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リーガルサービス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


LEGAL SERVICES MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

法律は、サービス産業の中で最も利用されているサービスの一つである。サービス市場における法律サービスの市場シェアは40%を超え、最も高い収益を上げている。リーガルサービスは、税務、金融、企業法務、訴訟... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

法律は、サービス産業の中で最も利用されているサービスの一つである。サービス市場における法律サービスの市場シェアは40%を超え、最も高い収益を上げている。リーガルサービスは、税務、金融、企業法務、訴訟、紛争、著作権、特許、独占禁止法、財産、仲裁、労働、政治、慈善など様々な分野に特化しており、いずれも法律の専門知識に依存した助言または代理を行う。

主なハイライト
リーガルサービス市場は、テクノロジーとグローバリゼーションの融合により、ダイナミックで変化の激しい環境にある。サイバーセキュリティとデータプライバシー、メディアとテクノロジーは、リーガルサービス市場における2大業務である。
リーガルサービス業界全体の変化は、比較的安定し保護されたビジネス形態を享受してきた弁護士に高い価格圧力をもたらす可能性があります。例えば、この業界の変化により、弁護士は時間給ベースの請求システムではなく、固定価格での取引を余儀なくされることが予想される
法律サービス市場のアウトソーシングは、より安全/機密性の高い手続きを導入することで、より急速に成長すると予想されます。グローバル化もまた、リーガルサービス市場の将来的な見通しを決定付ける上で重要な役割を担っている。法律事務所は、多国籍の顧客に法律サービスを提供するため、グローバル化を進めています。


主な市場動向

リーガルサービスを提供する大手会計事務所

会計事務所はそのサービスを法律業務にまで広げており、これは調査した市場の大きなトレンドとなっています。これは、クライアントが、サービスごとに異なる事務所よりも、必要なサービスをワンストップで提供してくれるところを好むためです。これにより、企業はクライアントのビジネスをより深く理解し、企業の様々な側面を考慮した上で、最適なソリューションを提供することができるのです。調査対象となった市場の大手4社、すなわちKPMG、デロイト、プライスウォーターハウスクーパース(PwC)、EYは、アジア、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東の全域でリーガルサービスの提供を拡大している。

これらの会計事務所が雇用するリーガルサービスの専門家の総数は、過去15年間で50%増加しており、大多数の法律事務所は、これら会計事務所との競争激化に対応するのに苦労している。デロイトは数カ国でリーガルサービスを提供しており、KPMGは今後数年で市場をほぼ倍増させる意向を表明している。

規制された法律サービスに対する意識の高まり

リーガルサービスは、ヨーロッパや北米の先進国市場では極めて成熟しており、アジアやアフリカなどの非先進国地域では、かなり誤った情報提供や高額な費用が必要とされています。しかし、ヨーロッパではまだリーガルサービスに対する誤解が少なくない。最大の誤解は、すべての法律事務所が規制されているというものです。2013年、67%のクライアントが、リーガルサービスは規制されているという考えを持っていました。しかし、2018年にはこの数字は激減し、50%に達しました。これは、法律事務所や事務弁護士にアプローチする前に調査をする顧客が増加していることを示しているに過ぎません。大多数の事務所は、時代遅れの官僚主義に束縛されることを避け、顧客本位の最高のソリューションを提供するために、規制されないことを選択しているのです。

規制されていない法律事務所は、クライアント、特に中小企業や一般の人々の信頼を妨げています。法律扶助を求めているクライアントのうち、規制されたサービスを好むのはわずか10%で、その大半は、規制による保護よりもサービスの質とともに、依然として価格を第一の要因として考えています。しかし、大規模な多国籍企業のようなプレミアムクライアントは、他のどのパラメータよりも規制の保護を優先する可能性があります。

競合他社の状況

競合環境分析では、財務情報、セグメント別および地域別の収益内訳、リスク分析、重要事実、会社概要、事業戦略、主要製品、マーケティング・流通戦略、新製品開発、最新ニュースなど、企業の事業と業績に関する詳細な戦略的分析を提供します。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 PESTLE Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End User
5.1.1 Legal Aid Consumers
5.1.2 Private Consumers
5.1.3 SMEs
5.1.4 Charities
5.1.5 Large Businesses
5.1.6 Government
5.2 Application
5.2.1 Corporate, Financial, and Commercial Law
5.2.2 Personal Injury
5.2.3 Commercial and Residential Property
5.2.4 Wills, Trusts, and Probate
5.2.5 Family Law
5.2.6 Employment Law
5.2.7 Criminal Law
5.2.8 Other Applications
5.3 Service
5.3.1 Representation
5.3.2 Advice
5.3.3 Notarial Activities
5.3.4 Research
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.5 Middle East
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Kirkland & Ellis LLP
6.3.2 Latham & Watkins LLP
6.3.3 Baker McKenzie
6.3.4 Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom
6.3.5 Clifford Chance
6.3.6 DLA Piper
6.3.7 Allen & Overy
6.3.8 White & Case
6.3.9 Sidley Austin
6.3.10 Norton Rose*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Rapidly Declining Partnership Models
7.2 Rise of Alternate Legal Services

