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カナダの決済市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Canada Payments Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

カナダの決済市場は、2022年から2027年の間に15.4%のCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長を促す主な要因は、定期的な決済設定、オンライン決済、Eコマースの堅調な成長などです。 主なハイラ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

カナダの決済市場は、2022年から2027年の間に15.4%のCAGRを記録すると予想されています。同地域の市場成長を促す主な要因は、定期的な決済設定、オンライン決済、Eコマースの堅調な成長などです。

主なハイライト
新しい決済技術によってカナダ国民の選択肢は増え、その選択肢はより速く、より使いやすく、より便利になってきています。同様に、決済システムもより高速になり、これまで以上にグローバルに接続され、アクセスしやすくなっています。カナダ銀行は、混乱が生じた場合でも円滑で弾力的な運用ができるよう、バックアップシステムに投資しています。
さらに、カナダ銀行の発表によると、カナダでは毎日約3,000万件の金融取引が行われています。クレジットカード、デビットカード、電子資金振替は、カナダで最も好まれる決済手段です。
ペイメント・カナダは、カナダ銀行が監督するカナダの2つの主要な決済システムを運営しています。大口現金輸送システム(LVTS)と自動清算決済システム(ACSS)です。銀行やその他の金融機関は、LVTSを利用して、非常に大きな金額の支払いを安全かつ瞬時に行うことができます。同時に、ACSSは小切手、デビットカード、事前承認された支払いによって支払われる買い手と売り手の間の少額小売取引の決済を行う。
近年、この地域では、電子マネーや決済の分野で急速な技術革新が進んでいます。今後、電子決済への流れは加速すると思われます。こうした動きは、カナダ人がインターネットや従来の店頭取引で商品やサービスを購入する際の支払い方法を根本的に変える可能性があります。
決済技術の革新により、国の生産性が向上し、カナダ経済の規模が拡大しました。カナダの銀行は、カナダ人が毎日毎時数秒で支払いや資金の受け取りができるようになる「リアルタイム・レール」を含むペイメント・カナダの決済近代化プロジェクトに多額の投資を行っています。これに加えて、カナダの金融市場インフラのバックボーンである高額決済システムにも投資が行われています。
しかし、カナダ決済市場で最も多く見られる決済上の課題は、決済制約と送金制限であり、市場の成長を阻害する要因となっています。これらの課題は、主に送金額の制限や、消費者が希望する支払方法を選択できない場合の支払方法の制約に関連しています。
COVID-19の大流行は、カナダの決済業界に大きな影響を与えました。ロックダウンや実店舗の閉鎖により、カナダ人は対面での買い物を制限され、流行前の取引方法を変更しました。経済や個人の財政への懸念から全体的な支出は減少しましたが、カナダ人はオンラインでより多くのお金を使い、現金からデジタル決済への移行を加速させました。同時に、カード、スマートフォン、ウェアラブル端末など、非接触型の決済ソリューションが急増しました。


主な市場動向

Mコマースの台頭を含む電子商取引の高い普及率がペイメント市場を牽引する見込み


カナダは収益性が高く、消費支出も多い電子商取引市場です。IMFによると、カナダの経済成長率は2022年に3.9%、2023年には2.85%になると予測されています。さらに、世界銀行のデータによると、カナダの平均年収は43,450米ドルで、EU市民の平均年収より27%多くなっています。
COVID-19の大流行により、2020年には電子商取引での決済が急成長しました。戸締まりや緊急の自宅待機命令により、消費者は店頭での買い物をオンラインショッピングに置き換えた。カナダ人は、COVID-19の大流行後も、日常のニーズに合わせてオンラインプラットフォームを活用し続けると思われます。多くの企業が、初めてeコマース販売プラットフォームに移行し、変貌を遂げました。これは、カナダ人がオンラインショッピングの選択肢を増やしたため、オンライン購入の増加に貢献しました。
ペイパルカナダの調査によると、カナダ人は一般的に毎月178米ドルをオンラインで消費しており、これは、カナダ人がロックダウンから回復した時点でも、パンデミック前より69米ドル増加していることが明らかになりました。この増加は、全体として、毎月のオンライン支出が20億ドル以上増加していることを意味します。
さらに、大手電子商取引企業が提供する革新的な決済ソリューションが、電子商取引市場の成長への道をさらに切り開いた。オンライン・ショッピングに使用するクレジットカードのキャッシュバックやロイヤリティ・プログラムは、この市場の変化に大きな影響を及ぼしています。Payments Canadaによると、カナダ人の78%が自分のカードに特典を付けているそうです。これらの特典プログラムのほとんどは、旅行、一般、キャッシュバック特典など、さまざまな方法でポイントを発行しています。
また、カナダでは、高いインターネット普及率と携帯電話普及率に支えられ、Mコマースの進化によりオンラインショッピングがさらに盛んになっています。さらに、Eコマース企業が提供する革新的な決済ソリューションにより、決済のチェックアウトが容易になり、多くの企業がオンライン購入用のデジタルウォレットを提供しています。さらに、多くの電子商取引企業がBNPLのようなリアルタイム決済を提供しており、消費者の電子商取引への移行を引き付けています。


