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タイのクーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、予測(2022年~2027年)


Thailand Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

タイのクーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)市場は12億米ドル以上と推定され、予測期間中に7.5%以上のCAGRで成長すると見込まれています。 主なハイライト 東南アジアの中心に位置するタイは、優れた道... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

タイのクーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)市場は12億米ドル以上と推定され、予測期間中に7.5%以上のCAGRで成長すると見込まれています。

主なハイライト
東南アジアの中心に位置するタイは、優れた道路網に支えられ、エクスプレスデリバリーサービスの市場が拡大しています。
タイの電子商取引市場の成長率が10%を超えているのに合わせて、同国の宅配便市場もここ数年、力強い成長を遂げています。
この市場の成長は、Lazada、Shopee、JD Central、Pricezaなどのオンラインマーケットプレイスでのオンラインショッピングや、Facebook、LINE、Instagramなどのソーシャルメディアでのソーシャルコマースを好むようになった消費者の行動の変化によってもたらされています。また、タイ政府が中小企業の育成を支援していることも、市場の成長を後押ししています。
今後、平均的な輸送コストは減少すると予想されます。企業は、営業コストやサービスコストの削減に注力することで、より多くの販売量を確保し、市場シェアを拡大しています。
タイの宅配便市場では外資系企業の参入が相次ぎ、市場での競争が激化しているため、新規参入企業が市場で存在感を示すことが難しくなっています。


主な市場動向

電子商取引がB2Cセグメントのシェアを牽引。

タイにおけるCEPとラストマイルの主な実現要因の一つは、活況を呈するEコマース産業です。タイではEコマース市場が拡大しているため、ラストマイルやエクスプレス配送の需要が高まっています。電子商取引の増加に伴い、以前はビジネス向けであった宅配便市場において、消費者向けの配送の割合が増加しています。タイの電子商取引物流サービス市場は、主にオンライン販売を行う中小企業の増加と、十分に接続された技術インフラによって促進されています。

企業が今後注力すべきポイントとしては、技術(自動化やスマートテクノロジーへの投資拡大)、労働力(ドライバーや技術力に対する需要の増加が見込まれる)、政府規制への対応などが挙げられます。

例えば、タイのeマーケットプレイスに出品されている商品の60%以上が大メコン圏の加盟国から輸入されていることから、大メコン圏の加盟国間の越境輸送を促進する協定(GMS-CBTA)が締結されています。同様に、タイの電子商取引企業の海外での売上も増加しているため、クロスボーダー物流に関連する規制があり、これが免税に役立っています。

国際CEP市場は大きな成長を遂げる。

タイの国際貿易の増加に伴い、国際エクスプレスサービスの需要が高まっています。政府や企業が国境を越えた電子商取引を促進し、タイの中小企業が世界市場に進出するための取り組みを行っていることが、国際CEP市場の成長を後押ししており、予測期間中に9%以上の成長が見込まれています。

政府のタイランド4.0構想には、越境取引や国際市場への商品販売の支援、CLMV諸国(カンボジア、ラオス、ミャンマー、ベトナム)との貿易の促進が含まれています。2018年4月に中国の電子商取引大手アリババとタイ政府がドリアンフルーツの販売で4億2800万米ドルの提携を行ったことで、同国の越境ECが大きく前進しました。それ以来、越境貿易、物流、決済システムなど、さまざまな分野で多くの提携や協力が行われています。

2020年2月には、タイ銀行がシンガポール、ミャンマー、カンボジアと提携し、QRコードを使った越境決済を拡大しました。この新しいデジタル決済システムは、2020年の中頃に有効になる予定です。

競合他社の状況

タイのクーリエ・エクスプレス・小包(CEP)市場は、少数のプレーヤーによる統合的な市場であり、価格競争が激しくなっています。市場の主要プレーヤーはKerry ExpressとThailand Postの2社で、この2社の市場シェアは合わせて50%以上になります。また、Nim Express、SCG Express、DHL、Lazada Expressなどの大手企業も存在します。

