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AIガバナンス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


AI Governance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

AIガバナンス市場規模は2024年に2億6,418万米ドルと推定され、2029年には9億3,644万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は28.80%で推移すると予測される。 プライバシー、誤... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

AIガバナンス市場規模は2024年に2億6,418万米ドルと推定され、2029年には9億3,644万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は28.80%で推移すると予測される。

プライバシー、誤用、バイアスクライムに対する消費者の懸念の高まりは、AIガバナンスの需要を促進する重要な要因の一つである。AIガバナンスの主な目的の1つは、倫理的で透明性の高いAIを提供し、説明責任、監視、責任を確立することである。

主なハイライト

  • 人工知能(AI)をビジネス・プロセスに組み込んで業務効率を向上させ、プロセス・フローを自動化することでコストを削減することの価値を、企業はますます認識するようになっている。
  • このように、企業は自律的なプロセスを用いて業務を改善し、(例えばAIを搭載したチャットボットを通じて)顧客サービスのあり方を変える一方で、イノベーションを新たな高みへと促してきた。AIは、特定の問題を解決することができるアルゴリズムのセットであり、相当量の高品質なビッグデータで最も効果的に機能する。チャットボットは、企業の運用コストを最大30%削減することができる。
  • AIガバナンス・フレームワークに対する企業の関心の高まりは、ベンダーや新興企業にも、顧客の需要に応えられる革新的なフレームワークの開発を促している。例えば、サンフランシスコを拠点とするCredo AI社は2021年10月、企業が人工知能製品の規制リスクや倫理的リスクを管理できるよう、倫理的AIの構築に注力することを発表した。同社は、AI製品の作成、テスト、配備、監視に関わるデータや意思決定の「監査可能な記録」を提供することで、これを実現しようとしている。
  • AIと機械学習(ML)は、COVID-19に関連するデータの分析に大きく役立っている。2020年4月、アマゾン・ウェブ・サービスはMLを活用した新しいウェブサイト「Cord-19 Search」を立ち上げ、研究者が自然言語による質問を活用して何万もの研究論文や文書を迅速かつ簡単に検索できるようにした。研究論文やその他の文書には機密情報が含まれることが多いため、効果的なガバナンス・フレームワークの需要が高まることが予想される。

AIガバナンスの市場動向

小売業におけるAIの利用拡大が市場成長の新たな道を開くと期待される

  • 世界の小売業界は大きな変革期を迎えている。顧客がデジタル・ネイティブになるにつれ、チャネルの嗜好や購買習慣も変化している。デジタルへのシフトは、デジタルトランスフォーメーションを推進するデータに関する懸念を生み出している。
  • 適切なAIガバナンスは、小売業全体のパフォーマンスを向上させ、一般的な課題を克服し、より強力な小売業の競合他社やより敏捷な消費者直販ブランドに先んじるために不可欠である。ガバナンスは、データへの迅速なアクセスを必要とする人々の摩擦をなくし、意思決定者がより多くのデータを利用できるようにする。
  • AIとMLは、小売企業がますます導入している強力な技術である。しかし、企業がこれらを導入する際には、その過程で包括的な倫理計画を策定する必要がある。行動規範を策定することで、仕組みと説明責任が生まれ、優れたデータ管理の実践につながり、企業全体を導く枠組みの確立が促進されることが期待される。
  • 倫理的なAIとの対話は、消費者の信頼、満足、意思決定をますます促進している。キャップジェミニ・リサーチ・インスティチュートの調査によると、AIやMLを倫理的に活用していると思われる企業は、そうでない企業よりも44ポイントもネット・プロモーター・スコア(NPS)で優位に立っている。
  • また、世界中の小売企業は、エンド・ツー・エンドのAI主導型ソリューションの導入に向けて、従業員の準備を進めている。これは今後、市場に大きなビジネスチャンスをもたらすと期待されている。ある大手小売企業は最近、4万人の従業員がAIによる変革に対応できるよう、包括的な研修プログラムを開発した。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 北米地域はAI技術をいち早く導入した地域の一つであり、この市場に最大の機会をもたらすと期待されている。例えば、米国の国家AI研究開発計画では、AI研究開発の実施フレームワークの開発を推奨しており、このフレームワークは、全米の組織が、一般市民との関わりや組織のより良いマーケティング方法を損なうことなく、研究開発に倫理的配慮を取り入れるのに役立つ。
  • 米国政府もAIガバナンスに積極的である。政府は、国防総省のAI戦略目標に沿ったAI倫理原則の採用を発表し、これにより、米軍および関連産業によるAIシステムの道徳的かつ合法的な利用が促進される。
  • 北米、特に米国の組織は、AI、ML、ディープラーニング技術の利点を活用し、業界をリードしている。同国は経済が確立しており、AIやガバナンス・ベンダーが新技術に投資することを可能にしている。さらに、大手IT企業がインテリジェント・デバイスを展開し、AIガバナンス市場で他社と協業しているイノベーションの中心地とみなされている。
  • 最近のビッグテックに対する懸念や、顔認識のような技術の影響により、米国における人工知能規制の見通しに大きな注目が集まっている。米国のAI戦略は、学者、政策立案者、産業界の間で一貫して関心を集めてきた。
  • 関係者による様々な活動が市場の状況を形成している。例えば、2021年3月、NRCanはカナダ・マイクロソフトとの協業を発表し、専門知識を共有し、クラウド、データ、人工知能(AI)サービスを利用して、国家的・世界的な科学協力プラットフォームを開発する。

