オンラインイベントチケッティング - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年
Online Event Ticketing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
オンラインイベントチケッティング市場の市場規模は、2024年には8,110万米ドルと推定され、2029年には1億1,094万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は4.68%である。 主なハ... もっと見る
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サマリー オンラインイベントチケッティング市場の市場規模は、2024年には8,110万米ドルと推定され、2029年には1億1,094万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は4.68%である。 主なハイライト- オンライン発券は、スマートフォンやモバイル端末の普及により人気を博し、その結果、手続きが簡単で柔軟であると認識されるようになった。ユーザーフレンドリーで魅力的なモバイルインターフェイスがサービスプロバイダーによって開発され、航空券の予約がより簡単かつ迅速に行えるようになった。
- チケット販売プラットフォームやイベント主催者は、来場者のスクリーニングや接触者追跡をイベント計画に組み込むことができる。症状を示す来場者をスクリーニングし、イベント登録システムや入退室管理アプリを通じて連絡先追跡情報を直接収集することで、チケット販売プラットフォームは地域の規制を満たし、イベントの安全性を向上させることができます。
- チケット会社はこの激動の時代に、社内外のプロセスを合理化しようとしている。2021年のチケットビジネスフォーラムやINTIX2022で根強いテーマのひとつは、チケットデータの活用に関する活発な議論だった。例えば、スポーツチームは、観客のためのオムニチャネル体験を通じて新たな収入源のアイデアを積極的に模索している。
- 昨年、オンライン映画チケット販売ネットワークのファンダンゴは、ラテンアメリカの大手映画館チェーンと複数年契約を結び、15カ国で5,000以上のスクリーンを増やし、世界的なリーチを拡大した。シネマーク、シネポリス、シネメックスと契約を結び、子会社のファンダンゴ・ラテンアメリカはメキシコ、コロンビア、チリ、ボリビア、ペルーでの存在感を大幅に高めた。Fandangoのブラジル子会社Ingresso.comは、Fandangoのラテンアメリカにおける総カバレッジは、地域全体の全スクリーンの半分以上を占めている。こうした事例が市場の成長を牽引している。
- フォーブスによると、米国ではテレビ番組と同様、スタジオが公開日を2021年(以降)に移したため、2020年の映画本数が減少した。調査によると、2020年に劇場公開された映画はわずか338本で、2019年の987本から前年比66%減少した。2020年には、製作を開始した推定映画数は45%減少し、合計447となった。
- パンデミックの間、映画の本数と観客数が激減し、映画館が財政的に危機に瀕したため、スタジオはビデオエンターテインメントを家庭に普及させ、収益を伸ばす新しい方法を模索した。これには、プレミアムVOD(PVOD)の出現が含まれる。プレミアムVODは、映画の劇場公開期間を17日間に短縮し、その後、プレミアム料金でホームビデオ視聴が可能になる。
- COVID-19のパンデミックは、エンターテインメントと舞台芸術に破壊的な力を与えた。観客が一堂に会することでユニークな体験を生み出す演劇は、パンデミックによって引き起こされた必要な安全対策に対処するため、主にバーチャルで距離を置いた芸術形態にならざるを得なかった。
オンライン・イベント・チケット市場の動向モバイル機器が市場成長を牽引する見込み- スマートフォンの普及は、市場規模、機種ともに着実に発展・拡大している。エリクソンによると、世界のスマートフォン契約数は60億を超え、今後数年間で数億の増加が見込まれている。スマートフォンのユーザー数が最も多いのは中国、インド、米国である。2028年には、スマートフォンの契約数は92億まで増加すると予想されている。2022年のラテンアメリカの5G携帯電話加入者数は1,930万人で、2021年の487万人から増加した。今後数年間は力強い成長が予測され、2023年には3億9,500万以上の加入が見込まれる。
- 急速な都市化と、世界的なスマートデバイスやパソコンの普及が、市場の成長を促す主な要因となっている。近年、映画チケットの予約において、従来の窓口サービスからモバイルやウェブベースのアプリケーションへと消費者の嗜好が変化している。
- チケットは、携帯電話上のデータ(過去の購入履歴、ソーシャルメディアへの投稿など)を使ってよりパーソナライズされ、カスタマイズされたイベント提案が提供されるようになる。その結果、デジタル資産に特化したブロックチェーン・ベースのプロトコルであるAventus Networkによると、スマートチケットの普及率は2023年までに7%増加すると予想されている。イベント・チケット・プロバイダーは、モバイル製品に投資し、訪問者数とコンバージョンを増やすだろう。また、消費者の洞察を深めるために、特にIoT環境におけるアナリティクスの利用を増やすだろう。
