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非食肉原料の世界市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Global Non-Meat Ingredients Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

非食肉原料の世界市場は、予測期間中(2020年〜2025年)にCAGR3.9を記録すると予測される 主なハイライト パレオダイエットや「原始人ダイエット」の台頭は、世界中で赤身肉や肉プロテインバーの消費を... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー



非食肉原料の世界市場は、予測期間中(2020年〜2025年)にCAGR3.9を記録すると予測される

主なハイライト
パレオダイエットや「原始人ダイエット」の台頭は、世界中で赤身肉や肉プロテインバーの消費を促し、それが様々な食品加工業界の非肉原材料の需要を加速させています。例えば、2016年、ゼネラルミルズは、消費者がより健康的な代替品であると認識し、世界中で増加する肉スナックの消費に対応するために、肉バーのリーダーであるエピックバーを買収しました。
さらに、Omnibar、Kratos、Caveman Foodsなどの新興企業は、推進する需要に応えるために独自のミートバーを発表しており、香味料、結合剤、塩類などの非ミート原料の販売を促進しています。



主な市場動向

肉系スナックの消費拡大

スナック文化の高まりにより、ポテトフライやビスケットなど従来のスナック菓子に代わる健康的な商品として位置づけられ、肉系スナックの消費量が増加しました。ミートバーは、未知の成分を長々と並べることなく、タンパク質を含んだプロテインバーの新しい潮流です。企業はミートプロテインバーに多額の投資を行っています。プロテインバー・メーカーにとって、大きなチャンスとして浮上しているのです。ミートプロテインバーの需要が高まっている背景には、多くの消費者が肉は天然のタンパク源だと考えていることがあります。赤身の肉は、特にミレニアル世代の消費者の間で、健康的なタンパク源として愛用されています。肉スナックの主な種類は、ジャーキー、スティック、ソーセージの3つです。ソーセージとジャーキーは北米とヨーロッパで人気がありますが、スティックは中国などの非伝統的な国々でシェアを伸ばしています。

北米が世界市場で大きなシェアを占める

FAOによると、北米は一人当たりの肉消費量が最も多く、2016年から2018年の期間で一人当たりおよそ95キロであることから、非食肉原料の市場として高いポテンシャルを有しているとされています。風味豊かで栄養価が高く、安全で便利、カラフルで手頃な価格の食品を求める消費者のニーズが、北米の非肉原材料市場に影響を与える主要なドライバーとなっています。また、大手スナックミート企業が、ユニークなミートスナック製品で人気を集めている小規模企業を買収するケースが増加しており、これも各種非ミート原料の需要を促進する要因の一つとなっています。クリーンラベル現象は、北米で発生した一連の食品事件から生まれたもので、消費者の食品安全に対する懸念の高まりから、肉に含まれる人工成分の需要が減少し、その結果、天然食品および原料への傾倒が見られるようになったものである。

競合他社の状況

世界の非食肉原料市場は、非常に断片的な構造であるにもかかわらず、非常に競争が激しいです。しかし、ブランドロイヤリティが大きな要因となっており、世界の主要プレーヤーが市場で大きな地位を占めています。地元の味の国際化は、スパイスの実験のための勢いを設定し、主要な大手は、このように、利便性を高め、より大きな保存安定性を持つ製品とソリューションを展開するための彼らの傾斜を示している。このような消費者シナリオは、地域プレイヤーが支配的な地位を占めるという結果をもたらした。特に新興国では、流通網を活用し、現地の流通業者と提携したり、エンドユーザー向けにカスタマイズした新製品を開発するなど、業界再編に積極的に乗り出している。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Ingredient
5.1.1 Binders
5.1.2 Extenders
5.1.3 Fillers
5.1.4 Flavoring Agents
5.1.5 Coloring Agents
5.1.6 Preservatives
5.1.7 Salt
5.1.8 Texturing Agents
5.2 By Product Type
5.2.1 Fresh Processed
5.2.2 Raw Cooked
5.2.3 Pre Cooked
5.2.4 Raw Fermented Sausages
5.2.5 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Others
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Archer Daniels Midland Company
6.4.2 Associated British Foods plc
6.4.3 Koninklijke Dsm N.V
6.4.4 DuPont de Nemours Inc
6.4.5 Kerry Group PLC
6.4.6 Ingredion Incorporated
6.4.7 BASF SE
6.4.8 Advanced Food Systems, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary



