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スポーツにおけるAI - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年


AI In Sports - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

スポーツ産業におけるAI市場は、2024年の59億3,000万米ドルから2029年には209億4,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は28.69%を超えると予測される。 市場の成長を牽引しているのは... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

スポーツ産業におけるAI市場は、2024年の59億3,000万米ドルから2029年には209億4,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は28.69%を超えると予測される。

市場の成長を牽引しているのは、スポーツ、特に発達したスポーツにおける技術利用の増加である。スケールメリットによる低価格化が進み、大学やジュニアなど様々なスポーツでの活用が期待される。さらに、テクノロジーが年々進化しているため、その応用範囲も広がっていくと予想される。

主なハイライト

  • さまざまなスポーツ組織で生成されるフィールド上およびフィールド外のデータ量が増加し、データを管理・分析する必要性が生じている。その結果、スポーツ業界におけるウェアラブルデバイスの数は、選手のデータを監視・追跡する需要の高まりに対応するために増加している。これらのデバイスは、心拍、速度、加速度など、選手のパフォーマンスやフィットネス変数に関する詳細なデータを生成する。
  • 2023年11月、ラフバラー大学と、AIを活用してオンライン不正利用や脅威と闘う世界的リーダーの1つであるシグニファイ・グループは、スポーツにおけるオンライン不正利用に関する学術研究を共同で行うことを発表した。シグニファイ社は、この分野で実績があり、国際的なサッカー、テニス、クリケット、esports、ラグビー、バスケットボール、陸上競技団体の主要組織と注目度の高いプロジェクトを実施している。
  • 人工知能がデータを分析し、ファンを魅了する。試合中のデータ分析を通じて生み出されるリアルタイムの洞察は、チームが戦略を変更するのに役立つ。スポーツ市場における世界的な人工知能の成長の原動力は、仮想アシスタントやチャットボットによるファンとのコミュニケーションへの要望や、選手のモニタリングやトラッキングデータへの需要の高まりにある。
  • 市場の拡大は、リアルタイムのデータ分析に対する需要の高まりも後押ししている。しかし、資格のある有能な人材が不足していることや、設置コストやメンテナンスコストが高いことが市場の制約となっている。それにもかかわらず、将来の予測を生成するためのAIの需要の増加は、予測期間中に市場の進歩のための有利な機会を創出すると予想される。

スポーツにおけるAI市場の動向

スポーツへのファンの関与の高まりが市場を牽引すると予想される

  • 今日、ファンは単なる消費者の域をはるかに超えている。彼らは積極的に参加し、分析し、批評し、空想し、好きなチームやチームメンバーとリアルタイムでつながろうとしている。このリーグの時代において、彼らは真のブランド・パートナーになりつつある。クラブがこの新しい関係を理解し、活用することは極めて重要である。
  • シーズン・チケット・ホルダーは、どのクラブにとっても収益に占める割合が最も大きく、最優先事項である。しかし、クラブやチケット販売業者は、ファンをスタジアムに呼び込むことに関して、ホームでの体験との競争激化に直面している。データを分析し、マイクロ・セグメンテーションを利用することで、AIは特定のファンに合わせたプロモーション・クーポンを提供することができる。
  • さらに、現代のファンは "ソーシャル・スポーツ・ファン "であり、ソーシャル・メディア・サイトは以前にも増してファンに力を与え、選手、コーチ、オーナーへのアクセスを可能にしている。そのため、ファンはチームの意思決定に対する影響力を期待している。ブラジルのGlobo TVは、IBMと共同で開発したモバイルアプリで、ワールドカップ期間中のファンとのエンゲージメントを高めるためにソーシャルメディアとデジタル技術を活用し、この関心を活用した。
  • さらに、活発化するファンの動きに対応できないクラブは、チケットの売り上げやブランド・エクイティが大きく後退するリスクがある。逆に、ファンがチームとのエンゲージメントを高めることで、チケット購入が増え、収益が向上することもある。
  • BoomSocialによると、2023年7月現在、トルコのスポーツカテゴリーで最もフォローされているインスタグラムアカウントはメスト・エジルで、フォロワー数は約2680万人に達した。2位と3位はガラタサライとフェネルバフチェのインスタグラムアカウントで、フォロワー数はそれぞれ約1300万人と890万人だった。

