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ノルウェーの決済市場|成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Norway Payments Market | Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

ノルウェーの決済市場は、年平均成長率15.3%(2022年~2027年)で成長すると予想されています。電子商取引における決済の嗜好は、現金やクレジットカードから、デジタルウォレットや後払い決済(BNPL)へと移行し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ノルウェーの決済市場は、年平均成長率15.3%(2022年~2027年)で成長すると予想されています。電子商取引における決済の嗜好は、現金やクレジットカードから、デジタルウォレットや後払い決済(BNPL)へと移行しています。クレジットカードのシェアが低下しているのは、代替決済手段の台頭、クレジットやデビットと連携したデジタルウォレットへの移行、顧客がBNPLという無金利クレジットを選択したこと、旅行などのクレジット中心分野がパンデミック被害から回復したことなどが原因となっています。

主要なハイライト
オンライン決済とバンキングは、消費者の買い物、購入、支払い方法、そして企業の経営方法を変えてきました。実際、オンライン決済は電子商取引と銀行業務の両方に革命をもたらした。オンラインサービスを開始する企業が増えるにつれ、ノルウェーのeコマース部門は急成長しています。
モバイルバンキング用のアプリも一般的になりつつあります。アプリ開発者は、これらのアプリがもたらす直接的な影響を見極め、すべてのユーザーのニーズを満たすようにアプリを作成することができます。銀行の消費者は、人工知能のおかげで、想像もしなかったような支援を受けることができます。物理的な場所に出向くことを強いられる代わりに、顧客はこれまで以上に多くの選択肢を持つようになりました。
モバイル取引市場は進化し、ますます多くのサービスプロバイダーが新しいモバイル決済ソリューションを要求しています。サーチャージ付きテキストメッセージ決済としてだけでなく、正確なモバイル決済としてです。クレジットカードが広く普及しているとはいえ、現金の流通量は相当なものです。一方、モバイルや非接触型の技術は、消費者に現金と同じように便利な決済手段を提供することになります。


主な市場動向

オンライン決済の普及


経済先進国のノルウェーでは、電子商取引はPOSの2倍の速度で増加しています。ノルウェーの顧客は、デジタルウォレットよりもクレジットカードやチャージカードを好む。2025年までには、銀行送金や代金引換はデジタルウォレットやBNPLに負ける可能性があります。
ノルウェーでは、電子商取引はバランスの取れた決済市場を形成しています。2020年までには、すべての銀行が、長い歴史を持つStraksbetalingerのリアルタイムサービスを利用することになり、Straks 2.0の展開が強化されました。リアルタイム決済のほとんどは、モバイル決済アプリ「Vipps」からのP2P決済として開始され、1日あたり約50万件の取引が処理されています。


政府の取り組み


他の多くの銀行地域と同様に、ノルウェーも国内の決済、清算、決済インフラのアップグレードを設計し、実施している最中です。時代遅れの規格からISO20022への移行、よりスピーディな決済システムの改善、SEPAのような規格への接近は、すべてこの一環です。
2022年にリリースが予定されている北欧のリアルタイム決済プラットフォームP27は、スウェーデン、フィンランド、デンマークで統一された国境を越えたリアルタイム決済を提供し、ノルウェーは後に検討される予定です。P27は、多数の地方銀行の共同事業として、北欧市場におけるP2P、P2B、B2Pの価格を提供し、リクエスト・トゥ・ペイやビルペイメントなどを提供する予定です。銀行はアプリを作成し、国境を越えたモバイルソリューションを含め、消費者、小売業者、企業に対して日常的な商品・サービスを提供することが可能です。将来的には、さらに多くの国がP27に参加できるようになるかもしれません。


競合他社の状況

ノルウェーの決済市場は、多数のプレーヤーが存在するため、競合の度合いも高くなっています。Visaのほかにも、決済市場で大企業を傘下に持つ銀行もあり、プレーヤー間の全体的な競争はさらに激化しています。ノルウェーの決済市場における主なプレーヤーには、Vipps AS、Nets、Bank Norwegianなどがあります。


