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インドネシアの宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Indonesia Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドネシアの宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は、2020年には約2億9,905万米ドルと推定され、2026年には年平均成長率12.77%を記録して6億4,562万米ドルに達すると予想されています。世界第4位の人口と優... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシアの宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は、2020年には約2億9,905万米ドルと推定され、2026年には年平均成長率12.77%を記録して6億4,562万米ドルに達すると予想されています。世界第4位の人口と優れた成長ポテンシャルを持つインドネシアは、世界のシナリオの中で重要な市場です。インドネシアのCEP市場は、産業界にとって多くのチャンスを秘めた未成熟な段階です。地域および世界の経済統合が急速に進む中、地元企業は地元および国際市場への直接アクセスを可能にするロジスティクスおよびクーリエサービスを継続的に求めています。

インドネシアの宅配便・エクスプレス・小包(CEP)市場は、同国の電子商取引部門に伴い急速に成長しており、業界に大きな収益を生み出しています。近年の電子商取引ビジネスの高まりは、商品の発送に関するビジネスチャンスを増やしています。

COVID-19のパンデミック時には、国内の多くの地域で現地のオンライン宅配便サービスが急ピッチで拡大しました。住民が外出を控えたため、多くのオーダーシャトル事業者が注文を殺到させた。

この国の電子商取引の爆発的な成長は、オンライン小売業者や物流業者にとってチャンスであると同時に、課題でもあります。電子商取引の成長がCEP事業の大きな推進力となっていますが、生鮮品の需要の高まりや同国のライフサイエンス分野の成長も、今後の速達便の成長を支えています。

高い物流コストは、CEP市場だけでなく、物流部門にとっても依然として課題の1つです。適切なインフラの欠如は、特にジャワ島以外の遠隔地における小包の配送を困難にしています。また、インドネシアは群島であるため、企業が国内全域に荷物を配送することは困難です。

主な市場動向

CEP市場は電子商取引の拡大とともに成長する

電子商取引の拡大により、多くの物流企業が配送サービスを提供する機会を得ています。電子商取引は、情報通信技術の発展、中間層の人口増加、スマートフォンの普及などを背景に、国内で急速に拡大しています。例えば、同国の大手宅配便会社の1つであるJNEエクスプレスは、出荷量のほぼ60~70%を占めるEコマース事業で大きなチャンスを掴んでいます。また、デジタル化によって消費者が世界市場にアクセスできるようになり、国境を越えた電子商取引が促進され、国際CEP市場の牽引役となっています。

ポス・インドネシアは、特に加工センターと保管能力に大きな投資を行っています。その保管能力は2016年11月時点で約4万平方メートルで、50万平方メートルへの拡張を検討しており、市場における高度な保管スペースへの需要の高まりを支えている。

インドネシアのeコマース市場は、2020年の市場規模(GMV)が253億米ドルに達しており、現在、東南アジアのeコマースの温床となっています。この業界には多くの投資が行われており、今後も東南アジア最大のeコマースエコノミーであり続ける大きな可能性を秘めています。さらに、インフラ整備に対する政府の取り組みについても、各社は楽観的な見方をしています。

製造業と自動車産業の成長が市場拡大に拍車をかける

製造業の成長により、速達便やロジスティクスサービスの需要が高まると予想されます。工業製品の特急配送は、在庫不足の回避に欠かせません。政府は、2030年までに日本を世界の経済大国トップ10に押し上げるという野心的な計画を持っており、製造業はこの目標の中核を担っています。主な生産分野は、繊維・衣料品、食品・飲料(F&B)、電子機器、自動車、化学品などで、この分野のメーカーの大半は零細・中小企業で構成されています。

インドネシアの自動車産業は、世界的に有名な自動車会社の多くが生産工場を再開したり、生産能力を拡大したりしており、同国の製造業の重要な柱となっています。また、輸出中心の自動車生産拠点から、一人当たりGDPの上昇に伴い、国内自動車販売市場へと著しい変遷を遂げました。

