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NFTゲーミング - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


NFT Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

NFTゲーミング市場規模は2024年に4,719億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は14.84%で、2029年には9,425億8,000万米ドルに達する見込みです。 さらに、非可溶トークン(NFT)とデジタル... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

NFTゲーミング市場規模は2024年に4,719億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は14.84%で、2029年には9,425億8,000万米ドルに達する見込みです。

さらに、非可溶トークン(NFT)とデジタルアセットはゲーム内のコンテンツを反映し、ゲームにおけるブロックチェーン技術を後押しします。NFTを支えるブロックチェーン・ネットワークは、プレイヤーの所有権を可能にし、希少性、相互運用性、不変性を証明します。

主なハイライト

  • 多くの利点があるいくつかの利点がある。例えば、一般的なゲームでは、プレイヤーがアーマーのアップグレードを購入することで得られるメリットは、特定のゲーム内でのゲームプレイの向上のみです。しかし、(NFTs)を利用したゲームエコシステムでは、同じアーマーをトークン化することで、ゲーム内で購入したものを譲渡可能な資産に変換し、接続されたゲーム間で特典を与えたり、現金や他のデジタル資産と交換したりすることができます。
  • さらに、コレクティブルゲームは、デジタルアセットの希少性と希少性を利用して、プレイヤーのエンゲージメントを高め、ゲームに時間とお金を投資する動機付けを与える。これは、ランダム化された賞、限られた期間しか入手できない商品、特定のマイルストーンや目標に到達した場合の報酬など、さまざまなゲームプレイ要素によって達成される。
  • ブロックチェーンゲームでは、B2CとB2Bの両方の取引が存在する。しかし、ほとんどのゲームでは、BtoC取引のための効果的なユーザーインターフェースのみが強調されている。可能な限り最高のB2Cユーザーエクスペリエンスを実現するためには、ゲームインターフェイスがインスタント取引とウォレットをサポートしなければならず、これが市場の成長を妨げる可能性がある。
  • NFTはますます普及しつつあるが、著作権問題、知的財産権への懸念、環境への影響、セキュリティリスクなどの課題に直面し続けている。NFTが主流に受け入れられるか、ニッチな市場にとどまるかは不透明だ。
  • COVID-19の流行はNFTにプラスの影響を与えた ゲーム分野では、NFT。ロックダウンやその他の社会的隔離措置によって人々が家に閉じこもり、オンラインゲームの需要が増加した。パンデミックの間、ブロックチェーンベースのゲームの受け入れが増加したのは、その新しいゲームプレイメカニズムと収益化戦略に起因すると考えられます。出典:https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-nft-gaming-market

NFTゲーミング市場動向

メタバースへの動きが活発化し、市場の需要拡大が期待される

  • メタバース」の考え方が広まり、選択肢が増えました。パイオニアは、異なるゲーム間でのNFTの相互運用性よりも、NFTのエコシステムからゲームが生まれるボトムアップ戦略をますます重視するようになっています。例えば、CryptoKitties同士のレースや、プラットフォームを飛び越えるBored Apesなどが挙げられます。
  • さらに、クロスプラットフォームへの移行が可能であれば、デザイナーはプレイヤーの経験やバランスについて手助けを必要とすることになる。NFTはゲームグッズの真の実用性を一貫して定義するものではありません。例えば、剣のNFTは、あるゲームではそこそこ強力であっても、別のゲームではまったく圧倒的な威力を発揮するなど、簡単に変わってしまうかもしれません。
  • グラフィック インターフェース自体にも困難があります。ゲーム用の 3D グラフィック アセットの開発には、Unreal や Unity など、多くのデザイン プログラムを使用できます。これらのアイテムは、特定のレンダリング エンジンに接続された専用のデータ形式を使用します。しかし、これらを連携させるのは複雑です。
  • シスコシステムズによると、2020年にはオンラインゲーム分野の消費者データトラフィックは月間約7エクサバイトになり、2017年の1EBから増加すると予想されている。このサブセグメントの2017~2022年のCAGRは59%に達する。
  • 起業家たちは高まる需要に応えるべくソリューションを立ち上げ、メタバースを実現可能な要素にしている。例えば、MetaverseGoは2022年6月、NFTベースのゲームへのアクセスを容易にするアプリを公開すると発表した。こうしたゲームでは、暗号通貨ウォレットの作成など、理解するのに時間と労力を要するアクションを完了するようプレイヤーに要求することが多い。携帯電話番号さえあれば、アプリがこうした作業の一部を代行してくれる。
  • さらに2023年1月、大手テクノロジー企業の1つであるNFTテクノロジーズ社は、ウェブ3スタジオのラン・イット・ワイルドと、アニモカ・ブランズの子会社である大手分散型ゲーム仮想世界の1つであるサンドボックスと提携した。サンドボックスは、新たなパートナーを迎えることでエコシステムを拡大する取り組みを発表した。

