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アジア太平洋地域のチャレンジャーバンク - 市場シェア分析、業界動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Challenger Banks In Asia-Pacific - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

アジア太平洋地域のチャレンジャーバンク市場規模は、2024年に16.8億米ドルと推定され、2029年には25.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9%を超えると予想される。 パン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のチャレンジャーバンク市場規模は、2024年に16.8億米ドルと推定され、2029年には25.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9%を超えると予想される。

パンデミック(世界的大流行)の勃発により、銀行や金融サービス・プレーヤーには急速な技術主導の変革の必要性が高まったにもかかわらず、デジタル・バンクはいまだに多くの人々に利用されている。ネオバンク、チャレンジャー・バンク、バーチャル・バンクとも呼ばれるデジタル・バンクに共通しているのは、実店舗を持たずにスタートし、テクノロジーを活用して銀行業務の差別化を図っていることだ。アジアのデジタル・バンキング・シーンは近年急成長を遂げており、今後もその勢いは衰えることはないだろう。

アジア太平洋地域(APAC)の銀行顧客の63%が、2025年までにネオバンクやチャレンジャー・バンクが提供するデジタル・バンキング・サービスを利用する可能性が高く、銀行のイノベーションが急務であることが浮き彫りになっている。また、レストランなど多くの商業施設では、実店舗の銀行を訪れる必要がなく、柔軟性の高いチャレンジャー・バンクに注目が集まっている。APAC全体で35を超えるネオバンクやチャレンジャー・バンクは、俊敏で革新的なベストプラクティスに基づいて構築されており、柔軟性、セルフサービス機能、顧客ニーズ、パーソナライゼーションの面で既存銀行をはるかに凌駕している。その結果、新たなプレーヤーが登場し、業界におけるデジタル・ディスラプションがさらに進むと、2025年までに伝統的な銀行の収益の38%がリスクにさらされることになる。

さらに、最近の報告書では、アジア太平洋諸国がデジタル・バンキング分野への関心を高めており、インドには世界のデジタル・チャレンジャー・バンクの20%が進出していることが明らかになった。同レポートによると、インド亜大陸では、Bank 811やBank Digibankといった銀行独自のチャレンジャーに加え、Network、Fi Money、FamPayといった新たなチャレンジャー、OpenやJupiter、エコシステム・プレイヤーのPaytm、Razorpayといった3つの側面からの攻撃が登場している。

APACチャレンジャーバンク市場動向

モバイル普及率の上昇と銀行口座を持たない成人の増加

アジア太平洋地域の新興市場の出現は、銀行口座を持たない人口の多さ、モバイルの高い普及率、急速に拡大する中間層など、多くの要因から、チャレンジャー・バンクにとって大きな可能性をもたらしている。東南アジア諸国では2億5,000万人の成人が銀行口座を持たないと推定されているが、このうち銀行口座を持つ成人は27%に過ぎない。アジア太平洋地域の大半のモバイル普及率は100%を超えており、米国の普及率を上回り、欧州に匹敵する。インドネシアでは15歳以上の成人の48%しか銀行口座を持っておらず、マレーシアでは200万人以上の成人が銀行口座を持っていない。ベトナムでは15歳以上の30%しか銀行口座を持っておらず、フィリピンでは15歳以上の人口の32%しか銀行口座を持っていない。インドのスマートフォン普及率は56%で、2040年には96%になると推定されている。人口の81%が少なくとも1つの銀行口座を利用しているにもかかわらず、金融包摂レベルはまだ改善されていない。Pradhan Mantri Jan Dhan Yojana(PMJDY)では3,820万人の受益者が追加されたものの、RuPayカードが発行されたのは890万人に過ぎない。

