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韓国のインフラストラクチャー部門 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Infrastructure sector in South Korea - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

- 韓国のインフラは、予測期間中にCAGR約6%で成長すると推定される。 - 韓国のインフラの質は高く評価されている(2018年140点満点中6点、2017年137点満点中8点)。韓国政府は、安全で持続可能なインフラを... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

- 韓国のインフラは、予測期間中にCAGR約6%で成長すると推定される。

- 韓国のインフラの質は高く評価されている(2018年140点満点中6点、2017年137点満点中8点)。韓国政府は、安全で持続可能なインフラを維持するための新たな施策を発表した。 社会インフラ支出は、2020年から2023年まで毎年平均8兆ウォン(約1兆円)である。国は2019年から2023年まで、ガスと石油のパイプラインの交換に4908億ウォンを充てる計画で、前の5年間の予算の4倍以上となる。

- 韓国政府は、研究開発、インフラ、経済成長を促進するため、2020年予算のうち39億米ドルを人工知能(AI)などの技術に費やすことを計画しました。

- 韓国は今年(2020年)、投資による景気回復を促進するため、17兆ウォン(147億米ドル)の民間インフラプロジェクトを立ち上げる計画であった。検討中の新規インフラ事業のうち、主要道路・鉄道は13.5兆ウォン分、環境関連事業は3.5兆ウォン分である。これとは別に、政府は今年(2020年)から35件の民間インフラ事業(16兆ウォン相当)を開始する予定だ。

- 政府が推進する投資活性化の一環として、今年(2020年)は大型企業プロジェクト、公共事業、公共事業への民間投資などを通じて約100兆ウォン相当の投資が行われる予定です。

主な市場動向

道路インフラへの需要。

半島の西側には、ソウルと全羅南道の木浦を結ぶ西海岸高速道路が走っている。最も古いルートである京釜高速道路はソウルと釜山を結んでいる。最後に、京畿道河南市から慶尚南道統営市を結ぶ中部高速道路がある。

過去数十年間、高速道路は国の産業化、農村地域の発展、地域観光の発展に大きな役割を担ってきた。京釜高速道路と中部高速道路は、全国の高速道路における貨物輸送の約25%を担っている。

政府は、2016年から建設が進められているソウル首都圏と世宗を結ぶ高速道路が来ることに期待を寄せています。

ソウル世宗高速道路は、第二京釜高速道路とも呼ばれ、京釜線と中釜線の間に2方向6車線で配置されます。ソウル-世宗高速道路の最初の建設ルート(72.6キロメートル)は、京畿道九里(ソウル東部)から安城までで、2022年12月の完成を目標に建設が進められてきた。

安城と世宗を結ぶ第2ルート(58km)は、早ければ今年中に着工し、2024年6月の完成を目指します。

韓国は、2030年までに地下深くの道路を建設し、新しい高速鉄道を増発することで、混雑する大都市圏での移動時間の短縮を目指しています。政府は3つの目標を掲げています。それは、地域の主要な拠点での移動時間を30分に短縮すること、移動コストを最大30%削減すること、自動車や鉄道の乗り換え時間を30%短縮することです。

水力発電の需要

韓国は、アジア第4の経済大国である日本において水素エネルギーを推進するため、3つの水素エネルギー都市を建設する予定である。政府は、2022年までに水素エネルギー都市の試験的な建設を計画している。この戦略は、2030年までに韓国の市、郡、町の10%を水素で駆動し、2040年までに30%まで拡大するという幅広いビジョンの一部である。

これには、今後3年間で水素自動車と充電ポイントの数を大幅に増やすことが含まれています。政府は、これらの自動車や充電インフラを補助するための資金を確保しました。

そして、世界各国が地球温暖化の抑制を目指す中、水素はエネルギーシステムの抜本的な転換を図る上で、重要な鍵を握っているのかもしれません。

競合他社の状況

本レポートでは、韓国のインフラ分野で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。市場は細分化されており、道路インフラの需要増加やその他多くの要因が市場を牽引していることから、予測期間中の市場拡大が見込まれています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Samsung C&T
6.3.2 Hyundai E&C
6.3.3 Daelim Industrial
6.3.4 GS E&C
6.3.5 Daewoo E&C
6.3.6 POSCO E&C
6.3.7 Hyundai Engineering
6.3.8 Lotte E&C
6.3.9 HDC (Hyundai Development Company)
6.3.10 Hoban Construction

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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Summary

· The Infrastructure in South Korea is estimated to grow at a CAGR of approximately 6% during the forecast period.

