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インドのヘアオイル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


India Hair Oil Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドのヘアオイル市場は、予測期間2021-2026年にCAGR5.43%を記録し、成長すると予測されています。 ヘアオイルは、ヘアケアやトリートメントに欠かせないものとされており、国内の主要な人口に一貫して消費... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドのヘアオイル市場は、予測期間2021-2026年にCAGR5.43%を記録し、成長すると予測されています。

ヘアオイルは、ヘアケアやトリートメントに欠かせないものとされており、国内の主要な人口に一貫して消費されてきました。ココナッツオイルはヘアオイル市場の主要なセグメントを構成し、他のものは比較的小さなシェアを占めています。

各社の広範な流通努力により、製品はさらに離れた場所や未開拓の農村市場にも届くようになっています。インドの農村部ではここ数年、購買力の向上が見られ、安価なヘアオイルからアーモンドベースなどの香りの良いライトヘアオイルへの切り替えが進んでいます。

インドでは消費市場が拡大しているため、A.V Birla Retails, More, RPG's Spencers, Food World, Big Bazaarなどの小売チェーンがヘアオイルブランドを幅広く取り揃え、インドの巨大な中間所得者層の取り込みを行っています。

主な市場動向

付加価値の高いヘアオイルへの需要の高まり

付加価値の高いヘアオイルは、髪のケアに特化したヘアオイルです。インドでは、抜け毛やヘアカラーによるダメージなど、髪に関する悩みを持つ消費者が、付加価値の高いヘアオイルに切り替えるケースが多くなっています。また、付加価値ヘアオイルはプレミアム製品であり、高価格であるため、値ごろ感の高まりが付加価値ヘアオイルの市場規模を拡大させています。また、付加価値ヘアオイルは、天然成分を配合することで得られる効果により、高い人気を集めています。付加価値ヘアオイルの分野では、Bajaj、Emami、Marico、Unilever、Daburがインドのヘアオイル市場の主要プレイヤーであることが確認されています。

インド消費者のヘアオイルの日常的な使用状況

インドでは古くから、髪にオイルを塗ることが日常的に行われており、ヘアオイルはインド市場で強い支持を得ています。35%以上のインド人が日常的にヘアオイルを使用していると考えられており、これが同国のヘアオイル市場の主要な貢献者となっています。さらに、消費者は、健康な髪、コンディショニング、乾燥した頭皮に対処するためなど、いくつかの利点のためにヘアオイルを使用することが知られています。インドで販売されているヘアオイルの主なカテゴリーは、ココナッツヘアオイル、アムラヘアオイル、ライトヘアオイル、クーリングヘアオイルです。ココナッツオイルは、特に南インドで最も有名なオイルです。

競合他社の状況

同国では人口の増加が続いており、ヘアオイルの需要とともに生活必需品の需要も予測期間中に増加すると見られています。インド市場では、Hindustan Unilever、Marico、Dabur、Emami、P&G、Bajajなどの大手企業が熾烈な競争を繰り広げています。ヘアオイルの市場浸透率は90%と最も高く、ほとんどの企業はこれまで強みを発揮してきました。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters 5 Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Coconut Oil
5.1.2 Almond Oil
5.1.3 Amla Oil
5.1.4 Castor Oil
5.1.5 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Marico Limited
6.4.2 Dabur
6.4.3 Patanjali Ayurved Limited
6.4.4 Hindustan Unilever Limited
6.4.5 Emami Group
6.4.6 Khadi Natural
6.4.7 Bajaj Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The India hair oil market is projected to grow, witnessing a CAGR of 5.43% during the forecast period 2021-2026.

Hair oils are considered an essential source of hair care and treatment and have been consistently consumed by a major population of the country. Coconut oil comprises the main segments of the hair oil market, while others account for relatively minimal shares.

The extensive distribution efforts by the companies have ensured that the product reaches to even more remote places and untapped rural markets. Rural India has witnessed a rise in purchasing power over the last few years and has been switching from cheaper hair oils to almond-based and other perfumed light hair oils.

Owing to progressive consumer market in India, retail chains such as A.V Birla Retails, More, RPG’s Spencers, Food World, and Big Bazaar are offering a wide assortment of hair oil brands, thereby tapping the huge middle-class population in the country.

Key Market Trends

Rising Demand For Value-Added Hair Oil

Value-added hair oils are hair oils that are specially designed to provide extra care for hair. A significant share of Indian consumers are switching to value-added hair oils for hair-related problems such as hair fall and damage caused by factors such as hair coloring. Moreover, rising affordability factors is increasing the market cap for value-added hair oils as they are premium products and highly priced. Value-added hair oil are gaining high popularity also because of the benefits they offer through the inclusion of natural ingredients in the formulation. The value-added hair oil segment identifies Bajaj, Emami, Marico, Unilever and Dabur as the leading players in the hair oils market in India.

Routine Application of Hair Oil among Indian Consumers

Traditionally, hair oil has a strong prevalence in the Indian market as applying oil on the hair has always been a routine measure followed by several Indians since ages. More than 35% Indians are believed to use hair oil on a daily basis which is a key contributor to the hair oil market in the country. Moreover, consumers are known to use the hair oil for several benefits such as healthy hair, conditioning, and to combat dry scalp. The main categories of hair oil available in India are coconut hair oils, amla hair oils, light hair oils, and cooling hair oils. Coconut oil is the most famous one across the country, especially in Southern India.

Competitive Landscape

As there has been a constant rise in the population of the country, the demand for daily essential commodities is observed to be increasing during the forecast period, along with the demand for hair oils. Major companies, such as Hindustan Unilever, Marico, Dabur, Emami, P&G, and Bajaj, competing fiercely in the Indian market. With hair oil holding one of the highest market penetrations at 90%, most companies had been playing to their strengths so far.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters 5 Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Coconut Oil
5.1.2 Almond Oil
5.1.3 Amla Oil
5.1.4 Castor Oil
5.1.5 Other Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Marico Limited
6.4.2 Dabur
6.4.3 Patanjali Ayurved Limited
6.4.4 Hindustan Unilever Limited
6.4.5 Emami Group
6.4.6 Khadi Natural
6.4.7 Bajaj Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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