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グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Graphics Processing Unit (GPU) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

GPU(Graphics Processing Unit)市場は、予測期間(2021年~2026年)に約13%の年平均成長率を記録すると予測されています。COVID-19の発生により、検疫によるゲーム参加者が増え、世界的にオンラインゲームの需... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

GPU(Graphics Processing Unit)市場は、予測期間(2021年~2026年)に約13%の年平均成長率を記録すると予測されています。COVID-19の発生により、検疫によるゲーム参加者が増え、世界的にオンラインゲームの需要が大幅に増加しましたが、ノートパソコン、ゲーム機、スマートフォンなどのハードウェア部品の需要は大幅に低迷しています。

これとは別に、中国からのサプライチェーンの混乱により、様々なゲーム機メーカーが生産台数の縮小や新型ゲーム機の発売延期を検討しています。例えば、ソニーはPS5を限定的に生産する予定です。XboxシリーズXは予定通りですが、COVID-19の影響でゲーム開発が遅れる見込みです。こうした動きは、ゲーム機に対する消費者の需要に影響を与えるものと思われます。

主なハイライト
GPUの世界的な需要は、主にゲーム機、ノートパソコン、モバイル機器などのデバイスにおけるゲーム用途によって増強されています。2019年の世界のゲームハードウェア市場は約1400億米ドルで、安定したペースで成長しており、専用GPUの主要な需要は、この業界によってもたらされています。例えば、NVIDIAは収益の51%をゲーム産業から得ています。
世界のゲーム産業は、近年顕著な変化を遂げており、モバイルゲームに対する消費者の傾向は、GPUベンダーの焦点にも影響を与えると予想されます。例えば、App Annieによると、モバイルゲーム業界の収益は、前年の860億米ドルから、2020年には1000億米ドルに達すると予想されています。
専用GPUについては、世界市場はNVIDIAとAMDの2社が独占しており、この2社のシェアの合計が市場のほぼ全体を占めている。統合型GPUの場合、これらのベンダーは、Intelやこの分野で事業を展開する他のベンダーにシェアを大きく奪われています。
近年、IntelはPC空間向けのXeチップで、グラフィックス専用市場への参入に力を入れるようになってきている。Intelによれば、2020年にグラフィックスカードをリリースする予定であり、2019年にはHPCやAIのトレーニングをターゲットにした「Ponte Vecchio」と名付けられたExascale XeベースのGPUを発表している。


主な市場動向

モバイル機器による需要拡大が期待される


スマートフォンやタブレットなどのモバイル機器におけるGPUの利用が拡大しており、予測期間中の市場成長を後押しすると考えられています。AMD、Qualcomm、ARM、Imaginationなどのベンダーが、この分野で激しく競争しています。
スマートフォン分野の成長とモバイルゲームの成長が相まって、需要が増大することが予想されます。エリクソンによると、2019年のモバイル契約数は80億件で、スマートフォンに関連する契約数は70%以上を占めています。このような成長見通しから、ベンダーはモバイルアプリケーションに特化したソリューションの開発にますます力を入れるようになっています。
スマートフォンのGPU市場は、イマジネーション、ARM、クアルコムの3社が、Power、ARM Mali、Adrenoの各シリーズを提供し、市場を独占しています。Appleは、iPhone 8、iPhone X、iPhone XRの一部として提供しているApple A11 Bionic GPUやApple A12 Bionic GPUなどの独自のGPUコンポーネントを有しているが、Apple以外のスマートフォンベンダーが市場の大きなシェアを占めている。


