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チュニジアの穀物市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Tunisia Grain Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

チュニジアの穀物市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR3.5%を記録すると予測されています。チュニジアの一人当たりの小麦消費量は北アフリカ地域で最も多く、年間258kgに迫ります。また、小麦を使った食品を... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

チュニジアの穀物市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR3.5%を記録すると予測されています。チュニジアの一人当たりの小麦消費量は北アフリカ地域で最も多く、年間258kgに迫ります。また、小麦を使った食品を多く必要とするアルジェリアやリビアからの観光客(200万人以上)により、さらなる小麦の需要が生まれています。チュニジアの小麦消費量は、毎年約300万トン。今後3年間で、チュニジアの穀物生産量を270万トンにするための戦略が立てられました。

チュニジアでは穀物は重要な作物で、約120〜150万haを占め、そのうちパンコムギが約13%、デュラム小麦が45%、大麦が42%植えられている。2016-2017年の穀物総生産量は約150万トンに達し、そのうち小麦は110万トン、大麦は40万トンであった。農業省の報告によると、2017-2018年中の小麦と大麦の作付面積はそれぞれ72万4000haと53万4000haで、生産量はそれぞれ120万メートルトンと50万メートルトンに増加した。

主な市場動向

国内生産の増加

チュニジアの農業は労働集約的で、肥料や農薬の使用量も非常に少ない。ほとんどの農家は機械化が進んでおらず、畑を耕すのに米国の5倍の時間がかかる。農地のほとんどは非常に小さな農場に分割されているため、生産効率は非常に悪く、農場の80%は20ヘクタール以下、50ヘクタール以上の農場はわずか3%しかない。チュニジア地方では、小麦、大麦、ソルガムが主な穀物として生産されています。2018年、同地域では小麦15万トン、粗粒穀物76万2377トン、大麦70万トンが国産化され、2017年と比較するとそれぞれ35.83%、42.97%、46.44%増となった。

ビール製造のための大麦輸入の増加

フランス、ウクライナ、イギリス、ロシア、ルーマニア、アルゼンチン、フィンランド、エストニアなどが、チュニジアが大麦を輸入している主な地域である。チュニジアのアルコール飲料の販売量では、非常に多くの消費者の恩恵を受けて、ビールが引き続き主流を占めている。世界保健機関(WHO)によると、アルコール飲料を消費するチュニジア人の72%がビールを好んで飲んでおり、地元で生産される世界的なビールが競争力を独占している状況となっています。国際的なビールブランドの現地製造は、2018年に数量で2位となったSONOBRAが主導しています。したがって、ビール製造の主原料である大麦には常に大きな需要があり、この地域の大麦輸入の成長要因を示唆しています。

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 PESTLE Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Cereal
5.1.1 Production Analysis
5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.5 Price Trend Analysis
5.2 Pulse
5.2.1 Production Analysis
5.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.2.5 Price Trend Analysis
5.3 Oilseeds
5.3.1 Production Analysis
5.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.3.5 Price Trend Analysis

6 International Trade and Price Scenarios (Major Crops)
6.1 Barley
6.2 Wheat
6.3 Corn
6.4 Broad Bean
6.5 Chickpea
6.6 Lentil
6.7 Dry Pea
6.8 Soybean
6.9 Sunflower
6.10 Rapeseed
6.11 Peanut

7 COMPETITIVE ANALYSIS
7.1 Distribution Network and Retail Analysis
7.2 List/Profile of Key Players

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Tunisian grain market is estimated to witness a CAGR of 3.5% during the forecast period, 2020-2025. Tunisia has the highest per capita consumption of wheat in the North African region, which is close to 258 kg per year. Further demand for wheat is created by visitors every year from Algeria and Libya (over two million) who have high requirements of wheat-based food products. The total Tunisian wheat consumption is around 3 million metric ton, every year. A strategy was formulated to reach 2.7 million metric ton of cereal production over the next three years, in Tunisia.

Cereals are important crops in Tunisia and occupy about 1.2-1.5 million ha, of which about 13% is planted with bread wheat, 45% with durum wheat, and 42% in barley. Total cereal production in 2016-2017 reached about 1.5 million metric ton, including 1.1 million metric ton of wheat and 400,000 metric ton of barley. The Ministry of Agriculture reported that the area planted for wheat and barley during 2017-2018 to be 724,000 ha and 534,000 ha, respectively, with increased production of 1.2 million metric ton and 500,000 metric ton, respectively.

Key Market Trends

Increased Domestic Production

Tunisia's agricultural sector is highly labor-intensive and uses very low levels of fertilizers and pesticides. Most of the farms are not highly mechanized, and plowing a field takes five times longer than in the United States. Most of the land is split into very small farms, making production much less efficient, with 80% of the farms being smaller than 20 hectares, and only 3% is larger than 50 hectares. Wheat, barley, and sorghum are the majorly produced grains in the Tunisian region. In 2018, 1500,000 metric ton of wheat, 762,377 ton of coarse grains, and 700,000 ton of barley was domestically produced in the region, which was a 35.83%, 42.97%, and 46.44% increase, respectively, in production when compared to 2017.

Rising Barley Imports for Beer Production

France, Ukraine, the United Kingdom, Russia, Romania, Argentina, Finland, and Estonia are some of the major regions from where Tunisia imports barley. Beer continues to dominate the volume sales of alcoholic drinks in Tunisia, benefiting from a very high number of consumers. According to the World Health Organization (WHO), 72% of Tunisians who consume alcoholic drinks prefer beer, making the locally produced global beers dominate the competitive landscape. The local manufacture of international beer brands is led by SONOBRA, which ranked second in terms of volume, in 2018. Hence, there is always a significant demand for barley, the main ingredient in the production of beer, which implies a growth factor for barley import in the region.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 PESTLE Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Cereal
5.1.1 Production Analysis
5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.1.5 Price Trend Analysis
5.2 Pulse
5.2.1 Production Analysis
5.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.2.5 Price Trend Analysis
5.3 Oilseeds
5.3.1 Production Analysis
5.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
5.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
5.3.5 Price Trend Analysis

6 International Trade and Price Scenarios (Major Crops)
6.1 Barley
6.2 Wheat
6.3 Corn
6.4 Broad Bean
6.5 Chickpea
6.6 Lentil
6.7 Dry Pea
6.8 Soybean
6.9 Sunflower
6.10 Rapeseed
6.11 Peanut

7 COMPETITIVE ANALYSIS
7.1 Distribution Network and Retail Analysis
7.2 List/Profile of Key Players

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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