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再使用型ロケット市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Reusable Launch Vehicles Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

再使用型ロケット市場は、予測期間中に5%以上のCAGRで成長することが見込まれています。 主なハイライト 商業用、防衛用を問わず、衛星を使ったネットワークやサービスの需要が高まっています。これに伴い、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

再使用型ロケット市場は、予測期間中に5%以上のCAGRで成長することが見込まれています。

主なハイライト
商業用、防衛用を問わず、衛星を使ったネットワークやサービスの需要が高まっています。これに伴い、軍事監視、通信、ナビゲーション、地球観測、科学研究のための衛星打ち上げが増加しており、それに伴う打ち上げコストを最小限に抑えるため、再利用可能な衛星打ち上げロケットへの需要が高まっています。
この市場は資本集約的であり、主にいくつかのマクロ経済的な要因に左右されるため、COVID-19パンデミックのような不確実な事象によって景気が悪化した場合、市場の成長見通しに悪影響を及ぼす可能性があります。
グリーン推進技術の登場や衛星の小型化などのトレンドは、再使用型衛星打上げシステムの設計面に大きな影響を与えると考えられます。


主な市場動向

多目的衛星の需要増加による打上げの増加

商業用途での衛星ネットワークやサービスの需要が高まっている。また、GoogleやFacebookなど、衛星の帯域幅やネットワークを必要とする商用サービスを提供する企業が参入したことも、市場を後押ししています。さらに、商業衛星プラットフォームを軍事・民間の両方の目的で利用するケースが増えていることも、市場を押し上げています。衛星通信は、5Gのインフラに不可欠な要素となることが想定されています。地上と衛星間のシームレスな接続を実現するために、衛星輸送コンジットが通信マップ全体に組み込まれつつあります。これにより、既存のホワイトゾーンをカバーし、緊急サービスを含むさまざまなユーザーのためのシームレスな接続プランを確保することを目的とした、都市部および農村部における衛星サービスの拡張のための新たな機会がもたらされます。このような背景から、衛星の打ち上げが毎年行われるようになり、それと並行して、従来の消耗型ロケットに比べてわずかなコストで軌道展開が可能なRLVの需要が高まっています。

予測期間中、最も高い需要が見込まれるのは欧州

欧州は、常に宇宙開発の最前線に立っており、現在、世界で2番目に大きな公的宇宙予算を持ち、欧州各国で活発な衛星の研究開発プログラムや製造施設を有しています。欧州連合(EU)は、宇宙関連の活動に約137億4,000万米ドルを投資する計画を立てており、そのうちの大部分が衛星産業に向けられています。現在、欧州では約33機の人工衛星が軌道上にありますが、2030年までにさらに30機の人工衛星を増やすことを想定しており、この地域のRLVメーカーやオペレーターにとって大きなチャンスとなります。この地域のいくつかの企業は、人工衛星用の高度な部品を製造するために、この技術を試しています。エキスパンダーサイクル技術統合実証プログラム(ETID)は、欧州宇宙機関(ESA)の未来ロケット準備プログラムの一環で、欧州で製造されるロケットの将来的な競争力を高めることを目的としています。その主契約者であるドイツのArianeGroupは、2018年6月にホットファイア試験キャンペーンを開始しました。2018年11月現在、ArianeGroupは、インコネル718から3Dプリントされたシングルピースのインジェクターヘッドで構成されたETIDのホットファイアテストを実施しています。このインジェクターヘッドは、200以上の個別の部品を置き換えるため、将来のロケットエンジンの製造と組み立てを簡素化することができます。また、2017年6月にフランス国立宇宙研究センター(CNES)から受注した未来エンジン開発契約の一環として、2018年12月にLOxとメタンベースのエンジンの試験を開始した。このプログラムでは、将来の液体推進エンジンを、現在のVulcain 2型エンジンの製造コストの10分の1で開発することを想定している。また、EUは「Horizon 2020」の一環として、「RETro propulsion Assisted Landing Technologies(RETALT)」プロジェクトを提案している。このプロジェクトは、ロケットを後方に着地させるための重要な技術を調査・開発することを目的としており、EUはこのプロジェクトに約300万ユーロを投じています。

競争状況

ArianeGroup、Space Exploration Technologies Corp.(SpaceX)、インド宇宙研究機関(ISRO)、United Launch Alliance LLC(ULA)、米国航空宇宙局(NASA)などの有力ベンダーは、世界中の新興衛星事業者から契約を獲得することで、その地理的範囲を拡大しています。また、市場関係者は、新しいRLVの研究開発に多大な投資を行っています。例えば、ISROは、再使用型ロケット技術実証機(RLV TD)の形で技術実証を行い、その技術を開発・検証しています。RLV TDは、航空機とロケットの技術を組み合わせたハイブリッド機で、TSTO(Two Stage To Orbit)能力を実現します。同様に、スペースX社は、人間と100トンの貨物を月や火星に運ぶための、「スターシップ」と名付けられた次世代の完全再利用型重量物輸送ロケットも開発しています。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Partially Reusable
5.1.2 Fully Reusable
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 US
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 UK
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Russia
5.2.2.5 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 India
5.2.3.2 China
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 ArianeGroup
6.2.2 Space Exploration Technologies Corp.
6.2.3 Indian Space Research Organisation
6.2.4 United Launch Alliance, LLC
6.2.5 National Aeronautics and Space Administration
6.2.6 Blue Origin Enterprises, L.P.
6.2.7 German Aerospace Center

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Reusable Launch Vehicles Market is anticipated to grow at a CAGR of more than 5% during the forecast period.

