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米国の通関仲介市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


United States Customs Brokerage Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

米国の通関仲介市場は40億米ドル以上と推定され、予測期間中に3.5%以上のCAGRで成長すると見込まれています。 主なハイライト 米国の通関仲介市場は着実に成長しており、この成長は予測期間中も続くと予想さ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

米国の通関仲介市場は40億米ドル以上と推定され、予測期間中に3.5%以上のCAGRで成長すると見込まれています。

主なハイライト
米国の通関仲介市場は着実に成長しており、この成長は予測期間中も続くと予想されます。米国の税関・国境警備局(CBP)が処理するエントリー数は、輸入の増加に伴い着実に増加しています。
2019年には、2.7兆米ドルの輸入品が処理され、米国の入港地では3,550万件のエントリーと2,870万個以上の輸入貨物コンテナに相当します。
継続的に変化する貿易環境とコンプライアンスの複雑化が、特にセクション301を用いた通関仲介サービスの需要を高めています。
米国CBPは、2019年に約807億米ドルの関税、税金、その他の料金を徴収しており、その中には719億米ドルの関税が含まれています。2019年に徴収した関税総額は、2018年と比較すると70%以上増加しています。
通関業者の市場は、特に国境沿いで多数のブローカーが営業しており、競争が激しい。しかし、大手企業が大きな市場シェアを占めています。
税関仲介サービスを提供する企業は、市場での競争力を高めるために研究開発活動に投資しています。合理化された、より効果的な通関手続きを短納期で行いたいという需要が高まっていることから、研究開発費は予測期間中に増加することが予想されます。
通関業者を含む世界中の物流プレーヤーは、ブロックチェーン技術の応用を模索しています。例えば、Blockchain In Transport Alliance(BiTA)は、ブロックチェーンの導入を推進するために、物流プレーヤーなどが結成したアライアンスです。
2019年3月、リビングストンはBlockchain in Transport Alliance(BiTA)への加盟を発表しました。このメンバーシップにより、同社は、国際貨物の世界でデジタル化されたビジネス取引の中核となる、急速に発展するブロックチェーン技術の進化した業界標準に意見を提供することができます。


主な市場動向

輸入品の増加が米国の通関仲介市場を牽引。

貨物輸送の手配は、米国への輸入量に大きく影響されます。そのため、消費者向けの完成品や国内生産のための半製品の投入に関する通関規制に関する業界サービスへの需要が高まっています。輸入量の増加は、通関業の市場にとって主要な推進要因です。2018年には9%以上の成長があるのに対し、2019年の輸入量は2018年と比較して安定していました。2019年の減速は、米国と中国の貿易戦争に起因すると考えられます。

製造業は、さらなる加工のためのインプットとして、原材料、または半製品のタイムリーで信頼性の高い配送に依存しています。また、完成品を倉庫や配送センターに輸送することも必要です。製造業の需要を決定する主な要因は、個人消費である。ジャストインタイム(JIT)在庫への傾向は、メーカーがより少量でより頻繁な配送を求めるため、輸送サービスへの需要を増加させている。JITでは、必要なときに必要なだけ資材を購入することで、在庫コストを削減し、収益性を向上させることができます。このようなタイムリーな配送のためには、効率的な通関が重要であり、通関業者が必要とされています。

米国の通関業者市場は海上輸送が主流。

海上貨物輸送は、国際貨物輸送の主要な輸送手段です。海上輸送の場合、モード別の通関件数が最も多いため、通関業者の市場規模も大きくなります。航空貨物輸送は、生鮮品、化学品、貴重品の需要の高まりや、商品のジャストインタイム生産の需要の高まりにより、需要が増加しています。米国の航空貨物輸送の通関市場は、他の輸送手段と比較して、予測期間中に急速な成長が見込まれています。

米国では、道路による貨物輸送が主要な輸送手段であり、経済成長の重要な要因となっています。米国と北米のパートナーであるカナダ、メキシコとの間の道路、鉄道、パイプラインを含む国境を越えた陸上輸送は着実に増加しており、USMCAによって今後も成長が見込まれています。国境を越えた陸上輸送のための通関サービスは非常に細分化されており、多くの小規模なブローカーが各国境の入口で営業している。

