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香港の決済市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hong Kong Payments Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

香港の決済市場は、2022年から2027年の予測期間中に4.02%のCAGRを記録すると予想されています。決済ゲートウェイの統合は、あらゆる業界のあらゆるビジネスにおいて、最も重要な側面の1つとなっています。これに... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

香港の決済市場は、2022年から2027年の予測期間中に4.02%のCAGRを記録すると予想されています。決済ゲートウェイの統合は、あらゆる業界のあらゆるビジネスにおいて、最も重要な側面の1つとなっています。これにより、機密データを危険にさらすことなく、顧客の希望する銀行を通じてお金を集めることができます。

主なハイライト
インターネットの普及とオンライン取引の利便性に対する意識の高まりにより、消費者のオンライン決済に対する嗜好は変化しています。ユーザーは、手間のかからない取引の結果、オンライン取引に移行することに信頼を寄せています。香港の決済ゲートウェイ市場の拡大は、オンライン決済手段の利用が増加していることが要因となっています。
香港では、現金に次いで決済カードが普及しています。政府と金融機関は電子決済システムの普及に努めており、その結果、ペイメントカード部門が充実しています。銀行口座の最低残高手数料の撤廃、デジタル専用銀行の開設、決済受け入れインフラの整備・拡大などにより、これを実現した。
香港の銀行市場では、デジタル専用銀行の台頭により競争が起きると思われます。また、政府や規制機関も、キャッシュレス決済システムの利用を促進するための取り組みを行っています。
香港の消費者は、非接触型技術の普及に伴い、低額決済にペイメントカードを着実に利用するようになった。COVID-19の大流行により、現金の使用は減少しました。オンラインショッピング利用者の増加が、ペイメントカード市場の成長を後押ししています。
COVID-19により、カード決済の知識と利用が増加した。企業は主に給与の支払い、仕入先への支払い、税金の支払いなどにクレジット決済を利用しています。個人は、インターネットバンキングを利用して、電子署名付きの電子小切手を作成する「e-Cheque」サービスを利用することができます。


主な市場動向

ペイメントゲートウェイの統合


香港では、支払人による事前承認のための電子口座引き落とし許可を導入しています。APACのいくつかの市場では、多数の国内システムを接続するリアルタイムのクロスボーダー決済に注目しています。香港と台湾は、タイ、マレーシア、シンガポールに続き、消費者、送金、小売、商業目的での海外送金を許可しています。
香港では、経済の近代化と個人のデジタル・ファイナンスへの参加を促進するため、政府の強力な支援により、リアルタイム決済へのトレンドが頻繁に生まれています。香港では、リアルタイムのFaster Payments Service(FPS)が取引量を約3倍に、取引額を約2倍に増やしました。
香港では、クレジットカードが必須であり、そのスキームは多岐にわたります。American Express、UnionPay International、EPS、Mastercard、Visaは、オンラインショッピングで広く利用されている。AlipayHK、Apple Pay、Octopus e-wallet、PayMe、WeChat Pay HKは香港で最も人気のあるデジタルウォレットで、売上を獲得するために欠かせない存在となっています。


デジタル決済の進展に向けた政府の取り組み


香港金融管理局(HKMA)は、スマートバンキング新時代に向けた香港の準備を目的とした数々のイニシアチブを発表しています。銀行とStored Value Facilities(SVF)の両方を対象としたFaster Payment System(FPS)は、そのプロジェクトの一つです。これにより、香港ドルや人民元での支払いを、携帯電話番号や電子メールアドレスを使って、いつでも、どこからでも行えるようになります。
さらに、香港金融管理局は、銀行業界と協力して、リモートオンボーディング、オンラインファイナンス、オンライン資産管理など、消費者のデジタル体験における規制の摩擦を減らすためのタスクフォースを新たに設立しました。さらに、銀行業界によるAPIの開発・利用を支援するため、オープンAPIに関する政策枠組みを策定し、これにより銀行とIT企業の連携によるイノベーションの推進と金融サービスの向上を図りました。


競合他社の状況

香港の決済市場の競争は緩やかです。同市場で事業を展開する企業は、市場シェアを拡大するためにM&Aや戦略的パートナーシップを結んでいます。主なプレーヤーとしては、HSBC、中国銀行、東亜銀行、スタンダード・チャータード銀行などが挙げられます。最近の動きとしては、以下のようなものがあります。


2022 年 5 月 - HSBC は、グレーターベイエリア(GBA)の企業の二酸化炭素排出量削減を支援する 50 億ドルの持続可能な金融プログラムを発表した。同銀行のGBAサステナビリティ・ファンドは18ヶ月間実施され、中国南部の11都市のメガロポリスに本社を置く、二酸化炭素削減対策に取り組むあらゆる種類の企業からの申請を受け付けます。
2020年5月 香港のLong Win Bus Companyが、非接触型決済の利用拡大を受け、2020年5月からバス運賃にMastercard、Visa、中国銀聯の非接触型クレジットカードの取り扱いを開始しました。顧客はAlipayやUnionPayなどのデジタルウォレットを利用し、バスの電子決済端末に用意されたQRコードをスキャンして支払い、非接触型決済カードを利用することができます。


