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除草剤の世界市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Global Herbicides Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

除草剤の世界市場は、予測期間(2020-2025年)にCAGR2.1%を記録すると予測されています。2019年、アジア太平洋は調査対象市場の最大の地理的セグメントであり、市場全体のシェアの大半を占めています。気候条件の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

除草剤の世界市場は、予測期間(2020-2025年)にCAGR2.1%を記録すると予測されています。2019年、アジア太平洋は調査対象市場の最大の地理的セグメントであり、市場全体のシェアの大半を占めています。気候条件の変化と耕作地の減少、食糧需要の増加は、世界の除草剤市場の主要な2つの推進要因です。農薬の使用を制御するための様々な政府の政策にもかかわらず、統合された害虫管理は、私たちの環境に損傷を与えることなく、害虫管理のための道を開いています。このことは、農薬メーカーに市場の潜在力を引き出す絶好の機会を与えています。世界中に蔓延している深刻なCOVID-19の流行状況下では、作業再開の遅れ、あるいは生産停止、物流の遅れ、原材料の不足、輸出入活動の制限など様々な課題があり、世界の除草剤メーカーにとって緊急対応能力に対する未曾有の挑戦となっている。しかし、除草剤を含む農薬業界の統合が加速する中、大規模なメーカー、特に競争力を強化し、川上から川下までの中間体を自社生産しているメーカーは、流行が2021年の第3四半期まで拡大しても市場の成長を後押しすることが予想されます。

主な市場動向

耕作地の減少と食料需要の増加

世界の人口は爆発的に増加しています。米国人口局によると、世界の人口は過去100年間で約4倍に増加し、2050年には92億人に達すると予測されています。害虫の攻撃に対抗するため、新しい植物技術の開発が続けられているが、その技術に耐性を持つ新種の害虫の発生にもつながっている。また、一人当たりの農地面積の減少や、雑草を含むさまざまな作物の害虫の発生により、増加する人口への食料供給は世界的な脅威となっています。国連人口部によると、2050年までに最も人口が増えるのはアジア(特にインド、中国、東南アジア)で、世界人口の60%以上を占めると予測されています。この地域では、人口増加に伴う食糧増産のため、除草剤を含む農薬が大量に必要となることが予想されます。

南米が市場を席巻

南米は、2020-2025年の予測期間において、除草剤の最大市場になると予測されています。除草剤市場は、かなりの数の買収を目撃し、その大きなシェアを占めています。最も一般的に使用されている合成除草剤は、グリホサート2、4-D、アトラジン、グルフォシネートアンモニウム、パラコート、ペンジメタリン、ジカンバ、フロキシピル、メトラクロールなどです。しかし、市場の成長は、ほとんどがグリホサートの適用によってもたらされています。大豆、トウモロコシ、綿花、小麦が、同国における除草剤の売上を支配する主要作物です。トウモロコシでは、アトラジン、グリホサートカリウム塩、グリホサートイソプロピルアミン塩、アセトクロールなどが主に使用されている有効成分です。当初、除草剤は雑草の生育を抑えるために農業で使用されていましたが、モンタナ大学の研究により、南米では在来種以外の植物種の生育を抑えるために、原生地など自然界で除草剤が使用されていることが明らかになりました。このことから、南米市場は予測期間中に最も成長する市場であると言えます。

競合他社の状況

除草剤市場は、BASE SE、Corteva Agriscience、American Vanguard Corporation、Bayer AGなど少数の主要プレイヤーが集中する市場である。合併、買収、提携、拡張、革新、新製品は、市場の主要プレーヤーが採用する少数の戦略です。例えば2018年、BASFはBayer CropScience AGの種子事業と非選択性除草剤事業の一部を買収しました。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions and Market Definition
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Origin
5.1.1 Synthetic
5.1.2 Bio Based
5.2 Application
5.2.1 Grains & Cereals
5.2.2 Pulses & Oilseeds
5.2.3 Commercial Crops
5.2.4 Fruits & Vegetables
5.2.5 Turf & Ornamentals
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most adopted strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Adama Agricultural Solutions
6.3.2 Bayer CropScience SE
6.3.3 Corteva Agriscience
6.3.4 American Vanguard Corporation
6.3.5 BASF SE
6.3.6 FMC Corporation
6.3.7 Syngenta International AG
6.3.8 Nufarm Limited
6.3.9 UPL Limited
6.3.10 Sumitomo Chemical Company Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19