2022年3月 - インフォシスは、テレノアが100%出資するノルウェーの通信事業者テレノール・ノルウェーと、同社の財務およびサプライチェーン業務の変革に向けて協力することを発表した。インフォシスは、レガシーERPシステムからの移行を支援し、ビジネスの俊敏性と業務効率を高めるために、将来性のある標準化されたOracle Cloudエンタープライズリソースプランニング(ERP)ソリューションを導入した。
2020年1月 - Vippsは、中国のAlipayと協業し、Vipps-paymentをノルウェー国外でも利用できるようにし、同国を訪れる中国人観光客のモバイル決済にシステムを開放しました。この契約により、ノルウェーのレストラン、ショップ、ホテル、観光地は、増え続けるノルウェーへの中国人観光客の割合に対応しやすくなる。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Government Initiatives
5.1.2 Adoption of online mode of Payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of data security
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Norway (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Norway
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Norway

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Vipps AS
7.1.2 Nets A/S
7.1.3 Bank Norwegian
7.1.4 Klarna Bank AB
7.1.5 Worldline (Bambora)
7.1.6 BankAxept
7.1.7 Visa Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Norway payments market is expected to grow at a CAGR of 15.3 % (2022 to 2027). E-commerce payment preferences are shifting away from cash and credit cards and toward digital wallets and buy now, pay later options (BNPL). Credit cards' dropping share is due to the rise of alternative payment methods, volume transferring to credit- and debit-linked digital wallets, customers choosing interest-free credit in the form of BNPL, and credit-centric sectors like travel recovering from pandemic damage.

Key Highlights
Online payment and banking have altered the way consumers shop, buy, and pay and how businesses operate. Indeed, online payment has revolutionized both eCommerce and banking. As more companies to launch online, Norway's e-commerce sector is fast growing.
Apps for mobile banking are becoming more common. App developers can identify the immediate impact of these apps and create them to satisfy the needs of all users. Banking consumers receive the assistance that they never imagined possible because of artificial intelligence. Instead of being forced to visit a physical location, customers now have more options than ever.
The mobile transaction market has evolved, and more and more service providers are requesting new mobile payment solutions - not only as surcharged text message payments but as accurate mobile payments. Despite the widespread use of credit cards, there is still a substantial amount of cash in circulation. On the other hand, mobile and contactless technology will provide consumers with payment options that are as convenient as cash.


Key Market Trends

Adoption of online mode of Payments


In Norway's advanced economy, e-commerce is rising at twice the rate of POS. Customers in Norway prefer credit and charge cards over digital wallets. By 2025, bank transfers and COD are likely to lose ground to digital wallets and BNPL.
In Norway, e-commerce has a well-balanced payment market. By 2020, all banks will be using the long-established Straksbetalinger real-time service, which has enhanced the deployment of Straks 2.0. Most real-time payments are initiated as P2P payments from the Vipps mobile payment app, which processes about half a million transactions per day.


Government Initiatives


Like many other banking areas, Norway is in the process of designing and implementing upgrades to its local payments, clearing, and settlement infrastructure. Coming from outdated standards to ISO 20022, improving the speedier payment system, and moving closer to SEPA-like standards are all part of this.
The Nordic real-time payment platform P27, which is scheduled to release in 2022, will provide unified cross-border real-time payments across Sweden, Finland, and Denmark, with Norway being explored later. P27 will offer P2P, P2B, and B2P prices in Nordic markets, including request-to-pay and bill payments, as a joint venture between numerous regional banks. Banks can create apps and offer everyday products and services to consumers, retailers, and companies, including cross-border mobile solutions. More countries may be able to join P27 in the future.


Competitive Landscape

The level of rivalry in Norway's payments market is high due to the presence of a large number of market players. Apart from Visa, some banks enjoy a large company in the payments market, further intensifying the overall rivalry between players. Some of the key players in the Norway payments market are Vipps AS, Nets, and Bank Norwegian.


March 2022 - Infosys announced its collaboration with Telenor Norway, Telenor's wholly-owned Norwegian telecommunications operator, to transform its finance and supply chain operations. Infosys has implemented a future-proof, standardized Oracle Cloud enterprise resource planning (ERP) solution to help migrate from a legacy ERP system to enhance business agility and operational efficiency.
January 2020 - Vipps collaborated with China's Alipay to enable its Vipps-payment to be used outside Norway and to open the system up for mobile payments by Chinese tourists visiting the country. This deal makes it easier for Norwegian restaurants, shops, hotels, and tourist destinations to reach the ever-increasing proportion of Chinese tourists to Norway.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Government Initiatives
5.1.2 Adoption of online mode of Payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of data security
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Norway (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Norway
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Norway

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Vipps AS
7.1.2 Nets A/S
7.1.3 Bank Norwegian
7.1.4 Klarna Bank AB
7.1.5 Worldline (Bambora)
7.1.6 BankAxept
7.1.7 Visa Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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