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オランダの決済市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Netherland Payments Market- Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2022 - 2027)

ネザーランドの決済市場は、予測期間(2022年~2027年)に年平均成長率12.47%で成長すると予測されています。オランダの決済システムは、技術革新と決済方法の進化の影響を受け、紙ベースの手段の利用が大幅に減... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

ネザーランドの決済市場は、予測期間(2022年~2027年)に年平均成長率12.47%で成長すると予測されています。オランダの決済システムは、技術革新と決済方法の進化の影響を受け、紙ベースの手段の利用が大幅に減少しています。

主なハイライト
オランダ銀行が所有・運営するRTGSシステムであるTOPは、大口決済に対応しています。TOPは大口の銀行間決済を扱うシステムですが、理論上、決済額の上限・下限はありません。これは、TOPが連携しているTARGETを通じて行われるクロスボーダー決済でも同様である。
インターペイでは、紙の請求書を使わずに電子的に請求書を処理する新しい方法「電子請求」を開発している。サプライヤーは、紙の請求書とアクセプト・ジロを郵送する代わりに、インターペイに電子的に送り、インターペイはそれを債務者の銀行のウェブサイトに転送することができる。債務者は、本当に見つけることができる場所にそれらを承認するメッセージを受信することができますので、彼らは電子的に支払うべき金額を転送するために彼らの順序を署名し、配信されるでしょう。
オランダでは、モバイル決済は安全で効率的な支払い方法として認識され、ますます人気が高まっています。オランダでは、Apple Pay、Google Pay、モバイルバンキングアプリを通じて、ますます可能性が高まっています。また、オランダではiDEALアプリの恩恵を受けており、2020年には前年比30%増の年間9億件以上のオンライン取引を占め、オランダの決済の主流となっています(iDEAL、2020年)。その他のプレイヤーとしては、PayconiqやPayPalなどがありますが、Payconiqは最近、不特定の理由でオランダでの事業を停止することを発表しています。
COVID-19は、オランダで以前から確立していた傾向を加速させた。Eurostatによると、オランダ人の91%がオンラインバンキングのアプリや機能を利用しています。パンデミックの期間中、店舗やレストランなどの公共の場では現金による支払いが強く抑制され、その結果、デジタル決済の利用が増加しました。パンデミック期間中、オランダは非接触型決済の限度額を25ユーロから50ユーロに引き上げた。さらに、PINなしの非接触型取引の累積限度額を50ユーロから100ユーロに引き上げた。
COVID-19の大流行時、オランダではほとんどの取引がカードやモバイルなどのデジタル決済手段で行われています。消費者は、決済のしやすさ、ウェアラブル技術やスマートフォンとの連携により、現金を捨てつつあります。オランダは、決済手段としてのウェアラブルの利用や、欧州平均を大きく上回る高いインターネットバンキング普及率により、キャッシュレス社会への移行をリードし続けています。


主な市場動向

オンライン販売におけるデジタル決済の利用者の増加


オランダの決済市場は、キャッシュレス社会への移行を促進しています。モバイル決済の革新、非接触型決済、ATMの閉鎖は、すべて現金主義経済からの脱却の兆しです。世界的なパンデミックはこれをさらに加速させ、非接触型決済はより速く、よりクリーンであると認識されています。オランダはキャッシュレス決済環境導入のパイオニアである。
オランダの電子商取引決済市場では、全電子商取引決済の65%に利用されているオランダの銀行送金システムであるiDEALにより、銀行送金が主流となっています。iDEALのモバイルアプリまたは顧客のオンラインバンキングサイトを通じて支払いが行われる。オランダのすべての中央銀行がこの方式をサポートしているため、消費者にはあらかじめ入力された支払い情報の配信という利便性とスピードが提供されます。
2020年までに、iDEALは電子商取引における決済取引の半分以上を取り扱うようになります。オランダのすべての消費者金融がサポートしているこの国内銀行送金システムでは、オンラインショッピングの利用者がデビットカードをオンライン口座に利用することができます。その結果、オランダの消費者は、EMEA(ヨーロッパ、中東、アフリカ)の消費者よりも高い割合で、Eコマース決済に銀行振込を利用しました。
オランダは、ジロ・ペイメントとも呼ばれるクレジット・トランスファーに大きく依存している。小切手は遠隔地や店頭での支払いにほとんど使われなくなりました。オランダの家庭や企業の大多数は複数の支払い口座を保有しています。さらに、銀行の支店やATMの数が徐々に減少し、店頭の決済端末の数が急速に増加していることは、現金から電子決済への変化を表しています。


