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IoTにおけるAI - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


AI In IoT - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

AI In IoT市場規模は2024年に789.9億米ドルと推定され、2029年には1153.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.86%で成長すると予測される。 IoTデバイスから生成される膨大な量の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

AI In IoT市場規模は2024年に789.9億米ドルと推定され、2029年には1153.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.86%で成長すると予測される。

IoTデバイスから生成される膨大な量のリアルタイムデータを効率的に処理する必要性、パフォーマンス管理アプライアンスの需要の高まり、ダウンタイムとメンテナンスコストの削減の必要性が、市場の成長を促す主な要因となっている。

主なハイライト

  • IoTテクノロジーは、さまざまな組織がデジタル変革を遂げるために不可欠であり、その結果、新たなビジネスモデルを構築・追跡することで既存のプロセスをアップグレードする力を与えている。IoTをビジネス成功のための重要な要素と見なす企業はますます増えており、IoTの導入が進んでいる。AIとIoT、この2つの技術を組み合わせることで、合理的な行動をシミュレートし、人間の干渉をほとんど、あるいはまったく受けずに意思決定をサポートするインテリジェントなマシンが誕生する。IoTデバイスから生成されたデータを効果的に管理し、貴重な知見を得ることや、顧客体験を向上させるためのリアルタイムモニタリングが重視されるようになっていることが、市場の主な成長要因となっている。
  • 小売業界では、IoTベースのサービスにクラウドAIを活用することで、顧客体験プログラムを強化し、より顧客志向の製品を生み出している。例えば、スマートな小売環境では、コンピュータ・ビジョン機能を備えたカメラ・システムが、顧客がドアをくぐったときに顔認識を使って認識することができる。このシステムは、来店客の多くがミレニアル世代であることを検知する。その場合、その層にアピールする商品広告や店内特典をプッシュし、売上を促進することができる。
  • さらに、ほとんどの企業は、低遅延とリアルタイムの追跡による迅速な配信時間のために、オンプレミスAIからクラウドにシフトしており、予測期間中に調査された市場の成長を促進する可能性が高い。例えば、Amazon Echo Amazonは、マネージドクラウドプラットフォームであるWeb Services IoTを導入し、デバイスをクラウドアプリケーションや他のデバイスに安全に接続できるようにした。2021年2月、IBMとRed Hatは、産業用IoTからの運用データからリアルタイムの価値を促進する、オープンで柔軟性があり、より安全なソリューションを製造業者やプラントオペレータに提供するために設計されたハイブリッドクラウドを使用するための新しいコラボレーションを発表した。
  • しかし、熟練労働者の不足とデータ・セキュリティに関する懸念の高まりが、調査対象市場の成長を抑制する主な要因となっている。AIやIoTは、ユーザーや顧客から機密性の高い重要なデータを収集するため、データの安全性を確保することは極めて重要である。しかし、個人情報や機密データにいつアクセスされるか分からないため、セキュリティは常に技術上の懸念事項であり、市場の成長を制限している。
  • コロナウイルスが蔓延している間、組織がスケーラブルで、信頼性が高く、安全性の高いコンピューティング・パワーにアクセスできることは、重要な医療業務のためであれ、学生の学習継続を支援するためであれ、前例のない数の従業員を自宅からオンラインにして生産性を維持するためであれ、この状況における市場成長の重要な要因の一部である。病院ネットワーク、製薬会社、研究所は、AI対応IoTデバイスを使用して、患者のケア、治療法の探求、COVID-19の影響の緩和など、さまざまなことに取り組んでいる。上記の要因はすべて、短期的には市場の成長率を加速させており、長期的にはさらに増強すると予想される。

