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養鶏用飼料市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Poultry Feed Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

養鶏用飼料の世界市場は、予測期間中にCAGR4.4%を記録すると予測されています。最近のCOVID-19ロックダウンは、鶏肉産業に深刻な影響を与え、2020年の第2四半期には、ロックダウンの制限により多くの鶏肉飼料会社... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

養鶏用飼料の世界市場は、予測期間中にCAGR4.4%を記録すると予測されています。最近のCOVID-19ロックダウンは、鶏肉産業に深刻な影響を与え、2020年の第2四半期には、ロックダウンの制限により多くの鶏肉飼料会社の閉鎖に至り、鶏肉部門に顕著な損失をもたらしたことが確認されています。業界は、需要、実現性、収益性の急激な低下により、大きな純損失を計上した。鶏肉はCovid-19の原料であるという誤った情報がソーシャルメディア上で広まり、最初の数ヶ月は消費に大きな影響を与え、それによって鶏肉飼料市場に影響を与えた。

鶏肉製品の需要増は、市場を牽引する大きな要因となっています。鶏肉飼料市場の成長を後押しする主な要因は、高価値の動物性タンパク質に対する需要の増加、食肉製品の安全性に関する意識の高まり、工業用家畜の生産量の増加などです。

動物の種類別では、レイヤーセグメントが市場を支配しています。採卵鳥の人口が2016年の4,821千羽から2019年には5,028千羽に増加したことが、養鶏用飼料の需要を加速させている。北米、欧州、アフリカでも人口が増加し、同セグメントにおける製品開発に向けた企業の投資が活発化している。アジア太平洋地域は、最も急速に成長している市場であることが確認されており、大規模な鶏肉消費者基盤、同地域の市場成長を加速させている鶏肉製品収量の向上を目的とした商業的鶏肉生産などの様々な要因のために、調査期間中に市場を支配し続ける。

現代の養鶏用飼料は、主に穀物、タンパク質サプリメント、ミネラルサプリメント、ビタミンサプリメントで構成されています。必要な家禽用飼料の種類は、家禽の体重や年齢、成長速度、卵の生産速度、天候によって異なる。その結果、飼料の配合は多種多様になります。市場では、栄養価の高い新しい製品への需要が高まっており、各社は層状鳥が消費しやすいように、さまざまな形態の革新的な製品を導入しています。

主な市場動向

鶏肉由来製品の一人当たりの消費量の増加

世界人口の増加とファーストフード店など様々な分野での鶏肉需要の増加に伴い、世界中の鶏肉生産者は消費者の需要に応えるために生産を拡大しています。EU農業農村開発省の報告書によると、鶏肉は消費者にとって安価で健康的、かつ持続可能な製品オプションと考えられているため、鶏肉の消費量は2030年までに12,443.0トンに達すると推定されています。したがって、健康的で栄養価の高い鶏肉に対する生産需要の増加が、市場成長を促進すると予想されます。

卵は、低炭水化物、低カロリー、低コストのタンパク質源と考えられています。卵は非常に栄養価が高く、人間が必要とするタンパク質の完全なセットを提供し、主要なビタミンとミネラルを豊富に含んでいます。消費者の健康志向の高まりとともに、卵の需要は増加しています。さらに、パンデミックの発生に伴い、消費者は免疫力を高めるために卵と肉をより多く摂取するように処方されています。このように、動物性タンパク質は、肉や卵の需要を高めるために重要な役割を果たし、それは将来的に養鶏用飼料を増加させる上で大きな役割を果たすだろう。

アジア太平洋地域が市場を支配

鶏肉製品の需要が急速に高まっていることが、市場を牽引する大きな要因となっています。鶏肉は最も経済的なタンパク質源の1つと考えられており、そのため卵や肉などの鶏肉製品は常に需要の伸びを記録しています。さらに、アジア太平洋地域における消費者の所得向上と都市化の進展は、鶏肉製品の需要増につながり、それが調査対象市場の成長につながっています。

この地域の養鶏用飼料は主にトウモロコシ、米ぬか、大豆粕で構成されており、小麦やその他の油糧ミールなどの他の粗粒穀物は、代替ミールの価格比較によってわずかに補充される程度である。

中国の養鶏業界は、回復と再飼育を支援する政府の優遇措置の恩恵を受けています。家禽産業の成長の高まりは、その後、同国で調査された市場の成長につながっています。インドの家禽飼料メーカーは、家禽製品の生産性と品質を高めるために、プレバイオティクスとプロバイオティクスのサプリメントを飼料に配合することに注力している。これは、基本的に飼料メーカーにとって機会を創出することになるでしょう。

競合他社の状況

世界の養鶏飼料市場は、非常に細分化された市場です。Charoen Pokphand Foods、Cargill Inc.、Nutreco NV、Land O'Lakes Inc.、Archer Daniels Midlandなどが、この市場で活動している主要企業である。

