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アジア太平洋地域のリモートセンシング衛星 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2017年~2029年の成長予測


Asia-Pacific Remote Sensing Satellites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

アジア太平洋地域のリモートセンシング衛星市場規模は、2024年に193.0億米ドルと推定され、2029年には389.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは15.05%で成長する。LEO衛星が市場需要... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のリモートセンシング衛星市場規模は、2024年に193.0億米ドルと推定され、2029年には389.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは15.05%で成長する。LEO衛星が市場需要を大きく牽引-アジア太平洋地域では、低軌道(LEO)、中軌道(MEO)、静止軌道(GEO)など、幅広い衛星軌道に対応する衛星バスの需要が大幅に増加している。 - LEO衛星は、地球観測、気象予報、通信など様々な用途で利用されるようになってきている。LEO衛星の需要は特に中国で強く、SpacetyやChang Guang Satellite Technology Co.Ltd.などの企業がLEOミッション用の衛星バスを提供している。中国は、「高芬」シリーズの衛星を打ち上げるなど、この市場に積極的に参入している。 - MEO衛星は、GPSやガリレオのようなグローバル・ナビゲーションや測位サービスにとってますます重要になってきている。アジア太平洋地域では、日本が「みちびき」シリーズのMEO航法衛星を打ち上げて、この分野をリードしてきた。中国も北斗システムを打ち上げてMEO衛星に投資している。 - GEO衛星は、テレビやインターネットなどの通信・放送サービスにとって特に重要である。GEO衛星の需要は特にインドで強く、ISROやAntrix Corporation Ltdといった企業が通信ミッション用の高度な衛星バスを開発している。中国もGEO衛星に多額の投資を行っており、中興衛星シリーズを打ち上げている。

アジア太平洋地域のリモートセンシング衛星市場動向

衛星の小型化に対する需要の高まりが市場を牽引している。小型衛星は、高度なミッション能力を生み出すために、計算、小型化された電子機器、パッケージングの進歩を活用している。アジア太平洋地域の需要は、主に中国、日本、インドが牽引しており、これらの国は年間最多の小型衛星を製造している。アジア太平洋地域の需要は、主に中国、日本、インドが牽引しており、これらの国では年間最大数の小型衛星が製造されている。過去3年間で打上げは減少しているものの、これらの国の衛星市場は引き続き大きな可能性を秘めている。新興企業や超小型・超小型衛星開発プロジェクトへの継続的な投資が、この地域の収益成長を押し上げると予想される。2017年から2022年にかけて、この地域の様々なプレーヤーによって550機以上の超小型衛星が軌道に投入された。中国は、宇宙ベースの能力を強化するために多大な資源を投入している。中国は、アジア太平洋地域で最も多くの超小型衛星を打ち上げている。2022年4月、中国の新興企業SpaceWishの超小型衛星がCZ-2C(3)ロケットでLEOに打ち上げられた。シンガポールは超小型衛星製造のパイオニアとなっており、科学ミッション用に毎年いくつかのモデルが設計されている。2019年にJAXAが打ち上げたSpooQy-1 NanoSatは、シンガポール国立大学の量子技術センター(CQT)が発案したものだ。3,000cm3の衛星の重量はわずか2.6kgで、宇宙における量子もつれの物理現象を実証するために設計されており、実証されれば、宇宙における量子通信が解き放たれ、2030年までに200億米ドル相当の投資を呼び込む可能性がある。市場における投資機会の増加が宇宙プログラムへの支出を促進する-アジア太平洋地域における宇宙関連活動の増加を考慮し、衛星メーカーは急速に台頭する市場の可能性を利用するために生産能力を強化している。アジア太平洋地域で強固な宇宙インフラを有する著名な国は、中国、インド、日本、韓国である。中国国家宇宙局は、国家民間宇宙インフラと地上施設の強化を含む、2021年から2025年までの宇宙探査の優先事項を発表した。この計画の一環として、中国政府は13,000?2022年、日本の予算案によると、日本の宇宙予算は14億米ドルを超え、これには11の省庁の宇宙活動への投資が含まれている。これらの活動には、H3ロケット、技術試験衛星9号、情報収集衛星(IGS)計画の開発が含まれる。インドは第三者打上げサービスの世界的リーダーとなっており、新しい打上げプラットフォームの研究開発プログラムもいくつか進行中である。韓国の宇宙計画は、他国がコア技術の移転に消極的なため、進展が遅れている。韓国の宇宙開発は、他国がコア技術の移転に消極的なため、遅々として進んでいない。2022年、科学情報通信省は、人工衛星、ロケット、その他の重要な宇宙機器の製造のために6億1900万米ドルの宇宙予算を発表した。多くの東南アジア諸国も最近、宇宙技術への投資を開始している。2021年3月現在、インドネシア政府は、官民連携(PPP)スキームを利用して、超高速スループット衛星(SATRIA)の製造を継続するために5億4500万米ドルを確保している。

