欧州のバンカシュアランス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Bancassurance in Europe - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 欧州のバンカシュアランス市場規模(総収入保険料ベース)は、2024年の5,554億3,000万ユーロから2029年には6,600億5,000万ユーロに拡大し、予測期間(2024年〜2029年)の年平均成長率は3.51%と予測される。 バ... もっと見る
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サマリー欧州のバンカシュアランス市場規模(総収入保険料ベース)は、2024年の5,554億3,000万ユーロから2029年には6,600億5,000万ユーロに拡大し、予測期間(2024年〜2029年)の年平均成長率は3.51%と予測される。 バンカシュアランスは、欧州の多くの国々で、多種多様な保険商品の販売チャネルとしてますます重要性を増している。保険会社にとって、バンカシュアランス・モデルは安定した顧客基盤を持つ新たな販売チャネルを提供する。同時に、銀行は商品を多様化し、すでにある同じインフラを活用してより多くの商品を販売することで収益性を高めることができるため、営業固定費・間接費を削減することができる。 過去10 年間の欧州における銀行窓販の保険料の伸びは、他の保険チャネルを上回っている。バンカシュアランス・チャネルが保険料に占める割合はわずか9%であり、特に損害保険商品においては、まだまだ拡大の可能性がある。バンカシュアランス・モデルは主に一部の国で人気があるようだ:ポルトガル、スペイン、イタリア、フランス、ベルギー、オーストリアである。その優位性を考慮し、FICODはバンカシュアランス・モデルに焦点を当てて開発された。金融コングロマリットの総資産額がGDPの4.2倍と最も大きいのはオランダで、フランス、英国、スペインがこれに続く。 COVID-19の流行は、バンカシュアランスを含め、生活とビジネスのほとんどすべての側面に変化をもたらしている。ヨーロッパ各国の銀行は、ウイルスの蔓延を最小限に抑えるために営業時間を短縮し、支店を閉鎖した。 銀行が損害保険や生命保険商品の売上を伸ばすには、デジタル・ツールが鍵となる。遠隔地やデジタル機能に対する顧客の嗜好は高まっていたが、パンデミックとそれに関連した封鎖がこうした傾向を加速させたことは明らかである。この変革を可能にする要因は、取引、チャネルの利用状況、その他の顧客行動を含む詳細な銀行データを活用したデータ主導型のアプローチを開発することである。 欧州バンカシュアランス市場動向欧州地域の銀行セクターの成長が市場を牽引欧州のバンカシュアランス市場は、主に地域全体の金融、銀行、保険セクターの成長によって牽引されている。ドイツでは、バンカシュアランス・チャネルは2021年に生命保険料の約19%、損害保険料の約7%を販売し、これは2020年の前年の保険料シェアをわずかに上回る。 2022年7月現在、欧州連合(EU)で営業している銀行は合計5,171行である。欧州全体で約215万人が信用機関に雇用され、一人当たり200人以上の顧客を担当する行員もいた。 2022年、ドイツは、ここ数年右肩下がりの傾向にあったにもかかわらず、ヨーロッパのどの国よりも1,000行近く多く銀行を運営していた。ドイツの銀行業界の総資産は9兆2,000億ユーロを超える。革新的な新興企業の増加により、ドイツは保険テクノロジーの事実上のハブとしての地位を確立し始めている。 保険ニーズの高まりがバンカシュアランス市場の拡大を促進2022年、保険会社は良好な財務状況と強固な資本バッファーに入り、生命保険と損害保険両事業の総収入保険料は2021年を通じて伸びたため、SCR比率の中央値は216%となった。資産運用収益率はコヴィッド19 以前の水準に戻ったが、保険引受収益率も保険種目によ って異なるものの、全体として若干改善した。 保険購入者に関して言えば、インフレの影響は通貨貯蓄の減少に現れており、保険という形での貯蓄への嗜好は改善に向かっている。また、利用ベースの自動車保険やその他の革新的な損害保険商品が導入され、欧州の消費者の大半でバンドル購入パターンが目立つようになったため、バンカシュアランスには改善の余地が大きくなっている。 欧州バンカシュアランス業界概要本レポートでは、欧州バンカシュアランス市場で事業を展開する主要企業を取り上げている。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を支配している。しかし、技術の進歩やサービスの革新に伴い、国内企業から国際企業までが新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めている。クレディ・アグリコル、アリアンツ、インテサ、アクサなどが主要プレーヤーである。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 市場の概要 4.1.1 欧州の保険産業の歴史的業績(保険タイプ別 4.1.2 欧州における保険市場の流通チャネル 4.1.3 バンカシュアランスの優位性:保険タイプ別市場シェア 4.1.4 バンカシュアランスの注目度:国別市場シェア 4.1.5 様々な保険セグメントにおけるバンカシュアランスの重要性の理由 4.2 バンカシュアランスのビジネスモデル 4.2.1 バンカシュアランスを行う金融コングロマリットと複合ビジネス 4.2.2 国内市場で事業を展開する欧州企業および/または外国企業間の合弁事業と取引 4.3 市場の牽引役 4.3.1 消費者ニーズの変化による流通の進歩 4.3.2 規制と技術の発展 4.4 市場の阻害要因 4.4.1 潜在的な信用リスクと市場リスクに対抗するためのコンプライアンス上の制約 4.4.2 2008年の金融危機の状況を受けたビジネスモデルへのスティグマ 4.5 地域で進化する規制状況の重要性 4.6 ポーターのファイブフォース分析 4.6.1 新規参入の脅威 4.6.2 買い手/消費者の交渉力 4.6.3 供給者の交渉力 4.6.4 代替製品の脅威 4.6.5 競争ライバルの激しさ 4.7 COVID-19の市場への影響 5 市場の区分 5.1 保険タイプ別 5.1.1 生命保険 5.1.2 損害保険(健康保険を除く 5.1.3 その他の保険タイプ(生命保険会社の健康保険およびキャピタルライト商品) 5.2 国別 5.2.1 フランス 5.2.2 イタリア 5.2.3 ドイツ 5.2.4 スペイン 5.2.5 フィンランド 5.2.6 ベルギー 5.2.7 ポルトガル 5.2.8 ポーランド 5.2.9 ギリシャ 5.2.10 チェコ 5.2.11 トルコ 5.2.12 ルクセンブルク 5.2.13 スロベニア 5.2.14 クロアチア 5.2.15 マルタ 5.2.16 その他のヨーロッパ(英国を含む) 6 競争環境 6.1 市場集中度の概要 6.2 バンカシュアランスの売上が大きい保険会社のプロフィール 6.2.1 クレディ・アグリコル 6.2.2 インテサ・サンパオロ 6.2.3 アリアンツ 6.2.4 ゼネラリ 6.2.5 チューリッヒ 6.2.6 AG保険 6.2.7 アクサ 6.2.8 BNPパリバ・カルディフ 6.2.9 CNP アシュランス 6.2.10 アビバ 7 市場機会と今後の動向 8 免責事項
