![]() 輸送用コンテナ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)Shipping Containers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecas(2022 - 2027) 海運用コンテナ市場は、期間中(2021~2026年)に4.3%の成長率を記録すると予測されています。COVID-19は世界のコンテナ輸送能力に影響を与え、2020年5月にはすべての主要航路で11%の出航がキャンセルされた。ド... もっと見る
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サマリー海運用コンテナ市場は、期間中(2021~2026年)に4.3%の成長率を記録すると予測されています。COVID-19は世界のコンテナ輸送能力に影響を与え、2020年5月にはすべての主要航路で11%の出航がキャンセルされた。ドライバルク船やタンカー船などのコモディティ船は、需要が減少し、運賃が低下している。Very Large Containership Vessels (VLCV)が中国の港から定員のわずか10%に満たされて出港しているとの報告もある。一部の企業は、2020年1月、疫病の拡大を抑制するための政府の強制検疫措置により、一部の製造活動を停止しました。最近、2020年2月中旬に中国の各省で生産が再開されました。業界の報告によると、COVID-19ワクチンの世界的な流通には、緊急性が高いため、航空輸送モードが最も好まれるとされています。また、このワクチンの輸送には海上冷凍コンテナへの大きな需要があります。2〜3年の間にワクチンを配布するために、6万個以上の冷凍コンテナが必要になると推定されています。 現在、リーファー・コンテナは医薬品や生鮮品の輸送に使われています。既存のリーファーコンテナの相当数がワクチンの流通に転用されるのか、それとも需要の急増に対応するために新しいコンテナが市場に投入されるのか、明確な見通しは立っていません。ワクチンの生産地は、インド、中国、フランス、英国、スイス、ロシア、日本、ブラジル、米国と表示されています。輸送用コンテナに関連する高コストが、輸送用コンテナ市場の成長を抑制すると予想されます。輸送用コンテナの価格は、そのサイズや状態によって異なります。 主な市場動向 船舶による貨物輸送の需要の増加 業界のレポートによると、海運は今後も世界のトンキロへの最大の貢献者であり続けるでしょう。2050年には、全物流量の4分の3以上が船舶による輸送になると予測されている。海上輸送は長距離の物資移動のほとんどをカバーしており、今後もその傾向が続くと思われます。現在の需要経路では、海上貨物輸送は2050年まで年平均成長率3.6%で成長すると予測されています。これにより、海上貿易量は2050年までに3倍近くに増加することになります。 2020年12月まで、アジアの主要ハブ港における貨物の横転が急増しました。これは、欧米からのコンテナ需要の高まりにより、両航路で利用可能なすべての船舶と余分なローダーを配置したにもかかわらず、ターミナルと輸送会社のキャパシティが圧倒されたためです。 2020年第2四半期の経済ロックダウンを受けて回復した米国と欧州の需要の強さは、コンテナ船市場を驚かせた。輸送会社は、2020年7月と8月に太平洋横断航路とアジア-欧州航路で始まったピークシーズンを通じて、増加する物量に対処するために利用可能な能力を回復させ、それは2021年まで続きました。 また、複数の船会社がローダーやスイーパーを追加配備し、需要の高まりに対応しました。しかし、ロールオーバー比率を下げるには不十分であり、貨物レベルがまだ上昇していることを示しています。一方、需要水準の上昇に対応するために配備された余剰のローダー能力は、ほとんど効果がないようです。 水路による貨物輸送は、他の輸送手段に比べて費用対効果が高く、安全な移動手段であることなどから、需要が高まっています。 ドライコンテナの需要 ドライコンテナの成長を促す重要な要因のひとつに、複合一貫輸送の拡大があります。複合一貫輸送は、投資額が少なく、効率的で環境に優しいことから人気を集めている。この輸送は、より短い配達時間でドア・ツー・ドアの配達を実現します。また、貨物の安全性を確保し、異なるルートを使用することも可能です。インターモーダル輸送は、運行中のアイドル時間が少なく、追跡も容易です。 荷主は、コンピュータ化された車両ルーティング、オンライン貨物交換、アクティブな交通管理などの技術的進歩により、複合一貫輸送を強く希望しています。 世界的な製造業や建設業の需給バランスの改善が、ドライコンテナの需要を押し上げると考えられます。また、物流・輸送業界におけるコンテナのリース・レンタルサービスの増加は、ドライバンコンテナ市場に有利な機会を提供する可能性が高い。 競合他社の状況 輸送用コンテナ市場は統合されています。上位3社で市場シェアの70%以上を占めています。主要な輸送用コンテナベンダーは、中国国際海上コンテナ(グループ)有限公司(CIMC)、東方国際コンテナ(香港)有限公司(DFIC)、中国国際海上コンテナ(グループ)有限公司(CIMC)、中国国際海上コンテナ(グループ)有限公司(CIMC)を含む。Ltd.、Maersk Container Industry ASが挙げられる。 その他の特典 市場推定値(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Market Drivers 4.2.2 Market Restraints 4.2.3 Market Opportunities 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.4 Porters 5 Force Analysis 4.4.1 Threat of New Entrants 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers 4.4.4 Threat of Substitute Products 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.5 Technological Advancements 4.6 Spotlight on the Emergence of Intermodal Transport and Rail 4.7 Effect of Freight Rates on the Container Industry 4.8 Insights on Global Container Leasing Market 4.9 Pricing Analysis – Different Type of Containers 4.10 Impact of COVID-19 on the market 5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value) 5.1 By Size 5.1.1 Small Container (20 Feet) 5.1.2 Large Container (40 Feet) 5.1.3 High Cube Container 5.2 By Type 5.2.1 Dry Storage Container 5.2.2 Refrigerated Container 5.2.3 Tank Container 5.3 By Geography 5.3.1 North America 5.3.1.1 United States 5.3.1.2 Canada 5.3.1.3 Mexico 5.3.2 Europe 5.3.2.1 Germany 5.3.2.2 United Kingdom 5.3.2.3 France 5.3.2.4 Italy 5.3.2.5 Rest of Europe 5.3.3 Asia-Pacific 5.3.3.1 China 5.3.3.2 Japan 5.3.3.3 South Korea 