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バーチャルイベント - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測 2019年~2029年


Virtual Events - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

バーチャルイベント市場の市場規模は、2024年には2,161億2,000万米ドルと推定され、2029年には6,574億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は24.92%で推移すると予測さ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

バーチャルイベント市場の市場規模は、2024年には2,161億2,000万米ドルと推定され、2029年には6,574億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は24.92%で推移すると予測されている。

物理的な要素とバーチャルな要素を組み合わせたハイブリッド・イベントのコンセプトが人気を博している。対面式とオンライン体験を同時に提供することで、より多くの聴衆にリーチしようとする組織の動きから、この傾向はバーチャル・イベント市場を牽引し続けるかもしれない。

主なハイライト

  • バーチャル・イベントは、主催者と参加者の双方に利便性と柔軟性を提供します。参加者は自宅やオフィスから参加できるため、移動の手配に時間と労力を費やす必要がありません。また、バーチャル・イベントでは、録画を見たり、オンデマンドで資料にアクセスしたりすることができるため、参加者は自分のペースで参加することができます。
  • 学術機関を含むさまざまな組織や企業で、サービスとしてのユニファイド・コミュニケーション(UCaaS)ベースのソリューションの採用が増加しているため、従業員やその他のリソースがすべてのビジネス手続きにバーチャルに関与できるようになり、より効率的で効果的なワークフローの実現に役立っている。
  • 人工知能(AI)、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)などの最新技術の融合は、物理的に組織されたイベントのあらゆる側面を補うために、オンライン・コミュニケーションと共同活動をさらに補完している。さらに、企業は時間とリソースを効果的に管理するためにバーチャル・シミュレーション・プラットフォームを急速に導入しており、市場の成長を牽引している。
  • しかし、バーチャルイベントは、安定したインターネット接続、ストリーミングプラットフォーム、コラボレーションツールなどのテクノロジーインフラに大きく依存しています。接続の問題、帯域幅の制限、ソフトウェアの不具合、互換性の問題などの技術的な問題は、ユーザーエクスペリエンスに影響を与え、バーチャルイベントの採用を妨げる可能性があります。
  • COVID-19のパンデミックはイベント業界に好影響を与えた。大規模な集会が制限され、旅行も制限される中、組織はすぐに代替案としてバーチャル・イベントにシフトした。パンデミックは、実行可能な解決策としてのバーチャル・イベントの採用と受け入れを加速させ、この傾向は状況が改善しても続くと予想される。
  • さらに、コロナウィルスの蔓延を阻止する努力の一環として、世界中の様々な政府によって課されたロックダウンや人の移動の制限に対応するため、在宅勤務(WFH)ポリシーがいくつかの企業によって回避策として採用され、市場を牽引する主な要因の一つとして浮上している。このような状況において、バーチャル・イベントは、企業が遠隔地にいる労働力とつながり、業務手続きを行う上で決定的な役割を果たす。

バーチャルイベント市場動向

ビジネスイベントの頻度増加が市場成長を牽引する可能性

  • バーチャル・イベントは、企業が地理的な障壁を乗り越え、世界中の聴衆にリーチすることを可能にします。参加者は世界中どこからでも、移動することなく参加できるため、企業は世界中の顧客、パートナー、従業員と簡単につながることができます。
  • さらに、バーチャル・イベントは、タイミングやアクセスの面でも柔軟性がある。参加者は自宅やオフィスから参加できるため、移動の手間や仕事を離れる時間を省くことができる。また、バーチャル・イベントはオンデマンド・コンテンツも可能で、参加者はプレゼンテーションやワークショップ、リソースに便利にアクセスできる。
  • さらに、技術の進歩により、バーチャルイベントの開催がかつてないほど容易になった。信頼性の高いビデオ会議プラットフォーム、インタラクティブなバーチャル環境、ネットワーキング・ツールは、バーチャル・イベントでの全体的な体験と参加レベルを向上させました。企業はこのような技術の進歩を利用して、聴衆に没入感のあるインタラクティブなバーチャル体験を提供しています。
  • さらに、バーチャル・イベントは、企業がイベントの成功を測定し、データに基づいた意思決定を行うのに役立つ、貴重なデータ分析と洞察を提供します。参加者のエンゲージメント、セッションの人気度、リードジェネレーションなどの指標をリアルタイムで追跡・分析できるため、企業は今後のイベントを最適化するための貴重な情報を得ることができる。このようなデータ主導型の洞察が利用できるため、企業はイベント戦略と成果の向上を目指し、バーチャル・イベントへの需要がさらに高まっている。
  • このような要素は、様々なビジネスにおけるバーチャルイベントの可能性を認識し、市場成長を促進する上で重要な意味を持つ。テンタイムズのウェブサイトのデータによると、2022年5月から2023年4月までの間に、アメリカのイベントプラットフォームで公開されたイベントは約3万3千件で、その間に予定されている会議、ビジネスミーティング、展示会の数が最も多い国となっている。全産業にまたがる6.4千のイベントで、イギリスが2位だった。