オランダにおけるインターネット普及率の上昇


オランダでは、接続性とインターネット利用が増加し、この成長を支えるオンライン商品、サービス、仲介業者の利用可能性が高まっています。これはまた、オランダのデジタル経済が、市民が接続され、インターネットを使用してオンラインサービスを消費し、オンライン取引を開始することを支援していることを実証しています。
オランダのインターネット普及率は、2022年には総人口の96.0%に達しています。Ooklaのデータによると、オランダのモバイルインターネット接続速度の中央値は、2022年開始までの12カ月間に12.08Mbps(14.6%増)増加しました。一方、Ooklaのデータによると、オランダの固定インターネット接続速度は同期間に15.38Mbps(18.9%増)増加しました。
ただし、COVID-19に関連する問題が引き続きインターネット普及に関する調査に影響を与えているため、実際のインターネット利用者の数値は、これらの公表数値より高い可能性があります。


競合他社の状況

オランダでは銀行振込が最も普及しており、全決済額の58%を占め、次いでデジタルウォレット(8%)、カード(20%)となっています。iDEALは、eコマース決済の半数以上で利用されています。この国内銀行送金システムは、オランダのすべての消費者金融がサポートしており、オンラインショッピングの利用者は、デビットカードをオンラインアカウントに使用することができます。クレジットカード、PayPal、Klarna/Afterpayは、いずれもiDEALより大幅に低いレートで提供された。


2022年2月- Appleは、iPhoneにTap to Payを追加する計画を発表した。この新機能により、事業者はiPhoneとiOSアプリを経由して、Apple Payやその他の非接触型決済手段をモバイルデバイスで受け入れることができるようになる。
2021年9月- PayPalは、PayPal Business Debit Mastercardをオランダに拡大することを発表しました。このデビットカードにより、中小企業は利用可能なPayPalクレジットに迅速にアクセスでき、オランダでの対象支出に対して無制限の0.1%のキャッシュバックを受けられる可能性があります。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of digital payments
5.1.2 Increasing need to eliminate physical money transactions in order to reduce money-related fraud
5.1.3 Increased use of Smartphones with High-Speed Network Connectivity and Different Digital Payment Platforms
5.2 Market Challenges
5.2.1 E-payment platforms, like other electronic systems, are easily hackable
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Cashless Payment Promotional Events and Activities
5.3.2 E-commerce is becoming more popular in developing countries
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country Netherland (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country Netherland
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country Netherland

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Currence iDEAL BV
7.1.2 American Express Company
7.1.3 Visa Inc.
7.1.4 Mastercard Inc.
7.1.5 PayPal Holdings, Inc.
7.1.6 Apple Inc. (Apple Pay)
7.1.7 Google LLC (Google Pay)
7.1.8 ABN AMRO Bank N.V.
7.1.9 De Volksbank
7.1.10 Adyen

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

Netherland payments market is expected to grow at a CAGR of 12.47% over the forecast period (2022 - 2027). The Dutch payment system has been influenced by technological innovation and evolving payment methods, resulting in a significant decrease in the use of paper-based instruments.

Key Highlights
TOP, the RTGS system owned and operated by the Netherlands Bank, handles large-value payments. Although the TOP system is designed to handle large-value interbank payments, there are no upper or lower value limits for payments in theory. This is also true for cross-border payments made through TARGET, to which TOP is linked.
Interpay is developing electronic billing, a new method of electronically processing accept giros without the use of paper forms. Instead of mailing a paper invoice with an accept giro form, suppliers may send it electronically to Interpay, which would forward it to a debtor's bank's website. Debtors can receive a message authorizing them to where they can really find it, so they would electronically sign and deliver their order to transfer the due amount.
Mobile payments are becoming increasingly popular in the Netherlands, where they are perceived as a safe and efficient payment method. In the Netherlands, this is increasingly possible through Apple Pay, Google Pay, and mobile banking apps. The Dutch also benefit from the iDEAL app, which is the dominant player in payments in the Netherlands, accounting for more than 900 million online transactions per year in 2020, 30% more than the previous year (iDEAL, 2020). Other players include Payconiq and PayPal, though Payconiq recently announced that it would cease operations in the Netherlands for unspecified reasons.
COVID-19 has accelerated a previously established trend in the Netherlands. According to Eurostat, 91% of Dutch people use online banking apps and features. Cash payments have been strongly discouraged in stores, restaurants, and other public places during the pandemic, resulting in an increase in the use of digital payments. During the pandemic, the Netherlands increased the contactless payment limit from EUR 25 to EUR 50. Further, the cumulative limit for contactless transactions without PIN has been increased from 50 EUR to 100 EUR.
During the COVID-19 pandemic, most transactions in the Netherlands are made using digital payment methods such as cards or mobile. Consumers are abandoning cash due to the ease of payment and integration with wearable technology and smartphones. The Netherlands has remained a leader in the transition to a cashless society due to its use of wearables as a payment method and high internet banking penetration rates well above the European average.