北米は引き続き世界最大の市場となる見込み

  • 北米地域は、世界でも有数の活気ある国内リーグ制度を誇り、大学レベルでもリーグレベルでも、スポーツへの社会的・経済的投資が著しい。米国は世界的に見てもスポーツ先進国であり、スタンフォード大学の報告によれば、4大プロスポーツが国の経済活動に占める割合は0.1%である。
  • アメリカのほとんどのリーグやクラブは企業からスポンサーシップを得ており、この地域は世界で最も熟練した労働力を誇っており、スポーツにおける人工知能(AI)の成長に貢献している。AIは試合前と試合中の戦略の両方に大きな影響を与え、コンピューター分析によってラインアップの決定に影響を及ぼしている。スポーツのパフォーマンスは、スピン、スピード、サーブの位置、選手の姿勢、動きなど、さまざまな指標を解釈することで向上させることができる。
  • アルゴ・アイやフォードのような企業がNASCARと協力し、自動車レースというリスクの高いスポーツの安全性を高めている。ディープラーニングは安全対策の改善に活用されており、スポーツにおけるAIの統合は今後も拡大すると予想される。

スポーツにおけるAI産業の概要

スポーツにおける人工知能市場は、少数の大手プレーヤーが市場シェアを独占しており、高度に統合されている。しかし、スポーツにおける技術の普及は新たな機会を生み出し、新たなプレーヤーを惹きつけると予想される。同市場における最近の動きをいくつか紹介する:

  • 2023年10月 - IBMとESPNは、ファンタジー・フットボールのデータを洞察に変換するためにWatsonxで構築されたAIモデルを使用することを発表した。このモデルは、相互に有益なトレードの機会を推奨することから、チームの特定のニーズを満たすのに最適なウェイバーワイヤーの選手を特定することまで、ファンタジー・マネージャーのために今年480億以上の洞察を生み出すことが期待されている。
  • 2022年10月-AIのリーダーであるベリトーンは、コンテンツ制作者や権利者が短編スポーツコンテンツを第三者にライセンス供与できるインテリジェントなマーケットプレイス、Sport Xを発表した。Sport Xは、ライツクリアされ、インデックス化され、メタデータが豊富なビデオをメディアバイヤーに自動的に送信し、メディアバイヤーは編集目的、ハイライト、デジタルコンテンツに使用することができます。これには、ニュース、ソーシャルメディアへの投稿、ユーザー生成コンテンツなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 リアルタイムデータ分析への需要の高まり
4.2.2 ファンとのエンゲージメントを高めるための予測的洞察の需要
4.2.3 ファンのスポーツへの関与の増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 完全なソリューションを導入するために必要な初期投資の高さ
4.4 業界バリューチェーン分析
4.5 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 新規参入の脅威
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 サプライヤーの交渉力
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 用途別
5.1.1 プレーヤー分析
5.1.2 ファンの関与
5.1.3 データ解釈と分析
5.1.4 その他のアプリケーション
5.2 デプロイメント別
5.2.1 オンプレミス
5.2.2 クラウド
5.3 地域別
5.3.1 北米
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 SAS Institute Inc.
6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
6.1.3 Sportsradar AG
6.1.4 カタパルト・グループ・インターナショナル
6.1.5 IBMコーポレーション
6.1.6 SAP SE
6.1.7 SAS Institute Inc.
6.1.8 トルメディア・ネットワークス
6.1.9 株式会社セールスフォース・ドットコム(Tableau Software Inc.)

7 投資分析

8 市場機会と将来動向

 

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Summary

The AI Market In Sports Industry is expected to grow from USD 5.93 billion in 2024 to USD 20.94 billion by 2029, at a CAGR of greater than 28.69% during the forecast period (2024-2029).

The growth of the market is driven by the increasing use of technology in sports, particularly in well-developed sports. As the prices of these services decrease due to economies of scale, they are expected to be utilized in university and junior levels of various sports. Furthermore, as technology evolves every year, its applications are expected to widen.

Key Highlights

  • The volume of on-field and off-field data generated by various sports organizations has increased, leading to the need for managing and analyzing the data. As a result, the number of wearable devices in the sports industry has increased to meet the growing demand for monitoring and tracking player data. These devices generate detailed data on player performance and fitness variables such as heartbeat, speed, and acceleration.
  • In November 2023, Loughborough University and Signify Group, one of the global leaders in leveraging AI to combat online abuse and threat, announced a collaboration that would see them collaborate on academic research into online abuse in sports. Signify has a proven track record in the sector, conducting high-profile projects with leading organizations in international football, tennis, cricket, esports, rugby, basketball, and athletics organizations.
  • Artificial intelligence is used to analyze the data and engage fans. Real-time insights generated through data analysis during match time help teams make changes to their strategies. The growth of worldwide artificial intelligence in the sports market is driven by the desire for virtual assistants and chatbots to communicate with fans, as well as the increasing demand for player monitoring and tracking data.
  • The expansion of the market is also fueled by the rise in demand for real-time data analytics. However, it is limited by the shortage of qualified and competent personnel, as well as the high installation and maintenance costs. Nonetheless, the increasing demand for AI in generating future predictions is expected to create lucrative opportunities for market advancement during the projected period.

