機関車 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Locomotive - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 機関車市場は今年度242億米ドルで、今後5年間で435億8,000万米ドルに成長すると予測され、予測期間中の売上高で10%のCAGRを記録する。 長期的には、都市化の進展、環境の持続可能性、差し迫った広範な鉄道プロ... もっと見る
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サマリー機関車市場は今年度242億米ドルで、今後5年間で435億8,000万米ドルに成長すると予測され、予測期間中の売上高で10%のCAGRを記録する。 長期的には、都市化の進展、環境の持続可能性、差し迫った広範な鉄道プロジェクト、エネルギー効率の高い車両に対する需要の増加、鉄道網のインフラ拡大などが、機関車市場を牽引する主な要因として作用すると予想される。世界的な広範な鉄道網は、公共輸送手段としての需要を満たすため、電気機関車の成長をさらに後押ししている。 加えて、Sicモジュール、IGBTモジュール、補助動力装置の発売などの技術進歩により、機関車用エンジンの需要が急増している。この進歩により、排出ガスが削減され、燃費が向上し、総重量が減少した。また、現在の状態に切り替える際の電力損失も減少している。 しかし、鉄道車両の資本集約性、高いメンテナンスコスト、オーバーホールコストなど、特定の阻害要因が機関車市場の成長を妨げている。こうした市場の課題にもかかわらず、世界市場は今後数年間で大きく成長すると予想されている。 輸送産業の発展に伴い、移動する貨物量は世界的に拡大しており、アジア太平洋と北米は予測期間中に大きな成長を遂げる可能性がある。 機関車市場の動向電気機関車プロジェクトの増加が市場の成長を促進機関車は、列車を牽引するために使用される動力エンジンである。機関車が低出力のエンジンと一線を画すのは、積載物を運べることだ。列車を牽引するために必要な力は、通常の車両よりもはるかに大きい。したがって、大規模な投資は必要であり、メリットではない。 機関車の設計や構造における最近の技術進歩は、より高い牽引力と低燃費を可能にした。鉄道部門への大規模な投資は、多くの旅客を輸送することにつながる。インドのような人口密度の高い国々には大規模な鉄道が敷設されており、この市場で事業を展開する企業にはいくつかの成長機会が生まれるだろう。大規模な企業がいくつか存在することは、市場の成長に有利に働くだろう。 Inspironウォークスルー・スタイルの列車は2023年に導入が予定されており、すでに設計寿命40年を超えた古い列車を置き換えることになりそうだ。これらは、近い将来、欧州の鉄道業界と機関車市場を押し上げる要因の一部である。 世界中の都市部で交通渋滞が増加する中、より速く、より効率的で、より信頼性の高い交通システムを開発することが強く求められており、人工知能や機械学習のようなテクノロジーや交通システムとの統合が進んでいる。 同時に、鉄道業界は、5G、ビッグデータ、モノのインターネット、自動化、人工知能、ブロックチェーンといった新たなデジタル技術に牽引され、変革の段階にある。運転手のいない列車は、輸送能力を強化し、安全性を向上させ、労働力とメンテナンス要件の削減によるコスト削減を提供できるため、交通当局や鉄道事業者にとって魅力的なソリューションとなっている。多くの地方自治体が、効率性の向上とコスト削減のため、地域全体で自律走行列車を導入している。例えば
以上のような世界的な発展は、予測期間中に市場の大きな成長を目撃することになるだろう。 アジア太平洋地域が機関車市場をリードする見通し予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されている。巨大な輸送産業と、絶えず増加する鉄道利用者と鉄道旅行が、この地域市場で事業を展開する企業にとって、いくつかの機会を生み出す可能性が高い。 加えて、鉄道は中国、インド、日本といったアジアの主要経済圏の乗客に最も好まれる交通手段である。機関車市場の主要メーカーがこの地域に本社を置いているため、これら3カ国の年間旅客キロ数もトップである。 インドでは公共交通機関として地下鉄の人気が高まっており、市場も大きく成長している。このため、鉄道網はアジア太平洋諸国の経済発展に非常に大きな役割を果たしている。例えば
日本は自律走行列車を使用している著名な国のひとつである。日本は2022年にE7系新幹線の試験を開始し、近いうちにこのような運転手のいない列車を運行することに焦点を当てている。JR東日本は、このような列車が人間の労力を減らし、時間とコストを節約し、安全性を向上させると期待している。これらは、アジア太平洋地域の自律走行列車市場における自律走行列車の需要を押し上げる要因の一部である。 アジア太平洋地域には、シンガポール、マレーシア、インドネシア、バングラデシュといった先進国や発展途上国もある。これらの国々では、都市旅客輸送のための新しい鉄道プロジェクトや、既存車両の更新・保守が市場を牽引すると予想されている。 マレーシアのハイテク産業・政府グループ(MIGHT)は、ボンバルディア・トランスポーテーション社と覚書を締結し、今後数年間にわたり、自国の鉄道産業に関する専門知識を発展させるための協力関係を概説した。 マレーシア政府は、クアラルンプールの地下鉄LRT3号線用に、シーメンス中国、CRRC株洲、マレーシアのパートナーであるTegap Dinamikのコンソーシアムに252台のドライバーレス車両を発注した。政府はまた、クアラルンプールのケラナジャヤ線に使用される可能性の高いInnovia Metro 300 108両をHartasumaとBombardierのコンソーシアムに発注した。 上記の要因から、同地域における機関車の配備は予測期間中に大きな成長が見込まれる。 機関車産業の概要機関車市場は、CRRC、Alstom SA、Siemens AG、Hyundai Rotemなど複数の主要企業によって支配されている。これらの企業は、他の市場参加者を買収したり、市場の他のプレイヤーと戦略的提携を結んだり、新しく先進的な機関車を発売したりして、存在感を高めている。例えば 2022年12月、インド鉄道省は国家鉄道計画を発表し、2030年末までに鉄道貨物輸送のシェアを27%増の45%に引き上げると発表した。さらに、主要な高密度路線に貨物専用通路(DFC)を整備することは、インド鉄道の市場シェアの低下傾向に歯止めをかけるための重要な政策であり、鉄道輸送に有利なバランスに傾くだろう。さらに、汎用貨車、特殊/大容量貨車、自動車運搬用貨車などへの民間投資を奨励するため、数多くのプログラムも開発されている。 2022年11月、アルストムはオランダのインフラ管理会社ProRailandとベルギーの鉄道貨物事業者リネアスと共同で、オランダのブレダで分列機関車の最大自動化レベルを展示した。GoA4と呼ばれるこの自動化レベルでは、発進、運転、停止、予期せぬ障害物や事故への対処が完全に自動化されており、分列作業中に列車内の職員が直接関与することはない。 2022年10月、シーメンス・モビリティは、コンソーシアム・パートナーのSTエンジニアリングおよびシュタートラーと共同で、高雄地下鉄のイエローラインを納入するターンキー契約を締結した。シーメンス・モビリティはGoA4の機能を最先端のCBTC信号システムに統合し、完全自動運転(ATO)を実現する。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 3 要約 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の原動力 4.1.1 世界的な鉄道輸送の増加 4.2 市場の阻害要因 4.2.1 高い資本コストとサービスコスト 4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 サプライヤーの交渉力 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 新規参入の脅威 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場区分(市場規模(米ドル) 5.1 推進力タイプ別 5.1.1 ディーゼル 5.1.2 電気式 5.2 技術別 5.2.1 IGBTモジュール 5.2.2 GTOサイリスタ 5.2.3 SiCモジュール 5.3 コンポーネントタイプ別 5.3.1 整流器 5.3.2 インバーター 5.3.3 トラクション・モーター 5.3.4 オルタネーター 5.4 地域別 5.4.1 北米 5.4.1.1 米国 5.4.1.2 カナダ 5.4.1.3 その他の北米地域 5.4.2 ヨーロッパ 5.4.2.1 ドイツ 5.4.2.2 イギリス 5.4.2.3 フランス 5.4.2.4 イタリア 5.4.2.5 その他のヨーロッパ 5.4.3 アジア太平洋 5.4.3.1 インド 5.4.3.2 中国 5.4.3.3 日本 5.4.3.4 韓国 5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.4.4 その他の地域 5.4.4.1 南米 5.4.4.2 