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ペット用動物用食事療法の市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Pet Veterinary Diet Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ペット用動物用飼料市場は、予測期間中に5.6%のCAGRを記録すると予測されています。動物用食事は、動物の診断された健康障害の病気や疾患の管理を支援するために特別に処方された動物用食品で構成されています。... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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143 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

ペット用動物用飼料市場は、予測期間中に5.6%のCAGRを記録すると予測されています。動物用食事は、動物の診断された健康障害の病気や疾患の管理を支援するために特別に処方された動物用食品で構成されています。これらの動物用食事は、皮膚のかゆみ、消化器系の問題、肥満、アレルギーなど、ペットのさまざまな問題を治療するために配合されています。ペットフードメーカーは、ますます製品のバリエーションを変え、ペットの健康に適したものにし、その結果、調査された市場を牽引しています。様々なセグメントタイプに基づいて、企業はペットの所有者のニーズに応えるために製品を開発し、このように、小売売上高を向上させています。ペットのライフスタイル、年齢、サイズ、栄養に特化したニーズに基づいたカテゴリー別の製品開発が採用されており、これが本市場における需要増加の主な要因となっています。ビーガン食に移行する人が増えているため、イギリスなどの国々でビーガン用ペットフードの人気が高まっています。それは彼らのペットのための植物ベースの食事の提供を保証している菜食主義者の所有者だけでなく、菜食主義者のペットフードを購入している非菜食主義者の消費者である。これは、ロックダウン制限の賦課は、世界中のいくつかの選手の動物用飼料製品の生産設備に影響を与えたこれらの国々のペット動物用飼料市場を強化する。しかし、動物用ダイエット製品の需要の増加は、企業内の既存の株式の破壊からシールドとして機能した。したがって、市場はパンデミックの間に大きな影響を受けませんでした。世界市場の消費者のほとんどは、一般的に、実店舗と全体の供給チャネルの混乱に課されたいくつかの制限によって強制された後、電子商取引の小売プラットフォームに切り替えることにより、ペット獣医の食事製品を備蓄するという点で、Covid - 19パンデミックの発症に対処した。したがって、これらのすべての要因で、2021年の第3四半期にさえパンデミックの拡張は、市場の成長に影響を与える可能性が低いです。

主な市場動向

小家族化の進展がペットの飼育を促進

世界の主要な発展途上国では急速な都市化が進み、夫婦が少人数の家族を持つことを好む傾向が強まっています。また、都市化が進むにつれて、家畜や自然との関わりが希薄になり、ペットを家に連れて帰りたいという欲求が高まっています。ペットがもたらす社会的な快適さ、仲間、安全性、美的感覚により、ペットの飼育は増加傾向にある。高い生活水準、高価な医療制度、高い教育水準により、少子化が進み、犬、猫、鳥などのペットの飼育が増加しています。この傾向は、長期的にはペット用動物性食品市場の成長を促進すると予想されます。ブラジルや日本などでは、ペットの飼育頭数が子供の飼育頭数を上回っています。結婚の遅れや出生率の低下など、人口動態の変化により、ペットを飼い、家族として扱うようになってきています。例えば、ブラジル地理統計院(IBGE)によると、現在のブラジルの出生率は女性一人当たり1.77人だが、2060年には1.66人にまで下がると予想されている。このため、ペットやペット用品の需要が高まり、市場の成長を後押ししています。

北米が世界市場を席巻

米国ペット用品協会2017-2018年ペット飼育調査によると、アメリカの68%の世帯がペットを飼育しており、ペットフードやおやつに年間平均300米ドルを費やしています。北米は世界のペットフード生産の31%を担っているため、ペットケアへの大きな需要と相まって、アメリカのペットフード市場を牽引しています。米国でペットフードが供給されている主な流通経路は、量販店、ペットスーパー、オンライン販売、ニッチ専門店、食料品チェーン店、ドラッグストア、農業資材店などであり、これらの流通経路を経由してペットフードが供給されている。Packaged Factsの2018年第1四半期の米国のオンライン調査によると、ペットダイエットのオンライン販売を示すペットオーナーは市場の主要なドライバーであり、ペット消費者の14%が過去7日以内に、残りの31%が過去30日以内に購入することに寄与しているとのことです。米国のペットフード市場は、Nestle、Mars、Big Heart、Colgate、Blue Buffalo などの大手数社に非常に集中し ています。ブルーバッファローは、ペットの特定の健康状態に対応する治療用ペットフード市場に進出し、コルゲート・パルモリーブが60%の市場シェアを有しています。また、米国の家庭の16%がプレ・プロバイオティクス成分を含むペットフードを購入しており、米国におけるペットフード市場を牽引しています。

競合他社の状況

ペット用動物栄養食の市場シェア分析結果では、大手企業が市場の約45%を占め、残りの55%は様々な小規模企業やプライベートブランドが占めており、市場は半統合状態であることが示されている。Mars Inc.とNestle S.A.は、それぞれRoyal CaninとPurina Petcareというブランドで市場の大半を占めている。Hill's Pet Nutritionや日清ペットフードなどの企業も、問題解決型の製品を開発したり、特定地域の動物用食市場を支配したりして、市場で主要な役割を果たしている。Farmina Pet Foods や Blue Buffalo Pet Products などは比較的新しい企業であるが、市場に大きなインパクトを与えているため、市場でより大きなシェアを獲得するために、さまざまな戦略的な動きを行ってきている。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions and Market Definitions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Specialty Type
5.1.1 Urinary tract disease
5.1.2 Diabetes
5.1.3 Renal
5.1.4 Digestive Sensitivity
5.1.5 Oral Care
5.1.6 Other Specialty Types
5.2 Pet Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Birds
5.2.4 Other Pet Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Spain
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 Egypt
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Hill's Pet Nutrition Inc.
6.3.3 Nestle SA
6.3.4 Nisshin Pet Food
6.3.5 WellPet LLC
6.3.6 Blue Buffalo Pet Products Inc.
6.3.7 iVet Professional Formulas
6.3.8 Farmina Pet Foods
6.3.9 Forza10 USA
6.3.10 The Higgins Group Corp