IoTにおけるAI市場動向

医療セクターは堅調な市場成長が見込まれる

  • 医療機関は、高頻度のモノのインターネット(IoT)センサーデータとコンピュータビジョン(AI)を収集・分析することで、診断や治療の決定、病気の治療における臨床医のサポートなどのタスクにおける人間のパフォーマンスを向上させることができる。移動とバランスに関する日常的な身体評価は、IoTとAI技術(IoT)の組み合わせによって変革される可能性が大きい、通常のヘルスケア活動である。IoTを利用することで、ケア提供者は、検査を定量的で一貫性があり、再現可能なものにすると同時に、より少ないステップで評価を簡素化することができる。
  • COVID-19ワクチンなどのワクチンを検査・保管している病院、診療所、製薬会社、学術機関では、冷蔵庫のリアルタイムの状態や性能を可視化することがまだ不十分です。このため、ワクチンの物流と安全性のために、IoTベースの予知保全の必要性が高まっている。IoTはまた、診断精度の向上や患者の遠隔モニタリング、経過観察の必要性の低減、待ち時間の短縮、重要患者の特定、医療機器の追跡なども可能にする。
  • さらに、AIやIoTの技術革新により、病院はCTスキャンや患者のバイタル記録などのデータを最大限に活用できるようになった。これらのシステムにより、医師は建物内にいなくても患者の健康状態を遠隔監視し、どの患者に緊急の処置が必要かを特定することができる。IoTはまた、乳がんや肺がんなど特定の疾患の診断精度を高めることもできる。
  • スマート・ホスピタルは、IoTコネクテッド・テクノロジーとロボティクスを活用し、新時代の健康サポートと治療を提供しようとしている。遠隔医療相談や遠隔医療モニタリング用のセンサーやアプリなど、医療分野向けに設計された様々なIoTデバイスやアプリケーションが登場している。この点で、IoTはリアルタイムの患者モニタリング(フィットネストラッカー、スマートウェアラブル、パニックボタンなど)、スマート画像解析による高度な診断、ロボット手術を通じて、医療の改善に役立っている。これらのアプリケーションは、人の予防措置、早期発見、薬剤投与を提供するためのデータ収集に役立つ。
  • スマートヘルスケアのトレンドは、IoT技術の導入が進むにつれて大きく成長すると予想されている。例えば、2022年12月、コンピューター・ハードウェア・メーカーのASUSは、Taiwan Healthcare+ Expoでスマート・ヘルスケア・ソリューションを発表した。ASUSのスマートヘルスケアのテーマは、ASUSの展示会でさまざまな製品が展示され、デジタルの変化を促した。台湾の医療機関のデジタル化を推進する地域健康管理、精密医療、遠隔医療のトレンドが取り上げられた。さらに、AIアルゴリズムやIoTデバイスも病院の地域医療管理を支援し、デジタル変革を通じて地域病院から近代的な病院への移行を可能にした。

北米が主要市場シェアを占めると予想される

  • 北米は、自動車や輸送、製造、小売、ヘルスケアなど多くの産業でAIやIoT技術が広く採用されているため、大きな市場シェアを持つ主要地域の1つであり、この地域で調査された市場が成長する1つの理由となっている。北米は、新たなエンドユーザー産業におけるAIとIoTアプリケーションの開発研究が進んでいる主要地域の1つである。シスコによると、米国とカナダは2022年時点で一人当たりの平均デバイス数と接続数が最も多い。
  • 北米企業の製造プラットフォームはデジタルトランスフォーメーションを迎えており、これが同国のIoT製造におけるAIソリューションプロバイダーにチャンスをもたらしている。これにより、これらの企業は製造施設におけるエネルギーと水の使用量を制御し、廃棄物を削減しながら設備の回復力を高め、生産ラインでリアルタイムに製品の品質をチェックできるようになっている。スケーラブルな予測品質、予測メンテナンス、制御されたリリース、タッチレス・オペレーションを提供することは、この地域の工場における生産の持続可能性を高めるのに役立つだろう。
  • 多くのグローバル企業がAIベースのIIoTを生産ラインに統合するために市場ベンダーと提携し、市場の成長を後押ししている。例えば、2022年9月、P&Gとマイクロソフトは、P&Gのデジタル製造インフラを刷新するための複数年パートナーシップ契約を締結した。同パートナーシップによると、モノのインターネット(IIoT)、デジタルツイン、データ、AIを活用することで、生産性の向上とコスト削減を実現しながら、顧客への製品納入を加速し、顧客満足度を高めるという。
  • この地域には、特に米国を中心に、グローバルなIoTおよびAIベースのベンダー・プロバイダーが多数存在する。加えて、同国にはハイテク・エコシステムがあり、同地域の自動車はソフトウェア志向を強めている。AIがIoTと組み合わされると、デバイスはデータを分析し、意思決定を行い、人間の干渉なしにそのデータに基づいて行動することができる。テスラの自動運転車は、AIとIoTが連動した例である。AIを組み込むことで、自動運転車はさまざまな状況下での車や歩行者の行動を予測する。例えば、道路状況、天候、最適な速度を判断し、走行するたびに賢くなる。
  • 北米における業界の成長の可能性は、多くのアメリカのAIプラットフォームやソフトウェアメーカーが、この分野での市場シェアを向上させるためにIoTソリューションプロバイダーと協力しているという事実にも反映されている。

