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ペットケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Pet Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ペットケア市場は、予測期間である2021-2026年にCAGR7.4%を記録すると予測されています。 2020年はすべての産業にとってあまり有望とは言えないが、ペットケア市場の場合は、度重なる戸締りにより、人々がほ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ペットケア市場は、予測期間である2021-2026年にCAGR7.4%を記録すると予測されています。

2020年はすべての産業にとってあまり有望とは言えないが、ペットケア市場の場合は、度重なる戸締りにより、人々がほとんど家にいて、ペットの世話をよくしたため、恩恵があったと考えられる。このため、ペットのサービスや製品の需要が喚起され、ペットケア市場の大幅な成長を促した。

ペットのヒューマニゼーションへの関心の高まりと、ペットケア製品のプレミアム化の要求の高まりは、ペットケア製品の市場成長を促す要因の一つとなっています。ペットケア市場では、北米が突出したシェアを占めています。同地域は成熟化が進み、競争が激化していますが、市場には大きなビジネスチャンスがあります。コルゲート・パルモリーブ、ネスレSA(ピュリナ)、ゼネラル・ミルズ・インク(General Mills Inc.(Blue Buffalo)などのペットケア関連メーカーが大きなシェアを占めています。

主な市場動向

ペットのヒューマニゼーションのトレンドが市場を牽引する

ペットのヒューマニゼーションは、ペットを家族の一員として扱う消費者の関心の高まりとともに、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。都市化により、人々は小さなスペースでの生活を余儀なくされており、大きなペットは小さなペットに比べて維持費が高く、経済的ではありません。小型のペットは、大型のペットに比べて甘やかされ、人間らしく扱われる可能性が高いのです。ペットの飼い主の間では、ペットファッションの人気が高く、市場に好影響を与えており、予測期間中に大きな成長に貢献すると期待されています。ペットの飼い主の中には、ペットのために快適で豪華な製品にお金をかけることで、自分のライフスタイルを表現することに非常にこだわる人がいます。このため、競合他社はペットグルーミングサービス分野で数多くの新製品やカスタマイズ製品を発売しています。消費者は、家族間のギャップを埋めるために、ペットの同伴を希望しています。これらの要因により、猫や犬などの小動物が市場を牽引しています。気ままな飼い主は、ペットの最高の生活の質を確保するために喜んで多額の出費をし、それがペットケア製品の需要を牽引しているのです。ペットのヒューマニゼーションの流れは、多くの企業が研究開発に投資し、新しく興味深い製品を生み出すことで市場の成長を支えています。

ペットケア市場をリードするのは北米

北米のペットケア市場は、消費者や市場に出回っている製品の点でよく成熟している。プレミアム化は北米のペットケア製品の売上を促進する上で重要な役割を担っている。犬や猫などのペットの肥満リスクを背景に、米国の消費者の間では自然素材のペットフードへの需要が高まっています。ペット肥満防止協会によると、米国では犬や猫の55%が肥満であると推定されています。このことは、プレミアム製品への消費者の関心の高まりに対応するため、メーカーが高品質の原材料や飼料を加え、付加価値の高い製品を発売する大きなチャンスとなります。付加価値の高い高品質な原材料を使用した製品の発売が増えることで、ペットケア製品の需要は予測期間中にさらに拡大すると予想されます。

競合他社の状況

市場は、Mars Incorporated、Colgate-Palmolive、Nestle SA(Purina)、General Mills Inc.などの国際ブランドが存在するため、非常に集中している。(Blue Buffalo)などの国際的なブランドが存在し、市場は非常に集中しています。これらの企業は、市場シェアを固め、市場での地位を強化するための重要な戦略として買収を利用しています。例えば、アグロリメンは2016年5月、ペットフードメーカーのネイチャーズバラエティ社を買収し、高品質な素材を製品に取り入れることでペットフードの品質向上を図っています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Pet Type
5.1.1 Dog
5.1.2 Cat
5.1.3 Fish
5.1.4 Other Pet Types
5.2 Product Type
5.2.1 Pet Food
5.2.1.1 Dry
5.2.1.2 Wet
5.2.2 Pet Care
5.2.2.1 Oral Care
5.2.2.2 Dietary Supplements
5.2.2.3 Veterinary Diets
5.2.3 Grooming Products
5.2.3.1 Shampoos and Conditioners
5.2.3.2 Combs and Brushes
5.2.3.3 Clippers and Scissors
5.2.3.4 Other Grooming Products
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Sores
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Russia
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Incorporated
6.3.2 Colgate-Palmolive
6.3.3 Nestle SA (Purina)
6.3.4 General Mills Inc. (Blue Buffalo)
6.3.5 The J.M. Smucker Company
6.3.6 heristo aktiengesellschaft
6.3.7 Champion Petfoods LP
6.3.8 The Hartz Mountain Corporation
6.3.9 Petmate
6.3.10 Tail Blazers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The pet care market is expected to register a CAGR of 7.4% during the forecast period, 2021-2026.