中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 ベンダー市場シェア 6.2 企業プロフィール 6.2.1 CRRC Corporation Limited 6.2.2 アルストムSA 6.2.3 ターボ・パワー・システムズ 6.2.4 シーメンス 6.2.5 川崎重工業 6.2.6 CJSCトランスマシホールディング 6.2.7 シュタドラーレール 6.2.8 株式会社東芝 6.2.9 現代ロテム 6.2.10 三菱重工業 6.2.11 タレス・グループ 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Locomotive Market was valued at USD 24.2 billion in the current year and is projected to grow to USD 43.58 billion by the next five years, registering a CAGR of 10% in terms of revenue during the forecast period. Over the long term, an increase in urbanization, environmental sustainability, a broad spectrum of impending rail projects, growth in demand for energy-efficient rolling stock, and an expanding infrastructure of rail networks are expected to act as major factors driving the locomotives market. The extensive rail networks globally further support the growth of electric locomotives to meet the demand as a means of public transport. In addition, technological progress, such as the launch of the Sic module, IGBT module, and auxiliary power units, has resulted in a surging demand for locomotive engines. This progress has reduced emissions, escalated fuel efficiency, and lowered overall weight. It has also reduced power loss when switching to the current state. However, certain restraining factors are impeding the growth of the locomotives market, which include the capital intensiveness of rolling stock, high maintenance costs, and overhaul costs. Despite these market challenges, the global market is expected to grow significantly in the coming years. With the developing transportation industry, the volume of cargo to be moved is expanding globally, while Asia-Pacific and North America may witness significant growth during the forecast period. Locomotive Market TrendsIncreasing Number of Electric Locomotive Projects to Fuel Growth of the MarketLocomotives are powered engines that are used to pull trains. The ability of a locomotive to carry a payload separates it from low-power engines. The force required to pull trains is much higher than normal vehicles; thus, large-scale investments are a necessity and not a benefit. The recent technological advances in design, as well as structures of locomotives, have allowed applications with higher pulling capacities and lower fuel consumption. The massive investment in the railway sector is consequential to the many passengers it can carry. The extensive railways in densely populated countries such as India will create several growth opportunities for the companies operating in the market. The presence of several large-scale companies will emerge in favor of market growth. The Inspiron walkthrough-style trains are planned for introduction in 2023, and they are likely to replace the old trains, which have already surpassed the 40-year design life. These are some of the factors that will soon boost the railway industry and the locomotive market in Europe. With the increase in traffic congestion across urban centers around the globe, there is a strong need to develop faster, more efficient, and more reliable transportation systems coupled with the advancement in technology and its integration with transportation systems like artificial intelligence and machine learning. At the same time, the railway industry is in the transformation stage, led by emerging digital technologies like 5G, big data, the Internet of Things, automation, artificial intelligence, and blockchain. Driverless trains can enhance capacity, improve safety, and offer cost savings through reduced labor and maintenance requirements, making them an attractive solution for transportation authorities and rail operators. Many regional governments are deploying autonomous trains across the region to increase efficiency and reduce costs. For instance,