北米が最も高い市場シェアを占める

  • 北米には米国やカナダなどの先進経済があり、高度なネットワーキング・インフラをさらに後押ししている。同地域は最新技術をいち早く導入する地域として広く認知されており、ビジネスの中心地と見なされている。医療業界を中心に、デジタル・シミュレーション・プラットフォームの応用が急速に進んでいることから、予測期間中、カナダ市場の成長が見込まれる。
  • 可処分所得の増加、UCaaSアプリケーションの継続的な開発、これらの地域における新興企業やコングロマリットの増加は、調査対象市場の成長を促進する他の要因の一つである。
  • 加えて、北米には信頼性の高いインターネット接続や高度なデジタル・プラットフォームなど、強固な技術インフラがある。このインフラは、仮想イベントのシームレスな開催と参加を可能にし、市場の普及と成長につながる。例えば、GSMAの報告によると、北米では2025年までに約2億8000万件の5G接続が見込まれ、これは全モバイル接続の約3分の2に相当する。
  • さらに、米国の成人を対象とした最近のハリスの世論調査によると、ほとんどの回答者(61%)が、バーチャル・イベントを選択する主な理由として、安全上の懸念を指摘している。しかし、43%は利便性を楽しみ、39%は自宅から遠く離れた場所でもイベントに参加できることを歓迎している。
  • 北米には、テクノロジー、金融、ヘルスケア、エンターテインメント、教育など、さまざまな業種にわたる盛んなビジネス・エコシステムがあります。これらの各業界には、バーチャルイベントに対する独自の要件と機会があります。これらの業界の企業がバーチャルイベントの利点と可能性を認識するにつれ、バーチャルイベント・ソリューションの採用と投資が増加し、市場の成長を牽引しています。

バーチャル・イベント業界の概要

バーチャル・イベント市場は競争が激しく、複数の地域およびグローバル・プレーヤーが存在する。この業界の特徴は、様々なプレーヤーがバーチャルイベントの様々な側面に対応するために様々なソリューションやサービスを提供していることである。この細分化は、バーチャルイベントプラットフォーム、ソフトウェアプロバイダー、ストリーミングサービス、イベント管理ツール、その他のサポート技術の多様性に現れている。同市場における著名なプレーヤーとしては、6Connex International sp.z.o.o.、Zoom Video Communications, Inc.、Alive Events Agency、Cvent, Inc.、Avaya LLCなどが挙げられる。

2023年2月、バーチャルとハイブリッドのイベント・テクノロジーを提供するHubilo社は、ベルギーにオフィスを構え、チェックイン、バッジング、アクセス管理などのオンサイト・イベント・テクノロジーを専門とするFielddrive社を買収したことを明らかにした。バーチャル・イベント企業が対人スキルを強化する傾向は、今回の買収でも続いている。HopinがBoomsetを買収した例や、MeetingPlayがAventriおよびEventcoreと合併してStovaを設立した例がある。

2022年8月、Zoomは新興企業のLiminalと2人の創業者、そしてZoomが開発した放送ツールを買収した。Zoomは取引の一環として、Liminalのプロフェッショナルなバーチャルイベントを生成するためのアドオン、ZoomOSCとZoomISOを自社のソフトウェアに直接統合する。Zoomは、Liminalからこれらの資産を購入することで、プラットフォームが新興のイベントコントロール技術と従来のイベントコントロール技術のギャップを埋めるのに役立つと主張している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 COVID-19の市場への影響評価

5 市場ダイナミクス
5.1 市場促進要因
5.1.1 UCAAS(ユニファイド・コミュニケーション・アズ・ア・サービス)、VRなどの受け入れ拡大などの技術進歩
5.1.2 ビジネスイベントの頻度増加
5.1.3 グローバルリーチ、アクセシビリティ、コスト効率
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 データ・セキュリティとプライバシーの問題
5.2.2 技術的制約と体験的限界