5.3.3.4 India 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific 5.3.4 Rest of the World 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 TLS Offshore Containers International Pvt. Ltd 6.2.2 China International Marine Containers Co. Ltd 6.2.3 Maersk Container Industry AS 6.2.4 W&K Container Inc. 6.2.5 Singamas Container Holdings Limited 6.2.6 YMC Container Solutions 6.2.7 Sea Box Inc 6.2.8 Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd/ Oriental International 6.2.9 CXIC (Changzhou Xinhuachang Int'l Containers) Co. Ltd 6.2.10 Storstac Inc. 6.2.11 China Eastern Containers 6.2.12 CARU Containers BV 6.2.13 American Intermodal Container Manufacturing Company (AICM) 6.2.14 Valisons & Co. 6.2.15 Ritveyraaj Cargo Shipping Containers 7 FUTURE OF THE MARKET 8 APPENDIX
SummaryThe shipping containers market is anticipated to register a growth rate of 4.3% during the period (2021-2026). COVID-19 impacted the global container shipping capacity, with 11% of sailings canceled in May 2020 on all the mainline trades. Commodity vessels, such as dry bulk and tanker vessels, have seen lower demand and lower freight rates. There have been reports that Very Large Containership Vessels (VLCVs) are leaving Chinese ports filled to just 10% of their capacity. Some companies suspended certain manufacturing activities in January 2020 due to the mandatory government quarantine measures to control the epidemic's spread. The production resumed lately in mid of February 2020 in Chinese provinces. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Market Drivers 4.2.2 Market Restraints 4.2.3 Market Opportunities 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.4 Porters 5 Force Analysis 4.4.1 Threat of New Entrants 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers 4.4.4 Threat of Substitute Products 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.5 Technological Advancements 4.6 Spotlight on the Emergence of Intermodal Transport and Rail 4.7 Effect of Freight Rates on the Container Industry 4.8 Insights on Global Container Leasing Market 4.9 Pricing Analysis – Different Type of Containers 4.10 Impact of COVID-19 on the market 5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value) 5.1 By Size 5.1.1 Small Container (20 Feet) 5.1.2 Large Container (40 Feet) 5.1.3 High Cube Container 5.2 By Type 5.2.1 Dry Storage Container 5.2.2 Refrigerated Container 5.2.3 Tank Container 5.3 By Geography 5.3.1 North America 5.3.1.1 United States 5.3.1.2 Canada 5.3.1.3 Mexico 5.3.2 Europe 5.3.2.1 Germany 5.3.2.2 United Kingdom 5.3.2.3 France 5.3.2.4 Italy 5.3.2.5 Rest of Europe 5.3.3 Asia-Pacific 5.3.3.1 China 5.3.3.2 Japan 5.3.3.3 South Korea 5.3.3.4 India 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific 5.3.4 Rest of the World 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 TLS Offshore Containers International Pvt. Ltd 6.2.2 China International Marine Containers Co. Ltd 6.2.3 Maersk Container Industry AS 6.2.4 W&K Container Inc. 6.2.5 Singamas Container Holdings Limited 6.2.6 YMC Container Solutions 6.2.7 Sea Box Inc 6.2.8 Dong Fang International Container (Hong Kong) Co. Ltd/ Oriental International 6.2.9 CXIC (Changzhou Xinhuachang Int'l Containers) Co. Ltd 6.2.10 Storstac Inc. 6.2.11 China Eastern Containers 6.2.12 CARU Containers BV 6.2.13 American Intermodal Container Manufacturing Company (AICM) 6.2.14 Valisons & Co. 6.2.15 Ritveyraaj Cargo Shipping Containers 7 FUTURE OF THE MARKET 8 APPENDIX
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