パッケージング印刷 - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年
Packaging Printing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
パッケージング印刷市場規模は、2024年に4,052億米ドルと推定され、2029年には5,964億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.04%で成長する。 激しい競争とブランド意識に後押... もっと見る
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サマリー パッケージング印刷市場規模は、2024年に4,052億米ドルと推定され、2029年には5,964億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.04%で成長する。 激しい競争とブランド意識に後押しされた独創的なパッケージングへの需要と相まって、技術の進歩は市場の成長を助けると期待されている。特に、食品、飲料、化粧品などのエンドユーザーセグメントからの革新的なパッケージングに対する需要の高まりは、研究された市場の拡大につながると予想される。 主なハイライト- 印刷ラベル市場の成長は、ラベル印刷市場をより洗練されたものにし、デジタル印刷ラベルの採用を増加させたデジタル印刷技術の急速な上昇によって増強されている。その柔軟性と汎用性は、高いグラフィック基準とともに、主要な成長の特徴である。フレキソ印刷方式では、金属フィルム、プラスチック、セロファン、紙、段ボールなどへの印刷が可能である。
- さらに、AI、機械学習、IoT、データ分析などの進歩により、提供されるサービスが大幅にパーソナライズされた。デジタル印刷の収束は、大量注文の印刷パーソナライゼーションの点で優位性を可能にする。しかし、コスト面は依然として大きなハードルとなっている。
- RFID(Radio Frequency Identification)は、電波を利用して、さまざまな「タグ付け」された物や人を無線で識別する。RFID技術は印刷技術の有効性を高めるため、市場調査において重要な役割を果たしている。RFID対応プリンターにはさまざまなサイズと容量があり、RFIDプリンター・ソフトウェアを使って設定することで、セキュリティやその他のビジネス上のニーズに幅広く対応することができる。
- パッケージ印刷業界の発展、美観への要求、製品の差別化、技術の進歩などがデジタル印刷パッケージ市場の牽引役となっている。生産・印刷設備を導入するには多額の初期投資が必要である。工場の設立や印刷機の購入には、より高額な投資が必要となる。経済的で持続可能な革新的印刷技術への需要が高まっている。
- COVID-19では、他の産業に比べ、包装、食品、飲料、医療産業が必要不可欠とされたため、包装産業ではロックダウンは少なかった。さらに、主食や医薬品に対する莫大な需要は、パニックによる買い占めによるものであった。いくつかのサプライチェーンの制約は、包装印刷市場の成長に混合COVID-19の影響をもたらした。
パッケージ印刷市場の動向食品・飲料部門が大きな市場シェアを占めると予想される- 世界的な新興企業の増加、多様化する食品・非食品カテゴリーの導入、パンデミック時の食品・飲料需要の増加などにより、包装業界はここ数年で大きな変貌を遂げた。
- 食品包装における印刷需要は、食習慣の変化による包装製品への消費者需要の高まりに起因して増加しており、ライフスタイルの進化は市場に多大な影響を与える可能性がある。一人当たりの可処分所得の増加と人口の増加は、高いバリア特性、保存可能期間、消費者の安全性により、製品需要を助長すると予想される。食品包装材への印刷は、消費者情報やマーケティング目的で使用される。印刷は様々な包装材料に使用される。プラスチック、紙、ボード、コルクは直接印刷することができる。
- 食品内容が製品に印刷されることで、その食品に関する認知度が高まるため、製品の透明性に対する要求が購買者の間で高まり、食品分野における包装印刷の需要が高まっている。加工を最小限に抑えた、あるいは加工していない、保存料を含まない、賞味期限の長い自然で高品質な食品への需要が高まっている。包装された食品は、バリアや汚染防止、利便性、ポーションコントロールなど様々な目的で使用される。持続可能な包装は、食品を媒介とする疾病や化学物質による汚染を防ぎ、食品の品質を保つという安全性の問題によって、食品廃棄物やロスの削減に取り組んでいる。
- パッケージ食品市場の成長には、消費者の購買行動が重要な役割を果たしている。ここ数年、消費者は便利な食品に傾倒している。ペースの速い多忙なライフスタイル、食事の準備にかかる時間の制約、電子商取引の発展、可処分所得の増加などが、パッケージ食品の売上を押し上げている。利便性への嗜好の高まりが、調査対象市場の需要を押し上げると予想される。
- すでに活況を呈していたeコマース部門は、パンデミック時に急激に売上を伸ばした。パンデミックの期間中、多くの食料品店が、非接触型ショッピングを促進するためにオンラインにビジネスをシフトした。UNCTADによると、オンライン小売部門の売上は、2020年には16%から19%に増加するという。