Key Highlights
The demand for satellite networks and services for both commercial and defense applications has increased. This has resulted in a resultant rise in satellite launches for military surveillance, communication, navigation, earth-observation, and scientific research, thereby creating a parallel demand for reusable satellite launch vehicles to minimize the associative launch costs of the market.
Since the market is capital intensive, it is primarily governed by several macroeconomic factors, thereby a period of economic downturn fostered by an uncertain event, such as the COVID-19 pandemic, can deleteriously affect the growth prospects of the market.
Trends, such as the emergence of green propulsion technologies, and the ongoing miniaturization of satellites, are envisioned to have a profound effect on the design aspect of the reusable satellite launch systems.


Key Market Trends

Increasing Demand for Multirole Satellites Driving Launches

The demand for satellite networks and services for commercial applications has increased. The entry of companies, such as Google and Facebook, with commercial services demanding satellite bandwidth and networks has also aided the market. Moreover, the growing utilization of commercial satellite platforms for dual (military and civil) purposes has boosted the market. Satellite communications are envisioned to be an essential part of the 5G infrastructure. To provide seamless connectivity between terrestrial and satellite, the satellite transport conduit is being integrated into the overall communication map. This will result in new opportunities for extending satellite services in urban and rural areas aimed to cover the existing white zones and ensure a seamless connectivity plan for a variety of users including the emergency services. This has driven the subsequent annual launches of satellites and has created a parallel demand for RLVs to achieve orbital deployment at a fractional cost compared to expendable conventional launch vehicles.

Europe is Expected to Generate the Highest Demand During the Forecast Period

Europe has continuously been at the forefront of space exploration and currently has the second-largest public space budget in the world with numerous active satellite R&D programs and manufacturing facilities spanning different European countries. The European Union (EU) has plans to invest around USD 13.74 billion towards space-related activities, a major part of which would be directed towards the satellite industry. At present, Europe has around 33 satellites in orbit and envisions to increase its tally by adding another 30 satellites by 2030, which represents major opportunities for the RLV manufacturers and operators in the region. Several regional market players are experimenting with the technology to fabricate sophisticated components for satellites. The Expander-cycle Technology Integrated Demonstrator (ETID) program is part of the ESA's Future Launchers Preparatory Program and is aimed at enhancing the future competitiveness of launchers manufactured in Europe. ArianeGroup, its lead contractor in Germany, initiated the hot-fire testing campaign in June 2018. As of November 2018, ArianeGroup was conducting hot-fire tests on the ETID configured with the single-piece injector head, which was 3D printed from Inconel 718. The injector head replaces more than 200 individual pieces and thus simplifies the production and assembly of future rocket engines. Also, in December 2018, the company began testing the LOx and methane-based engine as part of a future-engine development contract awarded to it by the Centre National d’Etudes Spatiales (CNES) in June 2017. The program envisions to develop future liquid-propellant engines at one-tenth of the current manufacturing costs of Vulcain 2 type engine. The EU has also proposed the RETro propulsion Assisted Landing Technologies (RETALT) project as pear of its Horizon 2020 endeavor. The EU has invested around EUR 3 million towards the project aimed to investigate and develop key technologies to land rockets backwards.

Competitive Landscape

The prominent vendors, such as ArianeGroup, Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX), Indian Space Research Organisation (ISRO), United Launch Alliance LLC (ULA), and National Aeronautics and Space Administration (NASA) are expanding their geographical reach by winning contracts from the emerging satellite operators across the world. The market players are also investing significantly towards the R&D of new RLVs. For instance, ISRO has been developing and testing its technologies through technology demonstrations in the form of the Reusable Launch Vehicle Technology Demonstrator (RLV TD). The RLV TD is a hybrid vehicle that combines the technologies of an aircraft and launch vehicle, one on top of the other to achieve a Two Stage To Orbit (TSTO) capability. Similarly, SpaceX is also developing a next-gen fully reusable heavy-lift rocket, named Starship, to carry humans and 100 tons of cargo to the moon and Mars.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porters Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Partially Reusable
5.1.2 Fully Reusable
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 US
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 UK
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Russia
5.2.2.5 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 India
5.2.3.2 China
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 South Korea
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 ArianeGroup
6.2.2 Space Exploration Technologies Corp.
6.2.3 Indian Space Research Organisation
6.2.4 United Launch Alliance, LLC
6.2.5 National Aeronautics and Space Administration
6.2.6 Blue Origin Enterprises, L.P.
6.2.7 German Aerospace Center

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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