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE INDUSTRY

 

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Summary

The pet veterinary diet market is projected to register a CAGR of 5.6% during the forecast period. Veterinary diets comprise of animal foods that are specifically formulated to aid in the management of illness and disease of a diagnosed health disorder in an animal. These veterinary diets are formulated to treat a variety of problems in pets, such as itchy skin, digestive issues, obesity, allergies, etc. Pet food manufacturers are increasingly changing their product variants, making them suitable for the wellness of pets, and thus, driving the market studied. Based on various segment types, companies are developing products, in order to cater to the needs of the pet owners, thus, improving retail sales. The category-wise product development, based on the lifestyle, age, size, and nutrition-specific needs of pets, is being adopted, which is a major driver for the increasing demand for the market studied. The number of people shifting to the vegan diet are growing, so is the popularity of vegan pet food in countries, like the United Kingdom and others. It is not only the vegan owners, who are ensuring the provision of plant-based diets for their pets but also the non-vegan consumers who are purchasing vegan pet food. This bolsters the market for pet veterinary diets in these countries.The imposition of lock down restriction affected the veterinary diet products production facilities of several players around the world. However, the increasing demand for veterinary diet products acted as a shield from the destruction of existing stocks in the companies. Therefore, the market was not majorly affected during the pandemic. Most of the consumers in the global market grappled with the onset of the Covid-19 pandemic, in terms of stockpiling pet veterinary diet products, by switching to the e-commerce retail platforms after being compelled by several restrictions levied on the brick-and-mortar stores and the disruption of the overall supply channel, in general. Hence with all these factors, the pandemic extension even to the third quarter of 2021, is less likely to impact the market growth.

Key Market Trends

Increasing Trend of Smaller Families Driving Pet Adoption

Rapid urbanization in major developing countries across the world has led to the increasing preference of couples to have smaller families. The increasing urban nature of the society, which results in the separation from farm animals and nature, is stimulating the desire to bring pets home. Owing to social comfort, company, security, and the aesthetic sense offered by pets, the trend of pet adoption is augmenting. High standard of living, costly healthcare system, and high educational standards have led to a decline in the number of children and an increase in the adoption of pets, such as dogs, cats, and birds. This trend, in turn, is expected to drive the growth of the pet veterinary diet market in the long run. The pet population outnumbers that of children in several countries, such as Brazil and Japan. Pets are being adopted and treated as family members, due to changing demographic trends, such as delayed marriages and lower fertility rates. For instance, the current fertility rate in Brazil is 1.77 children per woman and is expected to fall to 1.66 children per woman by 2060, according to the Brazilian Institute of Geography and Statistics (IBGE). This enhances the demand for pets as well as pet/veterinary products, which, in turn, aids the studied market’s growth.

North America Dominates the Global Market

According to the American Pet Product Association 2017-2018 pet ownership survey, 68% of American households own a pet and spend an average of USD 300 annually on pet food and treats. As North America is responsible for 31% of pet food production worldwide, coupled with the huge demand for pet care, this is driving the American pet diet market. The major distribution channels through which the US supplies pet diet are the mass retail stores, pet superstores, online sales, niche specialists, grocery chains, drugstores, and agricultural supply stores. According to the Packaged Facts’ first-quarter 2018 online survey of the United States, pet owners exhibiting the online sales of pet diet is the major driver of the market, contributing to 14% of pet consumers making a purchase within the last seven days and the other 31% in the last 30 days. The US pet diet market is highly concentrated with a few leading players, like Nestle, Mars, Big Heart, Colgate, and Blue Buffalo. Blue Buffalo has made its move into the therapeutic pet food market where Colgate-Palmolive holds a market share of 60% dealing with specific health conditions in pets. Additionally, 16% of US households purchase pet food with pre/probiotic ingredients, thus driving the pet diet market in the United States.

Competitive Landscape

The results of the market share analysis for the pet veterinary diet market, indicate a semi consolidated market, with the leading market players accounting for around 45% of the market while the remaining 55% is accounted by various small companies and private labels. Mars Inc. and Nestle S.A. account for the majority of the market through their brands Royal Canin and Purina Petcare, respectively. Companies, such as Hill’s Pet Nutrition and Nisshin Pet Food also play a major role in the market, either by developing problem specific products or by dominating the veterinary diet market in a particular region. Companies, such as Farmina Pet Foods and Blue Buffalo Pet Products are relatively new to the market, but have made a huge impact in the market and hence have been involved in various strategic moves, in order to gain a larger share in the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions and Market Definitions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Specialty Type
5.1.1 Urinary tract disease
5.1.2 Diabetes
5.1.3 Renal
5.1.4 Digestive Sensitivity
5.1.5 Oral Care
5.1.6 Other Specialty Types
5.2 Pet Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Birds
5.2.4 Other Pet Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Spain
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 Egypt
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Hill's Pet Nutrition Inc.
6.3.3 Nestle SA
6.3.4 Nisshin Pet Food
6.3.5 WellPet LLC
6.3.6 Blue Buffalo Pet Products Inc.
6.3.7 iVet Professional Formulas
6.3.8 Farmina Pet Foods
6.3.9 Forza10 USA
6.3.10 The Higgins Group Corp

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