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韓国の決済市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


South Korea Payments Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

韓国の決済市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR8.14%で成長すると予測されています。世界の決済サービスは、Samsung Pay、Mastercard、Apple Pay、American Expressなどのモバイル決済アプリケーションを... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

韓国の決済市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR8.14%で成長すると予測されています。世界の決済サービスは、Samsung Pay、Mastercard、Apple Pay、American Expressなどのモバイル決済アプリケーションを採用し、支払いの受付や送金を行う方向に急速に進んでおり、韓国もそれに遅れを取ってはいません。インターネットの普及率が高まり、オンライン小売業が急成長していることから、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。

主なハイライト
韓国の決済サービスは、紙ベースの決済手段に大きく依存していました。しかし、同国では電子商取引の拡大やインターネットバンキングの導入により、電子決済の範囲をさらに多様化する方向へのシフトが加速しています。
多くのグローバルおよびローカル決済プレーヤーが韓国決済市場でビジネスを拡大しているのは、これらのプレーヤーとグローバル市場をつなぐ電子商取引サイトからのオンライン決済需要が増加しているためです。例えば、2022年3月、モバイルウォレット決済を提供するシトコンは、Eコマースペイメントのプレゼンスを韓国と日本に拡大することを発表しました。この拡大により、加盟店は世界市場に参入し、急成長する市場に提供するサービスをさらに拡大することができます。
スマートフォンの急速な普及により、ユーザーはさまざまな決済アプリやオンラインウェブサイトを通じて支払いを行うことができるようになり、韓国の決済市場は活性化しています。様々な決済プレーヤーが、韓国でのキャッシュレス決済をさらに拡大するための提携に期待を寄せています。例えば、2020年9月、マスターカード社は、サムスン電子およびサムスンカードと提携し、韓国で「サムスンペイカード」を発売すると発表しました。Mastercardの韓国での展開は、地域経済の活性化とともにデジタル化を加速させ、非接触型取引の成長を後押ししています。
さらに、Covid-19の大流行により、現金払いの減少、店頭からオンラインへの支払い方法の変更、インスタント決済の採用など、支払い行動の大きな変化が起こっています。こうした変化は、韓国の決済プレーヤーに新たなビジネスチャンスをもたらしています。


主な市場動向

小売業が市場成長を牽引


韓国の決済市場は、顧客行動の変化に伴って発展しています。モバイル決済、インターネットバンキング、インスタント決済、電子商取引などのトレンドや、規制当局の影響力の増大が、同国の決済市場に影響を与えています。
Th Covid-19の大流行により、韓国のeコマース市場の成長が加速し、オンライン決済サイトやキャッシュレス決済が広く利用されるようになりました。ユーザーは、オンラインショッピングや取引の際に、決済手段を使うことが適切で簡単であると判断したのです。
この成長機会に、国際的な企業が韓国で事業を開始し、決済市場をさらに牽引しています。例えば、2022年1月、アップルはグーグルと共同で、サードパーティの開発者がApp Storeを通じて購入した商品について、代替決済サービスを提供できるようにした。両社は、アプリ決済の独占を理由に自粛していた韓国の電気通信事業法を遵守することになった。
韓国では、食品や飲料、衣類、日用品など様々なニーズに対応したオンライン小売が行われており、市場関係者は戦略的買収や提携を通じて事業拡大を図っています。例えば、2022年5月、韓国のデジタル保険プラットフォームであるCarrotは、Naver Financial Corp.(Naver)との提携を発表し、Naverのオンラインショッピング・プラットフォーム「Smart Store」の加盟店向けにショッピングリターン保険の配信をサポートすることを発表しました。