IoTにおけるAI 産業の概要

IoTにおけるAI市場は、国内外に多数のプレーヤーが存在するため、競争が激しい。同市場は、マイクロソフト、セールスフォース、AWS、SAP SE、オラクル、IBMコーポレーションなど、複数のプレーヤーで構成されている。企業のブランド・アイデンティティは市場に大きな影響を与える。強力なブランドは優れた業績と同義であるため、長年の実績を持つプレーヤーが優位に立つと予想される。先進的なAIソリューションと継続的なアップグレードを提供するベンダーが、バイヤーの人気選択肢となる可能性がある。

2023年6月、Amazon Web Services, Inc.は、インテリジェントな人工知能ソリューションの開発と展開を成功させるために顧客を支援するための新しいプログラム「AWS Generative AI Innovation Centre」を発表した。このプログラムでは、AWSは1億米ドルを投資し、AIとMLAWSの専門家を世界中の顧客と結びつけ、新たなジェネレーティブ人工知能製品、サービス、プロセスを想像、設計、または立ち上げられるようにする。

2023年5月、SAPとGoogle Cloudは、ビジネスデータランドスケープを簡素化し、そのパワーを解放することを意図して、オープンデータの広範な提供を発表した。この提供により、顧客はSAP DatasphereソリューションとGoogleのData Cloudを使用して、企業全体からデータを集めるエンドツーエンドのデータクラウドを構築することができ、企業はデータエステート全体をリアルタイムで確認し、SAP Cloudへの投資の価値を最大化することができる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 COVID-19の業界への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 ビッグデータ量の増加
5.1.2 価値ある洞察を得るためのIoTデバイスから生成されるデータの効果的な管理
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 データセキュリティとプライバシーの問題

6 市場区分
6.1 コンポーネント別
6.1.1 プラットフォーム
6.1.1.1 アプリケーション管理
6.1.1.2 コネクティビティ管理
6.1.1.3 デバイス管理
6.1.2 サービス
6.1.2.1 マネージド・サービス
6.1.2.2 プロフェッショナル・サービス
6.1.3 ソフトウェア
6.1.3.1 データ管理
6.1.3.2 ネットワーク帯域幅管理
6.1.3.3 リアルタイム・ストリーミング分析
6.1.3.4 リモート・モニタリング
6.1.3.5 セキュリティ
6.1.3.6 エッジソリューション
6.2 エンドユーザー分野別
6.2.1 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
6.2.2 ITおよび電気通信
6.2.3 エネルギー・公益事業
6.2.4 ヘルスケア
6.2.5 製造業
6.2.6 その他のエンドユーザー(運輸・モビリティ、政府機関、小売業)
6.3 地域別
6.3.1 北米
6.3.2 ヨーロッパ
6.3.3 アジア太平洋
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 Amazon Web Services Inc.
7.1.2 IBM Corporation
7.1.3 オートプラント・システムズ・インディア(Autoplant Systems India Pvt.
7.1.4 SAP SE
7.1.5 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.6 マイクロソフト株式会社
7.1.7 オラクル
7.1.8 セールスフォース・ドットコム
7.1.9 PTC Inc.
7.1.10 SAS Institute Inc.
7.1.11 ゼネラル・エレクトリック・カンパニー
7.1.12 日立製作所

8 投資分析

9 市場の将来性

 

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Summary

The AI In IoT Market size is estimated at USD 78.99 billion in 2024, and is expected to reach USD 115.31 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.86% during the forecast period (2024-2029).

The need to efficiently process vast volumes of real-time data generated from IoT devices, the growing demand for performance management appliances, and the need to reduce downtime and maintenance costs are the primary factors driving the market's growth.