· South Korea’s infrastructure quality has ranked highly (6 out of 140 in 2018, 8 out of 137 in 2017). The Korean government announced the new measures for maintaining safe, sustainable infrastructure, Social infrastructure spending would average 8 trillion KRW every year from 2020 to 2023. The state plans to allocate 490.8 billion KRW on replacing gas and oil pipelines from 2019 to 2023, more than fourfold the budget of the previous five-year period.

· The South Korean government planned to spend USD 3.9bn of its 2020 budget on technologies such as artificial intelligence (AI), in a bid to boost R&D, infrastructure, and economic growth.

· South Korea planned to launch 17 trillion KRW (USD 14.7 billion) of private-sector infrastructure projects this year (2020) to boost economic recovery through investment. Among the new infrastructure projects under review are 13.5 trillion KRW worth of major roads and railways and 3.5 trillion KRW worth of environment-related businesses. Separately, the government will begin 35 private sector infrastructure projects worth 16 trillion KRW from this year (2020).

· As part of the government's drive to spur investments, about 100 trillion KRW worth of investments will be made through large-scale corporate projects, public sector projects and private investment in public projects this year (2020).

Key Market Trends

Demand for Road Infrastructure:

Along the western side of the peninsula, there is the Seohaean Expressway running between Seoul and Mokpo, South Jeolla Province. The oldest route, the Gyeongbu Expressway, runs between Seoul and Busan. Lastly, the Jungbu Expressway runs from Hanam, Gyeonggi Province to Tongyeong, South Gyeongsang Province.

Over the past decades, the highways have played a great part in the country’s industrialization, development of rural districts, and growth of regional tourism. The Gyeongbu and Jungbu expressways carry about 25 percent of the collective freight transportation on expressways nationwide.

The government is pinning hopes on the coming expressway linking the Seoul metropolitan and Sejong, whose construction has been underway since 2016.

The Seoul-Sejong Expressway, which is also called the second Gyeongbu Expressway, will be placed between Gyeongbu and Jungbu lines with six lanes in two directions. The first construction route (72.6 kilometers) of the Seoul-Sejong Expressway is from Guri (east of Seoul) to Anseong, Gyeonggi Province, which has been on the construction with completion goal by December 2022.

The second route links Anseong and Sejong (58 km), whose construction will start as early as this year with completion target by June 2024.

South Korea is seeking to reduce travel time in heavily congested metropolitan areas by building deep underground roads and adding new high-speed train services by 2030. Govt presenting three goals: to shorten travel time in major regional hubs to 30 minutes, cut down travel costs by up to 30 percent, and reduce by 30 percent the time people spend transferring between vehicles or train lines.

Demand for Hydro-Power

South Korea will build three hydrogen-powered cities in extended efforts to promote hydrogen energy in Asia's fourth-biggest economy. The government plans to build pilot hydrogen-powered cities by 2022. The strategy is part of a wider vision to power 10% of the country's cities, counties, and towns by hydrogen by 2030, growing to 30% by 2040.

This includes drastic increases in the numbers of hydrogen-powered vehicles and charging points in the next three years. The government has earmarked money to subsidize these vehicles and charging infrastructure

And as nations around the world look to limit global warming, hydrogen may be key in the fundamental shift required in energy system.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the Infrastructure sector in South Korea. The market is Fragmented, the market is expected to grow during the forecast period due to the increase in demand for road infrastructure and many other factors are driving the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Construction Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Samsung C&T
6.3.2 Hyundai E&C
6.3.3 Daelim Industrial
6.3.4 GS E&C
6.3.5 Daewoo E&C
6.3.6 POSCO E&C
6.3.7 Hyundai Engineering
6.3.8 Lotte E&C
6.3.9 HDC (Hyundai Development Company)
6.3.10 Hoban Construction

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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