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中南米の界面活性剤市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Latin America Surfactants Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中南米の界面活性剤市場は、2019年~2024年の予測期間中にCAGR3.40%で成長すると予測されています。調査対象の市場を牽引する主な要因としては、ラテンアメリカにおけるパーソナルケアおよびホームケア産業の成... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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160 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中南米の界面活性剤市場は、2019年~2024年の予測期間中にCAGR3.40%で成長すると予測されています。調査対象の市場を牽引する主な要因としては、ラテンアメリカにおけるパーソナルケアおよびホームケア産業の成長が挙げられます。しかし、環境規制への注目の高まりは、調査した市場の成長を大きく妨げると予想されます。

主なハイライト
予測期間中は、ブラジルが市場を支配すると予想。
特殊界面活性剤の用途における技術革新の可能性が、今後のビジネスチャンスとして作用する可能性が高い。


主な市場動向

家庭用石鹸・洗剤用途での需要拡大


洗剤は通常、界面活性剤の混合物で、主に洗浄を目的として使用され、さまざまな希釈倍率で販売されている。
洗剤はアルキルベンゼンスルホン酸塩から成り、石鹸と同様の化学的性質を持つが、硬水への溶解性が高い。
洗剤は、イオン性の観点から、アニオン性、カチオン性、非イオン性に分類される。また、石鹸は主に洗濯用途に使用される。
用途別の市場占有率では、ラテンアメリカの界面活性剤市場において、石けん・洗剤部門が最も大きなシェアを占めており、半分以上を占めている。
メキシコのランドリーケア市場は、家庭の衛生に対する意識の高まりから徐々に拡大しており、予測期間中の市場調査を推進するものと期待されます。


ブラジルが需要を独占


ブラジルは世界第4位の美容市場であり、美容市場の革新、供給、トレンドを地域全体でリードしていることで知られています。
国内および工業用洗浄、農業、食品加工、パーソナルケア産業の成長と投資を背景に、ブラジルの界面活性剤市場は予測期間中、緩やかなペースで成長すると予想されます。
ブラジルは、美容製品の世界第4位の市場であり、この地域全体の美容市場の革新、供給、トレンドの道を切り開くことで知られていると考えられています。
ブラジルの界面活性剤市場は、家庭用および工業用洗浄剤、農業、食品加工、パーソナルケア産業の成長と投資を背景に、予測期間中、緩やかなペースで成長すると予想されます。
また、中南米、特にブラジルは、その生物多様性により、バイオ界面活性剤研究のホットスポットとして浮上しており、低コストで高い生産性を持つバイオ界面活性剤を生産できる新規微生物の発見の可能性を高めています。
このような要因が、今後数年間にわたり、ブラジルの界面活性剤市場を牽引していくものと期待されます。