前述の企業以外にも、国際的な大企業がタイのCEP市場に参入しており、競争が激化しています。その中には、中国のBest LogisticsやFlash Express、インドネシアのJ & T Express、韓国のCJ Logisticsなどがあります。また、LalamoveやGrab Expressなどのオンデマンド配送業者も存在し、競争をさらに激化させています。しかし、これらの企業は比較的高い価格設定をしているため、その効果はあまり期待できません。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Overview of Logsitics and Warehousing Market in Thailand
4.6 Brief on Freight Rates (avg. cost per parcel for domestic and international transport, trends, etc.)
4.7 Spotlight on 3PL Market in Thailand
4.8 Insights on Reverse Logistics
4.9 E-Commerce Logistics Market in Thailand
4.10 Impact of COVID-19 on Thailand Logistics and CEP Markets

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Destination
6.1.1 Domestic
6.1.2 International
6.2 By Business
6.2.1 B2B (Business-to-Business)
6.2.2 B2C (Business-to-Consumer)
6.3 By End User
6.3.1 Services (BFSI (Banking, Financial Services and Insurance))
6.3.2 Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
6.3.3 Life Sciences/ Healthcare
6.3.4 Industrial manufacturing
6.3.5 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Thailand Post
7.2.2 Kerry Express (Thailand) Public Company Limited
7.2.3 TP Logistics (Thai Parcels Co., Ltd.)
7.2.4 SCG Yamato Express Company Limited
7.2.5 Nim Express Company Limited
7.2.6 Deutsche Post DHL Group
7.2.7 BEST Inc. (BEST Express Thailand)
7.2.8 CJ Logistics Thailand (CJ Express)
7.2.9 Flash Express (Thailand) Company Limited
7.2.10 Lazada Express*
7.3 Other Companies (Overview/Key Information)
7.3.1 Ninja Van, J & T Express, Lalamove, Grab Express, LINE MAN, FedEx Corporation, United Parcel Service Inc., Classic Express Services, Deliveree, Dragon Courier, Speed-D (7-Eleven)*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
9.2 Insights on Capital Flows (investments in Transport and Storage Sector)
9.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and by Country

 

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Summary

The market for Courier, Express, and Parcel (CEP) in Thailand is estimated to be valued at more than USD 1.2 billion and is estimated to grow at a CAGR of more than 7.5% during the forecast period.

Key Highlights
Thailand, being located at the heart of the Southeast Asia and supported by its superior roadways network, the express delivery services market of the country is growing.
The parcel delivery market in the country has been witnessing strong growth in the past few years in line with Thailand's e-commerce market which is also growing at more than 10%.
The growth in the market is being driven by changing consumer behaviour with growing preference for online shopping on online marketplaces such as Lazada, Shopee, JD Central, Priceza and social commerce through social media platforms such as Facebook, Line, Instagram. The support of the Thai government for developing SMEs is also propelling the growth of the market.
Going forward, the average transportation costs are expected to decrease. The companies are focusing on reducing the operating costs as well as service costs which helps them to secure more volume and gain market share.
The increasing foreign players in the Thai courier services market have increased the competition in the market, making it difficult for newer players to establish a market presence.


Key Market Trends

E-Commerce driving the share of B2C segment:

One of the major enablers of CEP and last mile in Thailand is the booming e-commerce industry. As the e-commerce market is growing in the country, the demand for last mile and express delivery is increasing. With the rise of e-commerce, the share of consumer deliveries is increasing in the formerly business-oriented parcel delivery market. The e-commerce logistics services market in Thailand is mainly fueled by the increase in the number of small and medium-sized enterprises, who sell online and well-connected technological infrastructure.

Some of the key factors that companies need to focus in future include technology (more investments in automation and smart technologies), workforce (demand for drivers and technological skills is expected to increase) and keeping up with government regulations.