 

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Summary

The global herbicide market is projected to register a CAGR of 2.1% during the forecast period (2020-2025). In 2019, Asia-Pacific was the largest geographical segment of the market studied and accounted for majority of share of the overall market. The changing climatic condition and the dimnishing arable land and increasing food demand are the major two driving factors for the global herbicide market. Despite various government policies to control the usage of the pesticide, integrated pest management is paving a way for pest management without causing damage to our environment. This gives the pesticide manufacturers a great opportunity to tap the market potential. Under the severe COVID-19 epidemic situation prevailing across the globe, there are various challenges such as work resumption delay or even production suspension, delayed logistics, shortage of raw materials, and limited import and export activities, which pose an unprecedented challenge to emergency response ability for herbicide manufacturers globally. However, with accelerating integration in pesticide industry including herbicides, large-scale manufacturers exhibit great capability in face of the epidemic, especially those manufacturers that strengthen their own competitiveness and produce upstream and downstream intermediates by themselves which is anticipated to bolster the market growth even if the pandemic is extended to the third quarter of 2021.

Key Market Trends

Diminishing Arable Land and Increasing Food Demand

The global population is increasing exponentially. According to the US Population Division, the world’s human population has increased nearly fourfold in the past 100 years and is projected to reach 9.2 billion by 2050. Although the new plant technologies are continuously being developed to fight pest attacks, they are also leading to the development of new strains of pests developing resistance to the technology. Supplying food to this growing population has become a global threat due to decreasing Per capita farmland, various crop pests including weeds. According to the UN Population Division, the largest population increase is projected to occur in Asia (particularly in India, China, and Southeast Asia), accounting for 60% or more of the global population, by 2050. Large quantities of crop protection chemical including herbicide are expected to be required in this region, in order to increase food production for the growing population.

South America Dominates the Market

South America is projected to become the largest market for herbicide during the forecast period 2020-2025. The herbicides market witnessed significant number of acquisitions, accounting for its sizable share. The most commonly used synthetic herbicides include glyphosate 2, 4-D, atrazine, glufosinate-ammonium, paraquat, pendimethalin, dicamba, fluroxypyr, and metolachlor. However, the growth of the market is mostly driven by the application of glyphosate. Soybean, maize, cotton, and wheat are the major crops dominating the sales of herbicide in the country. In the maize crop, atrazine, glyphosate potassium salt, glyphosate isopropylamine salt, and acetochlor are some of the majorly used active ingredients. Initially, herbicides are used in agriculture to suppress the weed growth, but research conducted by the University of Montana has revealed that the herbicides are now used in the wildlands and other natural areas to suppress the growth of the plant breeds other than the native breeds in South America. This makes the South American market the fastest growing market during the forecast period.

Competitive Landscape

The herbicide market is a concentrated market with few major players like BASE SE, Corteva Agriscience, American Vanguard Corporation, and Bayer AG. Mergers, acquisitions, partnership, expansions, innovation, and new products are the few strategies adopted by the major players in the market. For instance in 2018, BASF acquired parts of the Seed and Non-selective Herbicide businesses of Bayer CropScience AG.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions and Market Definition
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Origin
5.1.1 Synthetic
5.1.2 Bio Based
5.2 Application
5.2.1 Grains & Cereals
5.2.2 Pulses & Oilseeds
5.2.3 Commercial Crops
5.2.4 Fruits & Vegetables
5.2.5 Turf & Ornamentals
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most adopted strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Adama Agricultural Solutions
6.3.2 Bayer CropScience SE
6.3.3 Corteva Agriscience
6.3.4 American Vanguard Corporation
6.3.5 BASF SE
6.3.6 FMC Corporation
6.3.7 Syngenta International AG
6.3.8 Nufarm Limited
6.3.9 UPL Limited
6.3.10 Sumitomo Chemical Company Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19

 

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