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サウンドバー市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Soundbar Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

サウンドバーの世界市場(以下、調査対象市場)は、2020年に50億9430万米ドルとなり、2021年から2026年(以下、予測期間)の間に、年率8.6%を記録し、2026年までに83億270万米ドルに達すると予測されています。 ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

サウンドバーの世界市場(以下、調査対象市場)は、2020年に50億9430万米ドルとなり、2021年から2026年(以下、予測期間)の間に、年率8.6%を記録し、2026年までに83億270万米ドルに達すると予測されています。

主なハイライト
サウンドバー市場を牽引する主な要因の1つは、オフラインからオンラインへのメディア消費の変化です。NetflixやAmazon Primeなどのサブスクリプションベースのプラットフォームの普及が進んでいることは、サウンドバーが視聴者に強化された音質を提供するため、サウンドバーの成長を補完しています。
市場を牽引するもう一つの大きな要因は、サウンドバーに音声アシスト技術が統合されたことです。例えば、2019年5月、ボーズはGoogle VoiceAssistantに対応したサウンドバーを発売しました。Googleの音声アシスタントは、Bose Soundbar 500、およびBose Soundbar 700の自動ソフトウェアアップデートにより利用可能です。
同様に、ソノスもサウンドバー「Sonos Beam」のGoogleアシスタント連携を発表しています。このように、スマートホーム製品に柔軟性を求める顧客の要望もあってか、ベンダーにとって異なる音声アシスタント間の相互運用性は必須となりつつある。
しかし、スタンドアローンスピーカーで低価格のものが入手可能であることが、市場成長を抑制する大きな要因になると予想されます。


主な市場動向

オーディオコンテンツのワイヤレスストリーミングの需要増が市場を牽引


サウンドバーを使用する主な理由は、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングし、全体的な体験を向上させる機能です。さらに、Google、Amazonなどの音声アシスタントの統合により、消費者の体験が向上しています。
さらに、接続された通信機器を備えたスマートホームの増加がホームシアター市場を後押ししており、その結果、サウンドバー市場も活性化されています。
例えば、2019年9月、ネットジェム( コネクテッドホーム企業) は、シャープ株式会社と提携し、スマートサウンドバーの第2世代を発売しています。これは、Alexa、4K HDR10、DVB-T2チューナー内蔵、各種OTTアプリへのアクセスなどの機能を搭載しています。また、Soundbox TVの機能を通じて、自宅のワイヤレスヘッドホンやワイヤレススピーカー、Alexaエコシステムに対応したスマートホームデバイスをコントロールできるようになった。このようなサウンドバー技術の発展は、市場の需要を高めると予想されます。
さらに、エナジースターによると、米国におけるサウンドバーの総出荷台数は、2018年の約800万台から2020年には855万台に増加すると予想されています。このような出荷額の増加は、世界的にサウンドバー市場にプラスの影響を生み出します。


インドは目覚ましい成長を見せる可能性が高い


IBEFによると、インドのメディア消費は2012年から18年の間にCAGR 9 %で成長しており、米国の約9倍、中国の約2倍、さらに2019年から2025年にかけてCAGR 11.6% で成長すると予想されているため、インドはサウンドバー市場で著しい成長を示すと期待されています。このように、同産業は世界平均の成長率をはるかに上回る速度で成長すると予想されます。
さらに、同国の富裕層人口の増加に伴い、高級品の需要も増加。2019年には地政学的緊張の高まり、成長予測の鈍化、不確実性にもかかわらず、インドの超富裕層の51%が収入の増加を経験した。
インドは価格に敏感な市場であるため、ベンダーはインド市場で低価格のサウンドバーを発売している。2019年9月、Xiomiは同国でMi Soundbarのブラックカラーバリエーションを発売しましたが、これは同じ仕様を高いレンジで提供している他の競合製品と比較して、安価なサウンドバーと考えられています。
さらに、Broadcast Audience Research Council Indiaによると、2018年のインドにおけるテレビ普及率は66%で、視聴者1人あたりのテレビ視聴に費やす平均時間は4時間6分であるとのことです。したがって、この地域ではテレビ産業が拡大する大きな可能性があり、テレビと組み合わせたサウンドバーは、音と視聴体験を増強し、この地域の市場を牽引することが期待されます。


競合他社の状況

サウンドバー市場には、ポークオーディオ(DEI Holdings Inc)、サムスン電子、ボーズ株式会社、オンキヨー株式会社などのグローバルベンダーが存在するため、市場競争は激しくなっています。この市場は価格に敏感な市場ですが、各社は新製品を市場に投入することに力を注いでいます。最近の動きとしては、以下のようなものがある。