6 市場区分
6.1 サービスタイプ
6.1.1 コミュニケーション
6.1.2 人材紹介
6.1.3 セールス&マーケティング
6.1.4 トレーニング
6.2 アプリケーション
6.2.1 コンファレンス
6.2.2 展示会/見本市
6.2.3 サミット
6.2.4 その他
6.3 エンドユーザー産業
6.3.1 教育機関
6.3.2 企業
6.3.3 組織
6.3.4 その他のエンドユーザー産業
6.4 地理
6.4.1 北米
6.4.2 ヨーロッパ
6.4.3 アジア太平洋
6.4.4 ラテンアメリカ
6.4.5 中東・アフリカ

7 競争環境
7.1 企業プロフィール
7.1.1 6Connex International sp.
7.1.2 アライブ・イベンツ・エージェンシー
7.1.3 Zoom Video Communications, Inc.
7.1.4 Avaya LLC
7.1.5 Cvent, Inc.
7.1.6 ALEインターナショナル
7.1.7 アルカディン・クラウド・コミュニケーションズ
7.1.8 シスコシステムズ
7.1.9 Cvent Inc.
7.1.10 イベントストラ
7.1.11 ジョージ・P・ジョンソン
7.1.12 GES

8 投資分析

9 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Virtual Events Market size is estimated at USD 216.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 657.45 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.92% during the forecast period (2024-2029).

The concept of hybrid events, which combine physical and virtual elements, has gained popularity. This trend may continue to drive the virtual events market as organizations seek to reach a wider audience by simultaneously offering in-person and online experiences.

Key Highlights

  • Virtual events provide convenience and flexibility for both organizers and participants. Attendees can join from the comfort of their homes or offices, eliminating the need to spend time and effort on travel arrangements. Virtual events also offer the ability to watch recordings or access materials on demand, allowing participants to engage at their own pace.
  • The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions by various organizations and enterprises, including academic institutions, has allowed employees and other resources to virtually engage with all the business proceedings and help in realizing a more efficient and effective workflow, which bodes well for market growth.
  • The convergence of modern technologies such as artificial intelligence (AI), augmented reality (AR), and virtual reality (VR) is further complementing online communication and collaborative activities to compensate for all the aspects of a physically organized event. Further, companies are rapidly adopting virtual simulation platforms to effectively manage time and resources, driving the market's growth.
  • However, virtual events rely heavily on technology infrastructure, including stable internet connections, streaming platforms, and collaboration tools. Technical issues such as connectivity problems, bandwidth limitations, software glitches, or compatibility issues can impact the user experience and hinder the adoption of virtual events.
  • The COVID-19 pandemic had a positive impact on the events industry. With restrictions on large gatherings and travel limitations, organizations quickly shifted to virtual events as an alternative. The pandemic accelerated the adoption and acceptance of virtual events as a viable solution, and this trend is expected to continue even as the situation improves.
  • Additionally, the Work-From-Home (WFH) policy was adopted as a workaround by several companies in response to the lockdowns and restrictions on the movement of people imposed by various governments across the world as part of the efforts to arrest the spread of the coronavirus and has emerged as one of the major factors driving the market. At this juncture, virtual events are decisive in allowing businesses to connect with the remote workforce and conduct business procedures.

Virtual Events Market Trends

Increased Frequency of Business Events may Drive the Market Growth

  • Virtual events allow businesses to overcome geographical barriers and reach a global audience. Attendees can join from anywhere worldwide without needing to travel, making it easier for enterprises to connect with customers, partners, and employees worldwide.
  • Moreover, virtual events offer flexibility in terms of timing and accessibility. Attendees can join from their homes or offices, eliminating the need for travel and time away from work. Virtual events also allow on-demand content, allowing attendees to conveniently access presentations, workshops, and resources.
  • Further, technological advances have made it easier than ever to host virtual events. Reliable video conferencing platforms, interactive virtual environments, and networking tools have improved the overall experience and engagement levels during virtual events. Businesses use these technological advancements to create immersive and interactive virtual experiences for their audiences.
  • Additionally, virtual events offer valuable data analytics and insights that can help businesses measure the success of their events and make data-driven decisions. Metrics such as attendee engagement, session popularity, and lead generation can be tracked and analyzed in real time, providing businesses with valuable information to optimize future events. The availability of such data-driven insights further fuels the demand for virtual events as businesses seek to improve their event strategies and outcomes.
  • Such factors are significant in recognizing the potential of virtual events across various businesses and driving the market growth. According to the Ten Times website data, approximately 33 thousand events were published on an event platform for the United States between May 2022 and April 2023, making it the country with the most conferences, business meetings, and trade exhibitions scheduled during that time. With 6.4 thousand events spanning all industries, the United Kingdom came in second.