AI Market in Sports Trends

Increasing Engagement of Fans in Sports is Expected to Drive the Market

  • Today, fans are much more than mere consumers. They seek to actively participate, analyze, critique, fantasize, and connect with their favorite teams and team members in real time. In this era of leagues, they are becoming true brand partners. It is crucial for clubs to understand and leverage this new relationship.
  • Season ticket holders contribute the largest share of any club's revenue, making them a top priority. However, clubs and ticket vendors face increasing competition from the at-home experience when it comes to attracting fans to the stadium. By analyzing data and using micro-segmentation, AI can help teams offer promotional coupons tailored to specific fans.
  • Moreover, modern fans are "Social Sports Fans," with social media sites empowering them more than ever before and granting them access to players, coaches, and owners. This has led fans to expect influence over team decisions. Globo TV of Brazil leveraged this interest by using social media and digital technology to boost fan engagement during the World Cup, with a mobile app developed in collaboration with IBM.
  • Furthermore, clubs that fail to respond to activist fan movements risk experiencing major setbacks to their ticket sales and brand equity. Conversely, fans can also drive higher levels of engagement with the team, resulting in increased ticket purchases and boosted revenues.
  • According to BoomSocial, as of July 2023, Mesut Özil was the most followed Instagram account in the sports category in Turkey, reaching approximately 26.8 million followers. The Instagram accounts of Galatasaray and Fenerbahçe sports clubs ranked second and third, with about 13 million and 8.9 million followers.

North America is Expected to Continue to be the Largest Market in the World

  • The North American region boasts one of the most vibrant domestic league systems worldwide, with significant social and economic investments in sports at both the university and League levels. The United States is a leading sporting country globally, with Stanford University reporting that the four major professional sports account for 0.1% of national economic activity.
  • Most American leagues and clubs receive sponsorship from corporations, and the region boasts the world's most skilled workforce, contributing to the growth of Artificial Intelligence (AI) in sports. AI is significantly impacting both pre-game and in-game strategy, influencing line-up decisions through computer analysis. Sporting performance can be improved by interpreting various measures, such as spin, speed, serve location, player posture, and motion.
  • Companies like Argo Ai and Ford are collaborating with NASCAR to enhance safety in the high-risk sport of Auto Racing. Deep learning is being used to improve safety measures, and the integration of AI in sports is expected to continue to grow.

AI Industry in Sports Overview

The Artificial Intelligence Market in Sports is highly consolidated, with a few major players dominating the market share. However, the proliferation of technology in sports is expected to create new opportunities, attracting new players. Some recent developments in the market include:

  • October 2023 - IBM and ESPN have announced to use of AI models built with Watsonx to transform fantasy football data into insight the models are expected to produce more than 48 billion insights for fantasy managers this year, everything from recommending mutually beneficial trade opportunities to identifying waiver wire players that are best suited to meet a team’s specific needs.
  • October 2022 - Veritone, a leader in AI, introduced Sport X, an intelligent marketplace that allows content creators and rights holders to license short-form sports content to third parties. Sport X automatically sends rights-cleared, indexed, and metadata-rich video to media buyers, enabling them to use it for editorial purposes, highlights, or digital content. This includes news, social media posts, and user-generated content.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Demand for Real Time Data Analytics
4.2.2 Demand for Predictive Insights To Enhance Fan Engagement
4.2.3 Increasing Engagement of Fans in Sports
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments Required to Implement Complete Solutions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Player Analysis
5.1.2 Fan Engagement
5.1.3 Data Interpretation & Analysis
5.1.4 Other Applications
5.2 By Deployment
5.2.1 On-Premises
5.2.2 Cloud
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Rest of The World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 SAS Institute Inc.
6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
6.1.3 Sportsradar AG
6.1.4 Catapult Group International Ltd
6.1.5 IBM Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 SAS Institute Inc.
6.1.8 Trumedia Networks
6.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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