2019年10月 - Roku PlayersとWalmart Inc.が提携し、Walmartの家電ブランドOnnでRoku Smart Soundbarの廉価版を発売しました。これらのバージョンのRoku製品は、通常のバージョンよりも若干低スペックで、これらは他の小売業者の標準バージョンよりも50米ドル程度安くなると予想される。この提携により、より多くの顧客がより安い価格で製品を購入することが期待されます。
2019年8月 - Blaupunkt GmbH ( Aurelius Group) は、インドでDolby Digitalサウンドを搭載したサウンドバー1台を発売し、AmazonやFlipkartなどのオンライン・ECプラットフォームやCromaなどの実店舗で販売されています。この製品の発売により、インドにおける当社のブランド認知度が向上し、地理的なプレゼンスが強化されます。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHADOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis​
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers​
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry​​
4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry
4.5 Market Drivers
4.5.1 Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content
4.6 Market Restraints
4.6.1 Availability of Low-priced Stand-alone Speakers

5 INSIGHTS ON SOUNDBARS
5.1 Installation Method
5.1.1 Active Soundbar
5.1.2 Passive Soundbar
5.2 Installation Type
5.2.1 Tabletop
5.2.2 Wall-mounted
5.3 Soundbar Application
5.3.1 Home Audio
5.3.2 Commercial

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Equipment Type
6.1.1 2 Channel
6.1.2 3 Channel
6.1.3 5 Channel
6.1.4 Other Equipment Types
6.2 Geography
6.2.1 North America
6.2.1.1 United States
6.2.1.2 Canada
6.2.2 Europe
6.2.2.1 United Kingdom
6.2.2.2 Germany
6.2.2.3 France
6.2.2.4 Rest of Europe
6.2.3 Asia-Pacific
6.2.3.1 China
6.2.3.2 Japan
6.2.3.3 India
6.2.3.4 South Korea
6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
6.2.4 Latin America
6.2.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Blaupunkt GmbH (Aurelius Group)
7.1.2 VIZIO Inc.
7.1.3 Edifier International Ltd
7.1.4 Sonos Inc.
7.1.5 Xiaomi Corporation
7.1.6 Hisense Home Appliance Group Co. Ltd
7.1.7 Boston Acoustics Inc. (DEI Holdings Inc.)
7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
7.1.9 Panasonic Corporation
7.1.10 Koninklijke Philips NV
7.1.11 Voxx International Corporation
7.1.12 Sony Corporation
7.1.13 Onkyo Corporation
7.1.14 LG Electronics Inc.
7.1.15 Bose Corporation
7.1.16 Samsung Electronics Co. Ltd
7.1.17 Polk Audio (DEI Holdings Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The global soundbar market (henceforth, referred to as the market studied) was valued at USD 5,094.3 million in 2020, and it is expected to reach USD 8,302.7 million by 2026, registering a CAGR of 8.6%, during the period of 2021-2026 (henceforth, referred to as the forecast period).

Key Highlights
One of the major factors driving the soundbar market is the change in the consumption of media i.e. from offline to online. The increasing penetration of subscription-based platforms such as Netflix or Amazon Prime is complementing the growth of soundbar because the soundbar provides an enhanced sound quality to the viewers.
Another one of the major factors driving the market is the integration of voice assistance technology in the soundbar. For instance, in May 2019, Bose launched soundbars that supports Google VoiceAssistant. Google's voice assistant is available via an automatic software update on Bose Soundbar 500, and Bose Soundbar 700.
Similarly, Sonos also announced the Google Assistant integration for the Sonos Beam soundbar. Thus, interoperability between different voice assistants is becoming essential for the vendors, perhaps due to customers wanting flexibility in their smart home products.
However, the availability of low-priced in stand-alone speakers is expected to be a significant factor in restraining market growth.


Key Market Trends

Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content Drives the Market


The primary reason behind using the soundbar is their ability to stream audio content wirelessly and enhance the overall experience. Further, the integration of voice assistants such as Google, Amazon, etc. is boosting the experience of the consumers.
Moreover, increasing the number of smart homes that are equipped with connected communication devices is boosting the market for home theatre, which in result also drives the soundbar market.
For instance, in September 2019, Netgem ( connected home company) has launched the second generation of its smart soundbar in partnership with the Sharp Corporation. This is equipped with Alexa, 4K HDR10, a DVB-T2 tuner built-in, and access to a range of OTT apps. It also allowed users to control their wireless headphones and wireless speakers at home through Soundbox TV functions, as well as smart home devices that are compatible with the Alexa ecosystem. Such development in soundbar technology is expected to boost market demand.
Additionally, according to Energy Star, the total soundbar unit shipments are expected to increase from around 8 million in 2018 to 8.55 million by 2020 in the United States. This increase in the shipment value creates a positive impact on the soundbar market globally.


