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ニュージーランドの決済市場-成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


New Zealand Payments Market- Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト ニュージーランドの決済市場は、予測期間(2022年~2027年)に年平均成長率15.97%で成長すると予想されています。ニュージーランドは、古くから電子決済が高度に発達した市場の一つです。現金が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

主なハイライト
ニュージーランドの決済市場は、予測期間(2022年~2027年)に年平均成長率15.97%で成長すると予想されています。ニュージーランドは、古くから電子決済が高度に発達した市場の一つです。現金が使われることはほとんどなく、消費者は新しい技術をいち早く取り入れます。ペイメントカード市場は十分に確立されており、消費者への浸透度も高く、加盟店にも受け入れられています。
VisaとMastercardは非接触型決済に大きな賭けに出ている。両社のデビットカードは非接触型である。コロナウイルスの発生を受けて、VisaとMastercardは2020年4月9日から、非接触型決済の限度額を80NZドル(53.96ドル)から200NZドル(134.89ドル)へ引き上げた。これは、今後の非接触型決済を後押しするものと思われます。
ニュージーランドのオンライン決済の習慣はオーストラリアと同様で、クレジットカードとデビットカードが最も人気のある決済手段となっています。オーストラリアと同様、電子財布がシェアを伸ばしています。PayPalとPOLiは、必ず提供すべき決済手段です。
オンラインショッピングへの嗜好の高まりに乗じて、ウエストパックは2018年1月にペイマークと提携し、オンラインEFTPOSを導入しました。お客様はこのサービスを利用することで、銀行口座や決済カードの情報を提供する必要がなく、銀行アプリを使ってオンラインショッピングの決済を行うことができます。顧客は銀行のモバイルアプリで決済を承認する。オンラインEFTPOSは、Westpacの他に、ASB、The Co-operative、Heartland Bankがサポートしています。
コロナウイルス発生によるニュージーランド経済およびカード・決済業界への影響。取引に伴う現金使用は全般的に減少していますが、COVID-19の大流行により、ニュージーランドでは現金需要が急激に増加しました。準備銀行は、2020年3月の全国的なロックダウンまでの数週間に約8億ドルを発行しましたが、2019年3月には1億5,000万ドルを発行しています。
EFTPOS NZ9の分析によると、全国的なロックダウンの間、同社の端末を通じた全決済(件数)のうち、非接触決済は37%でピークに達し、パンデミック前の「通常」月では約17%であったという。COVID-19以前と比較すると、非接触型決済の金額は約10%増加しています。


主な市場動向

クレジットカード決済の利用拡大


ニュージーランドは、オープンバンキングに向けて大きく前進している。Payments NZは、6つのパートナー(ASB銀行、BNZ、Westpac、Datacom、Paymark、TradeMe)と共同で、2018年3月に同国でオープンバンキングとデジタル決済をテストするためのパイロットを実施しました。
ニュージーランドの消費者はBNPLの選択肢を好む。Klarnaはこの傾向に乗じて、2021年5月にニュージーランドの決済市場に参入しました。Eコマースでの購入について、Klarnaは即時支払いと後払いオプションの両方を提供し、顧客が購入した商品を受け取った後に支払いを行うことを可能にしています。お客様は、Klarnaの無金利分割払いオプションを利用して、デビットカードやクレジットカードで3回または4回に分けて支払うことができます。
カード決済は、ニュージーランドで最も一般的な決済方法で、デビットカード(EFTPOSを含む)、クレジットカードの決済商品があります。現金決済とは異なり、カード決済システムは、多くの仲介業者が関与する技術的なインフラ、取り決め、標準の複雑な網の目のようなものです。その結果、カード決済を受け入れるためのコストは、加盟店にとって大きなオーバーヘッドとなっている。