- オランダのオンライン注文・宅配プラットフォームJust Eat Takeaway.comによると、2021年のJust Eat Takeaway.comの注文件数は約10億9000万件で、5億8800万件を数えた前年に比べ大幅に増加し、包装印刷市場を押し上げた。
アジア太平洋地域が最も急成長する市場と予想される- 包装印刷市場は、様々な産業における複数の印刷技術や用途に関して、アジア太平洋地域で広く普及している。中国、インド、日本、韓国のような国々では、食品・飲料、家電製品などに関連する様々な産業が、この地域でのパッケージング・ソリューションに対する大きな需要をもたらしている。
- 包装印刷の需要は、包装産業とともにアジア太平洋地域で増加すると予想されている。包装産業は、核家族の増加、新しい包装材料、顧客の快適なニーズの増加、人口の高齢化によって推進されている。消費者の成長を促進すると予想されるもう一つの要因は、パッケージ飲料の需要の高まりである。ボトル入り飲料水、アルコール飲料、炭酸清涼飲料、缶ジュースの需要の高まりは、ボトル入り飲料の購入と消費を増加させている。
- パッケージング印刷は、食品・飲料、医薬品、家庭用・化粧品、電子機器、自動車産業などで幅広く使用されている。例えば、食品・飲料業界では、製品の賞味期限や内容量、栄養価を伝えるために、食品パッケージにデジタルデータを印刷する傾向が強まっているため、パッケージング印刷が一般的に使用されている。
- 包装印刷アプリケーションの需要増加は、予測期間中の市場成長を促進するだろう。さらに、持続可能な印刷の需要の伸び、フレキシブル包装の需要の増加、費用対効果、包装廃棄物の減少などの要因が、包装印刷市場を牽引している。ヘルスケア分野の成長と便利な包装の人気は、包装印刷市場の主な促進要因である。
- アジア太平洋地域では、主に個人消費の増加と持続可能な製品に対する需要の高まりがパッケージング印刷市場を牽引している。加工食品消費の増加が市場成長の原動力となっている。また、包装印刷のための新しい技術も市場発展の原動力となっている。製薬業界の成長と便利な包装に対する需要の増加は、この市場の主な成長要因である。
パッケージ印刷業界の概要パッケージ印刷市場の競争は、Mondi PLC、Ahlstrom-Munksjö Oyj、Autajon CS、Huhtamaki Flexible Packaging(Huhtamaki Oyj)、Avery Dennison Corporationなどの主要企業が存在するため、ライバルが多い。継続的に製品を革新する能力により、他社より優位な競争力を獲得している。戦略的パートナーシップ、研究開発、M&Aを通じ、各社は市場により大きな足跡を残すことができた。 - 2022年5月-エイブリィ・デニソン・グラフィックス・ソリューションズ社は、DIY/クラフト分野に参入するため、サイザー・ノース・アメリカ社と提携すると発表した。熱転写ビニールのマーケットリーダーであり、パーソナライゼーションと修正のスペシャリストであるSiser社は、40年以上にわたり消費者向けクラフト市場に参入している。
- 2022年5月-モンディはフィンランドのクオピオ工場に1億2,500万ユーロを投資。この大規模な設備投資プロジェクトは、モンディの持続可能性目標「MAP2030」に従い、生産能力の増強、競争力の強化、安全性の向上、地域環境の改善につながるものです。クオピオ工場への投資は、モンディの持続可能な製品ポートフォリオと地域経済にとっての重要性を認識したものです。クオピオ工場は、生鮮果物や野菜のトレイや箱に不可欠な要素として使用される高性能・高品質の段ボール原紙グレードであるセミケミカルフルーティング(ProVantage Powerflute)を製造しています。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 市場牽引要因
4.4.1 RFIDとデジタル印刷の利用需要
4.4.2 デジタル印刷と持続可能なパッケージ印刷への需要の高まり
4.5 市場の阻害要因
4.5.1 高い設備投資
4.5.2 パッケージングと印刷に関する規制
5 市場区分
5.1 印刷技術別
5.1.1 オフセット・リソグラフィー
5.1.2 グラビア
5.1.3 フレキソ印刷
5.1.4 デジタル印刷
5.1.5 スクリーン印刷
5.2 インキタイプ別
5.2.1 溶剤系インキ
5.2.2 UV硬化型インキ
5.2.3 水性インキ
5.3 包装タイプ別
5.3.1 ラベル
5.3.2 プラスチック
5.3.3 ガラス
5.3.4 金属
5.3.5 紙・板紙
5.4 用途別
5.4.1 化粧品とホームケア
5.4.2 食品・飲料
5.4.3 医薬品
5.4.4 その他の用途
5.5 地域別
5.5.1 北米
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.3 アジア太平洋
5.5.4 ラテンアメリカ
5.5.5 中東・アフリカ
6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 モンディPLC