北米はアジア太平洋にシェアを奪われる


北米には、米国やカナダなどの主要経済国があり、ゲーム、エレクトロニクス、テクノロジーベンダーにとって主要な市場の一つとなっています。米国には、Nvidia、AMD、Intel、Qualcommなど、主要GPUベンダーが集まっています。これとは別に、この地域は世界のゲーム需要の大きなシェアを占めており、ゲームコンソールの市場も突出しています。
例えば、Theesaによると、2018年、米国におけるビデオゲームの売上高は434億米ドルを超え、1億6400万人以上の成人がビデオゲームをプレイし、全アメリカ人の4分の3は家庭に少なくとも1人のゲーマーがいるとのことです。こうした動きは、ゲーム用ハードウェアソリューションの需要を増大させると予想されます。
また、この地域は世界でも有数の電子機器市場の拠点でもあります。エリクソンによると、2019年の同地域のスマートフォン契約数は3億2000万台で、2025年にはCAGR2%で3億6000万台に達すると予想されています。同地域のスマートフォン市場ではAppleが突出したシェアを占めており、同社の端末にはGPUが搭載されている。


競合他社の状況

GPU市場の研究には、NVIDIA、AMD、IntelなどのGPUの設計と製造に携わる企業や、Imagination Technologies、ASUSなどのベンダー固有のGPUベースのビデオ/グラフィックカードを製造するコンピュータハードウェア企業も含まれています。GPUメーカーは、アプリケーションの幅を広げ、利益を得るために技術提携を増やしています。さらに、今後2年間で、新しいアーキテクチャに基づく新しいGPUが登場する予定です。


2020年5月 - Nvidia GeForce RTX 3080が残りのRTX 3000とともに2020年に市場に登場する予定。これはNvidia GeForce GPUの次のラインアップを支えるグラフィックアーキテクチャとなると予想される。
2020年1月 AMDがNvidiaに対抗するために、新しいメインストリーム7ナノメーターGPU AMD Radeon 5600シリーズを発表。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Evolving Graphics in Games
4.2.2 Growing Applications of AR, VR, and AI
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Dedicated Graphic Cards
5.1.2 Integrated Graphics Solutions
5.1.3 Others
5.2 By Applications
5.2.1 Mobile Devices
5.2.2 PCs and Workstations
5.2.3 Gaming Consoles
5.2.4 Automotive
5.2.5 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Intel Corporation
6.1.2 Advanced Micro Devices, Inc.
6.1.3 Nvidia Corporation
6.1.4 Imagination Technologies Group
6.1.5 GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
6.1.6 Arm Limited
6.1.7 EVGA Corporation
6.1.8 SAPPHIRE Technology Limited
6.1.9 Qualcomm Technologies Inc.
6.2 Vendor Market Share (for GPU manufacturers)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES & OUTLOOK

 

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Summary

The Graphics Processing Unit (GPU) Market is expected to register a CAGR of approximately 13% over the forecast period (2021 - 2026). With the outbreak of COVID-19, the global demand for online gaming has increased significantly, with gamers increasingly participating in gaming activities due to quarantine; however, the demand for hardware components has slumped significantly, such as laptops, gaming consoles, and smartphones.

Apart from this, due to supply chain disruptions from China, various gaming console manufacturers are looking to scale down their production numbers and delaying the release of their new consoles. For example, Sony is planning to produce a limited number of its PS5 consoles. Xbox Series X is on schedule, but the game development is expected to be delayed due to COVID-19. Such developments are expected to influence consumer demand for gaming consoles.

Key Highlights
The global demand for GPU is primarily augmented by gaming applications in devices, such as gaming consoles, laptops, and mobile devices. The global gaming hardware market in 2019 stood at around USD 140 billion, and it is growing at a steady pace; a primary demand for dedicated GPU is driven by the industry. For instance, NVIDIA generates 51% of its revenue from the gaming industry.
The global gaming industry has been observing a prominent shift in recent years, and consumer's propensity toward mobile gaming is expected to influence the GPU vendor's focus as well. For example, the mobile gaming industry is expected to generate USD 100 billion in revenue in 2020, up from USD 86 billion during the previous year, according to App Annie.
In terms of dedicated GPU, the global market is dominated by two vendors, NVIDIA and AMD; these two companies’ share combined account for almost the entirety of the market. In the case of integrated GPU, these vendors lose a significant share of the market to Intel and other vendors operating in the space.
In recent years, Intel is increasingly focusing on entering into a dedicated graphics market with its Xe chips for PC space. According to Intel, it is on track to release its graphics cards in 2020; in 2019, the company unveiled its Exascale Xe-based GPU named “Ponte Vecchio” targeting HPC and AI training.


