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輸送用コンテナ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Shipping Containers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecas(2022 - 2027)

海運用コンテナ市場は、期間中(2021~2026年)に4.3%の成長率を記録すると予測されています。COVID-19は世界のコンテナ輸送能力に影響を与え、2020年5月にはすべての主要航路で11%の出航がキャンセルされた。ド... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

海運用コンテナ市場は、期間中(2021~2026年)に4.3%の成長率を記録すると予測されています。COVID-19は世界のコンテナ輸送能力に影響を与え、2020年5月にはすべての主要航路で11%の出航がキャンセルされた。ドライバルク船やタンカー船などのコモディティ船は、需要が減少し、運賃が低下している。Very Large Containership Vessels (VLCV)が中国の港から定員のわずか10%に満たされて出港しているとの報告もある。一部の企業は、2020年1月、疫病の拡大を抑制するための政府の強制検疫措置により、一部の製造活動を停止しました。最近、2020年2月中旬に中国の各省で生産が再開されました。

業界の報告によると、COVID-19ワクチンの世界的な流通には、緊急性が高いため、航空輸送モードが最も好まれるとされています。また、このワクチンの輸送には海上冷凍コンテナへの大きな需要があります。2〜3年の間にワクチンを配布するために、6万個以上の冷凍コンテナが必要になると推定されています。

現在、リーファー・コンテナは医薬品や生鮮品の輸送に使われています。既存のリーファーコンテナの相当数がワクチンの流通に転用されるのか、それとも需要の急増に対応するために新しいコンテナが市場に投入されるのか、明確な見通しは立っていません。ワクチンの生産地は、インド、中国、フランス、英国、スイス、ロシア、日本、ブラジル、米国と表示されています。輸送用コンテナに関連する高コストが、輸送用コンテナ市場の成長を抑制すると予想されます。輸送用コンテナの価格は、そのサイズや状態によって異なります。

主な市場動向

船舶による貨物輸送の需要の増加

業界のレポートによると、海運は今後も世界のトンキロへの最大の貢献者であり続けるでしょう。2050年には、全物流量の4分の3以上が船舶による輸送になると予測されている。海上輸送は長距離の物資移動のほとんどをカバーしており、今後もその傾向が続くと思われます。現在の需要経路では、海上貨物輸送は2050年まで年平均成長率3.6%で成長すると予測されています。これにより、海上貿易量は2050年までに3倍近くに増加することになります。

2020年12月まで、アジアの主要ハブ港における貨物の横転が急増しました。これは、欧米からのコンテナ需要の高まりにより、両航路で利用可能なすべての船舶と余分なローダーを配置したにもかかわらず、ターミナルと輸送会社のキャパシティが圧倒されたためです。

2020年第2四半期の経済ロックダウンを受けて回復した米国と欧州の需要の強さは、コンテナ船市場を驚かせた。輸送会社は、2020年7月と8月に太平洋横断航路とアジア-欧州航路で始まったピークシーズンを通じて、増加する物量に対処するために利用可能な能力を回復させ、それは2021年まで続きました。

また、複数の船会社がローダーやスイーパーを追加配備し、需要の高まりに対応しました。しかし、ロールオーバー比率を下げるには不十分であり、貨物レベルがまだ上昇していることを示しています。一方、需要水準の上昇に対応するために配備された余剰のローダー能力は、ほとんど効果がないようです。

水路による貨物輸送は、他の輸送手段に比べて費用対効果が高く、安全な移動手段であることなどから、需要が高まっています。

ドライコンテナの需要

ドライコンテナの成長を促す重要な要因のひとつに、複合一貫輸送の拡大があります。複合一貫輸送は、投資額が少なく、効率的で環境に優しいことから人気を集めている。この輸送は、より短い配達時間でドア・ツー・ドアの配達を実現します。また、貨物の安全性を確保し、異なるルートを使用することも可能です。インターモーダル輸送は、運行中のアイドル時間が少なく、追跡も容易です。

荷主は、コンピュータ化された車両ルーティング、オンライン貨物交換、アクティブな交通管理などの技術的進歩により、複合一貫輸送を強く希望しています。

世界的な製造業や建設業の需給バランスの改善が、ドライコンテナの需要を押し上げると考えられます。また、物流・輸送業界におけるコンテナのリース・レンタルサービスの増加は、ドライバンコンテナ市場に有利な機会を提供する可能性が高い。

競合他社の状況

輸送用コンテナ市場は統合されています。上位3社で市場シェアの70%以上を占めています。主要な輸送用コンテナベンダーは、中国国際海上コンテナ(グループ)有限公司(CIMC)、東方国際コンテナ(香港)有限公司(DFIC)、中国国際海上コンテナ(グループ)有限公司(CIMC)、中国国際海上コンテナ(グループ)有限公司(CIMC)を含む。Ltd.、Maersk Container Industry ASが挙げられる。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Technological Advancements
4.6 Spotlight on the Emergence of Intermodal Transport and Rail
4.7 Effect of Freight Rates on the Container Industry
4.8 Insights on Global Container Leasing Market
4.9 Pricing Analysis – Different Type of Containers
4.10 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
5.1 By Size
5.1.1 Small Container (20 Feet)
5.1.2 Large Container (40 Feet)
5.1.3 High Cube Container
5.2 By Type
5.2.1 Dry Storage Container
5.2.2 Refrigerated Container
5.2.3 Tank Container
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 South Korea
5.3.3.4 India
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 TLS Offshore Containers International Pvt. Ltd
6.2.2 China International Marine Containers Co. Ltd
6.2.3 Maersk Container Industry AS
6.2.4 W&K Container Inc.
6.2.5 Singamas Container Holdings Limited
6.2.6 YMC Container Solutions
6.2.7 Sea Box Inc
6.2.8 Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd/ Oriental International
6.2.9 CXIC (Changzhou Xinhuachang Int'l Containers) Co. Ltd
6.2.10 Storstac Inc.
6.2.11 China Eastern Containers
6.2.12 CARU Containers BV
6.2.13 American Intermodal Container Manufacturing Company (AICM)
6.2.14 Valisons & Co.
6.2.15 Ritveyraaj Cargo Shipping Containers