6.1.2 Ahlstrom-Munksjo Oyj
6.1.3 Autajon CS
6.1.4 フルタマキ・フレキシブル・パッケージング (Huhtamaki Oyj)
6.1.5 エイブリー・デニソン・コーポレーション
6.1.6 CCL Industries Inc.
6.1.7 クロンダルキン・グループ・ホールディングスBV
6.1.8 コンスタンシア・フレキシブル・グループGmbH
6.1.9 Amcor PLC
6.1.10 スマーフィット・カッパ・グループ PLC
6.1.11 DS スミス PLC
6.1.12 ジョージア・パシフィックLLC
6.1.13 インターナショナル・ペーパー・カンパニー
6.1.14 シールドエアー・コーポレーション
6.1.15 ウエストロック・カンパニー
6.1.16 ストラ・エンソ社
6.1.17 ソノコ・プロダクツ・カンパニー
6.1.18 マイヤー・メルンホフ・カートンAG
6.1.19 Trustpack UAB
6.1.20 ダンカン・プリンティング・グループ
7 投資分析
8 市場の将来性
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Summary The Packaging Printing Market size is estimated at USD 405.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 596.49 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.04% during the forecast period (2024-2029).
The technological advancements, coupled with demand for creative packaging, driven by intense competition and brand awareness, are expected to aid the growth of the market. The growing demand for innovative packaging from end-user segments, such as food, beverage, and cosmetics, among others, is expected to lead to the expansion of the market studied.
Key Highlights
- The growth of the print label market is augmented by the rapid rise of digital print technology that has made the label printing market more sophisticated and increased the adoption of digital print labels. Their flexibility and versatility, along with the high graphics standards, are the major growth features. It is possible to print on metallic films, plastics, cellophane, paper, and corrugated surfaces using the flexographic method.
- Moreover, advancements such as AI, machine learning, IoT, and data analytics, have personalized offerings to a great extent. The convergence in digital printing enables superiority in terms of print personalization for large-volume orders. However, the cost factor remains a big hurdle.
- RFID (Radio Frequency Identification) uses radio waves to identify various "tagged" objects or people wirelessly. RFID technology plays a vital role in the market study because it enhances the effectiveness of printing technology. RFID-enabled printers come in various sizes and capacities and can be configured using RFID printer software to meet a wide range of security and other business needs.