インドネシアの自動車産業は、自動車需要が最も多い首都ジャカルタに近い西ジャワ州のブカシ、カラワン、プルワカルタを中心に、インドネシアの積替え貨物量の50%以上を処理するインドネシアで最も繁忙かつ高度な港湾である北ジャワ州のタンジュンプリオク港や、西ジャワ州で開発が進むパチンバン港へのアクセスなどインフラ整備が比較的進んでいる地域であります。

COVID-19の大流行により、多くの製造業や自動車メーカーが中国への依存度の高さを疑問視し、さらに中国の対米貿易戦争により追加関税の負担がかかっている。インドネシアはこの状況を利用するための対策をとっており、中国から出国する企業を誘致するための特別タスクフォースを政府が設立することで、物流部門の成長を促進することが期待されています。

競合の状況

インドネシアのCEP市場は、JNE Express、Pos Indonesia、DHLなどの老舗企業によって占められています。その他、TIKI、Pandu Logistics、Pahala Express、SAP Expressなどの大手企業が市場に参入しています。産業革命4.0の時代において、企業が効率を上げ、顧客を惹きつけるためには、技術が重要となっています。例えば、Posインドネシアでは、音声サポートのないロボットを使ったチャットのトライアルを行っています。また、J&Tエクスプレスもこの3年間で急拡大した企業の一例です。ネット系やハイテクを駆使した配送業者が多数参入し、より迅速な配送サービスを提供し、従来の業者とも強力な競争をしています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 Introduction
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Market

2 Research Methodology
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 Executive Summary

4 Market Insights and Dynamics
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Overview of the Logistics Market and Transport Infrastructure
4.8 Brief on Freight Collect and Freight Prepaid Rates
4.9 Insights on Reverse Logistics
4.10 Insights on the Trucking Industry (Domestic and Cross-border Trucking)
4.11 Elaboration of the Warehousing Market in Indonesia
4.12 Impact of COVID-19 on the market
4.13 Insights on E-commerce Logistics

5 Market Segmentation
5.1 By Transaction
5.1.1 B2B (Business-to-Business)
5.1.2 B2C (Business-to-Consumer)
5.1.3 Others
5.2 By End User
5.2.1 Retail and Wholesale
5.2.2 Construction and Infrastructure
5.2.3 Manufacturing and Automobile
5.2.4 Banking, Financial Services, and Insurance
5.2.5 Electronic Appliances
5.2.6 Food and Beverages
5.2.7 Other End Users
5.3 By Destination
5.3.1 Domestic
5.3.2 International

6 Competitive Landscape
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (Including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 United Parcel Service Inc.
6.2.3 FedEx Corporation
6.2.4 Pos Indonesia
6.2.5 PT Jalur Nugraha Ekakurir (JNE Express)
6.2.6 PT Global Jet Express (J&T Express)
6.2.7 Pahala Express
6.2.8 PT Jaringan Ekspedisi Transportasi (JET Express)
6.2.9 PT Citra Van Titipan Kilat (TIKI)
6.2.10 PT Satria Antaran Prima TBK
6.2.11 ESL Express
6.2.12 PT Globalindo Dua Satu Express (21 Express)
6.2.13 PT Synergy First Logistics (First Logistics)
6.2.14 PT Pandu Siwi Group (Pandu Logistics)
6.2.15 PCP Express
6.2.16 Indah Group
6.2.17 PT Kereta Api Indonesia (Kereta Api Logistics)
6.2.18 Ritra Logistics (SUPEX)
6.2.19 PT SiCepat Ekspres Indonesia
6.2.20 PT Reka Cakrabuana Logistik (Red Carpet Logistics - RCL - Part of Lippo Group)*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 GoSend, SF Express, Total Logistics, Lion Parcel, aCommerce, iruna eLogistics, ASP Express, REX Kiriman Express, Anterin, PT Herona Express, PT Dakota Express Indonesia, and PT Dunia Express Transindo*

