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港湾設備市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Port Equipment Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

港湾設備市場は、予測期間(2020年~2025年)において、約4%のCAGRが見込まれています。 主なハイライト 市場の成長を促す主な要因として、各国間の貿易関係の拡大が挙げられます。すべての貿易の主な要因... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

港湾設備市場は、予測期間(2020年~2025年)において、約4%のCAGRが見込まれています。

主なハイライト
市場の成長を促す主な要因として、各国間の貿易関係の拡大が挙げられます。すべての貿易の主な要因は、輸送手段と距離です。費用対効果の高い輸送は、時間が短く、交通量や渋滞が少なく、より多くの貨物を管理できるため、貿易活動を促進します。このように他の輸送手段よりも優れていることから、海洋貿易活動は世界規模で人気を集めています。
予測期間中、アジア太平洋地域は高い成長率が見込まれています。
しかし、米国と中国の間の貿易摩擦のため、2018年と2019年には海上貿易活動に減速の兆しが見られ、輸出入活動の減少につながっています。最近の日米間の合意は、世界経済に救いの手を差し伸べ、貿易は成長軌道に乗ることが期待されています。今回の合意により、世界の2大経済圏の緊張が緩和され、海洋貿易の成長が再び期待されます。


主な市場動向

港湾開発に対する政府の取り組みが市場を牽引

インドでは、2019年11月までの過去3年間に、主要港湾のアップグレードのために総事業費19億米ドルの複数のプロジェクトが発注されています。Union Budget 2019-20の時点で、Ministry of Shippingの総割り当て額は2億7,222万米ドルです。2018年3月には、港湾プロジェクトをより投資家に優しいものにし、この分野の投資環境をより魅力的なものにするために、モデルコンセッション契約(MCA)の改訂版が承認されました。2018年1月、中国の洋山港が21.5億米ドルを投じて自動化コンテナターミナル港を開港しました。このような取り組みにより、埠頭の物量が増加し、コンテナやタンカーを扱うためには、より多くの港湾設備が必要となり、市場での需要を生み出すことになります。

アジア太平洋地域がリーダーとなる見込み

アジア太平洋地域は、世界の海上貿易輸送量の約65%を占めています。中国やインドのような世界有数の発展途上国の存在により、この地域では政府による港湾産業への投資が大規模に行われています。インドでは、貿易量の約95%が海上ルートで行われているため、この地域ではより発展した大規模な港が求められています。例えば、インド政府はUnnatiプロジェクトを開始し、国内の12の港をアップグレードして効率を向上させる計画を立てています。これにより、予測期間中、この地域の港湾設備産業の成長が見込まれます。

競合状況

港湾設備市場は集中しており、数社の企業が市場のかなりのシェアを占めています。港湾設備市場の著名な企業としては、Kalmar、Sany、Kone Cranes、CVS Ferrariなどが挙げられます。企業は、二酸化炭素排出量を削減し、処理能力を向上させる新しい先進的な製品や技術の革新のため、研究開発に多額の投資を行っています。2019年4月、Kalmarは、Kalmar Empty Container Handlerの完全電動バージョンを発表しました。2020年1月、KonecranesはYilport社との間で、ポルトガルにあるYilport社の欧州コンテナターミナルとスウェーデンにある1つのコンテナターミナルにAutomated RTGシステムを納入する契約を締結しました

追加のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Equipment Type
5.1.1 Cranes
5.1.2 Trucks
5.1.3 Reach Stackers
5.1.4 Forklifts
5.1.5 Others
5.2 Application
5.2.1 Container Handling
5.2.2 Ship Handling
5.3 Fuel Type
5.3.1 Diesel
5.3.2 Electric
5.3.3 Hybrid
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Mexico
5.4.4.3 United Arab Emirates
5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Liebherr Group
6.2.2 KonecranesOyj
6.2.3 Sany Heavy Industry Co. Ltd.
6.2.4 CVS Ferrari
6.2.5 Kalmar
6.2.6 TTS Group
6.2.7 Hyster-Yale Group
6.2.8 Famur Famak S.A.
6.2.9 ABB Ltd.
6.2.10 Cavotec

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The port equipment market is anticipated to register a CAGR of about 4%, during the forecast period (2020 – 2025).

Key Highlights
Some of the major factors driving the growth of the market are growing trade relations between countries. Primary factor for all trade is the mode of transport and distance. Cost effective transport enhances trade activities with lesser time, low traffic and congestion along with the ability to manage more cargo. With this advantage over other modes, marine trade activities are gaining popularity on a global scale.
Asia-Pacific is expected to witness a high growth rate during the forecast period.
But because of the trade tensions between US and China, the years 2018 and 2019 showed some signs of slowdown in the marine trade activities which have further led to reduced import-export activities. Recent agreements between the two nations have shown some signs of relief for the world economy and trade is expected to be on a growing track. This deal will ease the tension between the two major economies of the world and the growth for the marine trade is expected to rise again.


Key Market Trends

Government Initiatives for Development of Ports are Driving the Market

In India, till November 2019, several projects with total project cost of USD 1.90 billion have been awarded in the last three years for the upgradation of major ports. As of Union Budget 2019-20, the total allocation for the Ministry of Shipping is USD 272.22 million. In March 2018, a revised Model Concession Agreement (MCA) was approved to make port projects more investor-friendly and make investment climate in the sector more attractive. In January 2018, Yangshan Port, China inaugurated automated container terminal port with investment of USD 2.15 billion.These kinds of initiatives will increase the volume capacity of the docks and to handle the containers and tankers more port equipment will be required which will create a demand in the market.

Asia Pacific is Expected to be the Leader

Asia pacific region accounts for around 65% of the world traffic of the maritime trade transport. With the presence of some of the major developing nations in the world like China and India, the region has seen government investments in the port industry on a large scale. Around 95% of the trade by volume takes place through marine route in India so there is a demand for more developed and large port in the region. For instance, the Government of India has initiated project Unnati under which the plan is to upgrade and improve the efficiency of 12 ports in the country. This will lead to growth for the port equipment industry in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The Port Equipment market is concentrated, with a few players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the port equipment market are Kalmar, Sany, Kone Cranes, CVS Ferrari. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies that are reducing the carbon footprints and increasing the handling capacities. In April 2019, Kalmar introduced a fully electric version of the Kalmar Empty Container Handler. In January 2020, Konecranes has signed contracts with Yilport for the delivery of Automated RTG systems to Yilport’s European container terminals in Portugal and one in Sweden

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Equipment Type
5.1.1 Cranes
5.1.2 Trucks
5.1.3 Reach Stackers
5.1.4 Forklifts
5.1.5 Others
5.2 Application
5.2.1 Container Handling
5.2.2 Ship Handling
5.3 Fuel Type
5.3.1 Diesel
5.3.2 Electric
5.3.3 Hybrid
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Mexico
5.4.4.3 United Arab Emirates
5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Liebherr Group
6.2.2 KonecranesOyj
6.2.3 Sany Heavy Industry Co. Ltd.
6.2.4 CVS Ferrari
6.2.5 Kalmar
6.2.6 TTS Group
6.2.7 Hyster-Yale Group
6.2.8 Famur Famak S.A.
6.2.9 ABB Ltd.
6.2.10 Cavotec

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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