For instance, the agreement on facilitating cross-border transportation between member countries in the Greater Mekong Sub-region (GMS-CBTA) as more than 60% of products on e-marketplaces in Thailand are imported from the member countries in the Greater Mekong Sub-region. Similarly, as the sales of Thai e-commerce companies are foreign countries are also increasing, there are some regulations related to cross-border logistics which help them in tax exemption.

International CEP Market to witness Significant Growth:

The increasing international trade of the country is boosting the demand for international express services. The initiatives of government as well as companies to promote cross-border e-commerce and help SMEs in Thailand to reach global markets is propelling the growth of the international CEP market, which is expected to grow at more than 9% during the forecast period.

The Thailand 4.0 initiative of the government includes supporting cross-border trading and the selling of goods to international markets and fostering trade with CLMV countries (Cambodia, Laos, Myanmar, and Vietnam). The USD 428 million partnership between Chinese e-commerce giant Alibaba with Thai government on durian fruit sales in Apr 2018 has significantly boosted the cross-border e-commerce in the country. Since then, many partnerships and collaborations have happened in various areas such as cross-border trade, logistics, payment systems, etc.

In Feb 2020, the Bank of Thailand formed an alliance with Singapore, Myanmar and Cambodia to expand cross-border payments using QR codes. The new digital payment system is scheduled to become effective in the middle of 2020.

Competitive Landscape

The Courier, Express, And Parcel (CEP) market in Thailand is consolidated in nature dominated by few players and is highly price competitive. The two key players in the market include Kerry Express and Thailand Post - the market share of these two companies together account for more than 50%. Some other significant players include Nim Express, SCG Express, DHL, and Lazada Express amongst others.

Besides the aforementioned companies, some of the large international companies have entered the Thai CEP marketspace making the competition more intense. Some of them include Best Logistics and Flash Express from China, J & T Express from Indonesia, and CJ Logistics from Korea. Additionally, there also exists some on-demand delivery companies such as Lalamove, and Grab Express which further add to competition. However, these players have less effect due to their relatively high pricing nature.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Overview of Logsitics and Warehousing Market in Thailand
4.6 Brief on Freight Rates (avg. cost per parcel for domestic and international transport, trends, etc.)
4.7 Spotlight on 3PL Market in Thailand
4.8 Insights on Reverse Logistics
4.9 E-Commerce Logistics Market in Thailand
4.10 Impact of COVID-19 on Thailand Logistics and CEP Markets

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Destination
6.1.1 Domestic
6.1.2 International
6.2 By Business
6.2.1 B2B (Business-to-Business)
6.2.2 B2C (Business-to-Consumer)
6.3 By End User
6.3.1 Services (BFSI (Banking, Financial Services and Insurance))
6.3.2 Wholesale and Retail Trade (E-commerce)
6.3.3 Life Sciences/ Healthcare
6.3.4 Industrial manufacturing
6.3.5 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Thailand Post
7.2.2 Kerry Express (Thailand) Public Company Limited
7.2.3 TP Logistics (Thai Parcels Co., Ltd.)
7.2.4 SCG Yamato Express Company Limited
7.2.5 Nim Express Company Limited
7.2.6 Deutsche Post DHL Group
7.2.7 BEST Inc. (BEST Express Thailand)
7.2.8 CJ Logistics Thailand (CJ Express)
7.2.9 Flash Express (Thailand) Company Limited
7.2.10 Lazada Express*
7.3 Other Companies (Overview/Key Information)
7.3.1 Ninja Van, J & T Express, Lalamove, Grab Express, LINE MAN, FedEx Corporation, United Parcel Service Inc., Classic Express Services, Deliveree, Dragon Courier, Speed-D (7-Eleven)*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution by Activity, Contribution of Transport and Storage Sector to economy)
9.2 Insights on Capital Flows (investments in Transport and Storage Sector)
9.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and by Country

 

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