7 Future of the Market

8 Appendix
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 E-commerce and Cross-border E-commerce in the ASEAN (Market Size, Growth Rate, and Forecast)
8.4 E-commerce Sales in Indonesia by Product
8.5 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.6 Origin/Destination data within Domestic Routes

 

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Summary

The Indonesia Courier, Express, and Parcel (CEP) Market is estimated to be around USD 2939.05 million in 2020 and is expected to reach USD 6045.62 million by 2026 registering a CAGR of 12.77% during the forecast period. With the world’s fourth-largest population and excellent potential for growth, Indonesia is a key market in the global scenario. The Indonesian CEP market is at an infant stage with a lot of opportunities for the industry. With rapid regional as well as global economic integration, the local businesses are continually seeking logistics and courier services that can provide direct access to local and international markets.

The courier, express, and parcel (CEP) market in Indonesia is growing rapidly in line with the country's e-commerce sector, generating significant revenues for the industry. The rise in e-commerce business in recent years is increasing the business opportunities for shipping goods.

During the COVID-19 pandemic, local online courier services in many regions of the country expanded at a fast pace. A number of the order shuttle businesses were flooded with orders because residents were reluctant to leave their homes.

The explosive growth of the country’s e-commerce is presenting opportunities, as well as challenges for online retailers and logistics players. While the growth of e-commerce is the major driver of the CEP business, the rising demand of perishables and the growth of the life sciences sector of the country also support the growth of the express delivery in the future.

The high logistics cost remains to be one of the challenges for the logistics sector as well as for the CEP market. Lack of proper infrastructure makes it difficult for delivering the parcels, especially for remote areas outside Java. Additionally, Indonesia being an archipelago makes it difficult for companies to deliver packages throughout the country.

Key Market Trends

CEP Market is Growing In-line with the Growing E-commerce

The growth of e-commerce has opened up opportunities for many logistics companies to provide delivery services. E-commerce is rapidly growing in the country, driven by the growth of information and communication technology, the rising middle-class population, and smartphone penetration. For instance, JNE Express, one of the leading courier companies in the country, has captured the big opportunity in an e-commerce business, which accounts for almost 60-70% of its shipments. Digitization is also enabling the consumers to reach the global markets, promoting cross-border e-commerce and driving the international CEP market.

Pos Indonesia is making significant investments, especially in processing centers and storage capacity. Its storage capacity was around 40,000 square meters in November 2016, and the company is considering expanding to 500,000 square meters, supporting the growing demand for advanced storage spaces in the market.

With Indonesia’s eCommerce market standing at USD 25.3 billion in gross market value (GMV) in 2020, it is currently an eCommerce hotbed in Southeast Asia. This industry is seeing lots of investment and has great potential to continue being one of the biggest eCommerce economies in Southeast Asia. Additionally, the companies are optimistic about the government’s commitment to improving infrastructure.

Growth in the Manufacturing and Automotive Industry Spurring the Market Growth

The growth in the manufacturing sector is expected to boost the demand for express delivery and logistics services. The express deliveries of industrial products are vital in avoiding stock shortages. The government has ambitious plans to propel the country into the top ten biggest economies in the world by 2030, with manufacturing at the heart of this goal. The main areas of production include textiles and garments, food and beverages (F&B), electronics, automotive, and chemicals, with the majority of manufacturers in this sector comprising of micro, small, or medium-sized enterprises.

The Indonesian automotive industry has become an important pillar of the country’s manufacturing sector, as many of the world’s well-known car corporations have re-opened manufacturing plants or expanded production capacity. Moreover, Indonesia experienced a remarkable transition as it evolved from being a merely export-oriented car production center into a major domestic car sales market due to rising per capita GDP.