India is Likely to Show Remarkable Growth


India is expected to show a remarkable growth in the soundbar market because, as per IBEF, India's media consumption has grown at a CAGR of 9 % during 2012-18, almost nine times that of the US and two times that of China and is further expected to grow at 11.6% CAGR from 2019-2025. Thus, the industry is expected to grow at a much faster rate than the global average rate.
Furthermore, with the increase in the country's wealthy population, the demand for luxury products increased. Despite the increasing geopolitical tensions, slow growth forecasts, and uncertainty in 2019, 51% of the ultra-wealthy Indians experienced an increase in their income.
India is a price-sensitive market; therefore, vendors are launching low priced soundbar in the Indian Market. In September 2019, Xiomi launched a black color variant of the Mi Soundbar in the country, which is considered to be a cheap soundbar compared to other competitors who are providing the same specifications at a higher range.
Additionally, according to Broadcast Audience Research Council India, TV penetration in India stands at 66% in 2018, and the average time spent on watching TV per viewer is 4 hours and 6 minutes in India. Therefore, there is a vast potential for the TV industry to expand in the region, and when soundbar, paired with television, it augments the sound and viewing experience, which is expected to drive the market in the region.


Competitive Landscape

The soundbar market is competitive in nature because of the presence of global vendors such as Polk Audio(DEI Holdings Inc), Samsung Electronics, Bose Corporation, and Onkyo Corporation. Although the market is very price-sensitive, companies are focusing on launching new products in the market. Few recent developments are:


October 2019 - Roku Players and Walmart Inc. partnered to release cheaper versions of the Roku Smart Soundbar under Walmart’s Onn brand of electronics. These versions of Roku’s products are expected to be slightly lower-spec than the regular versions and these would be around USD 50 less than the standard versions on other retailers. This partnership is expected to attract more customers to purchase the product at a cheaper rate.
August 2019 - Blaupunkt GmbH ( Aurelius Group) launched one soundbar with Dolby Digital sound in India and is available on online and e-commerce platforms such as Amazon and Flipkart and brick and mortar stores like at Croma. This product launch enhances the company's brand visibility in India and strengthes its geographical presence.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHADOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis​
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers​
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry​​
4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry
4.5 Market Drivers
4.5.1 Increasing Demand for Wireless Streaming of Audio Content
4.6 Market Restraints
4.6.1 Availability of Low-priced Stand-alone Speakers

5 INSIGHTS ON SOUNDBARS
5.1 Installation Method
5.1.1 Active Soundbar
5.1.2 Passive Soundbar
5.2 Installation Type
5.2.1 Tabletop
5.2.2 Wall-mounted
5.3 Soundbar Application
5.3.1 Home Audio
5.3.2 Commercial

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Equipment Type
6.1.1 2 Channel
6.1.2 3 Channel
6.1.3 5 Channel
6.1.4 Other Equipment Types
6.2 Geography
6.2.1 North America
6.2.1.1 United States
6.2.1.2 Canada
6.2.2 Europe
6.2.2.1 United Kingdom
6.2.2.2 Germany
6.2.2.3 France
6.2.2.4 Rest of Europe
6.2.3 Asia-Pacific
6.2.3.1 China
6.2.3.2 Japan
6.2.3.3 India
6.2.3.4 South Korea
6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
6.2.4 Latin America
6.2.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Blaupunkt GmbH (Aurelius Group)
7.1.2 VIZIO Inc.
7.1.3 Edifier International Ltd
7.1.4 Sonos Inc.
7.1.5 Xiaomi Corporation
7.1.6 Hisense Home Appliance Group Co. Ltd
7.1.7 Boston Acoustics Inc. (DEI Holdings Inc.)
7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
7.1.9 Panasonic Corporation
7.1.10 Koninklijke Philips NV
7.1.11 Voxx International Corporation
7.1.12 Sony Corporation
7.1.13 Onkyo Corporation
7.1.14 LG Electronics Inc.
7.1.15 Bose Corporation
7.1.16 Samsung Electronics Co. Ltd
7.1.17 Polk Audio (DEI Holdings Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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