イタリアのクーリエ・エクスプレス・小包(CEP)市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)Italy Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) イタリアのクーリエ・エクスプレス・小包(CEP)市場は、同国におけるeコマースビジネスの急速な拡大と、国境を越えた配送の増加を背景に、高い成長を遂げています。イタリアは、ドイツ、フランス、イギリスに続... もっと見る
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サマリーイタリアのクーリエ・エクスプレス・小包(CEP)市場は、同国におけるeコマースビジネスの急速な拡大と、国境を越えた配送の増加を背景に、高い成長を遂げています。イタリアは、ドイツ、フランス、イギリスに続いて高い成長率を記録しているヨーロッパ最大の国の一つです。イタリアは、ドイツ、フランス、イギリスに続いて、高い成長率を記録している欧州最大の国の一つです。また、イタリアは、同地域の他の国よりも国際配送のシェアが高く、近年では国際配送が国内配送を上回っています。電子商取引の発展により、調査期間中、市場は高い出荷数と配送数を記録しました。市場のB2Bセグメントは好調で、B2Cセグメントは高い成長率を維持しており、予測期間中も同様の傾向が続くと予想されます。宅配便や小包便と比較して時間的制約が大きいエクスプレス配送は、小売業者による1日配送や即日配送の増加に伴い、主要なシェアを獲得し始めています。このことは、調査期間中に国内セグメントの取引件数が高い伸びを示したことにもつながり、予測期間中も同様の傾向が続くと予想されます。イタリアのCEP市場は比較的統合されており、上位3社が主要なシェアを占めています。国内企業であるBRTは、国内の国内配送と海外配送の両方で主要なシェアを占めています。主な市場動向 Eコマース産業の成長が市場成長を牽引すると予想される イタリアの電子商取引市場は、インターネットの普及率が中程度で、他のヨーロッパ諸国に比べて都市人口が比較的少ないこともあり、成長を続けています。電子商取引分野の成長に加え、強力な越境貿易が市場の成長を牽引しています。さらに、複数の電子商取引ポータルを通じてオンラインで買い物をしたいという消費者の嗜好の高まりも、市場の成長を後押ししています。また、越境貿易は、国内市場では入手できないことや、欧州連合内で生産または製造された製品に対して顧客が寛容であることも要因となっています。 国際配送は市場で最も急速に成長している分野であると予想される 調査期間中、市場全体の収益に占める国内宅配便の割合は高いものの、国際宅配便の重要性も増しており、予測期間中も同様に、市場の急成長分野となることが予想されます。高品質の道路インフラ、近隣諸国との強固なクロスボーダー関係、発達した航空インフラが、速達便や1日配達の需要の増加とともに、この市場セグメントの成長を支えています。市場のプレーヤーが提供する効率的な追跡ソリューションは、荷物の安全性を確保し、顧客の信頼を得るのに役立っています。 競合状況 イタリアのクーリエ・エクスプレス・小包(CEP)市場は、上位3社が大きなシェアを占めており、比較的強固な市場となっています。イタリアではCEPサービスの需要が高まっており、各社は大きなチャンスをつかむために競争を激化させています。国際的なプレーヤーは、新しい配送センターやスマート倉庫の開設など、地域の物流ネットワークを構築するために戦略的な投資を行っています。国内企業は、比較的インフラが整備されている多国籍企業との高い競争にさらされています。 その他のメリット エクセル形式の市場推定値(ME)シート 3ヶ月間のアナリスト・サポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Drivers 4.2 Restraints 4.3 Opportunities 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis 4.6 Impact of COVID-19 on CEP Market 5 MARKET INSIGHTS 5.1 Current Market Scenario 5.2 Government Regulations and Initiatives 5.3 Technological Trends and Automation in CEP Industry 5.4 Insights on the e-commerce Industry (Domestic and Cross-border e-commerce) 5.5 Insights on Startups, Venture Capital Funding in CEP Industry 5.6 Brief on Courier Rates 5.7 Elaboration on Storage Functions and Value-added Services in CEP Business 5.8 Insights on Reverse Logistics and Same-day Delivery Market 6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By Business 6.1.1 B2B (Business-to-Business) 6.1.2 B2C (Business-to-Consumer) 6.2 By Destination 6.2.1 Domestic 6.2.2 International 6.3 By End User 6.3.1 Services (BFSI (Banking, Financial Services and Insurance)) 6.3.2 Wholesale and Retail Trade (e-commerce) 6.3.3 Manufacturing, Construction, and Utilities 6.3.4 Primary Industries (Agriculture, and Other Natural Resources) 7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Overview (Market Concentration, Major Players) 7.2 Company Profiles 7.2.1 BRT 7.2.2 DHL 7.2.3 Poste Italiane S.p.A 7.2.4 FedEx 7.2.5 UPS 7.2.6 General Logistics Systems B.V (GLS) 7.2.7 Nexive 7.2.8 Other companies* 8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 9 APPENDIX 10 DISCLAIMER
SummaryItaly courier, express, and parcel (CEP) market has been witnessing strong growth owing to the rapidly expanding e-commerce business in the country and the strong cross border deliveries. Italy is one of the largest European Countries that have been recording high growth rates proceeded by Germany, France, the United Kingdom. Italy also has the highest international deliveries share than any other country in the region and its international shipments have dominated the domestic shipments in recent years. The growing e-commerce industry helped the market to record a high number of shipments and deliveries during the study period. The B2B segment of the market has been performing well and the B2C segment holds a high growth rate and is anticipated to continue the same during the forecast period. The express deliveries which are highly time-bound when compared to the courier and parcel services have started to grab major share with the increase in one-day and same-day delivery promises by the retailers. This also helped the domestic segment to record high growth number of transactions during the study period and is anticipated to continue the same in the forecast period. Italy CEP market is relatively consolidated with the top 3 companies occupying a major share of the market. The domestic company BRT occupies a major share in both the domestic and international deliveries across the country. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Drivers 4.2 Restraints 4.3 Opportunities 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis 4.6 Impact of COVID-19 on CEP Market 5 MARKET INSIGHTS 5.1 Current Market Scenario 5.2 Government Regulations and Initiatives 5.3 Technological Trends and Automation in CEP Industry 5.4 Insights on the e-commerce Industry (Domestic and Cross-border e-commerce) 5.5 Insights on Startups, Venture Capital Funding in CEP Industry 5.6 Brief on Courier Rates 5.7 Elaboration on Storage Functions and Value-added Services in CEP Business 5.8 Insights on Reverse Logistics and Same-day Delivery Market 6 MARKET SEGMENTATION 6.1 By Business 6.1.1 B2B (Business-to-Business) 6.1.2 B2C (Business-to-Consumer) 6.2 By Destination 6.2.1 Domestic 6.2.2 International 6.3 By End User 6.3.1 Services (BFSI (Banking, Financial Services and Insurance)) 6.3.2 Wholesale and Retail Trade (e-commerce) 6.3.3 Manufacturing, Construction, and Utilities 6.3.4 Primary Industries (Agriculture, and Other Natural Resources) 7 COMPETITIVE LANDSCAPE 7.1 Overview (Market Concentration, Major Players) 7.2 Company Profiles 7.2.1 BRT 7.2.2 DHL 7.2.3 Poste Italiane S.p.A 7.2.4 FedEx 7.2.5 UPS 7.2.6 General Logistics Systems B.V (GLS) 7.2.7 Nexive 7.2.8 Other companies* 8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 9 APPENDIX 10 DISCLAIMER
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