デジタルトランスフォーメーションにより、決済の大幅な成長が期待される


デジタル化は、デジタル技術とデジタル化されたデータを活用することでプロセスを強化することです。デジタル化により、効率性と生産性が向上し、企業のコストが削減されます。韓国を含む多くの先進国や発展途上国は、経済を活性化し、非接触型サービスを促進するためにデジタル化を導入しています。
韓国では、世界とデジタルでつながることが求められており、その結果、デジタル経済が活性化するため、政府は国内のデジタル化を促進するための取り組みを行っています。例えば、2021年7月、世界銀行のデジタル開発グローバルプラクティスは、「韓国デジタル開発イニシアチブ(KoDi)」を開始しました。この3年間のイニシアチブは、最近の改革実践に関する情報を共有し、国別の技術支援を提供することで、中低所得国がデータ駆動型、安全、グリーンなデジタル変革を加速するのを支援するものです。
また、政府はIT企業と提携し、デジタルインフラのさらなる進化・発展を図っています。例えば、2021年4月、シスコはデジタル化の取り組みを加速させるため、韓国政府との提携を発表しました。シスコはこの提携により、5G、クラウドコンピューティング、スマート工場、ITスキル開発などに投資していく予定です。この取り組みは、韓国のデジタル・ニューディール戦略および政府のインダストリー-4.0政策に沿ったもので、経済と韓国国民が技術中心の産業革命に向けてより良い準備をするためのものです。
さらに、韓国政府は2021年1月、新技術産業の育成を目的としたデジタル・ニューディール計画の一環として、12兆7000億ウォン(117億米ドル)を支出すると発表しています。さらに、2020年には、2025年まで160兆ウォン規模の野心的な景気刺激策「コリアンニューディール構想」を発表しています。


競合他社の状況

韓国の決済市場は、Samsung Group、NaverPay、Toss Payments Co.Ltd、Amazon.com Inc、Apple Inc、PayPal Inc、MasterCard Inc、Visa Inc、American Express Co.などの重要なプレーヤーが存在し、競争が激しく断片化されています。各社は、市場シェアを拡大するために、新しい製品を投入し、製品開発とともに提携や買収に継続的に投資しています。


2022年1月-NAVER株式会社は、中小企業の業務に必要な様々なサードパーティソリューションを提供する「コマースソリューションマーケット」βサービスを開始した。このプラットフォームは、スマートストアの販売者がテック系スタートアップと提携し、業務を自動化する一連の高度なテクノロジーサービスを提供することで、ビジネスのスケールアップを支援する。
2021年12月-韓国は、国境を越えたオンライン決済、データの流れ、人工知能(AI)など、複数の分野でシンガポール政府と協力した。この提携により、両国はデジタルシステム間の相互運用性を促進するためのデジタル貿易ルールを確立する。


さらなるメリット

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3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Proliferation of E-commerce, including the rise of m-commerce and cross-border e-commerce supported by the increase in purchasing power
5.1.2 Enablement Programs by Key Retailers and Government encouraging digitization of the market
5.1.3 Growth of Real-time Payments, especially Buy Now Pay Later in the country
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of a standard legislative policy remains especially in the case of cross-border transactions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the South Korea (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the South Korea
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the South Korea

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.2 Naver Corporation
7.3 Visa Inc
7.4 American Express Company
7.5 Samsung Pay.
7.6 Toss Financial Services Private Limited
7.7 PayCo (NHN Corp.)
7.8 kakaopay corp.
7.9 Rapyd Financial Networks Ltd
7.10 Mastercard Inc
7.11 Smile Pay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The South Korean payments market is expected to grow at a CAGR of 8.14% over the forecast period (2022 - 2027). The payment services worldwide are rapidly moving towards adopting mobile payment applications, such as Samsung Pay, Mastercard, Apple Pay, and American Express, to accept and transfer payments, and South Korea is no way behind. With increasing internet penetration and rapid growth in online retailing, this trend is expected to continue over the forecast period.

Key Highlights
The payment services of South Korea were heavily dependent on the paper-based payment instrument. However, The expansion of e-commerce transactions and the introduction of Internet banking in the country has accelerated the shift toward a further diversification of the range of electronic payment.
Many global and local payments players are growing their business in the South Korean Payment market because of the increasing online payment demands from the e-commerce websites, which link these players to the global marketplace. For instance, In March 2022, Citcon, a mobile wallet payment provider, announced the expansion of its E-commerce Payments Presence to South Korea and Japan. This expansion will allow the merchants to enter the global market and further expand their offerings to the fastest-growing markets.
The rapid increase in smartphone penetration enabling users to pay through different payment apps and online websites, has boosted the payment market in South Korea. Various payment players are looking forward to partnerships to further increase the cashless payments in the country. For instance, In September 2020, Mastercard Inc announced its partnership with Samsung Electronics and Samsung Card for the launch of the Samsung Pay Card in South Korea. Mastercard’s expansion in South Korea has accelerated digitalization with the boost in the regional economy, propelling the growth of contactless transactions.
Moreover, the Covid-19 pandemic has reinforced major shifts in payment behavior by declining the usage of cash payments, switching from in-store to online payment methods, and adopting instant payments. These transitions have created new opportunities for payment players in South Korea.


