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ペットフード用栄養補助食品市場 - ペットタイプ、機能、成分、地域別に分類 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Pet Food Nutraceutical Market - Segmented by Pet Type, Function, Ingredient, and Geography - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ペットフード用栄養補助食品の世界市場は、予測期間中にCAGR4.8%を記録すると予測されています。2019年、北米は調査対象市場の最大の地理的セグメントで、市場全体の大半のシェアを占め、アジア太平洋は最も急速... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ペットフード用栄養補助食品の世界市場は、予測期間中にCAGR4.8%を記録すると予測されています。2019年、北米は調査対象市場の最大の地理的セグメントで、市場全体の大半のシェアを占め、アジア太平洋は最も急速に成長している地域であった。単身世帯の増加、動物医療費の上昇、ペットの高齢化、薬剤の使用による結果の悪さなどから、消費者は天然・有機製品という形で代替品を探しています。サプリメントは、医薬品の代替品として、獣医療界で使用されています。意図した機能性に基づいて有効成分を加えることで、サプリメントは治療や栄養補給のためのおやつになっています。現在進行中のCOVID-19の大流行により、ペットフード用栄養補助食品を製造する過程で、企業は戦略の見直しを余儀なくされている。ペットの健康を維持するために、最近売上が急増しているため、企業はこれらの製品の多くを製造しています。また、各社ともEコマースサイトと連携し、販売促進を図っています。Eコマースサイトは、これらの企業から景品を受け取ることに傾注しており、その結果、大流行する中で市場の成長を後押しすると予想される。

主な市場動向

ペットを飼う人の増加

ライフスタイルの変化に伴い、各国でペットのヒューマニゼーションが進んでいます。特に、ソーシャルメディアや欧米のライフスタイルに影響された若い世代でのペット飼育が増加していることが、市場の主な牽引役となっています。したがって、ペットを家族の一員として扱う人が増えています。また、中産階級の台頭やインターネットへの容易なアクセスも、市場の成長に大きく寄与している要因のひとつです。また、多くの国で都市化が進んでいることも、調理済みペットフードの売上拡大に寄与しています。これらの製品はより便利で、都市生活者の忙しいライフスタイルに適しているためです。ペットのヒューマニゼーションにおいて重要なことは、ペットの安全性と栄養ニーズであり、これは消費者がラベル表示や製品に使用されている成分について教育されている結果でもある。このような特別な配慮は高いコストを伴いますが、世界的な中間層の増加と可処分所得の増加が、ペット用栄養補助食品の世界的な売上に寄与しています。

北米が市場を独占

北米市場は、世界の主要なトレンドや消費者パターンに最初に反応する市場であり、市場の浸透度の高さとそれに対応するインフラが、先駆的な姿勢の理由として挙げられている。ペットの「ヒューマニゼーション」というコンセプトは、ペットケアとペットフードの両市場を統合し、ペットの総合的な幸福感を実現する大きなトレンドとなっている。このトレンドの重要な結果の 1 つは、消費者の関心が、快適な食べ物やおやつから栄養補助食品と治療薬に向いたことである。この傾向は、大手企業のマーケティングや新製品発表によく表れている。米国がパックをリードし、カナダとメキシコがこれに続くと予想される。メキシコに期待される都市化率の急激な上昇と所得水準が、市場の高い期待を煽っている。北米の他の地域でも、グローバリゼーションやインフラ整備の動きが活発化し、大きな成長が見込まれています。

競合他社の状況

世界のペットフード用栄養補助食品市場は非常に集約された市場であり、この分野に貢献するプレーヤーは限られています。これらのプレーヤーは、BASF、Purina Pet Care、DSM、Kemin Industries、Symrise、Danisco Animal Nutrition、およびBoehringer Ingelheimです。これらの企業の市場シェアが高いのは、地理的な存在感が大きいことと、製品ポートフォリオが高度に多様化されていることに起因しています。これらの企業は、研究開発、大規模な製品ポートフォリオ、広い地域での存在感、および積極的な買収戦略に焦点を当てていることが知られています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Ingredient Type
5.1.1 Milk Bioactives
5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.3 Probiotics
5.1.4 Proteins and Peptides
5.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.6 Other Ingredient Types
5.2 Function Type
5.2.1 Nutrition/Therapeutics
5.2.2 Supplements
5.3 Pet Type
5.3.1 Dog
5.3.2 Cat
5.3.3 Bird
5.3.4 Fish
5.3.5 Other Pet Types
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Spain
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Denmark
5.4.2.4 France
5.4.2.5 Germany
5.4.2.6 Russia
5.4.2.7 Italy
5.4.2.8 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Indonesia
5.4.3.6 Thailand
5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Kemin Industries
6.3.2 Symrise AG
6.3.3 BASF SE
6.3.4 Roquette Freres
6.3.5 DSM Nutritionals
6.3.6 Darling International Inc
6.3.7 Archer Daniels Midland Company
6.3.8 Nestle SA (Purina Petcare)
6.3.9 Boehringer Ingelheim Animal Health
6.3.10 Novotech Nutraceutical
6.3.11 VIT2be-Diana Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19