The global non-meat ingredients market is projected to register a CAGR of 3.9 during the forecast period (2020 - 2025)

Key Highlights
The rise of the paleo diet or the ‘caveman diet’ has also encouraged the consumption of lean meat and meat protein bars across the globe which in turn is accelerating the demand for non-meat ingredients from various food processing industries. For example, in 2016, General Mills acquired meat bar leader, Epic Bar to meet the growing meat snacks consumption across the globe as it perceived to be a healthier alternative by the consumers
Additionally, startups, such as Omnibar, Kratos, and Caveman Foods, are introducing meaty bars of their own to meet the propelling demand, driving the sales of non-meat ingredients such as flavoring agents, binders, salts and others.



Key Market Trends

Increasing Consumption of Meat Snacks

The growing snack culture led to a rise in the consumption of meat snacks, as they were positioned as a healthier alternative to traditional snack products, like potato fries and biscuits, among others. Meat bars are a new wave of protein bars that contain proteins, without a long list of unknown ingredients. Companies are investing heavily in meat protein bars. It is emerging as a huge opportunity for protein bar manufacturers. One reason behind the increasing demand for meat protein bars is that many consumers believe meat to be an all-natural source of protein. Lean meat options are the favorite source for healthy protein, especially among millennial consumers. Three major varieties of meat snacks are jerky, sticks, and sausages. While sausages and jerky are popular in North America and Europe, sticks are increasingly gaining market shares in non-traditional countries, such as China.

North America Holds A Major Share in Global Market

According to FAO, North America has the highest per capita meat consumption, roughly 95 kilos per person in the period between 2016 and 2018, thus making it a highly potential market for non-meat ingredients. Consumers’ demand for flavorful, nutritious, safe, convenient, colorful, and affordable food is the key driver impacting the North American non-meat ingredients market. Additionally, there is also an increased incidence of major snack meat companies taking over small companies, who are observed to be gaining popularity, owing to its unique meat snack products, which is yet another factor driving the demand for various non-meat ingredients. The clean-label phenomenon emerged from a series of food incidents that occurred across North America, which resulted in declining the demand for artificial ingredients in meat, due to an increase in consumer’s food safety concerns, thereby, resulting in an incline toward natural food products and ingredients.

Competitive Landscape

The global non-meat ingredients market is highly competitive, despite having a highly fragmented structure. The major global players however account for a major position in the market, with brand loyalty being a major factor. The internationalization of local flavors have set the momentum for spices experimentation, the key giants have thus, exhibited their inclination for rolling out products and solutions that have heightened convenience and greater storage stability. This consumer scenario has resulted in regional players having a dominant position. The key players have intensely embarked on industry consolidation by leveraging their distribution network, entering into partnerships with local distributors, especially in the emerging economies and developing new products, with customization for different end-user industries.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Ingredient
5.1.1 Binders
5.1.2 Extenders
5.1.3 Fillers
5.1.4 Flavoring Agents
5.1.5 Coloring Agents
5.1.6 Preservatives
5.1.7 Salt
5.1.8 Texturing Agents
5.2 By Product Type
5.2.1 Fresh Processed
5.2.2 Raw Cooked
5.2.3 Pre Cooked
5.2.4 Raw Fermented Sausages
5.2.5 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Others
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Archer Daniels Midland Company
6.4.2 Associated British Foods plc
6.4.3 Koninklijke Dsm N.V
6.4.4 DuPont de Nemours Inc
6.4.5 Kerry Group PLC
6.4.6 Ingredion Incorporated
6.4.7 BASF SE
6.4.8 Advanced Food Systems, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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