Key Market Trends

Retail Industry to Drive Market Growth


The payment market in South Korea is developing with the changing customer behavior. Trends such as mobile payments, internet banking, instant payments, e-commerce, and the growing impact of regulatory agencies are affecting the payment market in the country.
Th Covid-19 pandemic accelerated the growth of the e-commerce market in South Korea, and this led to the wide use of online payment sites and cashless payment options. The users found it suitable and easy to use payment methods during online shopping and transactions.
The growth opportunity is attracting international companies to launch their business in South Korea, further driving the payment market. For instance, In January 2022, Apple joined Google by allowing the third-party developers to offer their alternate payment services for purchases made through the App Store. The two companies are now in compliance with the South Korean Telecommunications Business Act, which refrained the companies due to app payment monopolies.
Online retailing in South Korea for various needs like food and beverages, clothing, household items, and others have attracted the market players to expand their business through strategic acquisitions and partnerships. For instance, In May 2022, Carrot, a digital insurance platform in South Korea, announced a partnership with Naver Financial Corp. (Naver) in order to support the distribution of shopping return insurance for the merchants of Naver's online shopping platform, Smart Store.


Significant Growth in Payment is Expected due to Digital Transformation


Digitalization is enhancing processes by leveraging digital technologies and digitalized data. It advances efficiency and productivity and reduces costs for a business. Many developed and developing countries, including South Korea, are adopting digitalization to boost their economy and promote contactless services.
The government is taking initiatives in order to boost digitalization in the country because of the growing demand for the country to connect digitally to the world, resulting in a boost in the digital economy. For instance, In July 2021, the World Bank's Digital Development Global Practice launched The Korea Digital Development initiative (KoDi). The three-year initiative will help the low-and middle-income countries accelerate the digital transformation that is data-driven, secure, and green by sharing information on recent reform practices and providing country-specific technical assistance.
The government has also partnered with IT companies to further advance and develop the digital infrastructure. For instance, in April 2021, Cisco announced its partnership with South Korea's government to accelerate digitalization initiatives. Cisco will invest in 5G, cloud computing, smart factories, and IT skill development through this partnership. The initiative is aligned with the country's digital new deal strategy and the government's Industry - 4.0 policy that will better prepare the economy and south Koreans for the tech-centric industrial revolution.
Moreover, in January 2021 South Korea Government announced to spend 12.7 trillion won (USD 11.7 billion) as a part of its digital New Deal program with an aim to foster new technology industries. Furthermore, In 2020 the government introduced an ambitious stimulus project under the Korean New Deal initiative for an amount of 160 trillion won till 2025.


Competitive Landscape

The South Korea payments market is highly competitive and fragmented with the presence of significant market players such as Samsung Group, NaverPay, Toss Payments Co., Ltd, Amazon.com Inc., Apple Inc., PayPal Inc., and MasterCard Inc, Visa Inc., American Express Co. The companies are introducing new offerings and continuously investing in making partnerships and acquisitions along with product development to increase the market share.


In January 2022 - NAVER Corp. launched the Commerce Solution Market beta service, which will offer various 3rd party solutions to offer various third-party solutions for SME business operations. The platform helps Smart Store sellers in scaling up their business by partnering them with tech startups to provide a suite of advanced technology services that automate business operations.
In December 2021 - South Korea has collaborated with the Singapore government across several areas, including cross-border online payments, data flows, and artificial intelligence (AI). The partnership will help the countries establish digital trade rules to drive interoperability between digital systems.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Proliferation of E-commerce, including the rise of m-commerce and cross-border e-commerce supported by the increase in purchasing power
5.1.2 Enablement Programs by Key Retailers and Government encouraging digitization of the market
5.1.3 Growth of Real-time Payments, especially Buy Now Pay Later in the country
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of a standard legislative policy remains especially in the case of cross-border transactions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the South Korea (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the South Korea
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the South Korea

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.2 Naver Corporation
7.3 Visa Inc
7.4 American Express Company
7.5 Samsung Pay.
7.6 Toss Financial Services Private Limited
7.7 PayCo (NHN Corp.)
7.8 kakaopay corp.
7.9 Rapyd Financial Networks Ltd
7.10 Mastercard Inc
7.11 Smile Pay

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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