 

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Summary

The global pet food nutraceutical market is projected to register a CAGR of 4.8% during the forecast period. In 2019, North America was the largest geographic segment of the market studied and accounted for the majority share of the overall market, while Asia-Pacific was the fastest-growing region. The increasing number of single families, rising animal healthcare costs, aging pet population, and poor outcomes of the use of drugs have led to consumers looking for alternatives in the form of natural and organic products. Supplements are used as alternatives to drugs, by the veterinary community. The addition of active ingredients based on intended functionality is making supplements therapeutic and nutritional treats. The ongoing COVID-19 pandemic compelled the companies to rethink their strategies in the process of manufacturing pet food nutraceutical products. The companies are manufacturing more of these products, as the sales have surged recently in order to maintain the health of their pets. Various companies are joining hands with e-commerce sites to drive their sales. The e-commerce sites are lean on taking premiums from these companies, which in turn is anticipated to boost the market growth amidst the pandemic.

Key Market Trends

Increasing Number of People Adopting Pets

Due to changes in lifestyle, pet humanization is on the rise in different countries. The increasing pet ownership among younger generations, in particular, consumed by social media and adoption of the western lifestyle, is the main driver of the market. Hence, an increasing number of people are treating pets as members of the family. The rise of the middle class and easy access to the internet are a few other drivers contributing significantly to the growth of the market. Urbanization trends in many countries have also contributed to the growth in sales of prepared pet foods, as these products are more convenient and more suitable for the busy lifestyles of urban dwellers. An important part of pet humanization is the safety and nutritional needs of pets, which is also a result of consumers being educated about labeling and the ingredients used in products. Although these extra considerations come at a higher cost, the rise of the middle-class population in the world, coupled with higher disposable income, is contributing to the sales of pet nutraceutical products, globally.

North America Dominates the Market

The North American market is the first respondent to any major global trend or consumer pattern; the high level of market penetration and corresponding infrastructure are cited as reasons for the pioneering attitude. The concept of pet ‘humanization’ is the major trend that is consolidating both the pet care and pet food markets into a sense of overall pet well-being. One significant outcome of this trend is the consumer focus toward nutraceutical foods and remedies from the comfort or treat foods. This focus is well visible in the marketing and new product launches of the major firms. The United States is expected to lead the pack, followed by Canada and Mexico. The rapid increase in urbanization rates and income levels that are expected of Mexico are fuelling the high expectations of the market. The increasing forces of globalization and infrastructure improvement are giving rise to considerable growth in the other regions of North America.

Competitive Landscape

The global pet food nutraceutical market is a highly concentrated market and there are a limited number of players contributing to this sector. These players are BASF, Purina Pet Care, DSM, Kemin Industries, Symrise, Danisco Animal Nutrition, and Boehringer Ingelheim. The greater market share of these players can be attributed to their large geographical presence and highly diversified product portfolios. These players are known to be focusing on R&D, large product portfolio, wide geographical presence, and aggressive acquisition strategy.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Ingredient Type
5.1.1 Milk Bioactives
5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
5.1.3 Probiotics
5.1.4 Proteins and Peptides
5.1.5 Vitamins and Minerals
5.1.6 Other Ingredient Types
5.2 Function Type
5.2.1 Nutrition/Therapeutics
5.2.2 Supplements
5.3 Pet Type
5.3.1 Dog
5.3.2 Cat
5.3.3 Bird
5.3.4 Fish
5.3.5 Other Pet Types
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Spain
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Denmark
5.4.2.4 France
5.4.2.5 Germany
5.4.2.6 Russia
5.4.2.7 Italy
5.4.2.8 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Indonesia
5.4.3.6 Thailand
5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Kemin Industries
6.3.2 Symrise AG
6.3.3 BASF SE
6.3.4 Roquette Freres
6.3.5 DSM Nutritionals
6.3.6 Darling International Inc
6.3.7 Archer Daniels Midland Company
6.3.8 Nestle SA (Purina Petcare)
6.3.9 Boehringer Ingelheim Animal Health
6.3.10 Novotech Nutraceutical
6.3.11 VIT2be-Diana Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19

 

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