アジア太平洋地域のチャレンジャーへの融資活動が活発化

近年、エクイティ・ファイナンスやM&A(合併・買収)が急増している。チャレンジャー・バンクが投資家にとってますます魅力的になり、そのビジネス・モデルとバリュエーションが現実的であることを投資家に示すことができたからだ。その代表例が、通信会社のカカオ・コミュニケーションズが立ち上げた韓国のインターネット専用銀行、カカオだ。カカオ銀行は24時間以内に30万人の新規顧客を獲得し、1週間で9億3,000万米ドルの預金を獲得、1年間で65億以上の口座を獲得し、いくつかの既存銀行やチャレンジャー銀行の年間平均を上回った。さらに、ペイティム・ペイメント・バンクは、モバイル決済大手のペイティムの子会社としてインドに設立された。同銀行は、デビットカードやウォレットに加え、普通預金、当座預金、定期預金など幅広い金融サービスを提供している。さらに、インドの統一決済インターフェイス(UPI)、FASTag、その他の決済手段を通じてリアルタイムで支払いを行うことができる。インドで最も著名なデジタル銀行のひとつで、6500万件の当座預金口座と500万件の普通預金口座を含む3億3000万人以上の顧客基盤を持つ。同様に、数多くの挑戦者が投資家からの信頼を築き、投資を行っているようだ。以下のインフォグラフィックは、近年の挑戦者の資金調達活動の概要を示している。

APAC チャレンジャーバンク業界の概要

本レポートには、同地域で事業を展開するチャレンジャーバンクの概要が記載されている。現在、市場を支配している主要プレーヤーには、WeBank、MY Bank、EON Bank PH、Paytm Payments Bank、Jenius Bankなどがある。市場は適度に断片化されており、大手企業が市場シェアの約42%を占めているが、その他の企業もかなりの割合を占めている。この分野での技術導入、チャレンジャーバンクの規制変更に向けた政府の取り組み、企業による合併・買収、その他多くの要因が、予測期間中に市場を牽引する可能性がある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 インターネット普及率の上昇が市場を牽引
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 チャレンジャーバンク市場に関する政府の政策
4.4 市場機会
4.4.1 市場プレイヤーによる先端技術の利用
4.5 チャレンジャーズ・バンキング・システムにおける技術と業務革新の影響に関する洞察
4.6 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入者の脅威
4.6.2 買い手/消費者の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替製品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 サービスタイプ別
5.1.1 ペイメント
5.1.2 貯蓄商品
5.1.3 当座預金
5.1.4 消費者信用
5.1.5 ローン
5.1.6 その他
5.2 エンドユーザー・タイプ別
5.2.1 ビジネス・セグメント
5.2.2 個人向けセグメント
5.3 国別
5.3.1 中国
5.3.2 韓国
5.3.3 オーストラリア
5.3.4 香港
5.3.5 インド
5.3.6 インドネシア
5.3.7 フィリピン
5.3.8 マレーシア
5.3.9 シンガポール
5.3.10 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 市場競争の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 WE銀行
6.2.2 MY銀行
6.2.3 イーオン
6.2.4 Paytmペイメント・バンク
6.2.5 デジ・バンク
6.2.6 ジェニウス
6.2.7 住信SBIネット銀行
6.2.8 カカオバンク
6.2.9 Kプラス
6.2.10 ティモ
6.2.11 ボルト
6.2.12 Xinja
6.2.13 ビッグペイ
6.2.14 ニート

7 市場の将来

8 免責事項

 

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Summary

The Challenger Banks In Asia-Pacific Market size is estimated at USD 1.68 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.58 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 9% during the forecast period (2024-2029).

Even though the onset of the pandemic enhanced the need for rapid tech-led transformation for the banks and financial services players, they are still being used by many people. Digital banks, also known as neobanks, challenger banks, or virtual banks, all have in common are they often started with no physical branches and leveraged technology to differentiate their offerings in the banking sphere.The virtual banks are helping a lot of people in the Asia - Pacific region to have a smooth banking experience without visiting the bank. Asia’s digital banking scene has seen rapid growth in recent years and is set to continue its growth in the months to come.

63% of banking customers in Asia-Pacific (APAC) are likely to use digital banking services offered by neobanks and challenger banks by 2025, highlighting the urgency for banks to innovate. Also many commercial places such as restauarants are now looking towards Challengers Banks as they are flexible enough, without having a need to visit any physical bank. More than 35 neobanks or challengers across APAC are built on agile innovative best practices — way ahead of incumbents in terms of flexibility, self-service capabilities, customer needs, and personalization. Consequently, with the emergence of new players and further digital disruption in the industry, 38% of traditional banks’ revenues are at risk by 2025.