- GSMAによると、ラテンアメリカのモバイル部門は今後数年間でさまざまな重要な節目を迎えると予想されており、2022年までにモバイル5G接続が1,500万件以上、2023年までにスマートフォン接続が5億件以上、2025年までにモバイルインターネット加入者数が4億件以上に達するという。
- スマートフォンの普及が進み、これらのスマートフォンにNFC 機能が搭載される傾向が強まっていることが、この技術の成長を後押ししている。NFCは非接触型決済システムでますます使用されるようになっており、マグストライプカード、チップカード、RFIDベースのカード、紙のチケット、その他多くのものに取って代わる機能を有している。したがって、スマート・チケッティング・システムにおけるNFCの採用範囲は予測期間中に拡大すると予想される。
アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予想される- 可処分所得の増加、スマートフォンの高い普及率、インターネットアクセスの増加、都市化の拡大により、アジア太平洋市場は近年最も急速に成長している。特にアジア太平洋地域の顧客は、長蛇の列を回避するためにインターネット取扱手数料を少しでも支払う意欲を示しており、業界をポジティブに形成している。
- 多くの劇場や興行会社は、紙のゴミを減らすために、mチケットやeチケットの受付を始めている。これらのチケットのバーコードやQRコードは、係員がスキャンして正当性を保証する。多くのサービス・プロバイダーは、モバイル・プラットフォームを通じて加入者にロイヤリティ・プログラムを提供し、加入者を長期間囲い込んでいる。
- オンライン・イベントチケット販売業者の数は着実に増えている。アマゾンのモバイルアプリでは映画チケットのオプションが、インドのモバイルサイトではAmazon.BookMyShowとのコラボレーションで、ITビジネスはインドでしか利用できないユニークなチケット機能をデビューさせた。
- 政府の動きも、市場の需要を後押しするはずだ。タイの4.0政策は、経済を伝統産業からクリエイティブなデジタル開発へとシフトさせることを目指している。重要なテーマは「キャッシュレス社会」である。"
- BMSとPaytmの二社独占の進展は、インド人の映画鑑賞、スタンダップ・コメディ・ライブ、IPL観戦に大きな影響を与えるだろう。Paytmの大幅な割引にもかかわらず、BMSは依然としてオンラインチケットの3分の2以上を販売しているとアナリストは見ている。
- オンライン映画チケット販売で最も恩恵を受けるのは劇場チェーンである。この販売モデルでは、チケットは劇場や映画会社が設定した最低割引価格でオンライン予約できる。価格差はオンライン決済サービスプロバイダーがカバーする。wantchinatimes.comが参照したEconomic Observerのウェブサイトに掲載されたデータによると、これによって映画館は膨大な数の観客を集めることができる。
オンライン・イベント・チケット業界概要オンライン・イベント・チケット市場は非常に断片化されており、Atom Tickets LLC、Bigtree Entertainment Pvt. Ltd、Cinemark Holding Inc.、Kyazoonga、Ticketmaster Entertainment LLCといった大手企業が存在する。同市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、技術革新、買収などの戦略を採用している。 - 2023年3月-TickPickとロサンゼルス・ギャラクシーは、チケット二次流通市場で提携した。契約の一環として、ディグニティ・ヘルス・スポーツ・パークのセクション134、D列は、ギャラクシーの全ホームゲームで「TickPick Galaxy Row」としてブランド化される。TickPick Galaxy Row "の座席を購入するファンは、TickPickを通じてのみ入手可能な、より良いゲーム体験と特別な在庫を得ることができる。
- 2022年8月-チケットマスターとティックトックは、人気の短編動画アプリを通じて顧客がイベントを発見できるアプリ内機能の導入で提携した。この提携により、TikTokユーザーはTikTokを通じてイベントチケットを直接購入できるようになる。クリエイターはTicketmasterの関連イベントを検索し、リンク先を追加することができる。
その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 買い手/消費者の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 代替品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 市場牽引要因