競合状況

米国の通関業者の市場はかなり細分化されている。多数の通関業者が市場に参入しているため、競争が激しくなっています。市場のトッププレーヤーは、ユナイテッド・パーセル・サービス(United Parcel Service)とフェデックス・コーポレーション(FedEx Corporation)です。また、Livingston International、Expeditors、A.N. Deringer、C.H. Robinsonなどの企業もあります。エントリー数から推定すると、フェデックスとUPSの2社で市場全体の約35%を占めています。上位5~10社で市場の50%以上を占めていますが、残りのシェアを占める企業は数が多く、シェアも非常に少ないのが現状です。

これらの企業以外にも、DB SchenkerやKuehne + Nagelなどの大手グローバル・フレイト・フォワーディング企業も米国の通関市場で優れたサービスを提供しています。過去10年間に多くの買収が行われており、APLロジスティクスによるカーマイケル、FPA通関業者を買収したリビングストンなどがあります。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Insights on Imports and Custom Brokerage Services by State
4.6 Brief on Customs Brokerage as a Freight Forwarding Function
4.7 Insights on Standalone or Predominant Customs Brokerage Operations-only Firm - Penetration in the Market
4.8 Review of Customs Brokerage Costs as Percentage of Total Logistics Spend
4.9 Shipper Insourcing vs. Outsourcing Trends in Customs Brokerage Related Tasks
4.10 Overview of Customs Pricing
4.11 Insights on Customs Brokerage Services by End-user Industry
4.12 Insights from Industrial Surveys

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Mode of Transport
6.1.1 Sea
6.1.2 Air
6.1.3 Cross-border Land Transport

7 MARKET OVERVIEW FOR SOLUTIONS ALLIED TO CUSTOMS BROKERAGE SERVICE
7.1 Software
7.2 Consulting
7.3 Contract Logistics-based Customs Brokerage
7.4 Other Related Value-added Services

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Overview (Market Share and Major Players)
8.2 Company Profiles
8.2.1 United Parcel Service Inc.
8.2.2 FedEx Corporation
8.2.3 Deutsche Post DHL group
8.2.4 Expeditors International
8.2.5 Livingston International
8.2.6 A.N. Deringer
8.2.7 C.H. Robinson
8.2.8 Carmichael International
8.2.9 Charter Brokerage LLC
8.2.10 CH Powell Company*
8.3 Other Companies (Key Information/Overview)
8.3.1 Trans American Customhouse Brokers Inc., GHY International, Flexport Inc. Purolator International, Samuel Shapiro & Company, Inc., Scarbrough International, Ltd.*

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 APPENDIX
10.1 GDP Distribution, by Activity and Region
10.2 Insights on Capital Flows
10.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
10.4 Exports and Imports Statistics of the United States

 

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Summary

The United States Customs Brokerage market is estimated to be valued at more than USD 4 billion and is estimated to grow at a CAGR of more than 3.5% during the forecast period.

Key Highlights
The Market for customs brokerage in United States has been growing steadily and the growth is expected to continue through the forecast period. The number of entries processed by US Customs and Border Protection (CBP) has been increasing steadily with increasing imports.
In 2019, USD 2.7 trillion of imports were processed, equating to 35.5 million entries and more than 28.7 million imported cargo containers at the US ports of entry.
The continuously changing trade environment and increasing complexity of compliance are driving the demand for customs brokerage services, especially with section 301.
The US CBP has collected approximately USD 80.7 billion in duties, taxes, and other fees in 2019, which includes USD 71.9 billion in duties. The total duties collected in 2019 has increased by more than 70% when compared to 2018.
The market for customs brokerage is highly competitive with large number of brokers operating, especially along the borders. However, the major players account for significant market share.
The companies providing customs brokerage services are investing in research and development activities to gain competitive edge in the market. As the demand for streamlined and more effective customs clearance process in short turnaround times is growing, R&D spending is expected to increase through the forecast period.
The logistics players across the world, including customs brokers are exploring the application of blockchain technology. For instance, Blockchain In Transport Alliance (BiTA) is an alliance formed by logistics and other players to drive the adoption of blockchain.
In Mar 2019, Livingston announced its membership in the Blockchain in Transport Alliance (BiTA). The membership allows the company to provide input into an evolving set of industry standards for rapidly developing blockchain technology that will serve as the core of digitized business transactions in the world of international freight.