リアルタイムペイメントは、国内で大きな牽引役となることが期待される


カナダの決済市場では、Buy Now Pay Laterサービスが急速に発展しています。BNPLは、消費者がオンラインショッピングを複数回に分けて支払うことを可能にし、多くの場合、金利0%、手数料なしで利用できます。Klarna、Affirm、PayBright、Afterpayなどの大手決済プロバイダーは、Buy Now Pay Laterなどのリアルタイム決済サービスをカナダの消費者に提供しています。
さらに、最新のBNPLサービスの多くは、販売時にオンラインでほぼ瞬時にアクセスでき、衣類、日用品、食料品、娯楽、旅行など、以前よりはるかに幅広い(そして安価な)商品やサービスの支払いに利用できるようになっています。このような要因が、この地域におけるリアルタイム決済の成長をさらに加速させています。
ペイメント・カナダは、カナダの決済システムを所有・運営する公共目的組織です。ペイメンツ・カナダは、カナダの決済を近代化し、カナダのリアルタイム決済システムであるReal-Time Railを立ち上げるため、リアルタイム決済のエコシステムと密接に連携しています。ペイメント・カナダが運営し、カナダ銀行が規制するRTRにより、カナダ人は24時間365日、数秒で支払いを開始し、取り消し不能な資金を受け取ることができるようになります。このシステムはISO 20022データ標準を活用し、支払いのたびに移動する支払い情報をサポートします。RTRは2022年に開始される予定です。
ペイメンツ・カナダは、リアルタイム鉄道決済システムのために、地域の大手決済ソリューションプロバイダー企業と提携しています。例えば、2021年3月、ペイメンツ・カナダは、カナダのリアルタイム決済システム「RTR(Real-Time Rail)」の交換ソリューションプロバイダーとしてInterac Corp.を選定したと発表しています。この発表は、カナダ銀行の参加も含めた選考過程を経たものです。
さらに、インターアクが提供するエクスチェンジ・ソリューションにより、RTRに参加するペイメント・カナダのメンバーは、RTRの決済メッセージを送受信することができます。この提携により、インターアクはカナダの決済エコシステムにおける既存のインフラと、約300の金融機関との接続性を活用することになります。RTR決済をリアルタイムで行うために、交換ソリューションは、MastercardのVocalinkが提供する清算・決済ソリューションと連動する予定です。これにより、カナダの決済市場におけるリアルタイム決済の機能がさらに強化されることになります。


競合他社の状況

カナダの決済市場における競争は、現在少数の大手企業が大きなシェアを占めているため、緩やかなものとなっているようです。これらの大手企業は、革新的な電子資金移動技術を提供し、より多くの市場シェアを獲得するためにM&Aを積極的に行っています。カナダの決済市場における主要プレーヤーには、Mastercard Inc.、Visa Inc.、Interac Corp.、PayPalなどがあります。


2022年5月 - カナダのイノベーションを強化する継続的な取り組みの一環として、MastercardはBC州バンクーバーにあるGlobal Intelligence and Cyber Centre of Excellence(「センターオブエクセレンス」)に「Experience Centre」を公開し、地元、国内、海外の技術コミュニティが、サイバーセキュリティのイノベーションに共同で取り組むよう呼びかけました。エクスペリエンスセンターでは、バンクーバーで開発されたものを含め、すでにグローバルにデジタル決済を保護しているMastercardの新しい製品やソリューションも紹介されています。
2022年4月-決済イノベーションのリーダーであるVoPayは、ヨーロッパに拠点を置く融資ソフトウェアベンダーであるHES FinTechと提携し、フィンテック企業の融資管理ポートフォリオの拡大を継続すると発表しました。この戦略的パートナーシップにより、カナダの金融機関は豊富な機能を持つ単一のソリューションを使用して、より革新的なローン技術とリアルタイムの銀行口座決済を利用できるようになり、成長する融資市場で競合他社を凌駕しながら金融機関の規模拡大を支援することが可能になります。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in Canada
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in Canada
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in Canada