アジア太平洋地域のリモートセンシング衛星産業の概要

アジア太平洋地域のリモートセンシング衛星市場はかなり統合されており、上位5社で96.77%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Axelspace Corporation、Chang Guang Satellite Technology Co.Ltd.、China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)、Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)、Korea Aerospace Research Institute (KARI)である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星質量
4.2 衛星小型化
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 オーストラリア
4.4.2 日本
4.4.3 シンガポール
4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 衛星質量
5.1.1 10-100kg
5.1.2 100-500kg
5.1.3 500-1000kg
5.1.4 10kg未満
5.1.5 1000kg以上
5.2 軌道クラス
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 衛星サブシステム
5.3.1 推進ハードウェアと推進剤
5.3.2 衛星バスとサブシステム
5.3.3 太陽電池アレイと電力ハードウェア
5.3.4 構造、ハーネス、メカニズム
5.4 エンドユーザー
5.4.1 民間
5.4.2 軍事・政府
5.4.3 その他

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 エアバス SE
6.4.2 アクセルスペース・コーポレーション
6.4.3 Chang Guang Satellite Technology Co.Ltd.
6.4.4 中国航天科技股份有限公司(CASC)
6.4.5 Esri
6.4.6 GomSpaceApS
6.4.7 IHI Corp
6.4.8 イメージサット・インターナショナル
6.4.9 インド宇宙研究機関(ISRO)
6.4.10 宇宙航空研究開発機構(JAXA)
6.4.11 韓国航空宇宙研究院(KARI)
6.4.12 ロッキード・マーチン
6.4.13 マクサーテクノロジーズ
6.4.14 三菱重工業
6.4.15 ノースロップ・グラマン社
6.4.16 Planet Labs Inc.
6.4.17 スパイアグローバル
6.4.18 タレス

衛星企業の経営幹部に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The Asia-Pacific Remote Sensing Satellites Market size is estimated at USD 19.30 billion in 2024, and is expected to reach USD 38.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 15.05% during the forecast period (2024-2029). LEO satellites are significantly driving market demand - The Asia-Pacific region has seen a significant increase in the demand for satellite buses to accommodate a wide range of satellite orbits, including low Earth orbit (LEO), medium Earth orbit (MEO), and geostationary orbit (GEO). - LEO satellites have become increasingly popular for various applications, including Earth observation, weather forecasting, and communication. The demand for LEO satellites has been particularly strong in China, where companies such as Spacety and Chang Guang Satellite Technology Co. Ltd are offering satellite buses for LEO missions. China has been active in this market with the launch of its Gaofen series satellites. - MEO satellites have become increasingly important for global navigation and positioning services such as GPS and Galileo. In the Asia-Pacific region, Japan has been a leader in this field, with the launch of the Michibiki series of MEO navigation satellites. China has also been investing in MEO satellites with the launch of the Beidou system. - GEO satellites are particularly important for communication and broadcasting services, such as television and the Internet. The demand for GEO satellites has been particularly strong in India, where companies such as ISRO and Antrix Corporation Ltd have been developing advanced satellite buses for communication missions. China has also been investing heavily in GEO satellites, with the launch of the Zhongxing series of satellites.