Key Market Trends

Growth in Imports Driving the US Customs Brokerage Market:

Freight transportation arrangements are more influenced by the volume of imports into the United States, which increases demand for industry services regarding customs regulations for finished consumer goods and semi-finished inputs to domestic production. The growth in imports is a prime driving factor for customs brokerage market. The imports of the country remained steady in 2019 when compared to 2018, while there is growth of more than 9% in 2018. The slowdown in 2019 can be attributed to US-China trade war.

The manufacturing sector depends on timely and reliable deliveries of raw materials, or semi-finished products as inputs to further processing. It also requires finished products to be transported to warehouses or distribution centers. The major determinant of manufacturing demand is consumer spending. The trend toward just-in-time (JIT) inventories has also created increased demand for transportation services, as manufacturers seek smaller and more frequent deliveries. JIT allows companies to improve profitability by purchasing materials only as needed, thereby reducing inventory costs. For such timely delivery needs, efficient customs clearance is of high importance driving the need for customs brokers.

Sea Transportation Dominates the US Customs Brokerage Market:

Maritime freight transport is the major mode of transport of international transport of goods. The number of customs entries by mode is highest in case of Sea transport and so, the revenue of customs brokerage market. The demand for air freight transport is increasing with growing demand for perishables, chemicals & valuables, and the rising demand for just-in-time production of goods. The US Customs Brokerage Market for Air freight transport is expected to witness faster growth over the forecast period when compared to other modes of transport.

The road freight movement of goods is the dominant mode of transportation in the United States and is an important factor for the economic growth. The cross-border land transport, including road, rail, and pipeline transport between US and North American partners Canada and Mexico is increasing steadily and is expected to grow in future driven by USMCA. The customs brokerage services for cross-border land transport is highly fragmented with many number of small brokers operating at each border portof entry.

Competitive Landscape

The market for Customs Brokerage in United States is fairly fragmented. With many number of customs brokers operating in the market, the competition is high. The top players in the market include United Parcel Service, and FedEx Corporation. Some other significant players include Livingston International, Expeditors, A.N. Deringer, and C.H. Robinson. Based on number of entries, it was estimated that FedEx and UPS together account for almost 35% of the total market. Although the top five to ten players take up more than 50% of the market, the companies that account for the remaining market share are more in number with very less market shares.

Apart from these players, the major global freight forwarding companies such as DB Schenker, and Kuehne + Nagel also have good service offering in the US customs brokerage market. A lot of acquisitions have occurred in the past decade such as Carmichael by APL Logistics, and Livingston acquiring FPA Customs brokers and many others, etc.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Insights on Imports and Custom Brokerage Services by State
4.6 Brief on Customs Brokerage as a Freight Forwarding Function
4.7 Insights on Standalone or Predominant Customs Brokerage Operations-only Firm - Penetration in the Market
4.8 Review of Customs Brokerage Costs as Percentage of Total Logistics Spend
4.9 Shipper Insourcing vs. Outsourcing Trends in Customs Brokerage Related Tasks
4.10 Overview of Customs Pricing
4.11 Insights on Customs Brokerage Services by End-user Industry
4.12 Insights from Industrial Surveys

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Mode of Transport
6.1.1 Sea
6.1.2 Air
6.1.3 Cross-border Land Transport

7 MARKET OVERVIEW FOR SOLUTIONS ALLIED TO CUSTOMS BROKERAGE SERVICE
7.1 Software
7.2 Consulting
7.3 Contract Logistics-based Customs Brokerage
7.4 Other Related Value-added Services

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Overview (Market Share and Major Players)
8.2 Company Profiles
8.2.1 United Parcel Service Inc.
8.2.2 FedEx Corporation
8.2.3 Deutsche Post DHL group
8.2.4 Expeditors International
8.2.5 Livingston International
8.2.6 A.N. Deringer
8.2.7 C.H. Robinson
8.2.8 Carmichael International
8.2.9 Charter Brokerage LLC
8.2.10 CH Powell Company*
8.3 Other Companies (Key Information/Overview)
8.3.1 Trans American Customhouse Brokers Inc., GHY International, Flexport Inc. Purolator International, Samuel Shapiro & Company, Inc., Scarbrough International, Ltd.*

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 APPENDIX
10.1 GDP Distribution, by Activity and Region
10.2 Insights on Capital Flows
10.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
10.4 Exports and Imports Statistics of the United States

 

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