Key Market Trends

Rising users of Digital Payments in Online Sale


The payment market in the Netherlands is facilitating the transition to a cashless society. Mobile payment innovations, contactless payments, and the closure of ATMs are all signs of a shift away from a cash-based economy. The global pandemic has accelerated this further, where contactless payments are perceived as faster and cleaner. The Netherlands is a pioneer in the adoption of a cashless payment environment.
Bank transfers dominate the Dutch e-commerce payments market due to iDEAL, the Dutch bank transfer system used for 65% of all e-commerce payments. Payments are made through the iDEAL mobile app or the customer's online banking website. As all Dutch central banks support the method, it provides consumers with the convenience and speed of delivering pre-filled payment information.
By 2020, iDEAL handled more than half of all e-commerce payment transactions. This domestic bank transfer system, which all Dutch consumer banks support, allows online shoppers to use their debit cards for online accounts. As a result, Dutch consumers used bank transfers for e-commerce payments at a higher rate than EMEA consumers (Europe, the Middle East, Africa).
The Netherlands is heavily reliant on credit transfers, also known as giro payments. Cheques are rarely used for remote or point-of-sale payments anymore. The vast majority of Dutch households and businesses have multiple payment accounts. Further, the gradual decline in the number of bank branches and ATMs and the rapid increase in the number of payment terminals at points of sale represents a change from cash to electronic payments.


Increasing Internet Penetration in the Netherlands


Connectivity and internet use have increased in the Netherlands, increasing the availability of online goods, services, and intermediaries to support this growth. This also demonstrates that the Dutch digital economy assists citizens in becoming connected and using the internet to consume online services and initiate online transactions.
The Netherlands’s internet penetration rate stood at 96.0 percent of the total population in 2022. Ookla’s data reveals that the median mobile internet connection speed in the Netherlands increased by 12.08 Mbps (+14.6 percent) in the twelve months to the start of 2022. Meanwhile, Ookla’s data shows that fixed internet connection speeds in the Netherlands increased by 15.38 Mbps (+18.9 percent) during the same period.
However, issues relating to COVID-19 continue to impact research into internet adoption, so actual internet user figures may be higher than these published numbers suggest.


Competitive Landscape

Bank transfer is the most popular payment method in the Netherlands, accounting for 58% of all payments, followed by digital wallets (8%) and cards (20%). The iDEAL is used in more than half of all e-commerce payment transactions. This domestic bank transfer system, which all Dutch consumer banks support, allows online shoppers to use their debit cards for online accounts. Credit cards, PayPal, and Klarna/Afterpay were all offered at significantly lower rates than iDEAL.


February 2022- Apple has announced plans to add Tap to Pay to the iPhone. The new feature will allow businesses to accept Apple Pay and other contactless payment methods via their mobile device via the iPhone and iOS app.
September 2021- PayPal has announced that the PayPal Business Debit Mastercard will be extended into the Netherlands. The debit card allows small businesses to access available PayPal credit quickly and may provide them with an unlimited 0.1 percent cash back on eligible spending in the Netherlands.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Adoption of digital payments
5.1.2 Increasing need to eliminate physical money transactions in order to reduce money-related fraud
5.1.3 Increased use of Smartphones with High-Speed Network Connectivity and Different Digital Payment Platforms
5.2 Market Challenges
5.2.1 E-payment platforms, like other electronic systems, are easily hackable
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Cashless Payment Promotional Events and Activities
5.3.2 E-commerce is becoming more popular in developing countries
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the country Netherland (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the country Netherland
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the country Netherland

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Currence iDEAL BV
7.1.2 American Express Company
7.1.3 Visa Inc.
7.1.4 Mastercard Inc.
7.1.5 PayPal Holdings, Inc.
7.1.6 Apple Inc. (Apple Pay)
7.1.7 Google LLC (Google Pay)
7.1.8 ABN AMRO Bank N.V.
7.1.9 De Volksbank
7.1.10 Adyen

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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