 

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Summary

Law is one of the most used services in the service industry. The market share of legal services in the services market is over 40% and generates the highest revenue. Legal services specialize in various fields, including taxation, finance, corporate affairs, litigation, conflicts, copyrights, patents, antitrust, property, arbitration, labor, political, and charity, all of which depend on law expertise for advisory or representation.

Key Highlights
The legal services market has a dynamic, fast-changing environment due to a combination of technology and globalization. Cybersecurity and data privacy and media and technology are the two major practices in the legal services market.
The overall changes in the legal services industry may introduce high price-pressure on lawyers who have enjoyed a relatively stable and protected type of business. For example, it is anticipated that changes in this industry will force lawyers to offer fixed price deals, rather than an hourly-based billing system
Outsourcing of the legal services market is anticipated to grow more rapidly, with the introduction of more secure/confidential procedures to the process. Globalization also plays a critical role in defining the future outlook of the legal services market. Legal firms have globalized to provide legal services to multinational customers.


Key Market Trends

Leading Accounting Firms Providing Legal Services

The accounting firms are extending their services to legal services, which is a major trend in the market studied. This is because clients prefer a one-stop destination that provides all the services needed over different firms for different services. This enables firms to have a better understanding of the client's business and provide the best possible solutions, considering various aspects of the firm. The four leading firms in the market studied, namely, KPMG, Deloitte, PricewaterhouseCoopers (PwC), and EY, have been expanding their legal service offerings throughout Asia, Europe, Latin America, and the Middle East.

The majority of law firms are struggling to cope with the increased competition from these accounting firms, as the total number of legal service professionals hired by these firms grew by 50% in the last 15 years. Deloitte offers its legal services in several countries, while KPMG announced its intentions to almost double its market in the next few years.

Growing Awareness Regarding Regulated Legal Services

Legal services are extremely mature in the developed markets of Europe and North America, and quite misinformed and expensive in the non-developed regions, such as Asia and Africa. However, there are still a few misconceptions about legal services in Europe. The biggest misconception is that all law firms are regulated. In 2013, 67% of clients were of the idea that legal services are regulated. However, this number drastically reduced in 2018, reaching 50%. This only indicates that an increasing number of customers do their research before approaching a law firm or solicitors. The majority of firms choose not to be regulated to avoid being constrained by the outdated bureaucracy and provide the best customer-centric solutions.

Unregulated law firms hinder the confidence of clients, especially small businesses and general population. Only 10% of clients who are seeking legal aid prefer regulated services, while the majority of them still consider price as the number one factor, along with the quality of services over regulatory protection. However, premium clients, like large multi-national corporations may still prefer regulatory protection before any other parameter.

Competitive Landscape

The competitive landscape analysis provides detailed strategic analysis of the company’s business and performance, such as financial information, revenue breakup by segment and geography, risk analysis, key facts, company overview, business strategy, key product offerings, marketing and distribution strategies, new product development, and recent news.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 PESTLE Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End User
5.1.1 Legal Aid Consumers
5.1.2 Private Consumers
5.1.3 SMEs
5.1.4 Charities
5.1.5 Large Businesses
5.1.6 Government
5.2 Application
5.2.1 Corporate, Financial, and Commercial Law
5.2.2 Personal Injury
5.2.3 Commercial and Residential Property
5.2.4 Wills, Trusts, and Probate
5.2.5 Family Law
5.2.6 Employment Law
5.2.7 Criminal Law
5.2.8 Other Applications
5.3 Service
5.3.1 Representation
5.3.2 Advice
5.3.3 Notarial Activities
5.3.4 Research
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Russia
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.5 Middle East
5.4.5.1 United Arab Emirates
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Kirkland & Ellis LLP
6.3.2 Latham & Watkins LLP
6.3.3 Baker McKenzie
6.3.4 Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom
6.3.5 Clifford Chance
6.3.6 DLA Piper
6.3.7 Allen & Overy
6.3.8 White & Case
6.3.9 Sidley Austin
6.3.10 Norton Rose*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Rapidly Declining Partnership Models
7.2 Rise of Alternate Legal Services

 

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