AIガバナンス業界の概要

市場競争の激しさは中程度で、予測期間中も変わらないと予想される。市場の最近の動向は以下の通りである。

  • 2021年11月 - エブリデイAIのプラットフォームであるDataikuは、組織が1つの集中管理塔の下でAIイニシアチブとアナリティクスを拡張できるようにする同社の統合AIプラットフォームの一環として、新しいAIガバナンスと監視を発表した。
  • 2021年3月 - 印米科学技術フォーラム(IUSSTF)は、その旗艦プログラムである米印人工知能イニシアチブを開始した。この活動は、インドと米国の主要な関係者を集め、アイデアや経験の共有、研究開発における新たな機会の特定、二国間協力を通じてAIイノベーションを促進する。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 買い手の交渉力
4.2.3 新規参入の脅威
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 産業バリューチェーン分析
4.4 COVID-19の業界への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 AIによる意思決定における透明性への需要の高まり
5.1.2 AI技術を活用するための政府のイニシアティブの拡大
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 不十分なAIの専門知識とスキルが阻害要因になり得る

6 市場区分
6.1 コンポーネント別
6.1.1 ソリューション
6.1.2 サービス
6.2 展開別
6.2.1 オンプレミス
6.2.2 クラウド
6.3 エンドユーザー分野別
6.3.1 医療
6.3.2 政府・防衛
6.3.3 自動車
6.3.4 小売
6.3.5 BFSI
6.3.6 その他のエンドユーザー分野
6.4 地域別
6.4.1 北米
6.4.1.1 米国
6.4.1.2 カナダ
6.4.2 欧州
6.4.2.1 イギリス
6.4.2.2 ドイツ
6.4.2.3 フランス
6.4.2.4 その他のヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.3.1 中国
6.4.3.2 インド
6.4.3.3 日本
6.4.3.4 その他のアジア太平洋地域
6.4.4 その他の地域

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 IBMコーポレーション
7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.3 SAP SE
7.1.4 マイクロソフト・コーポレーション
7.1.5 FICO Inc.
7.1.6 株式会社セールスフォース・ドットコム
7.1.7 Pymetrics Inc.
7.1.8 SAS Institute Inc.
7.1.9 H2O.ai, Inc.
7.1.10 Integrate.ai Inc.
7.1.11 フェイスブック社(メタプラットフォームズ社)

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The AI Governance Market size is estimated at USD 264.18 million in 2024, and is expected to reach USD 936.44 million by 2029, growing at a CAGR of 28.80% during the forecast period (2024-2029).

The growing consumer concerns about privacy, misuse, and bias climb is among the key factors driving the demand for AI governance. One of the primary objectives of AI governance is to deliver ethical and transparent AI to establish accountability, oversight, and responsibility.

Key Highlights

  • Enterprises increasingly recognize the value of incorporating artificial intelligence (AI) into their business processes to improve operational efficiency and reduce cost by automating process flows.
  • Thus, companies have been using autonomous processes to improve operations and change the face of customer service (for example, through AI-powered chatbots) while spurring innovation to new heights. AI is a set of algorithms that can solve specific problems and works best with a significant volume of high-quality Big Data. Chatbots can cut down the operational costs for businesses by up to 30%.
  • The growing interest of enterprises in AI Governance frameworks is also encouraging vendors and startup companies to develop innovative frameworks that can meet the demand of their customers. For instance, in October 2021, Credo AI, a San Francisco-based company, announced its focus on building ethical AI to help companies manage their artificial intelligence products' regulatory and ethical risks. The company tries to do that by providing an "auditable record" of the data and decisions that go into creating, testing, deploying, and monitoring AI products.
  • AI and Machine learning (ML) has significantly helped in analyzing data related to COVID-19. In April 2020, Amazon Web Services launched Cord-19 Search, a new website powered by ML that could help researchers quickly and easily utilize natural language questions to search tens of thousands of research papers and documents. Since research papers and other documents often involve confidential information, the demand for effective governance frameworks is expected to grow.