その他の特典

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Integration of Payment Gateways
5.1.2 Initiatives by the government to advance in digital Payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of a standard legislative policy remains especially in the case of cross-border transactions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Hong Kong (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Hong Kong
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Hong Kong

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 HSBC
7.1.2 Bank of China
7.1.3 Bank of East Asia
7.1.4 Standard Chartered Bank
7.1.5 Citibank
7.1.6 EPS
7.1.7 Visa
7.1.8 Mastercard
7.1.9 American Express
7.1.10 Diners Club

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Hong Kong payment market is expected to register a CAGR of 4.02% during the forecast period 2022 to 2027. The payment gateway integration has become one of the most critical aspects of any business in every industry. It allows collecting money through the customer's preferred bank without compromising sensitive data.

Key Highlights
Consumers' preferences for online payments are shifting as internet penetration and awareness of the ease of online transactions grows. Users gain trust in moving to online transactions as a result of the hassle-free transactions. Payment gateway market expansion in Hong Kong is fueled by the rising usage of online payment methods.
After cash, payment cards are the second most prevalent payment method in Hong Kong. The government and financial institutions have worked hard to encourage electronic payment systems, which has resulted in a well-developed payment card sector. They achieved it by eliminating minimum balance fees on bank accounts, opening digital-only banks, and developing and expanding payment acceptance infrastructure.
In Hong Kong's banking market, the rise of digital-only banks is likely to create competition. The government and regulatory bodies have also taken initiatives to encourage people to utilize cashless payment systems.
Consumers in Hong Kong have steadily used payment cards for low-value transactions as contactless technology has become more widely available. Cash usage decreased as a result of the COVID-19 pandemic. The growing number of online shoppers has aided payment card market growth.
COVID-19 has increased card payment knowledge and usage. Companies primarily use credit transfers to pay salaries, make payments to suppliers, and pay taxes. Individuals can use the e-Cheque service to generate electronic cheques with digital signatures using internet banking.


Key Market Trends

Integration of Payment Gateways


Hong Kong has introduced electronic direct debit permission for pre-authorization by payers. Several APAC markets are looking towards real-time cross-border payments that connect numerous domestic systems. Hong Kong and Taiwan follow Thailand, Malaysia, and Singapore in allowing foreign transfers for consumer, remittance, retail, and commercial purposes.
In Hong Kong, the trend to real-time payments is frequently fueled by strong government support as the city strives to modernize its economy and engage more individuals in digital finance. In Hong Kong, the real-time Faster Payments Service (FPS) has nearly tripled in volume and almost doubled in value transacted.
In Hong Kong, credit cards are required, and the schemes are numerous: American Express, UnionPay International, EPS, Mastercard, and Visa are all extensively used by online shoppers. AlipayHK, Apple Pay, Octopus e-wallet, PayMe, and WeChat Pay HK are among the most popular digital wallets in Hong Kong, and they're essential for capturing sales.


Initiatives by the government to advance in digital Payments


The Hong Kong Monetary Authority (HKMA) has announced a slew of initiatives aimed at preparing Hong Kong for the New Era of Smart Banking. Faster Payment System (FPS) for both banks and Stored Value Facilities (SVF) operators is one of the projects. This enables payments in Hong Kong dollars and Renminbi to be made at any time and from any location using mobile phone numbers or email addresses.
In addition, the HKMA established a new task force to collaborate with the banking industry to reduce regulatory frictions in consumers' digital experiences, such as remote onboarding, online finance, and online wealth management. In addition, a policy framework on Open API was developed to assist the banking sector in the development and use of API, thereby driving innovation and improving financial services through collaboration between banks and IT enterprises.


Competitive Landscape

The Hong Kong Payments market is moderately competitive. The companies operating in the market are executing mergers, acquisitions, and strategic partnerships to gain market share. Significant players include HSBC, Bank of China, Bank of East Asia, and Standard Chartered Bank. A few recent developments are:


May 2022 - HSBC has announced a $5 billion sustainable finance program to help businesses in the Greater Bay Area (GBA) reduce their carbon footprints. The bank's GBA Sustainability Fund, which runs for 18 months, will accept applications from businesses of all kinds headquartered in the 11-city megalopolis in southern China that engage in carbon-reduction measures.
May 2020 - Long Win Bus Company, based in Hong Kong, began accepting contactless Mastercard, Visa, and China UnionPay credit cards for bus fares in May 2020 to capitalize on the expanding usage of contactless payments. Customers can use digital wallets such as Alipay and UnionPay to scan the QR code available on bus e-payment terminals to make payments and contactless payment cards.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Integration of Payment Gateways
5.1.2 Initiatives by the government to advance in digital Payments
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of a standard legislative policy remains especially in the case of cross-border transactions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Hong Kong (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Hong Kong
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Hong Kong

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 HSBC
7.1.2 Bank of China
7.1.3 Bank of East Asia
7.1.4 Standard Chartered Bank
7.1.5 Citibank
7.1.6 EPS
7.1.7 Visa
7.1.8 Mastercard
7.1.9 American Express
7.1.10 Diners Club

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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