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インドのヘアケアとスタイリング製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


India Hair Care and Styling Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドのヘアケア市場は、2025年には48.9億ドルに達すると予測され、予測期間中(2020年~2025年)に年平均成長率6.58%で推移しています。 主なハイライト 消費者動向の変化と製品認知度の向上が、市場の主... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドのヘアケア市場は、2025年には48.9億ドルに達すると予測され、予測期間中(2020年~2025年)に年平均成長率6.58%で推移しています。

主なハイライト
消費者動向の変化と製品認知度の向上が、市場の主要な推進要因であると認識されています。これらの変化は、主にミレニアル世代の人口の増加、都市部への移住、女性の雇用の増加によるものです。
また、都市部や若者層では、より早く効果を実感できる製品にそれなりの金額を費やすことを望む消費者が多く、プレミアム製品への注目が高まっていると考えられます。髪質に合わせた製品はユーザーの間で人気を博しており、企業は有効成分を豊富に含む製品に力を入れています。
インターネット普及率の上昇とeコマース企業の消費者誘致活動がeコマースによる売上を牽引していますが、実店舗での売上は引き続き市場を支配しています。


主な市場動向

インドヘアケア市場ではシャンプーが圧倒的なシェアを占める

消費者動向の変化と製品認知度の向上により、抜け毛や髪の傷みが増加し、天然成分を含む製品への需要が高まっていることが確認された。毛髪のタイプに合わせた製品がユーザーの間で人気を博しており、各社は有効成分を豊富に含む製品に注力しています。

スーパーマーケット/ハイパーマーケットが市場を支配する

農村部や半農村部における製品認知度の向上が市場浸透をさらに後押ししており、各社は少量・低コストで提供できる製品で新規地域への進出を期待しています。Hindustan Unileverは、DoveやSunsilkといった主力ブランドの好調な業績によって市場のリーダーを維持し、Patanjali Ayurvedは販売量において最も速い成長率を記録しています。これは、製品の普及率が高く、全国の様々なスーパーマーケットで製品を入手できるため、市場の成長につながったためです。

競合他社の状況

インドのヘアケア・スタイリング剤市場は、Loreal社、Henkel社など、様々な大手企業や地元企業が存在するため、非常に断片的な市場となっています。Procter and Gamble、Hindustan Unilever Limited、Garnierなどです。製品の革新は、抜け毛、フケ、色落ちなどの消費者の髪の悩みを満たすために、天然成分や有機成分を注入する最も採用されている戦略の1つです。また、プロ用ヘアケア分野でプレゼンスを拡大することも、各社が採用している積極的な戦略の1つです。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Hair Colorants
5.1.2 Hair Spray
5.1.3 Conditioner
5.1.4 Styling Gel
5.1.5 Hair Oil
5.1.6 Shampoo
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/ Retail Chain

5.2.2 Specialty Store
5.2.3 E-commerce Stores
5.2.4 Pharmacies/Health Stores
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Procter & Gamble Co.
6.4.2 Unilever PLC
6.4.3 L'Oreal SA
6.4.4 Johnson & Johnson
6.4.5 Revlon Inc.
6.4.6 Avon Products Inc.
6.4.7 Johnson & Johnson
6.4.8 Henkel AG & Co. KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Indian Hair Care Market is forecasted to reach USD 4.89 billion by 2025 growing at a CAGR of 6.58% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
The changing consumer dynamics, coupled with increasing product awareness, has been identified as the major driver of the market. These changes are majorly due to high millennial population, migration towards cities, and rising women employment.
Focus on the premium sector has been identified to grow among the urban and youth population with consumers willing to spend a decent amount on products offering faster results. Products designed for focused hair types are gaining popularity among users, with companies now focusing on products rich in active ingredients.
Increasing internet penetration and push of e-commerce companies to attract consumers is driving the sales from e-commerce, while sales from physical retail channel continue to dominate the market.


Key Market Trends

Shampoo holds a Prominent Share in the India Hair Care Market

Changing consumer dynamics coupled with increasing product awareness has been identified as Growing cases of hair loss and hair damage among the population has also driven the demand for products containing natural ingredients Focus on the premium sector has been identified to grow among the urban and youth population with consumers willing to spend premium on products offering faster results. Products designed for focused hair types are gaining popularity among users, with companies now focusing on products rich in active ingredients

Supermarkets/Hypermarket Dominates the Market

Increasing product awareness in rural and semi-rural regions is further pushing the market penetration with companies looking forward to expanding in new regions with products offered at small volumes at low costs. Hindustan Unilever retained its market leadership, aided by the strong performance of its flagship brands such as Dove and Sunsilk, while Patanjali Ayurved recorded the fastest growth rate, in terms of volume sales. This is due to high product penetration and high product availability through various supermarkets across the country thereby leading to market growth.

Competitive Landscape

India hair care and styling products market is a highly fragmented Market due to the presence of various giant players and local players such as Loreal, Henkel. Procter and Gamble, Hindustan Unilever Limited, Garnier and others. The product innovation is one of the most adopted strategies with the infusion of the natural and organic ingredients so as to meet the growing hair concerns of the consumers such as hair fall, dandruff, color protection, and others. The companies are expanding their presence in the professional hair care segment is another active strategy followed by the companies.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Hair Colorants
5.1.2 Hair Spray
5.1.3 Conditioner
5.1.4 Styling Gel
5.1.5 Hair Oil
5.1.6 Shampoo
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/ Retail Chain

5.2.2 Specialty Store
5.2.3 E-commerce Stores
5.2.4 Pharmacies/Health Stores
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Procter & Gamble Co.
6.4.2 Unilever PLC
6.4.3 L'Oreal SA
6.4.4 Johnson & Johnson
6.4.5 Revlon Inc.
6.4.6 Avon Products Inc.
6.4.7 Johnson & Johnson
6.4.8 Henkel AG & Co. KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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