北米が最大シェアを占める

  • 予測期間中、北米は大幅な拡大が見込まれている。この地域の成長は、Splinterlands、Uplandme Inc.、Mythical Inc.、ROKO GAME STUDIOSのような業界の大手企業や、技術に精通した人々の大規模なコミュニティの存在に起因している。さらに、ブロックチェーン技術と暗号通貨は通常、北米の規制枠組みに支えられている。
  • 多くのブロックチェーンゲーム開発者は、非可溶トークン(NFT)の人気が高まるにつれ、プレイヤーがゲーム内資産を売買・取引できるよう、独自のNFTマーケットプレイスを構築しています。その結果、ゲーマーはゲーム内アセットを流通市場で収益化できるようになり、この地域のブロックチェーンゲームクリエイターも新たな収入源を得ることになります。
  • クラウドゲーミングの成長に加えて、仮想サーバー(すべてのゲームが保管されている)は、ゲームシーンのレンダリング、ゲームロジックの処理、ビデオエンコーディング、ビデオストリーミングなどの計算を実行する。Onlive、G-Cluster、StreamMyGame、Gaikai、T5-Labsなど、複数の企業がすでにこうした商用クラウドゲーミングサービスを提供している。従来のゲーム市場は、この業界との競争に直面する可能性がある。
  • ブロックチェーン上に保管され、安全かつオープンに売買できるNon-fungible Token(NFT)のようなユニークなデジタル資産は、コレクタブルゲームで使用されています。その結果、希少なデジタル資産やユニークなデジタル資産を所有・収集することに関心を持つプレイヤーは、この地域全体の市場拡大を促進する魅力的な価値提案を持っています。

NFTゲーミング業界概要

世界のNFTゲーム市場は競争が激しく、大手プレーヤーで構成されています。現在、市場シェアで市場の大半を支配している大手競合企業はほとんどありません。しかし、ブロックチェーンやクラウドコンピューティングの広範な導入により、この業界では需要が増加しています。新規契約の獲得や新市場への参入により、複数の企業が市場シェアを拡大している。

  • 2023年5月 - The Sandboxは、シンガポールを拠点とし、拡張現実とジオロケーション機能を組み込んだゲームやメタバースを制作するWeb3の新興企業Affynと提携しました。この2つの組織が協力することで、相互運用可能なメタバース体験を向上させ、コミュニティに焦点を当てた画期的な相互運用可能でオープンなメタバースを創造し、世界中のクリエイターや協力者を集め、仮想世界と現実世界を融合させる長期的なエコシステムを構築します。
  • 2022年6月 - NFT中心のゲームプラットフォームであるCryptoysは、Andreessen Horowitz、OnChain Studios、およびその親会社が主導するシリーズA資金調達ラウンドで、2300万米ドルを調達した。Cryptoysは、この資金を活用して、NFTベースのゲーム世界を構築し、プレイ&アーンのゲームや、コレクター玩具とのインタラクションを提供する予定である。Cryptoysはまた、新鮮なアニメシリーズにも力を入れる予定だ。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 ゲームにおけるNFT - パラダイムシフト
4.1 市場概要
4.2 想定される導入動向 - ゲーミングへの転換に基づく各段階の割合の拡大
4.2.1 第一世代 - NFT
4.2.2 第二世代 - NFT + P2E
4.2.3 第3世代 - NFT + P2E + 高画質/レンダリング
4.2.4 第4世代 - NFT + P2E + AAAタイトル + 従来のゲームモードからの移行
4.3 市場牽引要因
4.3.1 NFTは、パブリッシャー重視のモデル(ゼロサム)から、DAOコミュニティ、プレイヤー、パブリッシャー、ゲーマーエコシステムが利益を享受できる分散型モデルへと、流通の根本的な変化をもたらした。
4.3.2 暗号産業に対する意識の高まりと相まって、メタバースへの動きはさらに普及を促進するだろう。
4.3.3 隣接市場の既存企業からの資金調達に支えられた強固なエコシステム
4.4 市場の課題
4.4.1 規制の不確実性は依然として重要な懸念事項である
4.4.2 NFTベースモデルの利点に関する相対的な認識不足とブロックチェーンベースのモデル使用による環境上の課題
4.5 業界エコシステムの分析

5 ゲーミングNFT - 業界人口統計
5.1 ゲームにおけるNFTの現在の対応可能市場および記録されたアクティブなウォレット数(2020~2021年)
5.2 地域別需要の内訳(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域
5.3 ゲームタイプ別需要の内訳 - モバイル、コンソール、ダウンロード/ボックス