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Proliferation of E-commerce, Including the Rise of M-commerce, is expected to drive the Payments Market
5.1.2 Enablement Programs by Key Retailers and Government encouraging digitization of the market
5.1.3 Growth of Real-time Payments, especially Buy Now Pay Later and Rise of Real-Time Rail Payments in Canada
5.2 Market Challenges
5.2.1 Payment Constraints and Limits on Transfer Amounts
5.3 Market Opportunities
5.3.1 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.3.2 Sending and Receiving Money Internationally Presents Strong Growth Prospect
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Canada (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Canada
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Canada

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Matercard Inc.
7.1.2 Visa Inc.
7.1.3 Interac Corp.
7.1.4 PayPal
7.1.5 Apple Pay (Apple Inc.)
7.1.6 Google Pay (Google LLC)
7.1.7 American Express Company
7.1.8 Wealthsimple Cash (Wealthsimple Technologies Inc.)
7.1.9 Stripe, Inc
7.1.10 Clearly Payments Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Canada payments market is expected to register a CAGR of 15.4% during the period of 2022-2027. The primary factor driving the growth of the market in the region is the recurring payments setups, online payments, and robust growth in E-commerce, among others.

Key Highlights
New payment technologies give Canadians more choice, and the options are getting faster, easier to use, and more convenient. Likewise, payment systems now offer more speed; and more than ever, they’re globally connected and easy to access. The Bank of Canada invests in backup systems to ensure smooth and resilient operations, even in disruptive events.
Furthermore, as per the Bank of Canada, about 30 million financial transactions take place in Canada daily. Credit cards, debit cards, and electronic fund transfers are Canada's most preferred payment options.
Payments Canada operates the country’s two main payment systems, which the Bank oversees: The Large Value Transfer System (LVTS) and The Automated Clearing Settlement System (ACSS). Banks and other financial institutions use the LVTS to make very large payments safely and instantly. At the same time, ACSS settles small-value retail transactions between buyers and sellers that are paid by cheque, debit, or pre-authorized payments.
There has been a rapid technological change in the field of electronic money and payments in recent years in the region. The trend toward electronic payments is likely to accelerate in the future. These developments can fundamentally change how Canadians pay for goods and services over the Internet and in traditional point-of-sale transactions.
Innovation in payment technology has increased the country’s productivity and expanded the size of the Canadian economy. Banks in Canada are heavily invested in Payment Canada’s payment modernization project, including the Real-time Rail, which will allow Canadians to make payments and receive funds in seconds every hour of every day. This is in addition to investments that have been made in Canada’s high-value payment system, which is the backbone of Canada’s financial market infrastructure.
However, payment constraints and transfer limits are the most prevalent payment challenges in the Canada payments market, which can hamper the market's growth. These encounters primarily relate to either limit on transfer amounts or payment choice constraints when consumers cannot choose their preferred payment method.
The COVID-19 pandemic deeply impacted the payment industry in Canada. Lockdowns and brick-and-mortar business closures restricted Canadians from making in-person purchases and changed the way they transacted before the outbreak. While overall spending decreased due to concerns about the economy and personal finances, Canadians spent more money online, accelerating the shift from cash to digital payments. At the same time, there was a sharp rise in contactless payment solutions, such as cards, smartphones, and wearable devices.


Key Market Trends

High Proliferation of E-commerce, Including the Rise of M-commerce, is expected to drive the Payments Market


Canada is a lucrative and high-spending e-commerce market. As per the IMF, Canada’s economy is forecast to grow by 3.9% in 2022 and 2.85 in 2023. Furthermore, as per World Bank data, the average Canadian earns USD 43,450 a year, 27% more than the average EU citizen.
The COVID-19 pandemic helped fuel sharp growth in e-commerce payments in 2020. Due to lockdown and emergency stay-at-home orders, consumers replaced in-store with online shopping. It is likely that Canadians will continue to leverage online platforms for everyday needs, even after the COVID-19 pandemic. Many businesses transformed by moving to e-commerce sales platforms for the first time. This contributed to the rise in online purchases, as Canadians had more choices for online shopping.
A PayPal Canada survey revealed that Canadians, in general, are spending USD 178 each month online, an increase of USD 69 from pre-pandemic, even as Canadians emerge from lockdown. Overall, this increase represents more than USD 2 billion in monthly online spending.
Furthermore, the innovative payment solutions offered by leading E-commerce companies further paved the way for the growth of the E-commerce market. Lucrative cashback and loyalty programs on the credit card used for online shopping heavily influence the shift. As per Payments Canada, 78% of Canadians have a reward linked to their cards. Most of these reward programs issue points in various ways, including travel, general, and cashback rewards.
Moreover, in Canada, the evolution of M-commerce is further proliferating online shopping, supported by a high internet penetration rate and mobile penetration rate. Furthermore, innovative payment solutions offered by E-commerce companies make payments checkout easy, with many of them offering digital wallets for online purchases. Furthermore, many E-commerce companies offer real-time payments like BNPL, attracting consumers to move toward E-commerce.