カード決済の価値向上


近年、ニュージーランドでは「Buy Now, Pay Later」の人気が高まっている。Buy Now Pay Laterのウェブサイトやアプリを利用すると、顧客は正規の価格を支払うことなく、今すぐオンラインで商品を購入することができます。Afterpayなどの供給者は小売業者に全額を支払い、消費者はサービス提供者に分割で返済する。
ニュージーランドでは、代替決済手段が人気を集めています。これを利用するため、2021年10月にデジタルウォレットとモバイル決済アプリ「dosh」がニュージーランドでサービスを開始しました。これは、ユーザーがスマートフォンを使ってピアツーピアの支払いを行うことを可能にするものです。支払いは、ユーザーのアドレス帳にある携帯電話番号に直接行うか、受益者が生成したQRコードをアプリでスキャンして行います。doshでは、ユーザーは500ドル以下の取引で即座に支払ったり支払われたりすることができます。
AppleのデジタルウォレットであるApple Payは、iPhoneからApple Watchまで様々なAppleデバイスに対応しており、ニュージーランドでは昨年末にANZと共同でサービスを開始しました。ANZは、ANZ Visa DebitまたはANZパーソナルVisaクレジットカードを持っている顧客がこのサービスを利用できるようにしており、顧客はANZ goMoneyアプリからApple Payを設定することができます。


競合他社の状況

ニュージーランドでは、クレジットカード(VISA、MasterCard、American Express)が最もよく利用されているオンライン決済手段で、次いでPayPalとなっています。これらのグローバルブランドに加えて、ニュージーランド人はオンラインショッピングの際にPOLiとAfterPayをよく利用します。カードはニュージーランドのeコマース決済市場の半分以上を占めており、2020年には全取引の56%を占めると予想されています。


2022年3月~ Marriott BonvoyとPayPal Melbourne Fashion Festivalが新たな提携を発表しました。Marriott Bonvoyは公式ホテルパートナーとして、2022年に開催されるPaypal Melbourne Fashion Festivalの期間中、会員に様々な特別で豊かな体験を提供します。
2021年12月~ 世界的なマルチアセット・フィンテック・グループであるPlus500は、新たに3つの現地決済手段を追加しました。PayNow、POLi、Google Payです。Plus500の取引プラットフォームの顧客は、安全な取引を行うための選択肢がさらに増えました。これは、ユーザーエクスペリエンスを向上させるための同社の取り組みにおける新たな一歩です。


追加のメリット

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3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing use of 'Buy Now, Pay Later' scheme
5.1.2 Increasing availability of digital wallet based on mobile payment app
5.2 Market Challenges
5.2.1 Creating a mobile experience that persuades customers to convert their browsing into purchases.
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increasing Use of Online Banking
5.3.2 New Zealand's digital payment market has grown
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country New Zealand (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country New Zealand
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country New Zealand

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 ANZ Bank New Zealand Limited
7.1.2 ASB Bank Limited
7.1.3 Westpac NZ
7.1.4 Visa Inc
7.1.5 Mastercard Inc
7.1.6 American Express Company
7.1.7 PayPal Holdings, Inc
7.1.8 Apple Inc
7.1.9 Google
7.1.10 POLi NZ

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Key Highlights
The New Zealand payments market is expected to grow at a CAGR of 15.97% over the forecast period (2022 - 2027). New Zealand has long been one of the highly developed electronic payments markets. Cash is rarely used, and consumers are quick to adopt new technology. The payment cards market is well established, with high consumer penetration and merchant acceptance.
Visa and Mastercard are betting big on contactless payments. Both companies' debit cards are contactless. In response to the coronavirus outbreak, Visa and Mastercard increased the contactless payment limit from NZ$80 ($53.96) to NZ$200 ($134.89), effective April 9, 2020. This should help boost contactless payments in the future.
Online payment habits in New Zealand are parallel to those in Australia, with credit and debit cards being the most popular payment methods. Like Australia, e-Wallets are gaining market share - PayPal and POLi, which is a must payment option to offer.
To capitalize on the growing preference for online shopping, Westpac partnered with Paymark in January 2018 to introduce Online EFTPOS. Customers can use the service to pay for online purchases using the banking app, eliminating the need to provide bank account or payment card information. The customer approves the payment via their bank's mobile app. Apart from Westpac, Online EFTPOS is supported by ASB, The Co-operative, and Heartland Bank.
The impact of the coronavirus outbreak on the New Zealand economy and the cards and payments industry. While transactional cash use has been declining in general, the COVID-19 pandemic has resulted in a sharp increase in demand for cash in New Zealand. The Reserve Bank issued approximately $800 million in the weeks leading up to the nationwide lockdown in March 2020, compared to $150 million in March 2019.
According to an EFTPOS NZ9 analysis, contactless payments peaked at 37 % of all payments (by number) through their terminals during the nationwide lockdown, compared to about 17% in a 'normal' month before the pandemic. When compared to before COVID-19, the value of contactless payments increased by about 10%.