The above-mentioned development across the globe is likely to witness major growth for the market during the forecast period. Asia-Pacific Region is Expected to Lead the Locomotive MarketThe Asia-Pacific region is anticipated to hold the largest market share during the forecast period. The massive transport industry and the constantly rising railway passengers and train travel are likely to create several opportunities for companies operating in the regional market. In addition, the railway is the most preferred means of transport among the passengers of the major Asian economies such as China, India, and Japan. These three countries are also topping the list of passenger kilometers per year, as major manufacturers of the locomotive market are headquartered in this region. The growing popularity of metro travel as public transportation in India is also witnessing major growth in the market. Due to this, the railway network plays a very significant role in the economic development of countries in Asia-Pacific. For instance,
Japan is one of the prominent countries using autonomous trains. Japan started testing its E7 series Shinkansen bullet trains in 2022 with a focus on operating such driverless trains soon. The East Japan Railway Co. expects that such trains will reduce human efforts, offer time and cost savings, and improve safety. These are some of the factors that are going to boost the demand for autonomous trains in the Asia-Pacific autonomous train market. Asia-Pacific is also characterized by developed and developing economies, such as Singapore, Malaysia, Indonesia, and Bangladesh. New rail projects for urban passenger transportation and the replacement and maintenance of the existing fleet are expected to drive the market in these countries. The Malaysian Industry-Government Group for High Technology (MIGHT) signed a memorandum of understanding with Bombardier Transportation, outlining their collaboration on developing home-grown rail industry expertise over the coming years. The Malaysian government ordered 252 driverless vehicles for the Kuala Lumpur metro Line LRT3 from a consortium of Siemens China, CRRC Zhuzhou, and a Malaysian partner, Tegap Dinamik. The government also ordered 108 Innovia Metro 300 vehicles from a consortium of Hartasuma and Bombardier that are likely to be used for Kuala Lumpur's Kelana Jaya Line. Owing to the above factors, the deployment of locomotives in the region is expected to observe significant growth during the forecast period. Locomotive Industry OverviewThe locomotive market is dominated by several key players such as CRRC, Alstom SA, Siemens AG, Hyundai Rotem, and others. The companies are expanding their presence by acquiring other market participants, forming strategic alliances with other players in the market, and launching new and advanced locomotives. For instance, In December 2022, the Ministry of Railway, India, published a National Rail Plan and announced to increase the share of rail freight traffic by 27% to 45% by the end of 2030. Further, the development of Dedicated Freight Corridors (DFCs) on key high-density routes is a crucial policy move by Indian Railways to halt the downward trend in the market share of the country's railways and would also tip the balance in favor of rail transportation. Additionally, to encourage private investment in general-purpose wagons, special-purpose/high-capacity wagons, automobile carrier wagons, etc., numerous programs have also been developed. In November 2022, Alstom, in collaboration with Dutch infrastructure management ProRailand Belgian rail freight operator Lineas, exhibited the maximum level of automation on a shunting locomotive in Breda, the Netherlands. This level of automation, known as GoA4, entails completely automated starting, driving, halting, and dealing with unexpected obstructions or incidents without the direct involvement of any on-train personnel during shunting tasks. In October 2022, Siemens Mobility, in collaboration with consortium partners ST Engineering and Stadler, was granted a turnkey contract to deliver the Yellow Line for the Kaohsiung Metro. Siemens Mobility will integrate GoA4 capabilities into its cutting-edge CBTC signaling system, enabling fully automated train operations (ATO). Additional Benefits:
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