4.3.1 モバイル機器が成長を促進すると予想される
4.3.2 インターネット接続の増加
4.4 市場の課題
4.4.1 政府による規制
4.5 COVID-19の市場への影響評価
5 市場区分
5.1 用途別
5.1.1 映画
5.1.2 スポーツ
5.1.3 音楽イベント
5.1.4 その他の用途
5.2 地域別
5.2.1 北米
5.2.1.1 アメリカ
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 フランス
5.2.2.3 イギリス
5.2.2.4 その他のヨーロッパ
5.2.3 アジア太平洋
5.2.3.1 インド
5.2.3.2 中国
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 アルゼンチン
5.2.4.3 その他のラテンアメリカ
5.2.5 中東・アフリカ
5.2.5.1 アラブ首長国連邦
5.2.5.2 南アフリカ
5.2.5.3 その他の中東・アフリカ
5.2.6 その他の地域
6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 Atom Tickets LLC
6.1.2 Bigtree Entertainment Pvt.
6.1.3 Cinemark Holding Inc.
6.1.4 Kyazoonga
6.1.5 Ticketmaster Entertainment LLC
6.1.6 Fandango Inc.
6.1.7 Viagogo Entertainment Inc.
6.1.8 TickPick LLC
6.1.9 Ticketek Pty Ltd
6.1.10 Ticketsauce.com Inc.
7 投資分析
8 市場機会と将来動向
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Summary The Online Event Ticketing Market size is estimated at USD 81.10 million in 2024, and is expected to reach USD 101.94 million by 2029, growing at a CAGR of 4.68% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
- Online ticketing gained popularity due to the proliferation of smartphones and mobile devices, which resulted in the perceived ease and flexibility of the procedure. User-friendly and attractive mobile interfaces are being developed by service providers, resulting in the easier and faster booking of tickets.
- Ticketing platforms and event organizers can incorporate visitor screening and contact tracing into their event planning. By screening visitors who exhibit symptoms and collecting contact tracing information directly through the event registration systems and access control apps, ticketing platforms can meet local regulations and improve event safety.
- Ticketing companies are trying to streamline their internal and external processes during this turbulent time. One of the persistent themes at the Ticket Business Forum in 2021 and INTIX 2022 was a lively discussion about tapping into the ticketing data. For instance, sports teams are willing to explore the idea of new revenue streams through omnichannel experiences for patrons.
- In the past year, online movie ticketing network Fandango expanded its global reach under a multi-year deal with leading theater chains in Latin America, adding more than 5,000 screens in 15 countries. It inked deals with Cinemark, Cinepolis, and Cinemex, allowing its subsidiary Fandango Latin America to significantly up its presence in Mexico, Colombia, Chile, Bolivia, and Peru. Fandango's Brazil subsidiary Ingresso.com, Fandango's total coverage in Latin America comprises more than half of all screens across the region. Such instances are driving the market's growth.
- According to Forbes, in the United States, like TV shows, the number of movies in 2020 dropped as studios moved release dates into 2021 (and beyond). The survey found only 338 theatrically released movies in 2020, a year-over-year decline of 66% from 987 movies in 2019. In 2020, an estimated number of movies that began production declined by 45% totaling 447.
- As the number of films and movie attendance plunged during the pandemic, financially imperiling movie theaters, studios sought new ways to get video entertainment into homes and grow revenue. This included the emergence of premium VOD (PVOD), which shortened the theater window for films to 17 days before becoming available for home video viewing at a premium cost.
- The COVID-19 pandemic has been a disruptive force in the entertainment and performing arts. The theatre, which generates unique experiences because it forces the audience to gather together, was forced to become a primarily virtual and distanced art form to cope with the necessary safety measures precipitated by the pandemic.
Online Event Ticketing Market Trends
Mobile Devices is Expected to Drive the Market Growth
- The smartphone adoption has been steadily developing and growing in terms of market value and models. According to Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide surpasses six billion, and it is anticipated to grow by several hundred million in the next few years. China, India, and the United States have the highest number of smartphone users. By 2028, the number of smartphone subscriptions is anticipated to increase to 9.2 billion. In 2022, there were 19.3 million 5G mobile subscribers in Latin America, an increase from 4.87 million in 2021. Strong growth is projected over the next several years, with over 395 million subscriptions expected by 2023.
- Rapid urbanization and the increasing utilization of smart devices and personal computers worldwide are the key factors driving the market's growth. In recent years, there has been a shift in consumer preferences from conventionally available counter services to mobile- and web-based applications for booking movie tickets.
- Tickets will become more personalized using the data on mobile phones (from previous purchases, social media posts, and more, offering customized event suggestions. As a result, smart ticket adoption is expected to increase by 7% by 2023, according to Aventus Network, a digital assets-focused blockchain-based protocol. Event ticket providers will invest in mobile products to increase visits and conversion. They will also increase the use of analytics, specifically in the IoT environment, to gain more consumer insights.