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

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Summary

The shipping containers market is anticipated to register a growth rate of 4.3% during the period (2021-2026). COVID-19 impacted the global container shipping capacity, with 11% of sailings canceled in May 2020 on all the mainline trades. Commodity vessels, such as dry bulk and tanker vessels, have seen lower demand and lower freight rates. There have been reports that Very Large Containership Vessels (VLCVs) are leaving Chinese ports filled to just 10% of their capacity. Some companies suspended certain manufacturing activities in January 2020 due to the mandatory government quarantine measures to control the epidemic's spread. The production resumed lately in mid of February 2020 in Chinese provinces.

According to industry reports, the air mode of transport will be the most preferred for COVID-19 vaccine distribution globally due to the urgency. There will be a huge demand for marine reefer containers to transport the vaccine as well. It is estimated that over 60,000 reefer containers will be required to distribute the vaccine over two to three years.

At present, reefer containers are used to transport pharma products and perishables. There is no clear picture on whether a significant number of the existing reefer containers will be diverted to distribute the vaccine or new containers will enter the market to meet the likely surge in demand. The indicated production locations of the vaccine are India, China, France, the United Kingdom, Switzerland, Russia, Japan and Brazil, and the United States. The high costs associated with shipping containers are expected to restrain the growth of the shipping container market. The price of shipping containers depends on their size and condition.

Key Market Trends

Increase in Demand for Cargo Transportation through Ships

According to industry reports, maritime shipping will remain the largest contributor to global ton-kilometer. Ships will carry out more than three-quarters of all goods movements by 2050. Maritime shipping covers most of the movement of goods over long distances, which will continue to be the case in the coming years. The current demand pathway projects that maritime freight transport will grow at a compound annual growth rate of 3.6% through 2050. This will lead to a near tripling of maritime trade volumes by 2050.

Cargo rollovers at Asia’s main hub ports rose sharply through December 2020, as the rising container demand from the United States and Europe overwhelmed terminals and carrier capacity, despite the deployment of all available vessels and extra loaders on both trades.

The strength of the recovering demand from the United States and Europe, following second-quarter 2020 economic lockdowns, surprised the container shipping market. Carriers reinstated the available capacity to cope with the rising volume through a peak season that began in July 2020 and August 2020 on the trans-pacific and Asia-Europe trades, which continued into 2021.

Several carriers also deployed extra loaders or sweeper vessels to cope with the rising demand. However, it was not enough to reduce rollover ratios, indicating that cargo levels are still rising. In contrast, the extra loader capacity, which has been deployed to meet the raised demand levels, appears to have little effect.

The demand for the transportation of cargo through waterways is growing due to factors such as cost-efficiency and a secured way of moving goods compared to other means of transportation.

Demand for Dry Ccontainers

One of the key factors that will stimulate growth in dry containers is the growth in intermodal transportation. Intermodal transportation is gaining popularity because it requires low investments, and it is highly efficient and environmentally friendly. This transportation offers door-to-door delivery with a shorter delivery time. It also ensures the safety of the cargo and involves the use of different routes. Intermodal transportation involves only a few idle periods during the operation, and it is easy to track.

Shippers highly prefer intermodal transportation due to the introduction of technological advancements such as computerized vehicle routing, online freight exchange, and active traffic management.

An increase in the demand-supply scenario of manufacturing and construction industries worldwide is likely to propel the demand for dry containers. Additionally, an increase in the number of lease and rent services of containers for logistics and shipment industries is likely to offer lucrative opportunities to the dry van container market.

Competitive Landscape

The shipping containers market is consolidated. The top 3 companies hold more than 70% of the market share. The leading shipping containers vendors include China International Marine Containers (Group) Ltd (CIMC), Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd, and Maersk Container Industry AS.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Market Opportunities
4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Technological Advancements
4.6 Spotlight on the Emergence of Intermodal Transport and Rail
4.7 Effect of Freight Rates on the Container Industry
4.8 Insights on Global Container Leasing Market
4.9 Pricing Analysis – Different Type of Containers
4.10 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
5.1 By Size
5.1.1 Small Container (20 Feet)
5.1.2 Large Container (40 Feet)
5.1.3 High Cube Container
5.2 By Type
5.2.1 Dry Storage Container
5.2.2 Refrigerated Container
5.2.3 Tank Container
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 South Korea
5.3.3.4 India
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 TLS Offshore Containers International Pvt. Ltd
6.2.2 China International Marine Containers Co. Ltd
6.2.3 Maersk Container Industry AS
6.2.4 W&K Container Inc.
6.2.5 Singamas Container Holdings Limited
6.2.6 YMC Container Solutions
6.2.7 Sea Box Inc
6.2.8 Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd/ Oriental International
6.2.9 CXIC (Changzhou Xinhuachang Int'l Containers) Co. Ltd
6.2.10 Storstac Inc.
6.2.11 China Eastern Containers
6.2.12 CARU Containers BV
6.2.13 American Intermodal Container Manufacturing Company (AICM)
6.2.14 Valisons & Co.
6.2.15 Ritveyraaj Cargo Shipping Containers

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

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