North America to Hold the Highest Market Share

  • North America is home to developed economies like the United States and Canada, which further drive advanced networking infrastructure. The region is widely recognized as an early adopter of the latest technologies and is considered a business hub. The rapid increase in the application of digitally simulated platforms, primarily in the healthcare industry, is expected to drive market growth in Canada over the forecast period.
  • The rising disposable income, continued development of UCaaS applications, and the growing number of start-ups and conglomerates in these regions are among other factors driving the growth of the studied market.
  • In addition, North America has a robust technological infrastructure, including reliable internet connectivity and advanced digital platforms. This infrastructure enables seamless hosting and participation in virtual events, leading to increased adoption and growth in the market. For instance, as per GSMA reports, there will be about 280 million 5G connections in North America by 2025, or roughly two-thirds of all mobile connections.
  • Furthermore, according to a recent Harris poll among adults in the United States, most respondents (61%) pointed to safety concerns as the major reason for choosing a virtual event. However, 43% enjoyed the convenience, and 39% welcomed the ability to attend events far from home as some of the major driving trends for virtual events.
  • North America has a thriving business ecosystem across various industry verticals, including technology, finance, healthcare, entertainment, education, and more. Each of these sectors has unique requirements and opportunities for virtual events. As businesses within these industries recognize the benefits and potential of virtual events, they are increasingly adopting and investing in virtual event solutions, driving the market's growth.

Virtual Events Industry Overview

The virtual events market is highly competitive and has several regional and global players. The industry is characterized by various players offering various solutions and services to cater to different aspects of virtual events. This fragmentation is evident in the diversity of virtual event platforms, software providers, streaming services, event management tools, and other supporting technologies. A few prominent players in the market include 6Connex International sp. z.o.o., Zoom Video Communications, Inc., Alive Events Agency, Cvent, Inc., and Avaya LLC.

In February 2023, Hubilo, a virtual and hybrid event technology provider, disclosed that the firm acquired Fielddrive, a business with offices in Belgium specializing in on-site event technology such as check-in, badging, and access management. The trend of virtual event firms enhancing their in-person skills is continued with this acquisition. Examples include Hopin's addition of Boomset and MeetingPlay's combination with Aventri and Eventcore to establish Stova.

In August 2022, Zoom acquired Liminal, a startup, and two founders, and the Zoom-based broadcast tools company developed. Zoom would directly integrate Liminal's add-ons for generating professional virtual events, ZoomOSC and ZoomISO, into its software as part of the deal. Zoom claimed that purchasing these assets from Liminal would help the platform bridge the gap between emerging and traditional event control technologies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Technology Advancements such as Growing Acceptance of Unified Communication as a Service (UCAAS), VR, etc.
5.1.2 Increased Frequency of Business Events
5.1.3 Global Reach, Accessibility, and Cost Efficiency
5.2 Market Restraints
5.2.1 Data Security and Privacy Issues
5.2.2 Technology Constraints and Experiential Limitations

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Service Type
6.1.1 Communication
6.1.2 Recruitment
6.1.3 Sales & Marketing
6.1.4 Training
6.2 Application
6.2.1 Conferences
6.2.2 Exhibitions/Trade Shows
6.2.3 Summits
6.2.4 Others
6.3 End-User Industry
6.3.1 Educational Institutions
6.3.2 Enterprise
6.3.3 Organizations
6.3.4 Other End-User Industries
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 6Connex International sp. z.o.o.
7.1.2 Alive Events Agency
7.1.3 Zoom Video Communications, Inc.
7.1.4 Avaya LLC
7.1.5 Cvent, Inc.
7.1.6 ALE International
7.1.7 Arkadin Cloud Communications
7.1.8 Cisco Systems, Inc.
7.1.9 Cvent Inc.
7.1.10 Eventxtra
7.1.11 George P. Johnson
7.1.12 GES

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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