6 P2Eゲーム市場の展望
6.1 P2Eゲームの現在の対応可能市場とゲーム産業全体における相対的シェア
6.2 主要市場インフルエンサーとイネーブラー
6.3 P2E導入促進におけるGamefiの役割

7 NFTゲーミングベンダーの状況
7.1 ゲーム業界全体のNFT(ゲーム内取引量を含む
7.2 トップNFTゲームのカバレッジ
7.2.1 Axie Infinity
7.2.2 Gods Unchained
7.2.3 CryptoPunks
7.2.4 Bored Ape Yacht Club(ボアード・エイプ・ヨット・クラブ
7.2.5 サンドボックス

8 GAMEFI 2.0 - 次の時代とその特徴
8.1 GameFiは、より良いソーシャル・インタラクション、メタバース属性の統合、すべての主要関係者の参入障壁の低下に基づいて最適化される
8.2 市場の展望

9 投資分析 - ゲームベンダーにおけるブロックチェーン

 

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Summary

The NFT Gaming Market size is estimated at USD 471.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 942.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.84% during the forecast period (2024-2029).

Additionally, non-fungible tokens (NFTs) and digital assets reflect in-game content and power blockchain technology in gaming. The blockchain networks that support NFTs enable player ownership and prove scarcity, interoperability, and immutability, while these tokens are one-of-a-kind, uncommon, and indivisible.

Key Highlights

  • It offers many advantages. It has several advantages. For instance, in a typical game, the only advantage a player receives from purchasing an armor upgrade is better gameplay inside the confines of that specific game. However, in a gaming ecosystem that uses (NFTs), the same armor can be tokenized to convert in-game purchases into transferable assets that may bestow benefits across connected games or be traded for cash or other digitall assets.
  • Additionally, collectible games use the rarity and scarcity of digital assets to increase player engagement and motivate them to invest their time and money in the game. This is accomplished through various gameplay elements, including randomized awards, goods only available for a limited time, and rewards for reaching certain milestones or objectives.
  • In blockchain gaming, both B2C and B2B transactions exist. However, most games only emphasize an effective user interface for business-to-consumer transactions. For the best possible B2C user experience, the gaming interface must support instant trades and a wallet, which might hamper the market growth.
  • Although NFTs are becoming more and more popular, they continue to face challenges that include copyright issues, intellectual property concerns, the impact on the environment and security risks. Whether they will succeed in gaining mainstream acceptance or retain a niche market is unclear.
  • The COVID-19 pandemic has positively impacted the NFT In the gaming sector, NFT. Lockdowns and other social isolation measures caused people to stay home, increasing demand for online gaming. A rise in acceptance of blockchain-based games during the pandemic can be attributed to their new gameplay mechanics and monetization strategies. Source: https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-nft-gaming-market

NFT Gaming Market Trends

Increasing Move Towards Metaverse is Expected to Increase the Demand of the Market

  • There are now more options because of the growing "metaverse" notion. Pioneers increasingly see a bottom-up strategy where games emerge from NFT ecosystems rather than NFT interoperability between different games. For example, consider races amongst CryptoKitties or platform-jumping Bored Apes.
  • Additionally, cross-platform transferability would cause designers to need help with player experience and balance. An NFT hardly defines the real utility of game goods consistently; it is merely a symbol of possession. For instance, an NFT of a sword might easily be changed from being reasonably powerful in one game to utterly overwhelming in another.
  • The graphical interface itself has difficulties as well. Many design programs, such as Unreal or Unity, can be used to develop 3D graphic assets for games. These items use exclusive data formats that are connected to certain rendering engines. However, getting them to cooperate can be complicated.
  • According to Cisco Systems, in 2020, consumer data traffic in the online gaming segment is expected to be about 7 exabytes per month, an increase from 1 EB in 2017. The 2017-2022 CAGR of this subsegment amounts to 59 percent.
  • Entrepreneurs have launched solutions in response to the rising demand, making the metaverse an attainable factor. For instance, MetaverseGo stated in June 2022 that it would publish an app to facilitate access to NFT-based games. These games frequently demand players to complete actions that take some time and effort to understand, such as creating a cryptocurrency wallet. With just a mobile number, the app can do some of these tasks for the user.
  • Furthermore, in January 2023, NFT Technologies Inc., one of the leading technology companies, partnered with web3 studio Run It Wild and Sandbox, one of the leading decentralized gaming virtual worlds, a subsidiary of Animoca Brands. The Sandbox announced efforts to expand its ecosystem by onboarding new partners.

