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昆虫由来成分市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Insect-based Ingredients Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

昆虫由来成分市場は予測期間(2020-2025年)に年平均成長率8.9%で推移すると予想される 主なハイライト 遺伝子マッピングの技術向上、飼料原料のコスト上昇、昆虫の消費需要の高まりなどのトレンドにより、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

昆虫由来成分市場は予測期間(2020-2025年)に年平均成長率8.9%で推移すると予想される

主なハイライト
遺伝子マッピングの技術向上、飼料原料のコスト上昇、昆虫の消費需要の高まりなどのトレンドにより、昆虫由来の原料の使用量が増加するため、市場は今後数年間で力強い成長を遂げると予想されます。
しかし、約2,000種の昆虫は、高タンパク質、脂肪、ミネラル、ビタミンを含んでいるため、すでに世界中の人間や家畜が通常の食事の一部として摂取しています。このため、食品メーカーがこの市場に参入し、昆虫タンパク質をベースにしたプロテインバー、スナック、ホエイプロテイン、ミールワームクッキー、クリケットパスタ、ハニーキャタピラーコロッケ、混合昆虫スナック、キャンディーなどさまざまな製品を発売する機会を得ています。


主な市場動向

水産養殖業における食用昆虫飼料の需要拡大

動物の栄養には代替タンパク源が必要であり、そのため養殖業界は飼料として食用昆虫を要求している。その結果、昆虫原料の需要が高まっている。水産飼料として使用される魚粉や大豆粕は価格が高い。水産養殖の生産量は増加の一途をたどっており、食用昆虫のような代替で手頃な価格のタンパク質源に対する需要が高まっている。食用昆虫飼料製品は、家畜飼料や養殖飼料の配合飼料の主原料として使用される魚粉や大豆粕と同様の市場を持つことができます。したがって、昆虫飼料の需要は、昆虫飼料原料メーカーと農家の双方にとって飼料コストを削減することにより、この業界にかなりの機会を創出することができる。このように、水生生物の人口増加は飼料需要の増加につながり、ひいては昆虫由来原料の需要も増加することになる。

アジア太平洋地域は最も急速に成長している市場

さまざまな健康問題に対する関心の高まりと、タンパク質が豊富な食事への消費パターンのシフトが、アジア太平洋地域の昆虫飼料市場規模を押し上げると考えられます。また、養殖産業はアジア、特に東南アジアと中国に大きく傾斜している。養殖業で生産される魚の餌のうち、その大半は東南アジアだけで消費される。したがって、水生動物の餌となる昆虫飼料は、この地域で高い需要がある。したがって、昆虫飼料のメーカーは、多様な昆虫飼料ポートフォリオを製造するために昆虫飼料原料を要求します。したがって、昆虫飼料原料の市場は、今後数年間、アジア太平洋地域で成長する。

競合他社の状況

昆虫由来原料の市場は非常に集中しており、上位10社で市場シェアの50%以上を占めている。調査対象となった市場の大手企業は、事業拡大に注力しています。アジア太平洋地域の国々をターゲットに、新しい生産設備への投資や、同地域で確立された小規模プレイヤーの買収を行い、事業拡大を図っています。市場の主要プレイヤーには、Enviroflight、Agri Protein、Ynsect、Protix B.V.、およびEntomo Farmsなどがいます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Usage
5.1.1 Insect-Based Animal Feed
5.1.2 Insect-Based Pharmaceutical Products
5.1.3 Insect-Based Human Food and Beverage
5.1.4 Others
5.2 Insect Type
5.2.1 Beetles
5.2.2 Caterpillar
5.2.3 Hymenoptera
5.2.4 Orthoptera
5.2.5 Tree Bugs
5.2.6 Other Insect Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Thailand
5.3.3.5 Iran
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Egypt
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Company Profiles
6.3.1 Ynsect
6.3.2 Protix
6.3.3 AgriProtein
6.3.4 EnviroFlight
6.3.5 Entomo Farms
6.3.6 Exo Inc.
6.3.7 Enterra Feed Corporation
6.3.8 Protifarm
6.3.9 Thailand Unique
6.3.10 ENTOTRUST

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Insect-based Ingredients Market is expected to grow at a CAGR of 8.9% during the forecast period (2020-2025)

Key Highlights
The market will have a strong growth in the coming years owing to the trends such as technological improvements in gene mapping, rising costs of animal feed ingredients and increasing demand for consumption of insects which will lead to an increased usage of insect-based ingredients.
However, around 2,000 insect species are already consumed by humans and domestic animals across the globe as part of their regular diet, due to their high protein content, favorable fats, minerals, and vitamins. This has provided opportunities for food producers to enter this market and launch various products such as protein bars, snacks, whey protein, mealworm cookies, cricket pasta, honey caterpillar croquettes, mixed insect snacks, and candies based on insect protein.


Key Market Trends

Increasing Demand from the Aquafeed Industry for Edible Insect Feed

Alternative protein sources are necessary for an animal's nutrition and therefore aquafeed industries are demanding edible insects for their feed. This, in turn, leads the companies to demand for insect-ingredients. Prices of fishmeal and soy meal, which are used as aquafeed, are high. Aquaculture production is continuously increasing which increases the demand for alternative and affordable protein sources such as edible insects for animal feed. Edible insect feed products can have a market similar to fishmeal and soymeal, which are used as the main ingredients in feed formulae for livestock feed and aquafeed. Thus, the demand for insect feed can create considerable opportunities for insect feed ingredients manufacturers and farmers in the industry by reducing feed costs for both farmers and suppliers. Thus, the growing aquatic population will lead to increased feed demand which in turn will lead to increased demand for insect-based ingredients.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

Growing concern towards various health issues and a shift in the consumption pattern to a protein-rich diet may drive the Asia Pacific's insect feed market size. The product offers various health benefits, including reducing obesity, and are healthy even for animals when offered as fodder, resulting in an increase in the product demand. moreover, the aquaculture industry is highly inclined towards Asia, particularly Southeast Asia and China. Of all the fish food produced by the aquaculture industry, the majority of it is consumed by Southeast Asia alone. Therefore, to feed the aquatic animals, insect feed is highly demanded in this region. Thus, the manufacturers of insect feed will demand insect feed ingredients to manufacture diverse insect feed portfolio. Thus, the market for insect-based ingredients will grow in the coming years in the Asia-Pacific region.

Competitive Landscape

The insect-based ingredients market is highly concentrated, with the top ten companies accounting for more than 50% of the market share. The leading players in the market studied are focused on business expansion. They are targeting countries in Asia-Pacific for business expansion, by either investing in new production units or acquiring established small players in the region. Some of the major players in the market are Enviroflight, Agri Protein, Ynsect, Protix B.V., and, Entomo Farms, etc.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Usage
5.1.1 Insect-Based Animal Feed
5.1.2 Insect-Based Pharmaceutical Products
5.1.3 Insect-Based Human Food and Beverage
5.1.4 Others
5.2 Insect Type
5.2.1 Beetles
5.2.2 Caterpillar
5.2.3 Hymenoptera
5.2.4 Orthoptera
5.2.5 Tree Bugs
5.2.6 Other Insect Types
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Thailand
5.3.3.5 Iran
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Egypt
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Company Profiles
6.3.1 Ynsect
6.3.2 Protix
6.3.3 AgriProtein
6.3.4 EnviroFlight
6.3.5 Entomo Farms
6.3.6 Exo Inc.
6.3.7 Enterra Feed Corporation
6.3.8 Protifarm
6.3.9 Thailand Unique
6.3.10 ENTOTRUST

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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