Key Highlights

  • IoT technology is essential for various organizations to digitally transform, thus, empowering them to upgrade the existing processes by creating and tracking new business models. More and more companies view IoT as an important element for business success, thus increasing its adoption. AI and IoT, both technologies, when combined, are creating intelligent machines that simulate rational behavior and support decision-making with little or no human interference. The growing emphasis on effective management of data generated from IoT devices to gain valuable insights and real-time monitoring to curate an enhanced customer experience are the key growth drivers for the market.
  • The retail industry is leveraging cloud AI in IoT-based services to augment customer experience programs and generate more customer-oriented products. For instance, in a smart retail environment, a camera system outfitted with computer vision capabilities can use facial recognition to recognize customers when they walk through the door. Suppose the system detects most customers walking into the store are Millennials. In that case, it can push out product advertisements or in-store specials that appeal to that demographic, therefore driving sales.
  • Furthermore, most companies are shifting to the cloud from on-premise AI, owing to faster delivery time with low latency and real-time tracking, likely to foster the studied market growth during the forecast period. For instance, Amazon Echo Amazon has introduced Web Services IoT, a managed cloud platform and lets devices connect securely to cloud applications and other devices. In February 2021, IBM and Red Hat announced a new collaboration to use a hybrid cloud designed to deliver an open, flexible, and more secure solution for manufacturers and plant operators that will drive real-time value from operations data from industrial IoT.
  • However, the lack of a skilled workforce and growing concerns regarding data security are some major factors restraining the studied market growth. It is crucial to ensure that the data is secure and in safe hands because AI and IOT collect sensitive and essential data from their users or clients. But since users have no idea when someone would attempt to access our private and sensitive data, security is always a concern with technology and restricting the market growth.
  • During the spread of Coronavirus, the ability for organizations to access scalable, dependable, and highly secure computing power, whether for vital healthcare work, to help students continue learning, or to keep unprecedented numbers of employees online and productive from home are some of the critical factors owing to the growth of the market in this situation. Hospital networks, pharmaceutical companies, and research labs are using AI-enabled IoT devices to care for patients, explore treatments, and mitigate the impacts of COVID-19 in many other ways. All of the above factors have accelerated the market's growth rate in the short run and are expected to augment it further in the long term.

AI In IoT Market Trends

Healthcare Sector Expected to Witness Robust Market Growth

  • Healthcare organizations can improve human performance on tasks such as diagnostic or therapeutic decisions, supporting clinicians in treating diseases, etc., by collecting and analyzing high-frequency Internet of Things (IoT) sensor data and computer vision (AI). Routine physical assessments of mobility and balance are usual healthcare activities with significant potential to be transformed by combining IoT and AI technologies (IoT). With IoT, care providers can simplify assessment using fewer steps while making the test quantitative, consistent, and reproducible.
  • Hospitals, clinics, pharmaceuticals, and academic institutes testing and storing vaccines, such as COVID-19 vaccines, still lack visibility on their refrigerators' real-time state and performance. Due to this, there is an increasing need for IoT-based predictive maintenance for vaccine logistics and safety. IoT can also improve diagnostic accuracy and remote patient monitoring, reduce the need for follow-up visits, reduce wait times, identify critical patients, and track medical equipment.
  • Furthermore, innovations in AI and IoT allow hospitals to take full advantage of data, like CT scans and records of patient vitals. These systems enable doctors to monitor patient health remotely, even when not in the building, and identify which patients need immediate attention. IoT can also boost the accuracy of diagnoses for certain diseases like breast and lung cancer.
  • Smart hospitals are utilizing IoT-connected technologies and robotics to deliver a new age of health support and treatment. There is an emergence of various IoT devices and applications designed for the healthcare sector, including sensors and apps for telemedicine consultations and remote healthcare monitoring. In this regard, IoT is helping to improve healthcare via real-time patient monitoring (fitness trackers, smart wearables, panic buttons, etc.), advanced diagnostics through smart image analysis, and robotic surgery. These applications help collect data to provide preventive measures for a person, early detection, and drug administration.
  • Smart healthcare trends are expected to grow significantly as a result of the rising adoption of IoT technologies. For instance, in December 2022, ASUS, a computer hardware manufacturer, unveiled smart healthcare solutions at the Taiwan Healthcare+ Expo. The ASUS Smart Healthcare theme encouraged digital change as various products were displayed at the ASUS exhibit. The community health management, precision health, and telemedicine trends which are driving the digitization of Taiwan's medical institutions were addressed. Moreover, AI algorithms and IoT devices also helped hospitals manage community health, allowing them to transition from community hospitals to modern hospitals through digital transformation.