Asia-Pacific Remote Sensing Satellites Market Trends

Rising demand for satellite miniaturization is driving the market - Miniature satellites leverage advances in computation, miniaturized electronics, and packaging to produce sophisticated mission capabilities. As microsatellites can share the ride to space with other missions, they offer a considerable reduction in launch costs. - The demand from Asia-Pacific is primarily driven by China, Japan, and India, which manufacture the largest number of small satellites annually. Though the launches have decreased over the last three years, the satellite market in these countries continues to hold huge potential. Ongoing investments in startups and nano and microsatellite development projects are expected to boost the revenue growth of the region. From 2017 to 2022, more than 550 nano and microsatellites were placed into orbit by various players in the region. - China is investing significant resources toward augmenting its space-based capabilities. The country has launched the largest number of nano and microsatellites in the Asia-Pacific region. In April 2022, Chinese startup SpaceWish’s nanosatellite was launched into LEO aboard the CZ-2C (3) rocket. XINGYUAN-2 is a 6U remote sensing CubeSat that weighs approximately 7.5 kg. - Singapore has become a pioneer in the fabrication of nanosatellites, with several models being designed each year for scientific missions. The SpooQy-1 NanoSat, which was launched by JAXA in 2019, is the brainchild of the Centre for Quantum Technologies (CQT) at the National University of Singapore. The 3,000 cm3 satellite weighs just 2.6 kg and is designed to demonstrate the physical phenomenon of quantum entanglement in space, which, if proven, may unlock quantum communications in space and attract investments worth USD 20 billion by 2030. Rising investment opportunities in the market are driving spending on space programs - Considering the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, satellite manufacturers are enhancing their production capabilities to tap into the rapidly emerging market potential. The prominent countries in Asia-Pacific that possess a robust space infrastructure are China, India, Japan, and South Korea. China National Space Administration announced space exploration priorities for the 2021?2025 period, including enhancing national civil space infrastructure and ground facilities. As a part of this plan, the Chinese government established China Satellite Network Group Co. Ltd for the development of a 13,000-satellite constellation for providing satellite internet services. - In 2022, according to the draft budget of Japan, the space budget of the country was over USD 1.4 billion, which included investment for space activities of 11 government ministries. These activities include the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. India has become a global leader in third-party launch services and has several ongoing R&D programs for new launch platforms. The proposed budget for India's space programs for FY22 was USD 1.83 billion. - South Korea's space program has seen slow progress as other countries are reluctant to transfer core technologies. In 2022, the Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment. Many Southeast Asian countries have also recently started investing in space technology. As of March 2021, the Indonesian government had secured USD 545 million to continue the fabrication of the Very High Throughput Satellite (SATRIA), using a Public Private Partnership (PPP) scheme.

Asia-Pacific Remote Sensing Satellites Industry Overview

The Asia-Pacific Remote Sensing Satellites Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 96.77%. The major players in this market are Axelspace Corporation, Chang Guang Satellite Technology Co. Ltd, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) and Korea Aerospace Research Institute (KARI) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Mass
4.2 Satellite Miniaturization
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Australia
4.4.2 Japan
4.4.3 Singapore
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Satellite Mass
5.1.1 10-100kg
5.1.2 100-500kg
5.1.3 500-1000kg
5.1.4 Below 10 Kg
5.1.5 above 1000kg
5.2 Orbit Class
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 Satellite Subsystem
5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
5.3.3 Solar Array & Power Hardware
5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
5.4 End User
5.4.1 Commercial
5.4.2 Military & Government
5.4.3 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 Axelspace Corporation
6.4.3 Chang Guang Satellite Technology Co. Ltd
6.4.4 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
6.4.5 Esri
6.4.6 GomSpaceApS
6.4.7 IHI Corp
6.4.8 ImageSat International
6.4.9 Indian Space Research Organisation (ISRO)
6.4.10 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
6.4.11 Korea Aerospace Research Institute (KARI)
6.4.12 Lockheed Martin Corporation
6.4.13 Maxar Technologies Inc.
6.4.14 Mitsubishi Heavy Industries
6.4.15 Northrop Grumman Corporation
6.4.16 Planet Labs Inc.
6.4.17 Spire Global, Inc.
6.4.18 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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