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北米ガラス包装市場の成長、トレンド、Covid-19の影響、予測((2022 - 2027)


North America Glass Packaging Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, Forecasts ((2022 - 2027)

北米のガラス製パッケージング市場は、2021年から2026年の予測期間中にCAGR 3.51%で成長すると予測されています。COVID-19の発生により、F&Bセクターの業界では衛生と除菌にもっと力を入れる必要性が高まってお... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米のガラス製パッケージング市場は、2021年から2026年の予測期間中にCAGR 3.51%で成長すると予測されています。COVID-19の発生により、F&Bセクターの業界では衛生と除菌にもっと力を入れる必要性が高まっており、現在の状況を考えると、最近の人々は健康的で持続可能なライフスタイルを選ぶようになってきているのです。このセクターの製品のほとんどは必要不可欠なサービスに含まれているため、パッケージングセクターは保守的な慣行に従うことが非常に重要になります。

主なハイライト
米国では、アルコール飲料がガラス瓶の大半を占めています。蒸留酒やワインはガラス容器の割合が高いのですが、ビール分野ではガラス容器の割合が大きく減少しています。一方、ノンアルコール飲料の分野では、ガラスの割合はごくわずかで、CSDや牛乳、新しいレディ・トゥ・ドリンク飲料に使用されています。
2020年、ビール全体の82%が国産で、18%が世界100カ国以上から輸入されている(出典:米国TTB、米国商務省、2021年)。アルコール飲料市場と3層制は、年々急速に進化している。2012年以降、全国で2,300以上のアルコール飲料法が成立しています(出典:NBWA Industry Affairs、2021年)。このような事例では、ガラス製パッケージの大幅な採用が取り上げられています。
ガラス包装はアルコール飲料市場全体において大きなシェアを占めているため、アルコール飲料の需要増加が続く中、予測期間においてガラス瓶の市場は拡大すると予想されます。2020年11月、ハイブリッドパッケージングサプライヤーのBerlin Packagingは、パッケージングサプライヤーのConsolidated Bottleを買収して、カナダでのプレゼンスを拡大しました。統合された事業は、さらに多くのパッケージングソリューションと付加価値サービスを顧客に提供することで、同国におけるガラス瓶の需要増に対応することが期待されます。
カナダの成人の約78%が過去1年間にアルコールを摂取したと回答しており、世界平均より約50%多く飲酒しています。男性は女性よりも飲酒量が多く、若年層は高齢者よりも過去1年間に飲酒したことがあると回答しています。2019/2020年のアルコール販売総量は0.2%増の31億1600万リットルで、これはカナダ統計局のデータによると、カナダの法定飲酒年齢以上の人1人当たり1週間に9.5杯のスタンダードドリンクに相当する。


主な市場動向

アルコール飲料が大幅な市場シェアを獲得する見込み


Brewer's Associationsによると、2020年の米国クラフトビールのパッケージ市場に占める割合は、アルミ製が81%、ガラス製が19%とされています。
7〜12オンスの小型瓶は、ガラス瓶のビール容積の90%以上を占め、瓶ビール容積のシェアを拡大し続けています。近年、大容量ボトルのシェアは低下しています。数年前まで、食料品店や酒屋などの一般小売店では、22オンスや750ミリリットルなどの大瓶の専用スペースを大幅に拡大していました。しかし、小売業者は、より速く移動するパッケージにスペースを再配分するようになってきています。
ワイングラスのパッケージングメーカーは、最新のトレンドに対応するため、製品開発を進めています。例えば、Ardagh Groupの事業部門であり、米国スピリッツ市場向けガラス瓶の国内メーカーであるArdagh Group, Glass, North Americaは、2020年9月に、独立系家族経営の蒸留酒サプライヤーであるHeaven Hill Brandsと長期供給契約を締結し、米国で高級スピリッツボトルの製造に着手しています。
市場の成長を促す主な要因の一つは、同国でのビール消費量です。Beer Canadaによると、2020年のビール総販売量は2,112万ヘクトリットルを占めています。しかし、2019年と比較すると販売量は減少しています。2019年から2020年にかけて、カナダでは缶ビールの売上が12.3%増加し、瓶ビールの売上は15.1%減少しています。これは、COVID-19のパンデミック時の市場成長に挑戦したものです。
さらに、2019/2020年度のワイン売上高は5.2%増の78億カナダドルで、過去8年間で最大の伸びとなった。昨年はカナダの多くの地域でビールがアルコール飲料として選ばれていましたが、ケベック州(総売上高の44.0%)とブリティッシュ・コロンビア州(34.3%)ではワインが首位を主張しました。しかし、サスカチュワン州(15.2%)の住民は、ワインを購入する割合が最も低くなっています(出典:カナダ統計局)。


