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ロケット推進システム市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Rocket Propulsion Systems Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ロケット推進システム市場は、2020年の49億7540万米ドルから2026年には89億0757万米ドルに成長し、予測期間(2021年~2026年)中に8.5%以上のCAGRを記録すると予測されています。 宇宙産業は、その運営体制か... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ロケット推進システム市場は、2020年の49億7540万米ドルから2026年には89億0757万米ドルに成長し、予測期間(2021年~2026年)中に8.5%以上のCAGRを記録すると予測されています。

宇宙産業は、その運営体制から、経済的ショックに対して独特の脆弱性を持っています。近年の宇宙産業の成長は、これまでにないレベルの起業家精神と新興企業の活動を生み出しました。宇宙探査や科学、あるいは衛星製造などの特定の産業分野は、生産量が少なく、専門性が高く、サプライヤーの数が限られているのが特徴です。これらの分野には、中小企業が多い傾向がある。しかし、COVID-19の危機により、業界が集中するリスクが高まり、中小企業や若い企業が淘汰された。これらの企業のいくつかは、大企業からの契約に依存しており、社会的な距離を置く措置やサプライチェーンの遅延により、製品の納入やミッションの展開が遅れることが問題となっている。

この市場は、世界の主要国における宇宙センターや人工衛星打ち上げへの投資の増加、代替燃料による二酸化炭素排出量削減への取り組みの増加、製造コスト削減を目的とした技術の進歩、燃料効率の向上などの要因によって主に牽引されています。業界の主要プレーヤーは、政府機関による宇宙関連の高額な投資に支えられており、研究開発に多くの費用をかけることができるため、継続的な技術革新を行い、より効率的で高度な技術を打ち出すことができます。

主な市場動向

宇宙探査活動への投資の増加

世界の主要国では、GDPのかなりの割合を宇宙探査活動や新しい衛星の打ち上げに費やしている。宇宙機関の競争率は非常に高く、これは数十年前から明らかになっています。現在のシナリオでも、いくつかの国は、宇宙探査のマイルストーンを達成するために、また、新しい宇宙技術のパイオニアになるための研究開発のために、宇宙打ち上げ活動に多額の投資を行っています。NASAの2019年の宇宙予算が宇宙探査活動のために226.3億米ドル以上であるのに対し、中国は2019年にCNSAのために110億米ドル以上の予算を割り当てています。予測期間中も同様の傾向が続き、各国が宇宙探査活動に多額の予算を投じることが予測されます。これは特に、今後数年間にいくつかの野心的な宇宙開発プログラムが並んでいることによるものです。NASAの火星への探査機打ち上げ計画、ISROの有人宇宙船打ち上げ計画、その他多くの宇宙機関による同様のプロジェクトは、宇宙打ち上げ産業に莫大な投資を呼び込み、それによってロケット推進システム市場を牽引すると予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示す

中国やインドなどのアジア太平洋地域の国々は、宇宙開発活動に多額の投資を行っており、予測期間中も同様の活動を継続することが予想されます。インドの宇宙機関は現在、固有の宇宙打ち上げ産業の発展に注力しています。例えば、2018年にインド政府は、通信衛星を打ち上げて農村部のブロードバンド接続性を高めるために、今後5年間のスパンで40機のPSLVおよびGSLVロケットを建造するために13億1,000万米ドルを承認しました。これにより、宇宙インフラが強化され、外国からの調達ロケットへの依存度が低下する可能性があります。さらに、予測期間中には、この地域から多くのプロジェクトが予定されています。例えば、インドからは、2021年に「Chandrayaan-3」、2021年に「Gaganyaan」といったプロジェクトがあり、宇宙飛行士を宇宙に送る計画があります。また、日本のJAXAも2021年に月面に探査機を送る計画を立てています。国は、民間企業が国内のロケット推進システム市場に投資し、浸透することを支援することで、民間企業の有機的な成長を支援しています。2019年には、日本の航空宇宙関連のスタートアップ企業であるインターステラテクノロジズが、国内初の民間開発ロケットである無人ロケット「モモ3号」の打ち上げに成功した。このような民間企業に対する政府の支援は、来期の安定した打ち上げと、早いサイクルでのロケットの大量生産を実現するための継続的な取り組みに役立つ可能性があります。

競争状況

ロケット推進システム市場は、少数のプレイヤーが大きなシェアを占めており、統合された市場となっています。この市場では、Antrix Corporation Ltd.、Safran SA、Aerojet Rocketdyne、Orbital ATKなどが有名です。複数の企業が政府機関と長期的なパートナーシップを結び、宇宙探査能力のアップグレードと強化を図り、各国の将来のプログラム開発に役立てています。企業は、宇宙での新たな発見に役立つような新しい先進的な製品や技術を開発するために、研究開発に多額の投資を行っています。大手企業は、燃料を節約し、二酸化炭素排出量を削減するために、代替燃料技術に取り組んでいます。例えば、2019年12月、エアロジェット・ロケットダイン社は、月軌道上に建設予定の宇宙ステーション「ゲートウェイ」用のホールスラスタに取り組んでいることを発表しました。同様に、2020年2月には英国で、民間の核融合企業であるパルサー社が、時速10万マイルで宇宙船を推進することができるプラズマ式ロケットエンジンの試作品を製作し、テストを行いました。これにより、理論上、火星までの所要時間を50%も短縮することができます。このような画期的な技術により、宇宙開発とそれに関連する打ち上げ活動がより迅速かつ現実的なものとなり、市場の成長に貢献することが期待されています。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)
5.1 Type
5.1.1 Solid
5.1.2 Liquid
5.1.3 Hybrid
5.2 End User
5.2.1 Civil and Commercial
5.2.2 Military
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Antrix Corporation Limited
6.2.2 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
6.2.3 Northrop Grumman Corporation
6.2.4 Safran SA
6.2.5 Space Exploration Technologies Corp.
6.2.6 Blue Origin Federation LLC
6.2.7 NPO Energomash
6.2.8 Aerojet Rocketdyne
6.2.9 Rocket Lab USA Inc.
6.2.10 Land Space Technology Co. Ltd
6.2.11 IHI Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The rocket propulsion systems market is projected to grow from USD 4,975.40 million in 2020 to USD 8,907.57 million in 2026, registering a CAGR of over 8.5% during the forecast period (2021 - 2026).