Key Market Trends

Mobile Devices are Expected to Augment the Demand


The growing application of GPU in mobile devices, such as smartphones and tablets, is expected to augment the market growth over the forecast period. Vendors, such as AMD, Qualcomm, ARM, and Imagination, are intensely competing in this space.
The growing smartphone space, combined with growth in mobile gaming, is expected to augment the demand; according to Ericsson, in 2019, the total number of mobile subscriptions stood at 8 billion, and subscriptions associated with smartphones accounted for more than 70%. Owing to such growth prospects, vendors are increasingly focusing on developing solutions specific to mobile applications.
The smartphone GPU market is dominated by Imagination, ARM, and Qualcomm, with their Power, ARM Mali, and Adreno series offerings. Apple has its own GPU components, such as Apple A11 Bionic GPU and Apple A12 Bionic GPU, which it offers as a part of its iPhone 8, iPhone X, and iPhone XR; whereas, a large share of the market is dominated by other smartphone vendors apart from Apple.


North America to Loose Share to Asia-Pacific


North America is home to major economies, such as the United States and Canada, which are amongst the primary markets for gaming, electronics, and technology vendors. The United States is home to major GPU vendors, such as Nvidia, AMD, Intel, Qualcomm, etc. Apart from this, the region holds a significant share of the global gaming demand and a prominent market for gaming consoles.
For instance, according to Theesa, in 2018, video game sales in the United States exceeded USD 43.4 billion, and over 164 million adults play video games, and three-quarters of all Americans have at least one gamer in their household. Such developments are expected to augment the demand for gaming hardware solutions.
Apart from this, the region is home to one of the largest markets for electronics. According to Ericsson, the region's smartphone subscription in 2019 stood at 320 million, and it is expected to reach 360 million by 2025, with a CAGR of 2%. Apple holds a prominent share of the smartphone market in the region, and its devices are equipped with GPUs.


Competitive Landscape

The study of GPU market includes companies involved in the design and manufacture of GPUs such as NVIDIA, AMD, Intel and also computer hardware companies that produce vendor-specific GPU-based video/graphic cards such as Imagination Technologies, ASUS, among others. GPU manufactures have been expanding their horizon across applications and are increasing technology partnerships to reap benefits. Further, new GPUs, based on new architectures are expected in the next two years.


May 2020 - Nvidia GeForce RTX 3080 is slated to hit the market in 2020, along with the rest of the RTX 3000; this is expected to be the graphic architecture behind the next line up of Nvidia GeForce GPUs.
January 2020 - AMD unveiled its new mainstream 7 nanometer GPU AMD Radeon 5600 series to compete with Nvidia.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Evolving Graphics in Games
4.2.2 Growing Applications of AR, VR, and AI
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Dedicated Graphic Cards
5.1.2 Integrated Graphics Solutions
5.1.3 Others
5.2 By Applications
5.2.1 Mobile Devices
5.2.2 PCs and Workstations
5.2.3 Gaming Consoles
5.2.4 Automotive
5.2.5 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Intel Corporation
6.1.2 Advanced Micro Devices, Inc.
6.1.3 Nvidia Corporation
6.1.4 Imagination Technologies Group
6.1.5 GIGA-BYTE Technology Co., Ltd.
6.1.6 Arm Limited
6.1.7 EVGA Corporation
6.1.8 SAPPHIRE Technology Limited
6.1.9 Qualcomm Technologies Inc.
6.2 Vendor Market Share (for GPU manufacturers)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES & OUTLOOK

 

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