競合他社の状況

中南米の界面活性剤の市場シェアは、世界各地での企業のプレゼンスに応じて提供されています。調査対象市場のティア1プレーヤーには、3M、BASF SE、DowDuPont、Croda International、Evonik Industries AGなどが含まれます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Personal Care and Home Care Industry in Latin America
4.1.2 The Growth of the Oleo Chemicals Market Driving Bio-based Surfactants
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Focus on Environmental Regulations
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value-Chain Analysis
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Price Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Anionic Surfactants
5.1.1.1 Linear Alkylbenzene Sulfolane (LAS or LABS)
5.1.1.2 Alcohol Ethoxy Sulfates (AES)
5.1.1.3 Alpha Olefin Sulfonates (AOS)
5.1.1.4 Secondary Alkane Sulfonate (SAS)
5.1.1.5 Methyl Ester Sulfonates (MES)
5.1.1.6 Sulfosuccinates
5.1.1.7 Other Anionic Surfactants
5.1.2 Cationic Surfactants
5.1.2.1 Quaternary Ammonium Compounds
5.1.2.2 Other Cationic Surfactants
5.1.3 Non-ionic Surfactants
5.1.3.1 Alcohol Ethoxylates
5.1.3.2 Ethoxylated Alkyl-phenols
5.1.3.3 Fatty Acid Esters
5.1.3.4 Other Non-ionic Surfactants
5.1.4 Other Types
5.2 Origin
5.2.1 Synthetic Surfactants
5.2.2 Bio-based Surfactants
5.2.2.1 Chemically Synthesized Bio-based Surfactants
5.2.2.1.1 Sucrose Ester
5.2.2.1.2 Alkyl Polyglycoside
5.2.2.1.3 Fatty Acid Glucamide
5.2.2.1.4 Sorbitan Ester
5.2.2.1.5 Other Chemically Synthesized Bio-based Surfactants
5.2.2.2 Bio-surfactant
5.2.2.2.1 Glycolipid
5.2.2.2.2 Fatty Acid, Phospholipid, Neutral Lipid
5.2.2.2.3 Lipopeptide
5.2.2.2.4 Polymeric Bio-surfactant
5.3 Application
5.3.1 Household Soap and Detergent
5.3.2 Personal Care
5.3.3 Lubricants and Fuel Additives
5.3.4 Industry and Institutional Cleaning
5.3.5 Food Processing
5.3.6 Oilfield Chemicals
5.3.7 Agricultural Chemicals
5.3.8 Textile Processing
5.3.9 Other Applications
5.4 Geography
5.4.1 Mexico
5.4.2 Brazil
5.4.3 Argentina
5.4.4 Chile
5.4.5 Colombia
5.4.6 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Arkema
6.4.3 Ashland
6.4.4 BASF SE
6.4.5 Bayer AG
6.4.6 Clariant
6.4.7 Croda International
6.4.8 Deten Quimica SA
6.4.9 DowDuPont
6.4.10 Evonik Industries AG
6.4.11 Galaxy Surfactants
6.4.12 Godrej Industries
6.4.13 Innospec
6.4.14 Kao Corporation
6.4.15 Lonza
6.4.16 Nouryon
6.4.17 Oxiteno
6.4.18 P&G Chemicals
6.4.19 Reliance Industries Ltd
6.4.20 Solvay
6.4.21 Stepan Co.
6.4.22 SulfaTrade SA
6.4.23 TENSAC
6.4.24 YPF

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Possible Innovations in the Applications of Specialty Surfactants
7.2 Expansion of Application Base for Bio-surfactants

 

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Summary

The Latin American Surfactants market is expected to grow at a CAGR of 3.40% during the forecast period of 2019-2024. The major factors driving the market studied include growing personal care and home care industry in Latin America. However, the increasing focus on environmental regulations is expected to significantly hinder the growth of the market studied.

Key Highlights
Brazil is expected to dominate the market during the forecast period.
Possible innovations in the applications of specialty surfactants is likely to act as an opportunity in the future.


Key Market Trends

Growing Demand from Household Soap and Detergent Application


Detergent is usually a mixture of surfactants, used mainly for the purpose of cleaning, and is available in varying dilutions.
Detergents consist of alkylbenzenesulfonates, which have chemical properties similar to soap, but with higher solubility in hard water.
Detergents are classified in terms of their ionic properties, namely anionic, cationic, and non-ionic. The soap mentioned in the segmentation deals mainly with washing and laundry application.
In terms of the market share in the application segment, soap and detergent segment occupies the largest share in the Latin American surfactant market, accounting for more than half of the share.
The laundry care market in Mexico is growing gradually, owing to the increasing awareness toward household hygiene, which is also expected to propel the market studied during the forecast period.


Brazil to Dominate the Demand


Brazil is considered as the fourth-largest market for beauty products in the world, and is known to pave the way for innovation, supply, and trends in the beauty market throughout the region.
With the growth and investments in domestic and industrial cleaning, agriculture, food processing, and the personal care industry, the Brazilian surfactants market is expected to grow at a moderate pace, over the forecast period.
Brazil is considered as the fourth-largest market for beauty products worldwide, and is known to pave the way for innovation, supply, and trends in the beauty market throughout the region.
With the growth and investments in domestic and industrial cleaning, agriculture, food processing, and the personal care industry, the Brazilian surfactants market is expected to grow at a moderate pace, over the forecast period.
Moreover, Latin America, more specifically, Brazil, is emerging as a hotspot for bio-surfactant research, owing to its biodiversity, thereby providing increasing potential to discover novel microorganisms capable of producing biosurfactants at a lower cost,with higher productivity.
Such factors are expected to drive the market for surfactants in Brazil, throughout the coming years.


