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オンラインシミュレーションゲーム - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年


Online Simulation Games - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

オンラインシミュレーションゲーム市場規模は2024年に81.4億米ドルと推定され、2029年には172.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は13.49%で推移すると予測される。 オンラ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

オンラインシミュレーションゲーム市場規模は2024年に81.4億米ドルと推定され、2029年には172.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は13.49%で推移すると予測される。

オンラインシミュレーションゲーム市場は、ライブゲーム体験に対する需要の増加と、従来のゲームよりもシミュレーションゲームを好む傾向があることから、成長が見込まれている。世界のゲーム・シミュレーション市場は、トレーニングや分析にゲーム・シミュレーションを利用する企業が増えていることに加え、仮想現実(VR)ヘッドセットに対する消費者の需要が高まっていることから拡大している。

主なハイライト

  • 最も一般的でよくプレイされているゲームジャンルのひとつがシミュレーションだ。タップ&スワイプの仕組みはタッチデバイスによく適応し、スマートフォンで最も人気のあるゲームのひとつとなっている。シュミレーションゲームは、操作するのが楽しく、プレイするのが簡単で、何年もプレイされるものもあります。
  • シミュレーションゲームの分かりやすさが、シミュレーションゲーム市場の成長に拍車をかけている。オンライン・シミュレーション・ゲームでは、行動は自動的に行われ、選択肢によってゲームの進行が特定の方向に誘導される。特定の活動をエミュレートすることが目的である。
  • また、COVID-19のパンデミック時には、デジタルゲーム事業への影響も良好だった。特にモバイルゲームの制作に関心が集まった。COVID-19パンデミック期間中、シムレーシングゲームは参加者と観戦者の面で顕著な改善が見られた。この成長の主な原因は、この時期に開催されたシムレース大会に参加したいくつかのプロのレースパイロットに起因する。シムレースゲームは非常に現実的であり、インターネットプレイを提供しています。
  • さらに、ゲーム開発をより費用対効果の高いものにする技術の進歩も市場成長に寄与する。さらに、オンラインシミュレーションゲームにおけるARおよびVRヘッドセットの使用は、需要を促進すると予想される。ゲーム体験やストーリーを改善・進化させるニーズは、世界のゲーム業界ですでに大きな成長を遂げているオンライン・シミュレーション・ゲーム市場にさらに拍車をかけるだろう。
  • 市場の拡大には、ライブゲーム体験に対する需要の高まりや、従来のゲームよりもシミュレーションゲームに対する関心の高まりが寄与すると予想される。また、技術の進歩により費用対効果の高いアイテムの開発が可能になったことも、成長にプラスに働くと予想される。
  • しかし、シミュレーションというジャンルの発展は難しい。航空機シム、ライフ・シム、都市建設シム、サバイバル・シム、農業シム、スポーツ・シムなど、シムのサブジャンルは山ほどある。また、ゲーム機の価格が高いことも、市場拡大の妨げになるかもしれない。

オンライン・シミュレーションゲームの市場動向

スマートフォンの普及拡大が市場成長の原動力に

  • モバイルゲームは、コンソールゲームやPCゲームを抜いて、最も人気のあるゲームフォーマットとなっている。モバイルゲームへのアクセスのしやすさは、その主な利点の1つである。大多数の人がゲーム付きのスマートフォンを所有している。AR、VR、クラウドゲーミング、5Gなど、さまざまな技術の発展や強化がモバイルゲームの需要を高めている。
  • スマートフォンやタブレットが広く普及し、人気のモバイルゲームが無料で利用できるようになったことが、この発展に大きく影響している。
  • GSMA Mobile Economy Reportによると、世界のモバイル・インターネット加入者数は42億人で、5%増加した。2025年には50億人の大台に達すると推定されている。このようなモバイル・インターネットの普及は、オンライン・シミュレーション・ゲーム会社の収益の伸びを増加させる。また、エリクソン社によると、スマートフォンを使ってインターネットに接続している人は世界中でほぼ64億人。この数は2028年までに77億人以上に達すると予想されている。
  • さらに、新しいモバイルゲームを開発するための研究開発費と投資の増加が、製品需要に拍車をかけるだろう。さらに、ポータブルで軽量なレーシングシミュレーターのニーズが高まっていることも、事業拡大を促進する要素となっている。市場の統合と製品技術の躍進は、シミュレーションゲーム業界の世界的な2つのトレンドである。
  • 例えば、JetSynthesysのesportsプロジェクトであるNodwin Gamingは、Kraftonから2250万米ドルの投資を受けた。バトルロワイヤルゲームを運営するBattlegrounds Mobile India(BGMI)は、2022年6月の新規株式公開で得た収益のうち1億米ドルをインドのゲーム・エンターテインメント業界に使うと発表した。