Although the year 2020 was not found to be very promising for all the industries, in the case of the pet care market, it was a boon, as due to repeated lockdowns, people stayed mostly at home and took good care of their pets. This stimulated the demand for pet services and products and encouraged significant growth in the pet care market.

The growing interest in pet humanization, coupled with a rise in demand for premiumization in pet care products, is one of the factors driving the market growth for pet care products. North America holds a prominent share in the pet care market. There are significant opportunities in the market despite the increasing maturity and greater competition prevailing in the region. Colgate-Palmolive, Nestle SA (Purina), and General Mills Inc. (Blue Buffalo) are some of the pet care manufacturers with a significant share in the market.

Key Market Trends

The Pet Humanization Trend is Driving the Market

The pet humanization trend has a positive influence on the market growth, with rising consumer interest in treating pets as part of their family. Urbanization is forcing people into smaller spaces where larger pets are not economical as their maintenance costs are high compared to smaller pets. Small pets are much more likely to be indulged and humanized than larger pets. The popularity of pet fashion among pet owners has a positive impact on the market and is expected to contribute to significant growth during the forecast period. Some pet owners are very particular about representing their lifestyles by spending on comfortable and luxurious products for their pets. This encourages market competitors to launch numerous new and customized products in the pet grooming service segment. Consumers are looking to plug the familial gap with a pet companion. These factors have led to a marketplace led by small animals such as cats and dogs, as indulgent pet owners are happy to spend heavily on ensuring the best quality of life for their pets, which has driven the demand for pet care products. The pet humanization trend is supporting the market growth with a number of companies investing in R&D to create new and interesting products.

North America is Leading the Pet Care Market

The pet care market in North America is well matured in terms of consumers and available products in the market. Premiumization is playing a key role in driving the sales of pet care products in North America. There is a growing demand for natural pet food, which is gaining traction among US consumers, owing to obesity risks in pets such as dogs and cats. According to the Association for Pet Obesity Prevention, an estimated 55% of dogs and cats in the United States are obese. This presents a greater opportunity for manufacturers to add quality ingredients and diets and launch added value products to cater to the growing consumer interest toward premium products. With more product launches with value-added quality ingredients, the demand for pet care products is expected to grow further during the forecast period.

Competitive Landscape

The market is highly concentrated with the presence of international brands such as Mars Incorporated, Colgate-Palmolive, Nestle SA (Purina), and General Mills Inc. (Blue Buffalo). These companies are using acquisition as their key strategy to consolidate their market shares and strengthen their positions in the market. For instance, in May 2016, Agrolimen acquired Nature's Variety, a manufacturer of pet food, to improve the quality of pet food products by incorporating high-quality ingredients in its products.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Pet Type
5.1.1 Dog
5.1.2 Cat
5.1.3 Fish
5.1.4 Other Pet Types
5.2 Product Type
5.2.1 Pet Food
5.2.1.1 Dry
5.2.1.2 Wet
5.2.2 Pet Care
5.2.2.1 Oral Care
5.2.2.2 Dietary Supplements
5.2.2.3 Veterinary Diets
5.2.3 Grooming Products
5.2.3.1 Shampoos and Conditioners
5.2.3.2 Combs and Brushes
5.2.3.3 Clippers and Scissors
5.2.3.4 Other Grooming Products
5.3 Distribution Channel
5.3.1 Offline Retail Stores
5.3.2 Online Retail Sores
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Russia
5.4.2.7 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle-East and Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Incorporated
6.3.2 Colgate-Palmolive
6.3.3 Nestle SA (Purina)
6.3.4 General Mills Inc. (Blue Buffalo)
6.3.5 The J.M. Smucker Company
6.3.6 heristo aktiengesellschaft
6.3.7 Champion Petfoods LP
6.3.8 The Hartz Mountain Corporation
6.3.9 Petmate
6.3.10 Tail Blazers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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