Competitive Landscape

The market share of the Latin American surfactants is provided in accordance with the company’s presence across the world. Some of the tier-1 players of the market studied include 3M, BASF SE, DowDuPont, Croda International, and Evonik Industries AG, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Personal Care and Home Care Industry in Latin America
4.1.2 The Growth of the Oleo Chemicals Market Driving Bio-based Surfactants
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Focus on Environmental Regulations
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value-Chain Analysis
4.4 Porters 5 Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Price Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Anionic Surfactants
5.1.1.1 Linear Alkylbenzene Sulfolane (LAS or LABS)
5.1.1.2 Alcohol Ethoxy Sulfates (AES)
5.1.1.3 Alpha Olefin Sulfonates (AOS)
5.1.1.4 Secondary Alkane Sulfonate (SAS)
5.1.1.5 Methyl Ester Sulfonates (MES)
5.1.1.6 Sulfosuccinates
5.1.1.7 Other Anionic Surfactants
5.1.2 Cationic Surfactants
5.1.2.1 Quaternary Ammonium Compounds
5.1.2.2 Other Cationic Surfactants
5.1.3 Non-ionic Surfactants
5.1.3.1 Alcohol Ethoxylates
5.1.3.2 Ethoxylated Alkyl-phenols
5.1.3.3 Fatty Acid Esters
5.1.3.4 Other Non-ionic Surfactants
5.1.4 Other Types
5.2 Origin
5.2.1 Synthetic Surfactants
5.2.2 Bio-based Surfactants
5.2.2.1 Chemically Synthesized Bio-based Surfactants
5.2.2.1.1 Sucrose Ester
5.2.2.1.2 Alkyl Polyglycoside
5.2.2.1.3 Fatty Acid Glucamide
5.2.2.1.4 Sorbitan Ester
5.2.2.1.5 Other Chemically Synthesized Bio-based Surfactants
5.2.2.2 Bio-surfactant
5.2.2.2.1 Glycolipid
5.2.2.2.2 Fatty Acid, Phospholipid, Neutral Lipid
5.2.2.2.3 Lipopeptide
5.2.2.2.4 Polymeric Bio-surfactant
5.3 Application
5.3.1 Household Soap and Detergent
5.3.2 Personal Care
5.3.3 Lubricants and Fuel Additives
5.3.4 Industry and Institutional Cleaning
5.3.5 Food Processing
5.3.6 Oilfield Chemicals
5.3.7 Agricultural Chemicals
5.3.8 Textile Processing
5.3.9 Other Applications
5.4 Geography
5.4.1 Mexico
5.4.2 Brazil
5.4.3 Argentina
5.4.4 Chile
5.4.5 Colombia
5.4.6 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 3M
6.4.2 Arkema
6.4.3 Ashland
6.4.4 BASF SE
6.4.5 Bayer AG
6.4.6 Clariant
6.4.7 Croda International
6.4.8 Deten Quimica SA
6.4.9 DowDuPont
6.4.10 Evonik Industries AG
6.4.11 Galaxy Surfactants
6.4.12 Godrej Industries
6.4.13 Innospec
6.4.14 Kao Corporation
6.4.15 Lonza
6.4.16 Nouryon
6.4.17 Oxiteno
6.4.18 P&G Chemicals
6.4.19 Reliance Industries Ltd
6.4.20 Solvay
6.4.21 Stepan Co.
6.4.22 SulfaTrade SA
6.4.23 TENSAC
6.4.24 YPF

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Possible Innovations in the Applications of Specialty Surfactants
7.2 Expansion of Application Base for Bio-surfactants

 

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