北米が大きな市場シェアを占めると予想される

  • オンラインシミュレーションゲーム市場は、北米が大きなシェアを占めている。ソニー・インタラクティブエンタテインメント、マイクロソフト、アクティビジョン・ブリザード、エレクトロニック・アーツ、テイクツー・インタラクティブなど、北米を拠点とする著名な市場プレーヤーがいる。
  • モータースポーツやeスポーツをサポートするために、北米のさまざまな劇場にレースプラットフォームが導入されていることも、同地域におけるシミュレーションゲームの需要を増加させると予測されている。
  • 例えば、報道によれば、F1は2022年2月にファン向けのシミュレーション体験センターをオープンする。これにより、時速300kmを超えるマシンの運転席に座ったときの感覚を垣間見ることができる。2022年末には、アメリカでセンターが展開される予定だ。
  • この地域の様々な企業が、企業発展を加速させるために積極的に買収に参加した。スピン・ゲームズLLCは、前述の通り、ブラッグ・ゲーミング・グループに現金と株式で約3,000万米ドルで買収された。Spin Gamesの買収により、Braggの北米事業は拡大し、ユニークで人気の高いiGaming製品ラインへのアクセスが可能になった。

オンライン・シミュレーション・ゲーム業界概要

オンライン・シミュレーション・ゲーム市場は、ソニー・インタラクティブエンタテインメント、テンセント、任天堂、マイクロソフト、ネットイースなどの大手企業が存在し、適度に断片化されている。同市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用している。

2023年1月、Philippine Amusement and Gaming Corporation (PAGCOR)は、同国のゲーム産業には大きな成長の可能性があるとして、2024年にオンラインゲーム事業を開始する計画を持っている。Casino Filipinoは、オンラインシミュレーションゲームに拡張現実とバーチャルリアリティベースの技術を採用する用意がある。これにより、ゲームをプレイする人々にとって、よりエキサイティングでリアルなゲームとなる。

2022年5月、テキサス州オースティンにあるジャッカロープ・ゲームズ社は、ネットイース社のオンラインゲーム部門であるネットイース・ゲームズ社による初のアメリカスタジオとして発表された。NetEase Gamesのファーストパーティスタジオとして、Jackalope GamesはPCおよびコンソールゲームを開発する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 買い手/消費者の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 COVID-19の市場への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 スマートフォンの普及拡大
5.1.2 様々な分野でのトレーニングや分析のためのゲーム・シミュレーションの利用増加
5.1.3 VRヘッドセットの需要拡大
5.2 市場の抑制要因
5.2.1 高価なグラフィックカードの必要性

6 市場区分
6.1 タイプ別
6.1.1 広告
6.1.2 アプリ内課金
6.1.3 有料アプリ
6.2 地域別
6.2.1 北米
6.2.2 ヨーロッパ
6.2.3 アジア太平洋
6.2.4 中東・アフリカ
6.2.5 その他の地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 ソニー・インタラクティブエンタテインメント
7.1.2 テンセント
7.1.3 任天堂
7.1.4 マイクロソフト
7.1.5 ネットイース
7.1.6 アクティビジョン・ブリザード社
7.1.7 エレクトロニック・アーツ
7.1.8 Take-Two Interactive Software, Inc.
7.1.9 バンダイナムコエンターテインメント
7.1.10 株式会社スクウェア・エニックス

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The Online Simulation Games Market size is estimated at USD 8.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.49% during the forecast period (2024-2029).

The market for online simulation games is expected to grow due to increased demand for live gaming experiences and a preference for simulation games over traditional ones. The global gaming simulation market is expanding as a result of more firms using gaming simulation for training and analysis, as well as rising consumer demand for virtual reality (VR) headsets.

Key Highlights

  • One of the most prevalent and well-played game genres is simulation. The tap-and-swipe mechanics adapt well to touch devices, making it one of the most popular games on smartphones. Simulation games are entertaining to interact with and simple to play, and some of them may be played for many years.
  • The ease of understanding simulation games adds to the growth of the simulation games market. In online simulation games, actions occur automatically, and choices steer the game's progression in particular ways. Emulation of a certain activity is the goal.
  • Also, the effect on the digital gaming business was favorable during the COVID-19 pandemic. Particularly, the creation of mobile games has drawn interest. During the COVID-19 pandemic period, Sim Racing games had a noticeable improvement in terms of participants and watchers. The major cause of this growth is attributed to the several professional race pilots who took part in the sim racing competitions that were organized during this time. Simulated racing games are quite realistic and provide internet play.
  • Furthermore, technological advancements that make game development more cost-effective will also contribute to market growth. Additionally, the use of AR and VR headsets in online simulation games is expected to drive demand. The need to improve and advance gaming experiences and stories will further fuel the online simulation game market, which has already seen significant growth in the global gaming industry.
  • The market expansion is anticipated to be aided by rising demand for live gaming experiences and rising interest in simulation games over conventional games. The creation of cost-effective items made possible by technological advancements is also anticipated to positively affect growth.
  • However, the development of the simulation genre is a challenge. There are plenty of sim subgenres, including aircraft sims, life sims, city-builder sims, survival simulations, agricultural sims, sports sims, and a tonne of other sims because one can model almost anything. Also, the expensive cost of gaming consoles might hinder the market from expanding.