- Development in the packaging printing industry, demand for aesthetics, product differentiation, and technological advancements are some digitally printed packaging market drivers. A significant initial investment is required to install production and printing equipment. Setting up a factory or purchasing a printing press requires higher investments. There is a growing demand for economical, sustainable, and innovative printing technologies.
- During COVID-19, as compared to other industries, fewer lockdowns were observed in the packaging industry as the packaging, food, beverage, and medical industries were considered essential. Furthermore, the huge demand for staples and medicines was due to panic-driven buying. Several supply chain constraints resulted in a mixed COVID-19 impact on the packaging printing market growth.
Packaging Printing Market Trends
Food and Beverage Sector is Expected to Hold Significant Market Share
- The packing industry has undergone an immense transformation over the last couple of years, owing to the increase in the number of start-ups worldwide, the introduction of diversified categories of food and non-food products, and increased demand for food and beverage during the pandemic.
- The demand for printing in food packaging is increasing owing to rising consumer demand for packaged products due to the shift in eating habits, and evolving lifestyles may have an imperative impact on the market. A rise in per capita disposable income and a growing population are expected to aid in the product demand owing to high barrier properties, shelf life, and consumer safety. Printing on food packaging materials is used for consumer information and marketing purposes. Printings are used with many different packaging materials. Plastics, paper, board, and cork may be directly printed.
- As the food contents are printed on the product helps in the awareness regarding the food item; the demand for product transparency increased among the buyers, which has led to high demand for packaging printing in the food sector. There is a growing demand for natural and highquality foods, which are minimally processed or unprocessed, do not contain preservatives, and offer a longer shelf-life. Packaged food is used for various purposes, such as barrier and contamination protection, convenience, and portion control. Sustainable packaging addresses food waste and loss reduction by safety issues by preventing food-borne diseases and chemical contamination and preserving food quality.
- A consumer's buying behavior plays a vital role in the growth of packaged food market. For a couple of years, consumers have been tilted toward convenient food. A fast-paced, hectic lifestyle, time constraints for meal preparations, developing e-commerce, and rising disposable income have boosted packaged food sales. An increasing preference for convenience is expected to bolster the demand in the market studied.
- The e-commerce sector, which was already booming, saw a sudden increase in sales during the pandemic. During the pandemic, many grocers shifted their business online to promote no-contact shopping. According to UNCTAD, the online retail sector grew its sales from 16% to 19% in 2020.
- According to Just Eat Takeaway.com, a Dutch online platform specializing in online food ordering and home delivery, in 2021, Just Eat Takeaway.com received approximately 1.09 billion orders, a significant increase compared to the previous year when the company counted 588 million, which propelled the packaging printing market.
Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Market
- The packaging printing market is widespread in the Asia-Pacific region concerning multiple printing technologies and applications in various industries. Various industries related to food and beverage, consumer electronics, etc., in countries like China, India, Japan, and South Korea have resulted in significant demand for packaging solutions in the region.
- The demand for packaging printing is expected to rise in the Asia-Pacific region alongside the packaging industry. The packaging industry is propelled by the growing increase of nuclear families, new packaging material, increasing customer comfort needs, and population aging. Another factor anticipated to drive consumer growth is the rising demand for packaged drinks. The growing demand for bottled water, alcoholic beverages, carbonated soft drinks, and canned juices has increased the purchase and consumption of bottled beverages.
- Packaging printing has broadly used in the food and beverage, pharmaceutical, household and cosmetic, electronic, and automobile industries. For example, packaging printing is commonly used in the food and beverage industry, owing to the growing trend of digital data printing on food packages to convey the product's shelf-life, content, and nutritional value.
- The rising demand for packaging printing applications would fuel market growth over the forecast period. Moreover, factors such as growth in demand for sustainable printing, growing demand for flexible packaging, cost-effectiveness, and decreased packaging waste, drive the packaging printing market. The growing healthcare sector and the popularity of convenient packaging are the main drivers of the packaging printing market.