Additionally, a recent report has revealed that Asian Pacific countries are becoming increasingly interested in the digital banking space, with India being home to twenty percent of the global number of digital challenger banks. The report has noted that the Indian Subcontinent has witnessed the emergence of a three-pronged attack in the space, consisting of banks' own challengers such as Bank 811 and Bank Digibank, as well as new challengers such as Network, Fi Money and FamPay, as well as Open and Jupiter, as well as ecosystem players Paytm, Razorpay.

APAC Challenger Banks Market Trends

Raise in Mobile Penetration and High Unbanked Adults in the Region

The emergence of emerging markets in Asia Pacific region offers a significant potential for challenger banks, due to a number of factors, including a large unbanked population, high mobile penetration, and a rapidly expanding middle class. An estimated 250 million adults in the Southeast Asian countries are unbanked; however, only 27% of these adults have bank accounts. The majority of Asia Pacific region have a mobile penetration rate of more than 100%, surpassing the penetration rate of the United States, and comparable to that of Europe. In Indonesia, only 48% of adults aged 15 years and above have bank accounts, while in Malaysia, over 2 million adults are unbanked. In Vietnam, only 30% of those aged 15 years and older have bank accounts, and in the Philippines, only 32% of the population aged 15 and over have bank accounts. India had a smartphone penetration rate of 56% which is estimated to go up to 96% by 2040. Even though 81% of the country’s population has access to at least one bank account, the financial inclusion levels are yet to improve. Though 38.2 million beneficiaries were added to the Pradhan Mantri Jan Dhan Yojana (PMJDY), only 8.9 million were issued RuPay cards.

Financing Activity on Rise into Challengers in Asia-Pacific

In recent years, there has been a surge in equity financing or mergers and acquisitions (M&A) in the market, as challenger banks have become increasingly attractive to investors and have been able to demonstrate to them that their business model and valuations appear to be realistic. A prime example of this is Kakao, an internet-only Korean bank, which was launched by Kakao Communications, a communications company. Within 24 hours, Kakao Bank had 300,000 new customers, 930 million USD in deposits in a week, and more than 6,500 million accounts in one year, surpassing the annual average of some incumbents and challenger banks. Moreover, Paytm Payments Bank was established in India as a subsidiary of Paytm, a leading mobile payment company. The bank provides a wide range of financial services, including savings, current, and fixed deposits, along with debit cards and wallets. Additionally, payments can be made in real-time through India's Unified Payments Interface (UPI), FASTag, and other payment instruments. It is one of the most prominent digital banks in India, with a customer base of over 330 million, including 65 million current accounts and 5 million savings accounts. Similarly, numerous challengers appear to have built up the trust of investors to invest in their firms, and the infographic below provides an overview of the financing activities of the challengers in recent years.

APAC Challenger Banks Industry Overview

The report includes an overview of challenger banks operating across the region. Currently, some of the major players dominating the market are WeBank, MY Bank, EON Bank PH, Paytm Payments Bank, and Jenius Bank, among others. The market is moderately fragmented with the major players occupying approximately 42 % of the market share but the other players also occupied a signifacnt percentage of the market share. Technology adoption in the sector, government initiatives toward changes in challenger banks regulations, merger and acquistion by the companies, and many other factors can drive the market during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increase in Internet Penetration is Driving the Market
4.3 Market Restraints
4.3.1 Government Policies Regarding the Challengers Bank Market
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Use of Advanced Technology by the Market Players
4.5 Insights on Impact of Technology and Innovation in Operation in Challengers Banking System
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service Type
5.1.1 Payments
5.1.2 Savings Products
5.1.3 Current Account
5.1.4 Consumer Credit
5.1.5 Loans
5.1.6 Others
5.2 By End-User Type
5.2.1 Business Segment
5.2.2 Personal Segment
5.3 By Country
5.3.1 China
5.3.2 South Korea
5.3.3 Australia
5.3.4 Hong Kong
5.3.5 India
5.3.6 Indonesia
5.3.7 Philippines
5.3.8 Malaysia
5.3.9 Singapore
5.3.10 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competition Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 WE Bank
6.2.2 MY Bank
6.2.3 Eon
6.2.4 Paytm Payments Bank
6.2.5 Digi bank
6.2.6 Jenius
6.2.7 SBI Sumishin Net Bank
6.2.8 Kakao Bank
6.2.9 K Plus
6.2.10 Timo
6.2.11 Volt
6.2.12 Xinja
6.2.13 BigPay
6.2.14 Neat*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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2024/10/04 10:27

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