バイアルは大幅な市場シェアの獲得が期待される


米国医薬品規制当局は、より大きなバイアルでCOVID-19ワクチンの生産を加速する許可を各社に与えた。米国食品医薬品局(FDA)はまた、ワクチン接種者が現在のバイアルから最大11回分の用量を抽出することを許可しました。さらに、2021年4月、米国医薬品規制当局は、Moderna Inc.に、1つのバイアルに最大15回分の用量を充填させることにより、同社のCOVID-19ワクチンの出力を加速する許可を与えた。
また、2020年6月、米国政府の生物医学先端研究開発局(BARDA)は、COVID-19ワクチン用ガラスバイアルの国内製造能力を拡大するため、コーニング社に2億400万米ドルを授与しました。
同様に、2020年6月にSiO2は、米国政府から1億4300万米ドル相当の契約を受け、製造能力を4億ドーズに拡大した。国内優先で1億2,000万バイアル、2021年4月までに10億バイアルを提供する予定です。また、同社は最近、アラバマ州オーバーンにある製造工場の1億6,300万米ドルの拡張を発表しました。
カナダ政府は、モントリオールのロイヤルマウント事業所に隣接する新たなバイオ製造施設の設計、建設、試運転、認定に約1億2,600万米ドルを投資しました。この新しい生物学的製剤製造施設は、生物学的製剤製造センターと呼ばれ、ワクチンやその他の生物学的製剤の製造をサポートする予定です。これにより、同地域におけるバイアル製品の需要拡大が期待されます。


競合他社の状況

北米のガラス製容器は、地域的にも世界的にもかなりの数のプレーヤーが存在し、適度に統合されています。技術革新により、製品の提供や飲料への投資が増え、市場を牽引しています。


2021年10月オーウェンズ・イリノイ・グラス・インクとドイツのクロネスAGは、拡大するガラス市場に向けて、共同イノベーションによるガラス設計を行う戦略的提携を締結した。この協定の重点分野には、ガラス充填と包装ラインのスピードと効率の向上、革新的で持続可能なガラスシステムの開発、市場トレンドに対応する敏捷性と柔軟性の強化、ガラスへの直接デジタル印刷技術などのデジタルソリューションの進歩が含まれることになる。
2021年2月 - アルダグ・グループは、アブソルートの最新限定ウォッカ・ボトル「アブソルート・ムーブメント」を発売し、包容力を讃え人々を鼓舞しています。フロストブルーのガラス製ボトルは、終わりのない変化のサイクルを象徴する、16個の渦巻きからなる上向きのスパイラルデザインが特徴です。渦巻きの上向きの流れは、社会の成長を示しています。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of the COVID-19 on the Glass Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 The Increasing Demand from the Food and Beverage Industry and Emergence of Premium Packaging
5.1.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
5.2.2 Usage of Substitute Products (Plastic)