- In specific to the region, according to GSMA, the mobile sector in Latin America is expected to reach various important milestones over the next few years, that includes more than 15 million mobile 5G connections by 2022, 500 million smartphone connections by 2023, and over 400 million mobile internet subscribers by 2025.
- The growing penetration of smartphones and the increasing trend of these smartphones being equipped with NFC capabilities are aiding in the growth of the technology. NFC is increasingly being used in contactless payment systems and holds the capability to replace Magstripe cards, Chip cards, RFID-based cards, Paper tickets, and many more. Hence, NFC's adoption scope in the smart ticketing system is expected to increase over the forecast period.
Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Market Share
- Due to rising disposable income, high smartphone penetration, increased internet access, and expanding urbanization, the Asian-Pacific market has been the fastest-growing in recent years. Customers, notably in the Asia Pacific, have shown a willingness to pay little Internet handling fees to bypass long lines, positively shaping the industry.
- Many theatres and exhibitors have begun accepting m-tickets and e-tickets to reduce paper waste. The barcodes or QR codes on these tickets are scanned by attendants to guarantee their legitimacy. Many service providers provide loyalty programs to subscribers through their mobile platforms to keep them for a longer period.
- The number of online events ticket sellers is steadily increasing. A movie ticket option is available on Amazon's mobile app and Amazon. on a mobile website in India. In collaboration with BookMyShow, the IT business debuted a unique ticketing function only available in India.
- Government actions should also help to boost market demand. Thailand's 4.0 policy aims to shift the economy away from traditional industries and toward creative, digital developments. A key theme is the "cashless society. "
- The developing duopoly between BMS and Paytm will significantly impact how Indians watch movies, stand-up comedy gigs, and IPL games. Despite Paytm's huge discounts, analysts believe that BMS still sells over two-thirds of all online tickets.
- Theatre chains benefit the most from online movie ticket sales. Under the sales model, tickets are made accessible for online booking at the lowest discounted pricing set by theatres and film companies. Online third-party payment service providers cover any price difference. According to data published by the Economic Observer website and referenced by wantchinatimes.com, this allows theatres to draw enormous crowds.
Online Event Ticketing Industry Overview
The online event ticketing market is highly fragmented, with the presence of major players like Atom Tickets LLC, Bigtree Entertainment Pvt. Ltd, Cinemark Holding Inc., Kyazoonga, and Ticketmaster Entertainment LLC. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
- March 2023 - TickPick and the Los Angeles Galaxy have partnered in the secondary ticketing marketplace. Section 134, Row D at Dignity Health Sports Park would be branded as the "TickPick Galaxy Row" for all Galaxy home games as part of the agreement. Fans who purchase seats in the "TickPick Galaxy Row" will receive an improved gameday experience and special inventory available exclusively through TickPick.
- August 2022 - Ticketmaster and TikTok partnered to introduce an in-app feature allowing customers to discover events via the popular short-form video app. TikTok users would be able to purchase event tickets directly through TikTok due to this partnership. Creators may now search for and add destination links to relevant Ticketmaster events.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.2.3 Threat of New Entrants 4.2.4 Threat of Substitutes 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.3 Market Drivers 4.3.1 Mobile devices expected to fuel the growth 4.3.2 Rise in Internet Connectivity 4.4 Market Challenges 4.4.1 Government regulation 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Application 5.1.1 Movies 5.1.2 Sports 5.1.3 Music Events 5.1.4 Other Applications 5.2 By Geography 5.2.1 North America 5.2.1.1 United States 5.2.1.2 Canada 5.2.2 Europe 5.2.2.1 Germany 5.2.2.2 France 5.2.2.3 United Kingdom 5.2.2.4 Rest of Europe 5.2.3 Asia Pacific 5.2.3.1 India 5.2.3.2 China 5.2.3.3 Japan 5.2.3.4 Rest of Asia Pacific 5.2.4 Latin America 5.2.4.1 Brazil 5.2.4.2 Argentina 5.2.4.3 Rest of Latin America 5.2.5 Middle East & Africa 5.2.5.1 UAE 5.2.5.2 South Africa 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa 5.2.6 Rest of the world
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Company Profiles 6.1.1 Atom Tickets LLC 6.1.2 Bigtree Entertainment Pvt. Ltd 6.1.3 Cinemark Holding Inc. 6.1.4 Kyazoonga 6.1.5 Ticketmaster Entertainment LLC 6.1.6 Fandango Inc. 6.1.7 Viagogo Entertainment Inc. 6.1.8 TickPick LLC 6.1.9 Ticketek Pty Ltd 6.1.10 Ticketsauce.com Inc.
7 INVESTMENT ANALYSIS
8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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