AI Governance Market Trends

Growing use of AI in Retail is Expected to Open Up New Avenues for Market Growth

  • The global retail industry is witnessing a massive transformation. As customers become digital natives, their channel preferences and buying habits change. The shift to digital has created concerns about data that drive digital transformation.
  • Proper AI governance is critical to improving overall retail performance, overcoming common challenges, and staying ahead of more powerful retail competitors and more nimble direct-to-consumer brands. Governance eliminates friction for those requiring fast access to data, making more data available to decision-makers.
  • AI and ML are powerful technologies that retail firms are increasingly deploying. However, when the companies should deploy them with a comprehensive ethics plan in the process. Developing a code of conduct is expected to create structures and accountability, leading to good data-management practices and facilitating the establishment of a framework that guides the entire company.
  • Ethical AI interactions are increasingly driving consumer trust, satisfaction, and decision-making. According to the Capgemini Research Institute research, the companies that are perceived to be ethically using AI and ML have a 44-point Net Promoter Score (NPS) advantage over those that are not.
  • Retailers across the globe are also preparing their workforce for deploying end-to-end AI-driven solutions. This is expected to create significant opportunities for the market in the future. A major retailer recently developed a comprehensive training program to equip its 40,000 employees for AI transformation.

North America is Expected to hold the Major Share

  • The North American region is one of the early adopters of AI technology and is expected to generate maximum opportunities for this market. For instance, the United States National AI R&D Plan has recommended the development of an AI R&D implementation framework that helps organizations across the country incorporate ethical considerations into the R&D without compromising on public engagement and how to market one's organization better.
  • The government in the United States is also proactively adopting measures for AI Governance. The government announced the adoption of AI ethical principles in line with the Department of Defense AI strategy objective, thereby facilitating the moral and lawful use of AI systems by the United States military and associated industries.
  • Organizations in North America, particularly in the United States, leveraged the benefits of AI, ML, and deep learning technologies to stay ahead in the industry. The country has well-established economies, which enable AI, and governance vendors to invest in new technologies. Furthermore, it is regarded as the center of innovation where major IT players are rolling out intelligent devices and collaborating with other companies in the AI governance market.
  • Recent concerns over big tech and the impacts of technologies like facial recognition have drawn significant attention to the prospects for artificial intelligence regulation in the United States. The United States AI strategy has been a consistent topic of interest among academics, policymakers, and industry.
  • Various activities by the stakeholders are shaping the market landscape. For instance, in March 2021, NRCan announced a collaboration with Microsoft Canada to share expertise and use the cloud, data, and artificial intelligence (AI) services to develop a national and global scientific cooperation platform.

AI Governance Industry Overview

The intensity of competitive rivalry in the market is expected to be moderately high and remain the same during the forecast period. The recent developments in the market are as follows:-

  • November 2021 - Dataiku, the platform for Everyday AI, announced its new AI governance and oversight as part of the company's unified AI platform to allow organizations to scale AI initiatives and analytics under one centralized control tower.
  • March 2021 - Indo-US Science and Technology Forum (IUSSTF) launched its flagship program, the US-India Artificial Intelligence Initiative. The activity will bring together key stakeholders from India and the USA to foster AI innovation by sharing ideas and experiences, identifying new opportunities in research and development, and bilateral collaboration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand for Transparency in AI Decision Making
5.1.2 Expanding Government Initiatives to Leverage the AI Technology
5.2 Market Restraints
5.2.1 Inadequate AI Expertise and Skills can Act as a Restraint

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Solution
6.1.2 Service
6.2 By Deployment
6.2.1 On-Premise
6.2.2 Cloud
6.3 By End-user Vertical
6.3.1 Healthcare
6.3.2 Government and Defense
6.3.3 Automotive
6.3.4 Retail
6.3.5 BFSI
6.3.6 Other End-user Verticals
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia-Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 India
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 IBM Corporation
7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.3 SAP SE
7.1.4 Microsoft Corporation
7.1.5 FICO Inc.
7.1.6 Salesforce.com, Inc.
7.1.7 Pymetrics Inc.
7.1.8 SAS Institute Inc.
7.1.9 H2O.ai, Inc.
7.1.10 Integrate.ai Inc.
7.1.11 Facebook, Inc. (Meta Platforms Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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