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Bottles and Containers
6.1.2 Vials
6.1.3 Ampoules
6.1.4 Syringe and Cartridges
6.2 By End-User Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.2.1 Soft Drinks
6.2.2.2 Milk
6.2.2.3 Alcoholic Beverages
6.2.2.4 Other Beverages
6.2.3 Cosmetics and Prefumery
6.2.4 Pharmaceuticals
6.3 By Country
6.3.1 United States
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Owens Illinois Inc.
7.1.2 Amcor Limited
7.1.3 Ardagh Packaging Group PLC
7.1.4 Piramal Glass Ltd​​.
7.1.5 Gerresheimer AG​​
7.1.6 Sonoco Products Company
7.1.7 Reynolds Packaging
7.1.8 Gallo Glass Co.
7.1.9 AptarGroup
7.1.10 Vitro SAB DE CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The North America Glass Packaging Market is expected to grow at a CAGR of 3.51% during the forecasted period of 2021 to 2026. COVID-19 outbreak created a growing necessity for industries in the F&B sector to focus more on hygiene and sanitization, and given the current situation, people nowadays are opting for a healthy and sustainable lifestyle. As most of the products in this sector are included in essential services, it becomes crucial for the packaging sector to follow conservative practices.

Key Highlights
Alcoholic beverages dominated the glass bottles segment in the United States. A high percentage of distilled spirits and wines are packaged using glass containers, while in the beer segment, the percentage of glass containers has decreased significantly. On the other hand, in the non-alcoholic segment, glass holds a tiny percentage and is used in CSDs, milk, and newer ready-to-drink beverages.
In 2020, 82% of all beer was domestically produced, and 18% was imported from more than 100 different countries around the world (source: U.S. TTB and U.S. Commerce Department, 2021). The alcohol beverage marketplace and the three-tier system have evolved rapidly over the years. Since 2012, over 2,300 alcohol beverage laws have been passed around the country (Source: NBWA Industry Affairs, 2021). Such instances address the major adoption of glass packaging.
Glass packaging has a significant share in the overall alcoholic beverage market, and hence, with the ongoing increase in demand for alcoholic beverages, the market for glass bottles is expected to increase in the forecast period. In November 2020, Hybrid packaging supplier Berlin Packaging expanded its Canadian presence with the acquisition of packaging supplier Consolidated Bottle. The combined businesses are expected to offer even more packaging solutions and value-added services to their customers, thereby catering to the growing demand for glass bottles in the country.
The consumer drinks about 50% more than the worldwide average, and about 78% of Canadian adults report having consumed alcohol in the past year. Men drink more than women, and young adults are more likely to be past-year drinkers than older adults. The total volume of alcohol sold increased by 0.2% to 3,116 million liters in 2019/2020, which is equivalent to 9.5 standard drinks per week per person over the legal drinking age in Canada as per the data from Statistics Canada.


Key Market Trends

Alcoholic Beverages Expected to Witness Significant Market Share


According to Brewer’s Associations, in 2020, the percentage of package market for US craft beer packaging indicated that aluminum could take 81% share whereas glass packaging took 19%.
Smaller-sized bottles, such as those of 7-12 ounces, compose more than 90% of beer volume in glass bottles and continue to gain a share of bottled beer volume. Large-format bottles have lost their share in recent years. A few years ago, many off-premise retailers like grocery and liquor stores greatly expanded their space dedicated to large bottles such as 22 ounce or 750 milliliters. However, retailers are increasingly reallocating space to faster-moving packages.
Wine glass packaging manufacturers are innovating their offerings keeping in pace with the latest trends. For instance, in September 2020, Ardagh Group, Glass, North America, a business division of Ardagh Group and the domestic manufacturer of glass bottles for the US spirits market, confirmed a long-term supply agreement with Heaven Hill Brands, the independent, family-owned, and operated distilled spirits supplier, to manufacture its premium spirits bottles in the United States.
One of the main factors driving the growth of the market is beer consumption in the country. According to Beer Canada, the total beer sales accounted for 21.12 million hectoliters in 2020. However, the sale has fallen as compared to the year 2019. From 2019 to 2020, sales of canned beers grew by 12.3 %, while bottled beer sales decreased by 15.1 % in Canada. This challenged the market growth during a COVID-19 pandemic.
Moreover, wine sales rose 5.2% to CAD 7.8 billion in FY 2019/2020, which is the largest increase in eight years. While beer was the alcoholic beverage of choice across much of Canada last year, wine claimed the top spot in Quebec (44.0% of total sales) and British Columbia (34.3%). However, residents of Saskatchewan (15.2%) were least likely to buy wine (source: Statistics Canada).


