leading due to the entry of several small players in the emerging markets. In the developed economies, though, the market remains relatively consolidated compared to developing economies. Some of the recent developments in the market are as follows.

  • July 2022- The Hartsville, South Carolina, paperboard factory of Sonoco stated that it would increase post-consumer recovery and recycling prospects for paper cups in bales of mixed paper for use as raw material to make new paperboard. As a top recycler, paper mill owner, and paper packaging converter, the firm is ideally positioned to encourage the industry to focus on future developments and expand end-of-life options along the paper value chain.
  • February 2022- Huhtamaki extended its support to Unilever's Carte D'Or as it slashes plastic use with a move to recyclable paper by shifting the packaging for their ice cream to recyclable paper tubs and lids. The recyclable paper-based packaging will enable the brand to eliminate more than 900 tonnes of virgin plastic in the UK annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumption and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment Of The Impact Of The Covid-19 Pandemic On The Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Demand for on-the-go Consumption of Beverages
5.1.2 Recent Innovations have aided Shelf-life
5.2 Market Challenges
5.2.1 Recyclability-related Concerns in the form of Disposal and High Levels of Fragmentation are Expected to Affect Profit Margins

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Cup Type
6.1.1 Hot Paper Cups
6.1.2 Cold Paper Cups
6.2 By End-user
6.2.1 Quick Service Restaurants
6.2.2 Institutional
6.2.3 Other End-Users
6.3 By Wall Type
6.3.1 Single Wall Paper Cups
6.3.2 Double Wall Paper Cups
6.3.3 Triple Wall Paper Cups
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 France
6.4.2.3 Germany
6.4.2.4 Italy
6.4.2.5 Spain
6.4.2.6 Rest of Europe
6.4.3 Latin America
6.4.3.1 Brazil
6.4.3.2 Argentina
6.4.3.3 Mexico
6.4.3.4 Rest of Latin America
6.4.4 Middle East and Africa
6.4.4.1 Saudi Arabia
6.4.4.2 South Africa
6.4.4.3 Egypt
6.4.4.4 Rest of Middle East and Africa
6.4.5 Asia Pacific
6.4.5.1 China
6.4.5.2 Japan
6.4.5.3 India
6.4.5.4 Australia
6.4.5.5 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Huhtamaki oyj
7.1.2 Kap Cones Private Limited
7.1.3 Graphic packaging international
7.1.4 Dart container corporation
7.1.5 Konie Cups International Inc.
7.1.6 Go-Pak
7.1.7 Benders Paper Cups
7.1.8 International Paper
7.1.9 Phoenix Packaging Operations, LLC.
7.1.10 Eco-Products Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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