Key Market Trends

Increasing use of credit card payment method


New Zealand is making huge strides toward open banking. Payments NZ, in collaboration with six partners (ASB Bank, BNZ, Westpac, Datacom, Paymark, and TradeMe), conducted a pilot to test open banking and digital payments in the country in March 2018.
Consumers in New Zealand prefer BNPL options. Klarna entered the New Zealand payments market in May 2021 to capitalize on this trend. For e-commerce purchases, Klarna provides both immediate and pay-later options, allowing customers to make payments after receiving the purchased items. Customers can pay in three or four equal installments using a debit or credit card with Klarna's interest-free installment payment option.
Card payments are the most common payment method in New Zealand and include debit (including EFTPOS) and credit card payment products. Unlike cash payments, the card payment system is a complex web of technical infrastructure, arrangements, and standards involving a number of intermediaries. As a result, the cost of accepting card payments has become a significant overhead for merchants.


Increasing value of card payments


'Buy Now, Pay Later' has grown in popularity in New Zealand in recent years. Buy Now Pay Later websites or apps allow customers to buy a product online right now without paying the full price. The supplier, such as Afterpay, pays the full price to the retailer, and the consumer repays the service provider in installments.
Alternative payment methods are gaining popularity in New Zealand. To take advantage of this, the dosh digital wallet and mobile payment app launched in New Zealand in October 2021. It enables users to make peer-to-peer payments using their smartphones. Payments can be made directly to a mobile number in the user's address book or by scanning a QR code generated by the beneficiary in the app. dosh allows users to pay or be paid instantly for transactions under $500.
Apple Pay, Apple's digital wallet, works with a variety of Apple devices, from the iPhone to the Apple Watch, and it launched in New Zealand with ANZ at the end of last year. ANZ has made the service available to customers who have an ANZ Visa Debit or an ANZ personal Visa credit card, and customers can set up Apple Pay through the ANZ goMoney app.


Competitive Landscape

Credit cards (VISA, MasterCard, and American Express) are the most commonly used online payment methods in New Zealand, followed by PayPal. In addition to these global brands, Kiwis frequently use POLi and AfterPay when shopping online. Cards account for well over half of New Zealand's e-commerce payments market, accounting for 56% of all transactions in the year 2020.


March 2022- Marriott Bonvoy and PayPal Melbourne Fashion Festival have announced a new partnership. Marriott Bonvoy will offer members various exclusive and enriching experiences during the Paypal Melbourne Fashion Festival in 2022 as the official hotel partner.
December 2021- Plus500, a global multi-asset fintech group, has added three new local payment methods: PayNow, POLi, and Google Pay. Customers on the Plus500 trading platform now have even more options for conducting secure transactions. This is yet another step in the company's effort to improve the user experience.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing use of 'Buy Now, Pay Later' scheme
5.1.2 Increasing availability of digital wallet based on mobile payment app
5.2 Market Challenges
5.2.1 Creating a mobile experience that persuades customers to convert their browsing into purchases.
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increasing Use of Online Banking
5.3.2 New Zealand's digital payment market has grown
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country New Zealand (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country New Zealand
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country New Zealand

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 ANZ Bank New Zealand Limited
7.1.2 ASB Bank Limited
7.1.3 Westpac NZ
7.1.4 Visa Inc
7.1.5 Mastercard Inc
7.1.6 American Express Company
7.1.7 PayPal Holdings, Inc
7.1.8 Apple Inc
7.1.9 Google
7.1.10 POLi NZ

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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