- In the Asia-Pacific region, the packaging printing market is primarily driven by increasing consumer spending and rising demand for sustainable products. An increase in processed food consumption is driving the market's growth. Emerging technologies for packaging printing can also be seen as a driving factor for the development of the market. The growing pharmaceutical industry and the increasing demand for convenient packaging are major growth factors for this market.
Packaging Printing Industry Overview
The competitive rivalry in the packaging printing market is high, owing to the presence of some key players, such as Mondi PLC, Ahlstrom-Munksjö Oyj, Autajon CS, Huhtamaki Flexible Packaging (Huhtamaki Oyj), and Avery Dennison Corporation, among others. Their ability to continually innovate their offerings has allowed them to gain a competitive advantage over others. Through strategic partnerships, R&D, and mergers and acquisitions, the players have been able to gain a greater footprint in the market.
- May 2022 - Avery Dennison Graphics Solutions stated that it would join forces with Siser North America to penetrate the DIY/crafter sector. Siser, a market leader in heat-transfer vinyl and a specialist in personalization and modification, has been in the consumer craft market for more than 40 years.
- May 2022 - Mondi invested EUR 125 million in the Kuopio mill in Finland. Following Mondi's MAP2030 sustainability objectives, the major capex project will boost production capacity, strengthen competitiveness, improve safety, and help the local environment. Mondi's investment in the Kuopio mill recognizes its importance to Mondi's sustainable product portfolio and the local economy. Kuopio mill manufactures semi-chemical fluting - ProVantage Powerflute, a high-performance, high-quality containerboard grade used as an integral component of fresh fruit and vegetable trays and boxes.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Value Chain Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Buyers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitutes 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Market Drivers 4.4.1 Demand for the Use of RFIDs and Digital Printing 4.4.2 Growing Demand for Digital and Sustainable Packaging Printing 4.5 Market Restraints 4.5.1 High Capital Investments 4.5.2 Packaging and Printing Regulations
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Printing Technology 5.1.1 Offset Lithography 5.1.2 Rotogravure 5.1.3 Flexography 5.1.4 Digital Printing 5.1.5 Screen Printing 5.2 By Ink Type 5.2.1 Solvent-based Ink 5.2.2 UV-curable Ink 5.2.3 Aqueous Ink 5.3 By Packaging Type 5.3.1 Label 5.3.2 Plastic 5.3.3 Glass 5.3.4 Metal 5.3.5 Paper and Paperboard 5.4 By Application 5.4.1 Cosmetic and Homecare 5.4.2 Food and Beverage 5.4.3 Pharmaceutical 5.4.4 Other Applications 5.5 By Geography 5.5.1 North America 5.5.2 Europe 5.5.3 Asia Pacific 5.5.4 Latin America 5.5.5 Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Company Profiles 6.1.1 Mondi PLC 6.1.2 Ahlstrom-Munksjo Oyj 6.1.3 Autajon CS 6.1.4 Huhtamaki Flexible Packaging (Huhtamaki Oyj) 6.1.5 Avery Dennison Corporation 6.1.6 CCL Industries Inc. 6.1.7 Clondalkin Group Holdings BV 6.1.8 Constantia Flexibles Group GmbH 6.1.9 Amcor PLC 6.1.10 Smurfit Kappa Group PLC 6.1.11 DS Smith PLC 6.1.12 Georgia-Pacific LLC 6.1.13 International Paper Company 6.1.14 Sealed Air Corporation 6.1.15 WestRock Company 6.1.16 Stora Enso Oyj 6.1.17 Sonoco Products Company 6.1.18 Mayr-Melnhof Karton AG 6.1.19 Trustpack UAB 6.1.20 Duncan Printing Group
7 INVESTMENT ANALYSIS
8 FUTURE OF THE MARKET
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