Vials Expected to Witness Significant Market Share


The US Drug Regulator gave clearance to various companies to speed up COVID-19 vaccine output with bigger vials. The US Food and Drug Administration (FDA) also authorized vaccinators to extract a maximum of 11 doses from the current vials. Further, In April 2021, the US drug regulator gave Moderna Inc. the clearance to speed up the output of its COVID-19 vaccine by letting it fill a single vial with up to 15 doses.
In addition, In June 2020, the US government's Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA) awarded USD 204 million to Corning to expand its domestic manufacturing capacity for glass vials for COVID-19 vaccines.
Similarly, In June 2020. SiO2 received a contract worth USD 143 million from the US government to scale up its manufacturing capacity to 400 million doses. The company is expected to provide 120 million vials for domestic priorities and 1 billion vials by April 2021. The company also recently announced a USD 163 million expansion of its manufacturing plant in Auburn, Alabama.
The Government of Canada invested around USD 126 million to design, construct, commission, and qualify a new biomanufacturing facility adjacent to its Royalmount site in Montreal. The new biomanufacturing facility, called the Biologics Manufacturing Centre, will support the manufacturing of vaccines and other biologics. This is expected to boost the demand for vials in the region.


Competitive Landscape

The North America Glass Packaging is moderately consolidated, with a considerable number of regional and global players. The innovation drives the market in the product offerings and increasing investments in beverages.


October 2021: Owens-Illinois Glass Inc. and Krones AG of Germany signed a strategic collaboration to design glass through collaborative innovation for the expanding glass market. The focus areas of the agreement would include improvements in glass filling and the speed and efficiency of packaging lines, development of innovative and sustainable glass systems, enhanced agility and flexibility of responding to market trends, and advancements in digital solutions, such as direct-to-glass digital printing technology.
February 2021 - Ardagh Group launched Absolut’s latest limited-edition vodka bottle, ‘Absolut Movement,’ to inspire people in celebration of inclusivity. The frosted blue glass bottle features an upward spiral design of 16 swirls, symbolic of the never-ending cycle of change. The upward flow of the swirling spiral indicates social growth.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Impact of the COVID-19 on the Glass Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 The Increasing Demand from the Food and Beverage Industry and Emergence of Premium Packaging
5.1.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
5.2.2 Usage of Substitute Products (Plastic)

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Bottles and Containers
6.1.2 Vials
6.1.3 Ampoules
6.1.4 Syringe and Cartridges
6.2 By End-User Vertical
6.2.1 Food
6.2.2 Beverage
6.2.2.1 Soft Drinks
6.2.2.2 Milk
6.2.2.3 Alcoholic Beverages
6.2.2.4 Other Beverages
6.2.3 Cosmetics and Prefumery
6.2.4 Pharmaceuticals
6.3 By Country
6.3.1 United States
6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Owens Illinois Inc.
7.1.2 Amcor Limited
7.1.3 Ardagh Packaging Group PLC
7.1.4 Piramal Glass Ltd​​.
7.1.5 Gerresheimer AG​​
7.1.6 Sonoco Products Company
7.1.7 Reynolds Packaging
7.1.8 Gallo Glass Co.
7.1.9 AptarGroup
7.1.10 Vitro SAB DE CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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