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ヘリコプターシミュレータ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Helicopter Simulator Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ヘリコプターシミュレーター市場は、予測期間中(2021-2026年)に年平均成長率5%以上で成長すると予測されています。 世界の航空分野は、COVID-19のパンデミックにより未曾有の混乱に陥っています。2021年に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ヘリコプターシミュレーター市場は、予測期間中(2021-2026年)に年平均成長率5%以上で成長すると予測されています。

世界の航空分野は、COVID-19のパンデミックにより未曾有の混乱に陥っています。2021年には回復すると予測されているものの、その回復は2つの構成部門に偏ることが予想されます。例えば、民間航空分野はパンデミックの影響を大きく受け、旅客輸送量が大幅に減少し、その結果、航空機やパイロットの需要に悪影響を及ぼしています。その結果、2023年には旅客需要がCOVID以前の水準に正常化すると予測されており、民間航空セクターは緩やかに回復すると見られています。しかし、軍事航空分野は、米国が国防予算を削減せず、軍事力の維持に努めていることから、安定を維持し、さらには成長すると予想されます。とはいえ、サプライチェーンの混乱が広がっているため、一部の軍用機や関連する訓練プログラムは、短期的には小規模なコスト上昇や遅れに直面する可能性があります。

ヘリコプターシミュレーター市場は、パイロット志望者の適切な訓練と、商用・軍用を問わずヘリコプターの操縦に必要な免許を取得するための前提条件となる総飛行時間を確保するために、世界のエンドユーザーからこうしたシステムに対する需要が高まっていることが背景にあります。しかし、シミュレーターは製造コストが高い、システムが複雑であるなどの技術的な制約があり、パイロット候補の訓練に影響を与える可能性のある生理的・環境的要因の再現に限界があるため、その使用は制限される可能性があります。

主な市場動向

予測期間中、フルフライトシミュレーターが市場シェアを独占

フルフライトシミュレーター(FFS)の技術的な優位性が、予測期間中のFFSの採用を後押しする重要な要因の一つとなっています。FFSは、それぞれの機種の飛行パラメータを再現することができ、動作、視覚、通信、航空交通の分野で高度な技術を使用しています。訓練されたパイロットの需要の増加に牽引され、FFSのためのいくつかの契約が主要な市場プレーヤーに授与されており、予測期間中に他のいくつかの契約が授与されると予想される。例えば、2021年6月、Brunner Elektronikは、スイスのLufthansa Aviation Training(LAT)から混合現実(MR)FFS「NovaSim」の契約を受注した。2020年、FlightSafetyとBrunner Elektronikは、FlightSafetyの展示会で、エアバスEC145ヘリコプターに設定したNovaSim MRシミュレータとFlightSafetyのMixed Reality Flightを統合したデモを実施しました。同様に2020年1月には、Reiser Simulation and Training GmbHが、ヘリコプター救急医療サービス(HEMS)業務におけるパイロット訓練用に仕立てた最初のH135/H145レベルD FFSを納入する最終契約に調印しました。こうした動きは、予測期間中の同分野の成長を促進することが期待されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い需要に直面する

中国、インドをはじめとするアジア太平洋地域の国々は、軍事・商業の両分野でヘリコプターの熱心なユーザーである。中国は、この地域で最大の回転翼航空機ユーザーの1つであり、前年比5%以上の成長率を記録しています。VIP輸送、捜索・救助、報道などの用途で民間用ヘリコプターの需要が増加しているため、ヘリコプターの需要は今後さらに増加すると予想されます。また、地域の地政学的な軋轢から、軍用ヘリコプターの新型機が複数現役で投入されつつある。例えば、2020年までにロシア製のヘリコプターを121機導入する計画である。このようなヘリコプターの導入には、実戦に先立つパイロットの適切な訓練を確保するために、高度なシミュレーター・プラットフォームの採用も必要である。そこで、2020年6月、Alpha Design Technologies Limitedは、インド空軍(IAF)のパイロットにヘリコプターのシミュレーター訓練を提供する初の民間企業となった。この契約には、2つのシミュレーションセンターを設置し、2040年までIAFのパイロットに毎年1,200時間の訓練を提供することも含まれています。この地域の他の国でも同様の採用パターンが出現し、採用される可能性があるため、予測期間中にヘリコプターシミュレーターの需要を押し上げることになります。

競合他社の状況

ヘリコプター用シミュレーターの市場は、複数のベンダーが様々なエンドユーザーセグメント向けに、高機能シミュレーターとシンプルなシミュレーターの両方を提供し始めており、断片的な市場へと移行し始めています。北米や欧州などの成熟市場では、ヘリコプターの販売台数が伸び悩んでいるため、ここ数年のヘリコプターシミュレーターの販売には若干の支障が出ています。同時に、アジア太平洋と中東諸国におけるヘリコプターの需要の高まりは、いくつかのシミュレータOEMの焦点を北米とヨーロッパから中国、日本、オーストラリア、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、インドなどの国々にシフトしています。近年、航空宇宙・防衛関連企業の成功に大きな役割を果たしたのは、技術の共有によって、訓練中のパイロットにリアルタイムの危機的状況を人工的に作り出すことができる新しいシミュレーターの成長が促進されたからです。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Simulator Type
5.1.1 Full Flight Simulators
5.1.2 Fixed Base Simulators
5.2 Application
5.2.1 Commercial
5.2.2 Military
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 France
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East & Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 South Africa
5.3.5.4 Qatar
5.3.5.5 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Raytheon Technologies Corporation
6.2.2 FRASCA International Inc.
6.2.3 Textron Inc.
6.2.4 Indra Sistemas SA
6.2.5 Elite Simulation Solutions AG
6.2.6 Thales Group
6.2.7 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
6.2.8 L3Harris Technologies, Inc.
6.2.9 ATC Flight Simulator
6.2.10 Rheinmetall AG
6.2.11 FLYIT Simulators, Inc.
6.2.12 CAE Inc.
6.2.13 Airbus SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Helicopter Simulator Market is expected to grow at a CAGR of more than 5% during the forecast period (2021-2026).