The operating framework of the space industry renders it uniquely vulnerable to economic shocks. The recent growth in the space sector generated unprecedented levels of entrepreneurship and start-up activity. Certain industry segments, such as space exploration and science, or even satellite manufacturing, are characterized by low production volumes and high levels of specialization, with a limited number of suppliers. These segments tend to be populated by small and medium-sized enterprises (SMEs). However, the COVID-19 crisis has heightened the risk of industry concentration, eliminating smaller and younger firms, several of which are dependent on contracts from larger firms and are marred with slow product deliveries and mission deployments due to social distancing measures and supply-chain delays.

The market is primarily driven by factors such as rising investments of major economies in the world in space centers and launching satellites, increasing efforts to reduce carbon footprints using alternate fuels, technological advancements aimed at reducing the manufacturing costs, and increasing fuel efficiency. Major players in the industry are supported by the government bodies with high space-related investments, which enables them to spend more on their R&D, allowing them to innovate continuously and come up with more efficient and advanced technologies.

Key Market Trends

Enhanced Expenditure on Space Exploration Activities

The major economies of the world are spending a significant share of their GDP on space exploration activities and launching new satellites. The competition among space agencies is significantly high, which has been evident for several decades. Even in the current scenario, several nations are investing heavily in space launch activities to achieve milestones in space explorations and in R&D, which may help them become pioneers in new space technologies. While NASA’s space budget for 2019 stood at more than USD 22.63 billion for space exploration activities, China allocated a budget of more than USD 11 billion for CNSA in 2019. During the forecast period, the same trend is expected to continue, and countries are projected to spend heavily on space exploration activities. This is particularly due to several ambitious space programs that are lined up in the next few years. NASA’s plan to launch a rover to Mars, ISRO’s plan to send a manned spacecraft to space, and similar projects from many other space agencies are expected to attract huge investments into the space launch industry, thereby driving the rocket propulsion systems market.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

Countries in the Asia-Pacific region, such as China and India, are investing heavily in space exploration activities, and they are expected to continue the same during the forecast period. The Indian Space agency is currently focused on developing the indigenous space launch industry. For instance, in 2018, the Government of India approved USD 1.31 billion for building 40 PSLV and GSLV rockets over the next 5-year span to launch communication satellites and increase broadband connectivity for rural areas. This may strengthen the space infrastructure and reduce the dependence on procured launches from foreign countries. In addition, there are many projects from the region that are lined up during the forecast period. For instance, from India, there are projects like Chandrayaan-3 in 2021 and the Gaganyaan in 2021, in which the agency is planning to send astronauts to space. The Japanese agency, JAXA, is also planning to send its rover to the lunar surface in 2021. The country is supporting the organic growth of private companies by helping them invest in and penetrate the rocket propulsion systems market in the country. In 2019, a Japanese aerospace start-up, Interstellar Technologies, successfully launched the country’s first privately developed rocket, the Momo-3 unmanned rocket. The governments’ support for such private companies may help the ongoing efforts to achieve stable launches and the mass production of rockets in quick cycles in the upcoming period.

Competitive Landscape

The rocket propulsion systems market is consolidated, with a few players accounting for a significant share in the market. Some of the prominent companies in the market are Antrix Corporation Ltd, Safran SA, Aerojet Rocketdyne, and Orbital ATK. Several companies have formed long-term partnerships with government agencies to upgrade and enhance the space exploration capabilities and for the development of future programs of the countries. Companies are investing heavily in R&D for the innovation of new and advanced products and technologies that may help in new discoveries in space. The major players are working on alternative fuel technologies to save fuel and reduce carbon footprints. For instance, in December 2019, Aerojet Rocketdyne announced that it was working on a Hall thruster for the Gateway, a proposed space station in lunar orbit. Likewise, in February 2020, in the United Kingdom, Pulsar, a privately owned nuclear fusion firm, built and tested a prototype of a plasma-powered rocket engine that could propel spacecraft at 100,000 mph, which can theoretically reduce the journey time to Mars by as much as 50%. Such breakthrough technologies are expected to make space exploration and the related launch activities faster and more viable, thereby helping the growth of the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)
5.1 Type
5.1.1 Solid
5.1.2 Liquid
5.1.3 Hybrid
5.2 End User
5.2.1 Civil and Commercial
5.2.2 Military
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Antrix Corporation Limited
6.2.2 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
6.2.3 Northrop Grumman Corporation
6.2.4 Safran SA
6.2.5 Space Exploration Technologies Corp.
6.2.6 Blue Origin Federation LLC
6.2.7 NPO Energomash
6.2.8 Aerojet Rocketdyne
6.2.9 Rocket Lab USA Inc.
6.2.10 Land Space Technology Co. Ltd
6.2.11 IHI Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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