市場が断片的であるため、既存の国際的企業は市場シェアを維持するために、M&A、事業拡大、提携、製品革新など、いくつかの戦略を採用しています。同市場では、高品質の業務用鶏肉飼料に対する需要が高まっており、市場の地位向上に向けた投資の促進が期待されています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Animal Type
5.1.1 Layers
5.1.2 Broilers
5.1.3 Turkey
5.1.4 Other Animal Type
5.2 Ingredient Type
5.2.1 Cerelas
5.2.2 Oilseed Meal
5.2.3 Molasses
5.2.4 Fish Oil and Fish Meal
5.2.5 Supplements
5.2.6 Other Ingredient Type
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Germany
5.3.2.5 Russia
5.3.2.6 Italy
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Charoen Pokphand Foods
6.3.2 Cargill Inc.
6.3.3 Alltech Inc.
6.3.4 Archer Daniels Midland
6.3.5 De Heus BV
6.3.6 Land O Lakes Inc.
6.3.7 ForFarmers
6.3.8 Nutreco N.V.
6.3.9 Kent Nutrition Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The global poultry feed market is projected to register a CAGR of 4.4% during the forecast period. The recent COVID-19 lockdown has impacted the poultry industry severely, and it was observed that the second quarter of 2020 had caused prominent losses for the poultry sector, as it led to the shutdown of many poultry feed companies due to the lockdown restrictions. The industry incurred large net losses due to a sharp decline in demand, realization, and profitability. The spread of misinformation about poultry being a source of Covid-19 on social media heavily impacted consumption during the initial months, thereby impacting the poultry feed market.

The increasing demand for poultry meat products is the major factor that is driving the market. Some major drivers boosting the poultry feed market growth are increasing demand for high-value animal protein, increased awareness regarding the safety of meat products, and increased industrial livestock production.

By Animal type, the layer segment dominates the market. The increase in the population of egg-laying birds from 4,821 thousand in 2016 to 5,028 thousand in 2019 has accelerated the demand for poultry feed. The population increased in North America, Europe, and Africa as well, which has enhanced the investments of companies towards product development in the segment. Asia-Pacific region is identified to be the fastest growing market while it continue to dominate the market during the study period owing to the various factors such as large poultry meat consumer base, commercial poultry production with an aim at improving poultry product yields that are rapidating the market growth in the region.

Modern feed for poultry consists largely of grain, protein supplements, mineral supplements, and vitamin supplements. The type of poultry feed required depends on the weight and age of the poultry, their rate of growth, rate of egg production, and the weather. This results in a wide variety of feed formulations The demand for novel products with a high nutritional base in the market has aggravated the companies to introduce innovative products in different forms for the ease of consumption of layer poultry birds.

Key Market Trends

Increasing Per Capita Consumption of Poultry Derived Products

With the increasing global population and rising demand for poultry meat across various sectors of fast-food restaurants, poultry producers across the world are ramping up their production to meet consumer demands. According to a report by the EU Agricultural And Rural Development, the consumption of poultry meat is estimated to reach 12,443.0 metric tons by 2030 because poultry is considered a cheap, healthy, and sustainable product option by consumers. Therefore, the increased production demand for healthy and nutritious poultry meat is anticipated to propel market growth.

Eggs are considered a low-carb, low-calorie, and low-cost source of protein. They are extremely nutritious and provide a complete set of proteins required by humans and have a rich supply of key vitamins and minerals. With increasing health consciences among consumers, the demand for eggs is increasing. Moreover, with the pandemic outbreak, the consumers are being prescribed to consume eggs and more meat in order to increase their immunity. Thus, animal protein will play a significant role in increasing the demand for meat and eggs which will play a major role in increasing poultry feed in the future.

Asia-Pacific Dominates the Market

The rapidly increasing demand for poultry meat products is the major factor driving the market. Poultry is considered as one of the most economical sources of protein, owing to which poultry products such as egg and meat are consistently witnessing growth in demand. Furthermore, the rising incomes of the consumers and increasing Urbanization in Asia – Pacific region are leading to increased demand for poultry products, which in turn, is leading to the growth of the market studied.

The poultry feed in the region is mainly composed of corn, rice bran, and soybean meal with minor supplementation from other coarse grains, such as wheat and other oilseed meals, depending on the comparative pricing of the alternative meals.

The Chinese poultry industry benefits from government incentives to support recovery and restocking. The increasing growth of the poultry industry is subsequently leading to the growth of the market studied in the country. Poultry feed manufacturers in India have been focusing on enriching feeds with prebiotic and probiotic supplements, to enhance the productivity and quality of poultry products. This would essentially create an opportunity for feed manufacturers.

Competitive Landscape

The global poultry feed market is a highly fragmented market. Charoen Pokphand Foods, Cargill Inc., Nutreco NV, Land O’Lakes Inc., and Archer Daniels Midland are some of the major players operating in the market.

Due to the fragmented nature of the market, existing international companies are adopting several strategies, including but not limited to mergers and acquisitions, expansions, partnerships, and product innovations, to maintain the market share. The rising demand for high-quality commercial poultry feed in the market is expected to drive investments toward the improvement of market position.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Animal Type
5.1.1 Layers
5.1.2 Broilers
5.1.3 Turkey
5.1.4 Other Animal Type
5.2 Ingredient Type
5.2.1 Cerelas
5.2.2 Oilseed Meal
5.2.3 Molasses
5.2.4 Fish Oil and Fish Meal
5.2.5 Supplements
5.2.6 Other Ingredient Type
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Germany
5.3.2.5 Russia
5.3.2.6 Italy
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Charoen Pokphand Foods
6.3.2 Cargill Inc.
6.3.3 Alltech Inc.
6.3.4 Archer Daniels Midland
6.3.5 De Heus BV
6.3.6 Land O Lakes Inc.
6.3.7 ForFarmers
6.3.8 Nutreco N.V.
6.3.9 Kent Nutrition Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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