Online Simulation Games Market Trends

Increased Adoption of Smartphones is Expected to Drive the Market Growth

  • Mobile gaming has surpassed console and PC gaming as the most popular gaming format. The accessibility of mobile gaming is one of its primary advantages. The majority of people own smartphones with games. Various technology developments and enhancements, including AR, VR, cloud gaming, and 5G, have increased the demand for mobile games.
  • The broad availability of smartphones and tablets and the availability of popular mobile games for no cost have significantly impacted this development.
  • As per the GSMA Mobile Economy Report, global mobile internet subscribers were reported to be 4.2 billion, a 5 percent increase. The subscribers are estimated to reach the 5 billion mark by 2025. This growth in the adoption of mobile internet increases the revenue growth of online simulation game firms. Also, As per Ericsson, there are almost 6.4 billion people around the world who use smartphones to connect to the internet. This number is expected to reach more than 7.7 billion by 2028.
  • Additionally, growing R&D expenditures and investments to create new mobile games will spur product demand. A further element promoting business expansion is the rising need for portable and lightweight racing simulators. Market consolidation and product technology breakthroughs are two worldwide simulation game industry trends.
  • For instance, Nodwin Gaming, an esports project of JetSynthesys, received a USD 22.5 million investment from Krafton. Battlegrounds Mobile India (BGMI), the company behind the battle royale game, has announced that it will spend USD 100 million of the proceeds from its initial public offering in the Indian gaming and entertainment industry in June 2022.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • North America dominated the online simulation games market with a significant share. Some of the prominent market players are based in North America, including Sony Interactive Entertainment, Microsoft, Activision Blizzard, Electronic Arts, and Take-Two Interactive.
  • The implementation of racing platforms at various theatres in North America to support motorsports and e-sports is also projected to increase demand for simulation games in the region.
  • For instance, according to reports, F1 will open fan-focused simulation experience centers in February 2022. This will give viewers a glimpse of what it would be like to be in the driver's seat of a car capable of exceeding 300 kmph. At the end of 2022, the center will be developed in the United States.
  • Various firms in the region actively participated in acquisitions to accelerate corporate development. Spin Games LLC was acquired by Bragg Gaming Group in a cash and stock deal valued at about USD 30 million, as previously stated. The purchase of Spin Games expands Bragg's North American business and gives it access to a unique and popular iGaming product line.

Online Simulation Games Industry Overview

The online simulation games market is moderately fragmented with the presence of major players like Sony Interactive, Entertainment Inc., Tencent, Nintendo, Microsoft, and NetEase, Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In January 2023, the Philippine Amusement and Gaming Corporation (PAGCOR) has a plan to launch its online gaming operations in 2024, as there is a huge growth potential in the country’s gaming industry. Casino Filipino is ready to employ augmented and virtual reality-based technology in its online simulation games; this can simulate the sights and sounds of a physical casino. This will make the games more exciting and realistic for people who play them.

In May 2022, Jackalope Games, a company situated in Austin, Texas, was announced as the first American studio by NetEase Games, the online games branch of NetEase, Inc. As a first-party studio of NetEase Games, Jackalope Games will develop PC and console games.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Defnition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increased Adoption of Smartphones
5.1.2 Increased Utilization of Gaming Simulation for Training and Analysis Across a Variety of Fields
5.1.3 Growing Demand for VR Headsets
5.2 Market Restraints
5.2.1 Need for Expensive Graphic Cards

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Advertising
6.1.2 In-App Purchase
6.1.3 Paid App
6.2 By Geography
6.2.1 North America
6.2.2 Europe
6.2.3 Asia Pacific
6.2.4 Middle East and Africa
6.2.5 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Sony Interactive Entertainment Inc.
7.1.2 Tencent
7.1.3 Nintendo
7.1.4 Microsoft
7.1.5 NetEase, Inc.
7.1.6 Activision Blizzard, Inc.
7.1.7 Electronic Arts Inc.
7.1.8 Take-Two Interactive Software, Inc.
7.1.9 Bandai Namco Entertainment Inc.
7.1.10 Square Enix Co., Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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