North America to hold largest Market share

  • Over the forecast period, North America is anticipated to have significant expansion. The region's growth can be ascribed to major industry companies like Splinterlands, Uplandme Inc., Mythical Inc., and ROKO GAME STUDIOS and the presence of a sizable community of technologically savvy people. Additionally, blockchain technology and cryptocurrencies are usually supported by the regulatory framework in North America.
  • Many blockchain game developers are creating their own NFT marketplaces so that players can buy, sell, and trade in-game assets as non-fungible tokens (NFTs) become more popular. As a result, gamers can now monetize their in-game assets on a secondary market, and blockchain game creators in the area also have a new source of income.
  • In addition to the growth of cloud gaming, the virtual server (where all of the games are kept) performs computations such as game scene rendering, game logic processing, video encoding, and video streaming. Several players, including Onlive, G-Cluster, StreamMyGame, Gaikai, and T5-Labs, already provide these commercial cloud gaming services. The traditional gaming market is potentially facing competition from this industry.
  • Unique digital assets, like Non-fungible Tokens (NFTs), which are kept on a blockchain and can be bought or sold securely and openly, are used in collectible games. As a result, players interested in owning and collecting rare or unique digital assets have a compelling value proposition that fuels market expansion throughout the region.

NFT Gaming Industry Overview

The global NFT gaming market is highly competitive and consists of major players. Few of the big competitors now control the majority of the market in terms of market share. However, the industry is experiencing increased demand due to the widespread implementation of blockchain and cloud computing. By winning new contracts and entering new markets, several corporations are expanding their market share.

  • May 2023 - The Sandbox has partnered with Affyn, a Singapore-based Web3 startup creating games and metaverses with built-in augmented reality and geolocation features. Together, these two organizations will improve the interoperable metaverse experiences and create a groundbreaking, community-focused interoperable and open metaverse that will bring together the world's creators and collaborators to build long-term ecosystems that merge the virtual and real worlds.
  • June 2022 - Cryptoys, an NFT-centric gaming platform, in a Series A fundraising round headed by Andreessen Horowitz, OnChain Studios and its parent business, raised USD 23 million. The business plans to utilize the money to create an NFT-based gaming world that will have play-and-earn games and let users interact with collector toys. Cryptoys will also be putting in effort on a fresh animated series.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 NFT IN GAMING - A PARADIGM SHIFT
4.1 Market Overview
4.2 Anticipated Adoption Trends - A Broader Percentage for Each Stage to be Attributed Based on Switch to Gaming
4.2.1 First Gen - NFT
4.2.2 Second Gen - NFT + P2E
4.2.3 Third Gen - NFT + P2E + Higher quality/rendering
4.2.4 Fourth Gen - NFT + P2E + AAA Titles + Shift from traditional gaming modes
4.3 Market Drivers
4.3.1 NFT has Led to a Fundamental Change in Distribution from a Publisher-oriented Model (Zero-Sum) to a Distributed Model Where DAO Community, Players, Publishers and Gamer Ecosystem Stand to Benefit from the Returns.
4.3.2 The Move Towards Metaverse Coupled with Increased Awareness on the Crypto Industry will Further Drive Adoption
4.3.3 Robust Ecosystem Backed by Funding from Incumbents from Adjacent Markets
4.4 Market Challenges
4.4.1 Regulatory Uncertainty Remains a Key Concern
4.4.2 Relative Lack of Awareness on the Benefits of NFT-Based Models and Environmental Challenges due to use of Blockchain-based Models
4.5 Industry Ecosystem Analysis

5 GAMING NFT - INDUSTRY DEMOGRAPHICS
5.1 Current Addressable Market for NFT in Gaming & # of Active Wallets Recorded (2020-2021)
5.2 Breakdown of the Demand by Region - North America, Europe, Asia-Pacific, and Rest of the World
5.3 Breakdown of the Demand by Gaming Type - Mobile, Console and Download/Box

6 PLAY-TO-EARN GAMING MARKET LANDSCAPE
6.1 Current Addressable Market for P2E Gaming and its Relative Share in the Overall Gaming Industry
6.2 Key Market Influencers and Enablers
6.3 Role of Gamefi in Driving P2E Adoption

7 NFT GAMING VENDOR LANDSCAPE
7.1 Overall NFT (including in-game transaction volume) in the Gaming industry
7.2 Coverage on the top NFT Games
7.2.1 Axie Infinity
7.2.2 Gods Unchained
7.2.3 CryptoPunks
7.2.4 Bored Ape Yacht Club
7.2.5 The Sandbox

8 GAMEFI 2.0 - THE NEXT ITERATION and its ATTRIBUTES
8.1 GameFi to be Optimized on the Basis of Better Social Interactions, Integration of Metaverse Attributes, Lower Barriers to Entry for all the Key Parties
8.2 Market Outlook

9 INVESTMENT ANALYSIS - BLOCKCHAIN in GAMING VENDORS

 

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