The global aviation sector is undergoing an unprecedented disruption due to the COVID-19 pandemic. Though the sector is projected to recover in 2021, the recovery is expected to be uneven across the two constituent sectors. For instance, the commercial aviation sector has been significantly affected by the pandemic, resulting in a drastic reduction in passenger traffic, which in turn, has negatively affected aircraft and pilot demand. As a result, the commercial aviation sector is expected to recover slowly, as travel demand is projected to normalize to pre-COVID levels by 2023. However, the military aviation sector is expected to remain stable, and even grow as the US has not reduced its defense budget and remains committed to sustaining its military capabilities. Nevertheless, due to the widespread disruption in the supply chain, some of the military aircraft and associated training programs could face minor cost escalations and delays in the short term.

The Helicopter Simulator Market is driven by the increasing demand for such systems from the global end-users to ensure proper training of aspiring pilots and accumulate total flight hours that is a prerequisite to obtaining the required license to operate helicopters, both commercial and military. The use of simulators may be restrained by technological restrictions such as high manufacturing costs and the complexity of the systems which may offer limited replication of physiological and environmental factors that may affect the training of the candidates.

Key Market Trends

Full Flight Simulators to Dominate Market Share During the Forecast Period

The technological superiority of full flight simulators (FFS) over their fixed base counterparts is one of the key factors bolstering the adoption of FFS during the forecast period. An FFS can replicate the flight parameters of the respective model it is designed for and uses advanced technology in areas of motion, visuals, communication, and air traffic. Driven by increasing demand for trained pilots, several contracts for FFS have been awarded to the major market players, and several others are anticipated to be awarded during the forecast period. For instance, in June 2021, Brunner Elektronik was awarded a contract for the NovaSim mixed-reality (MR) FFS to Switzerland-based Lufthansa Aviation Training (LAT). In 2020, FlightSafety and Brunner Elektronik demonstrated the NovaSim MR simulator integrated with FlightSafety’s Mixed Reality Flight at the FlightSafety exhibit, configured as an Airbus EC145 helicopter. Similarly, in January 2020, Reiser Simulation and Training GmbH signed the final contract to deliver the first H135/H145 Level D FFS tailored for training pilots in Helicopter Emergency Medical Services (HEMS) operations. Such developments are expected to propel the growth of the segment during the forecast period.

Asia-Pacific to Witness Highest Demand During the Forecast Period

China, India, and a handful of other countries in Asia-Pacific are avid users of helicopters both in the military and commercial sectors. China is one of the largest rotorcraft users in the region with a Y-o-Y fleet growth of more than 5%. The demand for helicopters is expected to increase further in the future, due to an increase in demand for civil helicopters for applications such as VIP transportation, search and rescue, and news coverage, among others. Also, due to the regional geopolitical rift, several new models of military helicopters are being inducted into active service. For instance, the country planned to induct 121 Russian-made helicopters by 2020. The induction of such helicopters also necessitates the adoption of sophisticated simulator platforms to ensure proper training for the pilots before live operations. On this note, in June 2020, Alpha Design Technologies Limited became the first private company to provide helicopter simulator training to the pilots of the Indian Air Force (IAF). The contract also entails setting up two simulation centers and providing 1,200 hours of training each year to the IAF pilots until 2040. Similar adoption patterns may emerge and be entertained by other countries in the region, therefore driving the demand for helicopter simulators during the forecast period.

Competitive Landscape

The market for helicopter simulators has now started its transition towards becoming a fragmented one, with several vendors starting to offer their respective simulators for various end-user segments, comprising of both sophisticated simulator types and simple ones. The slow growth in sales of helicopters in some of the mature markets such as North America and Europe have slightly hampered the sales of helicopter simulators in the past few years. Simultaneously, the growing demand for helicopters in the Asia-Pacific and the Middle-East countries have shifted the focus of several simulator OEMs from North America and Europe to countries like China, Japan, Australia, Saudi Arabia, United Arab Emirates, and India. Of late, collaborations and partnerships, have played a major role in the success of aerospace and defense companies, as sharing of technology has boosted the growth of new simulators that can artificially create real-time critical situations for the pilots during training.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Simulator Type
5.1.1 Full Flight Simulators
5.1.2 Fixed Base Simulators
5.2 Application
5.2.1 Commercial
5.2.2 Military
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 France
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East & Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 South Africa
5.3.5.4 Qatar
5.3.5.5 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Raytheon Technologies Corporation
6.2.2 FRASCA International Inc.
6.2.3 Textron Inc.
6.2.4 Indra Sistemas SA
6.2.5 Elite Simulation Solutions AG
6.2.6 Thales Group
6.2.7 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
6.2.8 L3Harris Technologies, Inc.
6.2.9 ATC Flight Simulator
6.2.10 Rheinmetall AG
6.2.11 FLYIT Simulators, Inc.
6.2.12 CAE Inc.
6.2.13 Airbus SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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