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中国のインフラストラクチャー部門 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Infrastructure sector in China - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中国のインフラストラクチャー分野は、予測期間中に年率約5%で成長すると推定されます。 国内経済成長の鈍化と貿易摩擦の高まりを受け、中国がインフラ部門を活性化させる動きは、9月から2020年にかけて鉄鋼... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

中国のインフラストラクチャー分野は、予測期間中に年率約5%で成長すると推定されます。

国内経済成長の鈍化と貿易摩擦の高まりを受け、中国がインフラ部門を活性化させる動きは、9月から2020年にかけて鉄鋼需要を刺激し維持することが広く予想されますが、鉄鋼生産の増加に拍車をかけ、再び供給過剰の冬と製鉄所の短期損失をもたらす可能性もあります。中国は2018年に1兆6500億元(2310億米ドル)の鉄道、都市鉄道交通、空港プロジェクトへの投資を承認した75%、第4四半期にそのうちの1兆2400億元を承認した。

北京、上海、福建省など主要13都市・省が2020年の投資計画や「主要インフラ」プロジェクトを発表した。8つの市・省が投資予算を発表し、その総額は33兆8300億元(4兆8000億米ドル)にのぼる。

主な市場動向

鉄道のインフラ整備が進む

中国は、交通渋滞と公害を緩和するために、鉄道貨物輸送能力を高めることを約束しています。同省によると、鉄道貨物量は第1〜3四半期で7.9%増加し、鉄道による石炭輸送は約10%増加した。

鉄道は依然として貨物全体の8.1%を占めるにすぎず、同期の貨物量は377億4000万トンで、前年比7%増となりました。

FDIの増加

過去数十年の間に、BRI経済圏への外国直接投資(FDI)は大幅に増加した。このFDI流入の増加は、さまざまな地域、特に東アジア太平洋地域からもたらされている。現在では、中国だけでBRI経済圏へのFDI流入総額の20%を占めている。

一帯一路構想(BRI)の大きな目的は、BRI諸国間のモノと人の輸送にかかる時間とコストを削減することである。これらの国々の多くは、特に貿易や投資に関連するインフラにおいて深刻な格差に直面しています。

中国企業による他のBRI諸国での建設プロジェクトと直接投資の増加には、大きな相関関係があることが分かっています。分析によると、中国の建設活動が10%増加すると、中国からの対外直接投資は同年7%、翌年11%、2年後には16%増加する。このことは、中国の海外でのインフラ活動が、製造業やサービス業への中国からの投資の触媒として機能している可能性を示唆している。

競合の状況

本レポートでは、中国のインフラ分野で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。市場は細分化されており、インフラ部門は予測期間中に成長する機会を提供します。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Infrastructure Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 China State Construction Engineering
6.3.2 China Railway Group
6.3.3 China Railway Construction
6.3.4 China Communications Construction Company
6.3.5 Power Construction Corporation of China
6.3.6 hina Metallurgical Group
6.3.7 China Energy Engineering Corporation
6.3.8 Shanghai Construction Group
6.3.9 China National Chemical Engineering
6.3.10 China Petroleum Engineering Corporation*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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Summary

The Infrastructure sector in China is estimated to grow at a CAGR of approximately 5% during the forecast period.

China's moves to revive its infrastructure sector in response to slower domestic economic growth and rising trade tensions are widely expected to fuel and sustain steel demand from September to 2020, but could also spur an increase in steel production resulting in another winter of oversupply and short-term losses for steel mills. China approved Yuan 1.65 trillion (USD 231 billion) of investment in the railway, urban rail traffic, and airport projects in 2018 75% or Yuan 1.24 trillion of it in the fourth quarter.

13 major cities and provinces, including Beijing, Shanghai and Fujian province, released investment plans and “major infrastructure” projects for 2020. Eight cities and provinces announced their investment budgets, which in total amounts to 33.83 trillion yuan (USD 4.8 trillion).

Key Market Trends

Growing infrastructure in railway:

China has promised to boost its railway freight capacity in order to ease traffic congestion and pollution. The ministry said rail freight volumes rose 7.9 percent in the first three quarters, with deliveries of coal by rail rising around 10 percent.

Rail still only accounted for 8.1 percent of total freight, which amounted to 37.74 billion tonnes over the period, up 7 percent on the year.

Increase in FDI:

Over the last decades, foreign direct investment (FDI) in BRI economies has risen significantly. This rise in FDI inflow has come from a variety of regions, in particular, East Asia Pacific. China alone now accounts for 20% of the total FDI inflows in BRI economies.

A major objective of the Belt and Road Initiative (BRI) is to reduce the time and cost it takes to transport goods and people across BRI economies. Many of these countries face serious gaps in infrastructure, especially related to trade and investment.

There is a significant correlation between construction projects by Chinese firms in other BRI countries and increased direct investment. According to the analysis, a 10% increase in China’s construction activities is associated with an increase in outward FDI from China by 7% in the same year, 11% the next year, and 16% in two years. This suggests that China’s infrastructure activities overseas may serve as a catalyst for Chinese investments in manufacturing or services.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the infrastructure sector china. The market is Fragmented, the infrastructure sector presents opportunities for growth during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Market Insights
4.6.1 Current Economic and Infrastructure Market Scenario
4.6.2 Technological Innovations in the industry
4.6.3 Impact of Government Regulations and Initiatives on the Industry
4.6.4 Impact of COVID -19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Infrastructure segment
5.1.1 Social Infrastructure
5.1.1.1 Schools
5.1.1.2 Hospitals
5.1.1.3 Defence
5.1.1.4 Others
5.1.2 Transportation Infrastructure
5.1.2.1 Railways
5.1.2.2 Roadways
5.1.2.3 Airports
5.1.2.4 Waterways
5.1.3 Extraction Infrastructure
5.1.3.1 Power Generation
5.1.3.2 Electricity Transmission & Disribution
5.1.3.3 Water
5.1.3.4 Gas
5.1.3.5 Telecoms
5.1.4 Manufacturing Infrastructure
5.1.4.1 Metal and Ore Production
5.1.4.2 Petroleum Refining
5.1.4.3 Chemical Manufacturing
5.1.4.4 Industrial Parks and clusters
5.1.4.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers & Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 China State Construction Engineering
6.3.2 China Railway Group
6.3.3 China Railway Construction
6.3.4 China Communications Construction Company
6.3.5 Power Construction Corporation of China
6.3.6 hina Metallurgical Group
6.3.7 China Energy Engineering Corporation
6.3.8 Shanghai Construction Group
6.3.9 China National Chemical Engineering
6.3.10 China Petroleum Engineering Corporation*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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