North America Is Anticipated To Hold Major Market Share

  • North America is one of the major regions with significant market share because of the wide-scale adoption of AI and IoT technologies in many industries, like automotive and transportation, manufacturing, retail, and healthcare, which is one reason for the growth of the market studied in this region. North America is one of the leading regions with research into developing AI and IoT applications in new end-user industries. According to Cisco, the United States and Canada have the highest average per capita devices and connections as of 2022.
  • The manufacturing platform of North American companies has undergone a digital transformation which is creating an opportunity for the AI solution providers in the manufacturing of IoTs in the country, which has been enabling these companies to control energy and water usage in manufacturing facilities, boost equipment resilience while reducing waste, and check product quality in real-time on the production line. Providing scalable predictive quality, predictive maintenance, controlled release, and touchless operations would be helpful in increasing the sustainability of production in the region's plants.
  • Many global companies are partnering with market vendors to integrate AI-based IIoT into their production lines, fueling the market's growth. For instance, in September 2022, P&G and Microsoft signed a multiyear partnership agreement to revamp P&G's digital manufacturing infrastructure. According to the partnerships, the industrial internet of things (IIoT), digital twin, data, and AI would accelerate product delivery to customers and boost customer satisfaction while increasing productivity and lowering costs.
  • The region has many global IoT and AI-based vendor providers, especially in the United States. In addition, the country has a high-tech ecosystem, and the region's automobiles have become increasingly software-oriented. When AI is coupled with the IoT, the devices can analyze data, make decisions, and act on that data without human interference. Tesla's self-driving cars are examples of AI and IoT working in tandem. With the incorporation of AI, self-driving cars predict the behavior of cars and pedestrians in various circumstances. For instance, they can determine road conditions, weather, and optimal speed and get smarter with each trip.
  • The industry's potential for growth in North America is reflected in the fact that many American AI platforms and software manufacturers collaborate with IoT solution providers to improve their market share in the area.

AI In IoT Industry Overview

The AI in IoT market is highly competitive owing to the presence of a large number of players in the market operating in domestic and international markets. The market comprises several players, such as Microsoft, Salesforce, AWS, SAP SE, Oracle, and IBM Corporation. The brand identity associated with the companies has a major influence on the market. As strong brands are synonymous with good performance, long-standing players are expected to have the upper hand. The vendors offering advanced AI solutions and continuous upgrades in their offerings may be the popular choice for buyers.

In June 2023, Amazon Web Services, Inc. announced the AWS Generative AI Innovation Centre, a new program designed to assist customers with their successful development and deployment of intelligent artificial intelligence solutions, has been announced. In the program, AWS will invest USD 100 million to connect AI and MLAWS experts with customers around the world so that they can imagine, design, or launch new generative artificial intelligence products, services, and processes.

In May 2023, SAP and Google Cloud announced an extensive offering of open data, intending to simplify the business data landscape and release its power. This offering enables customers to create an end-to-end data cloud that brings data from across the enterprise landscape using the SAP Datasphere solution and Google's Data Cloud so that businesses can view their entire data estate in real-time and maximize the value of their SAP Cloud investments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Big Data Volume
5.1.2 Effective Management of Data Generated From IoT Devices to Gain Valuable Insights
5.2 Market Restraints
5.2.1 Data Security and Privacy Issues

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Component
6.1.1 Platform
6.1.1.1 Application Management
6.1.1.2 Connectivity Management
6.1.1.3 Device Management
6.1.2 Services
6.1.2.1 Managed Services
6.1.2.2 Professional Services
6.1.3 Software
6.1.3.1 Data Management
6.1.3.2 Network Bandwidth Management
6.1.3.3 Real-time Streaming Analytics
6.1.3.4 Remote Monitoring
6.1.3.5 Security
6.1.3.6 Edge Solution
6.2 By End-user Vertical
6.2.1 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
6.2.2 IT and Telecom
6.2.3 Energy and Utilities
6.2.4 Healthcare
6.2.5 Manufacturing
6.2.6 Other End-user Verticals (Transport and Mobility, Government, and Retail)
6.3 By Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon Inc.)
7.1.2 IBM Corporation
7.1.3 Autoplant Systems India Pvt. Ltd
7.1.4 SAP SE
7.1.5 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.6 Microsoft Corporation
7.1.7 Oracle Corporation
7.1.8 Salesforce.com Inc.
7.1.9 PTC Inc.
7.1.10 SAS Institute Inc.
7.1.11 General Electric Company
7.1.12 Hitachi Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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