The Indonesian automotive industry is centered around Bekasi, Karawang, and Purwakarta in West Java, conveniently located near Indonesia’s capital city of Jakarta, where car demand is the highest, and it an area where infrastructure is relatively well developed, including access to the port of Tanjung Priok in North Jakarta, the busiest and most advanced Indonesian seaport that handles more than 50% of Indonesia’s trans-shipment cargo traffic, as well as the new Patimban seaport that is being developed in West Java.

The COVID-19 pandemic has made many manufacturing and automotive companies question their heavy reliance on China, while China’s trade war with the United States has also burdened the industries with additional tariffs. Indonesia has taken measures to take advantage of the situation, with the government establishing a special task force to attract businesses leaving China is expected to facilitate the growth of its logistics sector.

Competitive Landscape

The Indonesian CEP market is dominated by long-established players, such as JNE Express, Pos Indonesia, and DHL. Other significant players in the market include TIKI, Pandu Logistics, Pahala Express, SAP Express, etc. Technology has become important for companies to increase their efficiency and to attract customers in this era of Industrial Revolution 4.0. For example, Pos Indonesia is conducting trials with robots to chat, that have no voice support. J&T Express is another example of a company that has expanded rapidly in the past three years. A lot of delivery companies that are online-based or employing high technology are entering the market, offering faster delivery services and presenting strong competition to conventional players as well.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 Introduction
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Market

2 Research Methodology
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 Executive Summary

4 Market Insights and Dynamics
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Overview of the Logistics Market and Transport Infrastructure
4.8 Brief on Freight Collect and Freight Prepaid Rates
4.9 Insights on Reverse Logistics
4.10 Insights on the Trucking Industry (Domestic and Cross-border Trucking)
4.11 Elaboration of the Warehousing Market in Indonesia
4.12 Impact of COVID-19 on the market
4.13 Insights on E-commerce Logistics

5 Market Segmentation
5.1 By Transaction
5.1.1 B2B (Business-to-Business)
5.1.2 B2C (Business-to-Consumer)
5.1.3 Others
5.2 By End User
5.2.1 Retail and Wholesale
5.2.2 Construction and Infrastructure
5.2.3 Manufacturing and Automobile
5.2.4 Banking, Financial Services, and Insurance
5.2.5 Electronic Appliances
5.2.6 Food and Beverages
5.2.7 Other End Users
5.3 By Destination
5.3.1 Domestic
5.3.2 International

6 Competitive Landscape
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles (Including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 United Parcel Service Inc.
6.2.3 FedEx Corporation
6.2.4 Pos Indonesia
6.2.5 PT Jalur Nugraha Ekakurir (JNE Express)
6.2.6 PT Global Jet Express (J&T Express)
6.2.7 Pahala Express
6.2.8 PT Jaringan Ekspedisi Transportasi (JET Express)
6.2.9 PT Citra Van Titipan Kilat (TIKI)
6.2.10 PT Satria Antaran Prima TBK
6.2.11 ESL Express
6.2.12 PT Globalindo Dua Satu Express (21 Express)
6.2.13 PT Synergy First Logistics (First Logistics)
6.2.14 PT Pandu Siwi Group (Pandu Logistics)
6.2.15 PCP Express
6.2.16 Indah Group
6.2.17 PT Kereta Api Indonesia (Kereta Api Logistics)
6.2.18 Ritra Logistics (SUPEX)
6.2.19 PT SiCepat Ekspres Indonesia
6.2.20 PT Reka Cakrabuana Logistik (Red Carpet Logistics - RCL - Part of Lippo Group)*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 GoSend, SF Express, Total Logistics, Lion Parcel, aCommerce, iruna eLogistics, ASP Express, REX Kiriman Express, Anterin, PT Herona Express, PT Dakota Express Indonesia, and PT Dunia Express Transindo*

7 Future of the Market

8 Appendix
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 E-commerce and Cross-border E-commerce in the ASEAN (Market Size, Growth Rate, and Forecast)
8.4 E-commerce Sales in Indonesia by Product
8.5 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.6 Origin/Destination data within Domestic Routes

 

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