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ベトナムのインフラストラクチャー部門 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Infrastructure sector in Vietnam - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

- ベトナムのインフラは、予測期間中にCAGR約4%で成長すると推定されます。 - ベトナムは、2000年から2017年までの平均GDP成長率が6.2%と、過去10年間でアジアで最も経済成長率の高い国のひとつです。このこ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

- ベトナムのインフラは、予測期間中にCAGR約4%で成長すると推定されます。

- ベトナムは、2000年から2017年までの平均GDP成長率が6.2%と、過去10年間でアジアで最も経済成長率の高い国のひとつです。このことを認識し、ベトナム政府は交通インフラを優先課題とし、投資額を70億米ドル(2001年〜2008年)から1200億米ドル(2020年)に引き上げることを目標としています。

- 政府はさらなるインフラ整備を計画しており、電力と有料道路は拡張と品質向上のための主要分野となりそうです。また、港湾や鉄道を含むその他のインフラも整備される予定です。

- インフラは、ベトナムの急速な経済発展の中心的な要因となっています。しかし、経済成長により、ベトナムのインフラへの圧力はますます高まっています。貨物の量は急速に拡大しています。道路交通量は毎年11%という驚異的な伸びを示し、エネルギー需要も2030年まで毎年約10%の成長が見込まれています。

主な市場動向

ベトナムへの直接投資の増加

外国投資庁(FIA)によると、2019年のFDIは前年比7.3%増の総額142.2億米ドルが振り込まれ、新たに2,759プロジェクト、コミットメント総額109.7億米ドルが承認されました。2018年には合計112の国と地域が投資し、日本が85.9億米ドルでトップ - 次いで韓国(72億米ドル)、シンガポール(50億米ドル)となっています。同国の製造業と加工業は伝統的に外国人投資家の関心を最も集めており、この2部門は2018年のFDIで165億8000万米ドルを集めました - 次いで不動産部門(66億米ドル)、小売部門(36億7000万米ドル)です。

道路インフラへの需要

ベトナムのホーチミン市では、現在、新しい交通インフラプロジェクトが次々と進行しています。ホーチミン市交通プロジェクト管理委員会が計画した13の主要な交通プロジェクトが実施されており、その総額は1億5,000万米ドルにのぼる。ASEANの中でも経済成長が著しいベトナムでは、インフラ整備への要望が尽きないようです。2019年現在、同国の国道のわずか20%が舗装されており、最近承認された2030年までに南北1,372kmの高速道路を建設する計画では、140億米ドルの費用がかかると推定されます。近年の主要都市における人口増加により、既存の接続ネットワークやユーティリティシステムの容量が圧迫され、超過しています。人口の50%が都市に住むと予想されるベトナムでは、自家用車の所有率を減らし、空気の質を改善するために、ハノイとホーチミンは220億米ドルを超える高速輸送システムを建設しています。

競合他社の状況

ベトナムのインフラ分野は細分化されていますが、インフラ分野への需要、同国へのFDI流入、その他多くの要因が市場を牽引しており、予測期間中の市場拡大が見込まれています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others

6 INFRASTRUCTURE SECTOR IN VIETNAM - INVESTMENT ANALYSIS

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Central power corporation
7.2.2 Coteccons construction joint stock company
7.2.3 Hoa binh construction group joint stock company
7.2.4 Civil engineering construction corporation no1 - jsc
7.2.5 Song da corporation - jsc
7.2.6 Nam long investment corporation
7.2.7 Vietnam expressway corporation
7.2.8 Minh duc concrete and construction company limited
7.2.9 Fecon corporation
7.2.10 Cofico construction

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

 

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Summary

· The Infrastructure in Vietnam is estimated to grow at a CAGR of approximately 4% during the forecast period.

· Vietnam has been one of Asia's fastest-growing economies over the past decade, with an average GDP growth rate of 6.2% between 2000 and 2017. Recognizing this, the Vietnamese government has made transport infrastructure a priority and aims to raise investment from USD 7bn (2001 – 2008) to USD 120bn (2020).

· Government plans to develop further infrastructure, with power and toll roads likely to be the main areas for expansion and quality improvements. Other infrastructure, including ports and railways, will also be developed.

· Infrastructure has been a central factor in Vietnam’s fast-paced economic development. However, economic growth is putting increasing pressure on Vietnam’s infrastructure. Freight volumes are expanding rapidly. Road traffic has increased by an astounding 11% annually and the demand for energy is expected to grow by about 10% per year until 2030.

Key Market Trends

Increase in FDI in Vietnam

According to Foreign Investment Agency (FIA), a total of USD 14.22 billion in FDI has been disbursed for 2019 – a 7.3 % year-on-year increase – and 2,759 new projects with a total commitment of USD 10.97 billion have been approved. A total of 112 countries and territories invested in the country in 2018, with Japan leading the way with USD 8.59 billion – followed by South Korea (USD 7.2 billion) and Singapore (USD 5 billion). The country’s manufacturing and processing sector have traditionally gained the most interest from foreign investors, and the two sectors attracted USD16.58 billion in FDI 2018 – followed by the real estate sector (USD 6.6 billion) and retail sector (USD 3.67 billion).

Demand for road infrastructure:

A series of new transport infrastructure projects are now getting underway in Vietnam’s Ho Chi Minh City. In all, 13 key traffic projects are being carried out, having been planned by the Ho Chi Minh City (HCMC) management board for traffic projects, The works are worth a total of USD 150 million. As one of the fastest-growing economies in ASEAN, Vietnam has a seemingly endless wish list for infrastructure. In 2019, just 20 percent of the country’s national roads are paved, and a recently approved plan to build a 1,372km north-south highway by 2030 is estimated to cost USD 14bn. The rising population in major cities in recent years has strained and exceeded the capacity of the existing connectivity networks and utility systems. With 50% of Vietnam’s population expected to be living in cities, Hanoi and Ho Chi Minh are building rapid transit systems exceeding USD 22 billion in the hope of reducing private vehicle ownership and improving air quality.

Competitive Landscape

The Infrastructure sector in Vietnam is fragmented, the market is expected to grow during the forecast period due to demand for the infrastructure sector, FDI inflow in the country as well and many other factors are driving the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others

6 INFRASTRUCTURE SECTOR IN VIETNAM - INVESTMENT ANALYSIS

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Central power corporation
7.2.2 Coteccons construction joint stock company
7.2.3 Hoa binh construction group joint stock company
7.2.4 Civil engineering construction corporation no1 - jsc
7.2.5 Song da corporation - jsc
7.2.6 Nam long investment corporation
7.2.7 Vietnam expressway corporation
7.2.8 Minh duc concrete and construction company limited
7.2.9 Fecon corporation
7.2.10 Cofico construction

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

 

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