Real-time Payments are expected to gain significant traction in the country


Buy Now Pay Later services are rapidly evolving in the Canada payments market. BNPL allows consumers to divvy up an online purchase into multiple payments, often at 0% interest and without fees. Various leading payments providers such as Klarna, Affirm, PayBright, and Afterpay is providing Real-time payments such as Buy Now Pay Later services to consumers in the region.
Furthermore, Many modern BNPL services can be accessed almost instantly online at the point of sale and can be used to pay for a much broader (and less expensive) range of products and services than before, including clothing, household essentials, groceries, entertainment, travel, and so on. This factor is further proliferating the growth of Real-time payments in the region.
Payments Canada is a public purpose organization that owns and operates Canada’s payments systems. Payments Canada is working closely with the Real-time payments ecosystem to modernize Canada’s payments and to launch Canada's Real-time payment system, Real-Time Rail. Operated by Payments Canada and regulated by the Bank of Canada, the RTR will allow Canadians to initiate payments and receive irrevocable funds in seconds, 24/7/365. Leveraging the ISO 20022 data standard, the system will support payment information traveling with every payment. The RTR is expected to launch in 2022.
Payments Canada is partnering with the leading payments solutions provider companies in the region for the Real-Time Rail Payments system. For instance, in March 2021, Payments Canada announced the selection of Interac Corp. as the exchange solution provider for Canada’s real-time payments system, the Real-Time Rail (RTR). The announcement follows a selection process that includes participation from the Bank of Canada.
Furthermore, the exchange solution provided by Interac will allow Payments Canada members participating in the RTR to send and receive RTR payment messages. The partnership will leverage Interac’s existing infrastructure in Canada’s payment ecosystem and its existing connectivity to nearly 300 financial institutions. To enable the settlement of RTR payments in real-time, the exchange solution will interface with the clearing and settlement solution being provided by Mastercard's Vocalink. This will further enhance the capabilities of the Canada payments market in real-time payments.


Competitive Landscape

The competition in the Canada payments market appears to be moderate as few of the major players currently hold significant market share. These major players are offering innovative electronic fund transfer technologies and indulging in mergers and acquisitions to gain more market share. Major players in the Canada payments market include Mastercard Inc., Visa Inc., Interac Corp., and PayPal, among others.


May 2022 - As part of its ongoing commitment to strengthening Canadian innovation, Mastercard unveiled the " Experience Centre" at its Global Intelligence and Cyber Centre of Excellence ("Centre of Excellence") in Vancouver, BC, where local, national, and international tech communities are invited to collaborate on cyber security innovation. The Experience Centre also features emerging Mastercard products and solutions that are already securing digital payments globally, including those developed locally in Vancouver.
April 2022 - VoPay, a leader in payment innovation, announced that it has partnered with HES FinTech, a European-based lending software vendor, to continue the fintech company’s growing loan management portfolio. The strategic partnership will enable Canadian lenders to access more innovative loan technology and real-time bank account payments using a single solution with rich functionality, helping lenders scale up while outperforming competitors in the growing lending market.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in Canada
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in Canada
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in Canada

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Proliferation of E-commerce, Including the Rise of M-commerce, is expected to drive the Payments Market
5.1.2 Enablement Programs by Key Retailers and Government encouraging digitization of the market
5.1.3 Growth of Real-time Payments, especially Buy Now Pay Later and Rise of Real-Time Rail Payments in Canada
5.2 Market Challenges
5.2.1 Payment Constraints and Limits on Transfer Amounts
5.3 Market Opportunities
5.3.1 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.3.2 Sending and Receiving Money Internationally Presents Strong Growth Prospect
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Canada (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Canada
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Canada

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Matercard Inc.
7.1.2 Visa Inc.
7.1.3 Interac Corp.
7.1.4 PayPal
7.1.5 Apple Pay (Apple Inc.)
7.1.6 Google Pay (Google LLC)
7.1.7 American Express Company
7.1.8 Wealthsimple Cash (Wealthsimple Technologies Inc.)
7.1.9 Stripe, Inc
7.1.10 Clearly Payments Inc.

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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