SummaryThe Bancassurance in Europe Market size in terms of gross written premiums value is expected to grow from EUR 555.43 billion in 2024 to EUR 660.05 billion by 2029, at a CAGR of 3.51% during the forecast period (2024-2029). Bancassurance is an increasingly important distribution channel for a wide variety of insurance products across many countries in Europe. For insurance companies, the bancassurance model offers new distribution channels with a stable customer base. At the same time, banks can diversify products and enhance their profitability by selling more products utilizing the same infrastructure already in place and hence reducing operating fixed/overhead costs. Bancassurance premium growth in Europe during the past decade outpaced other insurance channels. The bancassurance channel accounts for just 9% of premiums, there is still a lot of possibility for expansion, particularly in non-life products. The bancassurance model appears to be popular mainly in some countries: Portugal, Spain, and Italy, as well as France, Belgium, and Austria. In light of its dominance, FICOD was developed to focus on the bancassurance model. The Netherlands has the largest value of total financial conglomerate assets concerning its GDP (4.2 times its GDP), followed by France, the UK, and Spain. The COVID-19 epidemic has altered almost every facet of life and business, including bancassurance. Banks in numerous European nations have reduced hours and closed branches to minimize the spread of the virus, with some only seeing clients by appointment. For banks to increase sales of non-life or life products, digital tools will be key. Customer preferences for remote and digital capabilities were growing but it is clear that the pandemic and related lockdowns have accelerated these trends. The enabling factor of this transformation will be to develop a data-driven approach using granular bank data, including transactions, channel usage, and other customer behaviors. Europe Bancassurance Market TrendsGrowth in Banking Sector in European Region Driving the MarketThe Europe bancassurance market is primarily driven by the growing financial, banking, and insurance sectors across the region. In Germany, the bancassurance channel distributed about 19% in 2021 of life insurance premiums and about 7% of premiums in non-life insurance, which is marginally greater than the previous year's premiums shares in 2020. As of July 2022, there was a total of 5,171 banks operating in the European Union. Across Europe, approximately 2.15 million individuals were employed by credit institutions, with some bank employees looking after more than two hundred customers each. In 2022, Germany had almost one thousand more banks operating than any other European country, despite a steady downward trend for years. The German banking industry has total assets worth more than 9.2 trillion euros. With a growing number of innovative startups, Germany has begun to position itself as the de-facto hub for insurance technology. Rising Need for Insurance Propelling Expansion in the Bancassurance MarketIn 2022, Insurers entered good financial conditions and solid capital buffers with a median SCR ratio of 216% after gross written premiums for both the life and non-life business grew throughout 2021. Investment profitability returned to pre-Covid-19 levels while underwriting profitability as a whole also improved slightly, albeit with varying results across different lines of business. As far as insurance buyers are concerned, the impact of inflation is seen in reduced currency savings and preference for savings in the form of insurance is propelled to improve. Also, with the introduction of usage-based motor insurance and other such innovative non-life insurance products coupled with the prominence of bundled purchasing patterns in the majority of the European consumer fraternity, bancassurance has a larger room for improvement. Europe Bancassurance Industry OverviewThe report covers major players operating in Europe Bancassurance Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and service innovation, domestic to international companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. It has major players including Credit Agricole, Allianz, Intesa, and AXA, etc. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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